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スペインのナトリウム低減素材市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Spain Sodium Reduction Ingredients Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スペインのナトリウム低減素材市場は、予測期間(2020年~2025年)に年平均成長率4.2%を記録すると予測されています。 主なハイライト ナトリウムの過剰摂取は健康に悪影響を及ぼし、中でも高血圧はその最た... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

スペインのナトリウム低減素材市場は、予測期間(2020年~2025年)に年平均成長率4.2%を記録すると予測されています。

主なハイライト
ナトリウムの過剰摂取は健康に悪影響を及ぼし、中でも高血圧はその最たるものである。これらの症状は、ミネラル塩、アミノ酸、酵母エキスなどのSRIを使用することである程度緩和することが可能になってきています。SRIの用途の広さが、これらの健康増進製品に必要な原動力となっている。
また、天然素材や風味豊かな素材への嗜好の変化により、急速な成長が期待されている。酵母エキスの消費量が最も急速に伸びると予想されますが、SRIなどのミネラル塩の需要が最も大きなシェアを占めると予想されます。


主な市場動向

加工食品の消費拡大

スペイン人の1日あたりの塩分摂取量は約9.7gと推定され、その70~75%は加工食品や家庭外で食べる食品から摂取されています。主な塩分摂取源はパンで、1日の塩分摂取量の19%を占め、次いで生ハムやコールドミートなどとなっています。スペインの食習慣と消費は近年大きな変化を遂げ、食品の選択の幅が狭まり、ますます「西洋化」した食生活になる傾向がある。このため、加工食品の需要が拡大しており、加工食品へのSRI投入による減塩傾向は、スペイン人の塩分摂取量削減の具体的な推進力となることが予想される。

塩分摂取の有病率の変化

塩分摂取を最小限に抑えるという政府の規制を受け、塩分摂取量は停滞または減少しています。消費者は一般的に、塩分の過剰摂取は成人の血圧を上昇させ、その結果、高血圧や心臓血管系疾患のリスクを高めることを認識しています。このような認識から、ほとんどの食品においてナトリウムを低減する成分への置き換え率が高まっています。子供が消費する食品、具体的には、子供の食生活に最も塩分をもたらす生ハム、次いでパン、ピザ、惣菜、ストックキューブ、ソーセージなどの食品は、SRIが強く浸透している可能性が高いと考えられます。

競合他社の状況

スペインのナトリウム低減素材市場は、著しい競争と統合が進んでいます。メーカーには、カーギル、ジヴォーダン、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド・カンパニー、バルセロナ・フード・イングリーディエンツなどがあります。様々なメーカーが、食肉・加工食品業界における減塩の需要増に対応し、市場拡大を実現するため、新製品の開発に取り組んでいます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Amino Acids and Glutamates
5.1.2 Mineral Salts
5.1.3 Yeast Extracts
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Condiments, Seasonings and Sauces
5.2.3 Dairy and Frozen Foods
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Snacks
5.2.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 The Archer Daniels Midland Company
6.3.2 Corbion
6.3.3 Cargill Inc.
6.3.4 Givaudan SA
6.3.5 Kerry Group
6.3.6 Barcelona Food Ingredients
6.3.7 Ajinomoto

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Spanish sodium reduction ingredient market is expected to register a CAGR of 4.2% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Excessive intake of sodium leads to several adverse health effects, hypertension being foremost among them. Alleviating these conditions, to some extent, has been possible through the use of SRI, such as mineral salts, amino acids, and yeast extracts. Versatility in its application has provided the requisite impetus to these health-promoting products.
The expected growth is likely to be at a rapid pace, due to the shifting preference of manufacturers toward natural and flavorful ingredients. Yeast extracts are likely to register the fastest growth in consumption, though the demand for mineral salts, such as SRI, is anticipated to account for the largest share.


Key Market Trends

The Prevalence of Processed Food Consumption

Spanish people have an estimated salt consumption of around 9.7 g per day, where 70-75% of this salt intake comes from processed foods and food eaten outside the home. The main source is bread, which accounts for 19% of daily salt intake, followed by cured ham and cold meats. Food habits and consumption in Spain have experienced a significant change in recent years, leading to a less varied food choice and a tendency toward an increasingly “westernized” diet. This has led to the demand for processed foods at large, and the propensity to reduce the salt intake through SRI inputs across processed food is anticipated to act as a concrete driver in reducing salt consumption among Spaniards.

The Changing Prevalence of Salt Consumption

The country has witnessed a stagnant or declining rate of salt consumption following government regulations that minimize salt consumption. Consumers are generally aware that excess salt intake increases blood pressure figures in adults, with the resulting risk of hypertension and cardiovascular disease. This awareness has led to an increasing replacement rate for sodium reduction ingredients across most of the food items. Food items that are consumed by children, specifically, cured meats that contribute the most salt to children’s diets, including ham, followed by bread, pizza, ready meals, stock cubes, and sausages, are more likely to have a strong penetration of SRI.

Competitive Landscape

The Spanish sodium reduction ingredients market is significantly competitive and consolidated. Some of the manufacturers are Cargill, Givaudan, Archer Daniels Midland Company, and Barcelona Food Ingredients, among others. Various manufacturers are engaged in developing new products to satisfy the increasing demand for salt reduction in the meat and processed food industry and achieve market expansion.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definitions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Amino Acids and Glutamates
5.1.2 Mineral Salts
5.1.3 Yeast Extracts
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Condiments, Seasonings and Sauces
5.2.3 Dairy and Frozen Foods
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Snacks
5.2.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 The Archer Daniels Midland Company
6.3.2 Corbion
6.3.3 Cargill Inc.
6.3.4 Givaudan SA
6.3.5 Kerry Group
6.3.6 Barcelona Food Ingredients
6.3.7 Ajinomoto

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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