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インドのナトリウム低減素材市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


India Sodium Reduction Ingredients Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドのナトリウム低減素材市場は、予測期間である2020年から2025年にかけて、5.3%のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト ナトリウムの過剰摂取は、高血圧をはじめとする様々な健康への悪影... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドのナトリウム低減素材市場は、予測期間である2020年から2025年にかけて、5.3%のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
ナトリウムの過剰摂取は、高血圧をはじめとする様々な健康への悪影響をもたらす。ミネラル塩、アミノ酸、酵母エキスなどのSRIを使用することで、これらの症状をある程度緩和することが可能になっている。SRIの用途は多岐にわたり、健康増進のための製品に必要な推進力を与えている。
SRIの需要を牽引する主な要因としては、健康や栄養への関心の高まり、塩分の過剰摂取による悪影響に関する知識の増加、味の改善、加工食品への需要の増加などが挙げられます。


主な市場動向

ナトリウムの高摂取に対する消費者の意識の高まり

インドの消費者は1日平均10gの塩分を摂取しており、これは世界保健機関(WHO)が推奨する1日最大5gの2倍に相当します。インドで塩分摂取量が多いのは、保存料として塩分を多く含む漬物など、スパイシーな食べ物が好まれることが主な原因です。近年、塩分の過剰摂取がもたらす悪影響について、いくつかの対策が講じられているが、この傾向は続いている。しかし、農村部から都市部への人口移動により、ミネラルソルトをはじめとする塩類の消費量が増加し、製品のノウハウやメリットも大きく追い風となっている。ミネラルソルトの人気は、消費者のソーシャルメディアとのつながり方と過剰に関連しており、メディアとしてのインターネットの普及が、ここ数年、インドで、第一世界のトレンドが急速な発展を遂げているのを目撃しているのです。

ベーカリー・製菓部門が最大のシェアを占める

ベーカリー・菓子分野は、高い栄養価や手頃な価格、大量消費のアイテムとして、ここ数年成長傾向にあります。人口の急増、海外からの影響力の増大、人々の食習慣の変化などが、ベーカリー産業の成長軌道に大きく寄与しています。ベーカリー製品に関しては、消費者はより新しい選択肢を求めており、業界は健康志向の強いインド人の急増する食欲を満たすために、SRIを含むベーカリー製品の栄養強化を経験してきました。

競合他社の状況

インドのナトリウム低減市場は統合されており、業界の主要なプレーヤーが大きなシェアを占めています。この分野で事業を展開している主なプレイヤーは、ADM、Tate & Lyle、Bunge、Cargill、Givaudanなどです。大手企業は、食品全体にSRIを浸透させるため、国内の食品加工企業との拡張やM&Aなどの戦略に注力しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Amino Acids and Glutamates
5.1.2 Mineral Salts
5.1.3 Yeast Extracts
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Condiments, Seasonings, and Sauces
5.2.3 Dairy and Frozen Foods
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Snacks
5.2.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 Givaudan SA
6.4.3 Kerry Group
6.4.4 Tate & Lyle PLC
6.4.5 Archer Daniels Midland Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Indian sodium reduction ingredients market is expected to register a CAGR of 5.3% over the forecast period, 2020 to 2025.

Key Highlights
Excessive intake of sodium leads to a number of adverse health effects, hypertension being the foremost among them. Alleviating these conditions, to some extent, has been possible through the use of SRI, such as mineral salts, amino acids, and yeast extracts. Versatility in the applications has provided the requisite impetus to these health-promoting products.
Some of the major factors driving the demand for SRI include a greater emphasis on health and nutrition, growing knowledge about the detrimental effects of excessive salt intake, improvement in taste, and an increased demand for processed foods.


Key Market Trends

Increasing Consumer Awareness about High Sodium Intake

Indian consumers, on an average, consume 10 grams of salt per day, which is double the World Health Organization's (WHO) recommendation of a maximum of five grams per day. The high salt consumption in the country is mostly because of the preference for spicy food, such as pickles, which have high salt content that serves as a preservative. This trend is ongoing, despite several measures launched in the recent years, to create public awareness about the ill effects of consuming excess salt. However, the shift of the population from rural to urban areas has led to an increase in the consumption of salts, such as mineral salts, largely followed by the product know-how and the benefits. The popularity of mineral salts is excessively linked with the way in which the consumers are connected to social media, where the prevalence of internet as a medium has led the first-world trends to witness a rapid development in India, over the past few years.

Bakery and Confectionery Segment holds the Largest Market Share

The bakery and confectionery segment witnessed a growing trend over the past few years, mostly in relation to high nutrient value and affordability, and as items of huge consumption. A rapid increase in the population, rising foreign influence, and fluctuating eating habits of the people have significantly contributed to the growth trajectory of the bakery industry. With regard to bakery products, consumers are demanding newer options, and the industry has been experiencing fortification of bakery products, inclusive of SRI, in order to satiate the burgeoning appetite of health-conscious Indians.

Competitive Landscape

The sodium reduction market in India is consolidated, and the key players in the industry hold a significant share of the market. The major players operating in the segment are ADM, Tate & Lyle, Bunge, Cargill, and Givaudan, among others. The major players are focusing on strategies, such as expansions and mergers and acquisitions with domestic food processing companies, to facilitate SRI penetration across food products.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Amino Acids and Glutamates
5.1.2 Mineral Salts
5.1.3 Yeast Extracts
5.1.4 Other Product Types
5.2 By Application
5.2.1 Bakery and Confectionery
5.2.2 Condiments, Seasonings, and Sauces
5.2.3 Dairy and Frozen Foods
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Snacks
5.2.6 Other Applications

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Position Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Inc
6.4.2 Givaudan SA
6.4.3 Kerry Group
6.4.4 Tate & Lyle PLC
6.4.5 Archer Daniels Midland Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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