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GCC繊維産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


GCC Textile Industry - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

GCCの繊維産業は、2019年から2024年の予測期間において、年平均成長率(CAGR)〜3.8%で成長すると予測されています。 主なハイライト GCCでは、アラブ首長国連邦(UAE)が、宣伝やマーケティングはされてい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

GCCの繊維産業は、2019年から2024年の予測期間において、年平均成長率(CAGR)〜3.8%で成長すると予測されています。

主なハイライト
GCCでは、アラブ首長国連邦(UAE)が、宣伝やマーケティングはされていないものの、大規模な繊維産業を有しています。彼らは、チャイルドシート、カーテン、荷物、そして地元で購入する一部のハイエンドファッションなどの製品を作っています。しかし、一番売れているのはニットなどの織物製品です。
この産業は国内で非常に大きくなっており、収入や雇用の面で繊維は石油の後塵を拝している。UAEは50カ国以上に販売していますが、国内にも多くの顧客を持っています。ドバイなどの都市では、地元の男性消費者がハイファッション産業の成長に不可欠な存在となっています。
また、GCC諸国の中でも、特にUAEは、他国がUAEのフジャイラという地域に拠点を移すことで、多くのビジネスを獲得しています。フジャイラは "フリーゾーン "と呼ばれ、企業は税金を払う必要がなく、本国への送金手数料も不要。このことが、UAEに多くの企業や人を呼び寄せ、衣料品やテキスタイルの顧客層を拡大する大きな要因となっている。


主な市場動向

UAEの新興繊維産業


UAEの繊維産業は、インフラ整備、免税措置、ペーパーワークの透明性など、政府の支援策によって発展しています。ファッションの分野では、2020年までにドバイをファッションのハブ都市にするという構想があり、これが最も新しい動きとなっています。
ドバイ・デザイン・ファッション評議会が設立され、創造性を高め、国内外のブランドやデザイナーを誘致し、様々なファッションイベントを開催する予定です。
高級衣料品への絶え間ない好景気の存在により、UAEはアパレルとテキスタイルビジネスの重要な中心地となっています。UAEは、繊維、生地、アパレル、布、アウターウェア、ホームテキスタイル、テクニカルテキスタイルを含む世界の主要な繊維ハブになっています。
人件費の高騰により、繊維・アパレル業界では自動化が進んでいます。テクニカル・テキスタイルを開発し、革新的なテキスタイル製品を提供することが、UAEのメーカーが目指し、積極的な関心を示していることです。これにより、生産性が向上し、製品の品質が向上し、注文のタイムリーな出荷が可能になります。
UAEは、利益に対する制約がなく、人件費の競争力があり、輸入関税が極めて低く、法人税も低いため、繊維・アパレル産業への投資先として理想的な場所になってきています。また、高い技術を持った生産性の高い労働者がいること、経済が安定していること、隠れたコストがないことも、UAEの繊維産業の環境にプラスに働いています。


GCC諸国における消費者の購買パターンの変化


テクノロジーは、この若い消費者の生活において極めて重要な役割を果たしています。フェイスブックからインスタグラムまで、アラブのジェネレーションYは、高級ブランドがオンラインで簡単にアクセスできることを期待しています。
GCC地域の消費者の30%以上が、主にアクセスのしやすさを理由に、1ヶ月に1回オンラインで買い物をしています。ミレニアル世代がこの地域の接続と携帯電話の利用を促進していることから、GCCはオンラインショッピングの拡大に適応するための強力な基盤を持っていると考えられています。
UAEは最大のeコマース市場を有していますが、今後1年間に成長する可能性はまだ大きく残っています。MasterCardの調査によると、少なくとも人口の半分がオンラインで商品を購入しています。
この新しい世代の消費力、ジェットセッターのようなライフスタイル、ハイテクに精通した習慣は、彼らが国際派であると同時に伝統派であることを意味します。彼らは世界中で買い物をし、旅行をする一方で、文化や信仰に基づく価値観は、世代から世代へと受け継がれる長い歴史の中でしっかりと根付いている。


競合の状況

本レポートでは、GCC繊維産業で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場占有率で見ると、繊維産業は競争が激しく、適度に細分化されているため、各社とも相当な市場占有率を持っているわけではありません。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Overview
3.2 Market Growth Drivers
3.3 Market Challenges
3.4 Market Opportunities
3.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
3.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
3.6.1 Threat of New Entrants
3.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
3.6.3 Bargaining Power of Suppliers
3.6.4 Threat of Substitute Products
3.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
3.7 Technological Snapshot

4 4. MARKET SEGMENTATION
4.1 By Application
4.1.1 Clothing
4.1.2 Industrial/Technical Applications
4.1.3 Household Applications
4.2 By Material Type
4.2.1 Cotton
4.2.2 Jute
4.2.3 Silk
4.2.4 Synthetics
4.2.5 Wool
4.3 By Process
4.3.1 Woven
4.3.2 Non-woven

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Market Competition Overview
5.2 Company Profiles*
5.2.1 Unirab & Polvara Spinning Weaving & Silk
5.2.2 Misr Amreya
5.2.3 AMCO
5.2.4 Avgol Industries
5.2.5 Millennium Fashions Industries
5.2.6 Embee Group
5.2.7 kabale

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 APPENDIX

8 Disclaimer

 

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Summary

The textile industry in GCC is estimated to grow at a CAGR of ~3.8% over the forecast period of 2019-2024.

Key Highlights
In GCC, The United Arab Emirates (UAE) has a large textile industry, although it is not advertised or marketed. They make products such as child safety seats, curtains, luggage, and some high end fashion for local purchase. However, their best-selling textile are woven goods like knitwear.
This industry has become so large in the country that textiles are only behind oil for income and employment. Although the UAE sells to over 50 countries, they also have a large customer base domestically. In cities like Dubai, the local male consumer has become intrinsic to the growth of the high fashion industry.
Additionally, among the GCC countries, particularly, the UAE has garnered a lot of business from other countries moving their base of operation to Fujairah, an area in the UAE. Fujairah is called a ''free zone'', which means that companies located there are not required to pay taxes or pay any fees for repatriation. This is one of the major factor that brought many companies and people into the UAE, which adds a larger customer base for their garments and textiles.


Key Market Trends

Emerging Textile Industry in UAE


The textile industry in the UAE is thriving on supportive government initiatives in terms of infrastructure development, tax exemptions, and transparency in paper work. The most recent development in the fashion frontier has been of setting Dubai as a fashion hub by 2020.
The Dubai Design and Fashion Council is being established, which will encourage creativity and attract domestic and international brands and designers for various fashion events.
The existence of an ever booming economy to luxury clothing has made UAE an important centre for apparel and textile business. UAE has become a major textile hub in the world that includes fibres, fabrics, apparels, cloth, outerwear, home textiles, and technical textiles.
Increase in labor cost has led to automation in textile and apparel industries. Development of technical textiles and providing innovative textile products is what the UAE manufacturers are aiming at and are showing active interest in. This will increase the productivity, improve the quality of products, and aid in delivering timely shipments of the orders.
UAE is becoming an ideal destination for investment in the textile and apparel industries, due to its lack of restriction on profit, competitive labor costs, extremely low import duty, and low corporate taxes. Availability of high skilled and productive workers, stable economy, and absence of hidden costs adds to the country's positive textile environment.


Changing Consumer Buying Pattern in GCC Countries


Technology plays a pivotal role in the lives of this youthful consumer. From Facebook to Instagram, Arab Gen Yers expect luxury brands to be online and easily accessible.
More than 30% of the consumers in the GCC region shop online in a month primarily due to ease of access. With millennials driving the region’s connectivity and mobile phone usage, the GCC is considered to have a strong foundation to adapt to the expansion of online shopping.
The UAE has the largest e-commerce market, there is still a huge potential for growth within the coming year. Research conducted by MasterCard indicates that at least half of the population shop for goods online.
The huge spending power, jet-setting lifestyle and tech-savvy habits of this new generation mean they are simultaneously internationalists and traditionalists. While they shop and travel around the world, their cultural and faith-based values remain firmly entrenched in a long history of customs being passed down from one generation to the next.


Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the GCC Textile Industry. In terms of market share, the companies in the textile industry do not have considerable amount of market share as the market is competitive and moderately fragmented.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 MARKET DYNAMICS
3.1 Market Overview
3.2 Market Growth Drivers
3.3 Market Challenges
3.4 Market Opportunities
3.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
3.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
3.6.1 Threat of New Entrants
3.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
3.6.3 Bargaining Power of Suppliers
3.6.4 Threat of Substitute Products
3.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
3.7 Technological Snapshot

4 4. MARKET SEGMENTATION
4.1 By Application
4.1.1 Clothing
4.1.2 Industrial/Technical Applications
4.1.3 Household Applications
4.2 By Material Type
4.2.1 Cotton
4.2.2 Jute
4.2.3 Silk
4.2.4 Synthetics
4.2.5 Wool
4.3 By Process
4.3.1 Woven
4.3.2 Non-woven

5 COMPETITIVE LANDSCAPE
5.1 Market Competition Overview
5.2 Company Profiles*
5.2.1 Unirab & Polvara Spinning Weaving & Silk
5.2.2 Misr Amreya
5.2.3 AMCO
5.2.4 Avgol Industries
5.2.5 Millennium Fashions Industries
5.2.6 Embee Group
5.2.7 kabale

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 APPENDIX

8 Disclaimer

 

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