世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

GCCのセラミックタイルと衛生陶器市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


GCC Ceramic Tiles and Sanitary Ware Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

GCCのセラミックタイルおよび衛生陶器市場は、予測期間中に約7%のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト GCC地域は、世界で最も活発な建設市場の一つである。この地域ではUAEが最も活発な建設... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
169 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

GCCのセラミックタイルおよび衛生陶器市場は、予測期間中に約7%のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
GCC地域は、世界で最も活発な建設市場の一つである。この地域ではUAEが最も活発な建設市場であり、サウジアラビアとカタールがそれを支えています。ドバイとアブダビがUAEの建設活動の約90%を占めています。GCCでは、1万件以上のプロジェクトが建設中または設計・計画段階にあります。この地域の大規模な建設プロジェクトは、常に大量の建設資材の需要を生み出しています。セラミックタイルと衛生陶器の市場は、建材業界の中で最も急速に成長している市場の一つです。
GCCのセラミックタイルおよび衛生陶器市場では輸入が大きな役割を果たしており、同地域では総需要の40%近くを輸入している。中国、スペイン、イタリア、エジプト、インドが、GCC諸国へのタイルおよび衛生陶器製品の最大の輸出国である。また、中東・アフリカ諸国を中心にタイルの輸出も積極的に行っている。


主な市場動向

セルミックタイルと衛生陶器製品の高い競争率。


GCC市場では、タイルや衛生陶器のサプライヤーが厳しい競争を強いられています。市場の魅力が高いため、世界中から多くの企業が参入している。大半のサプライヤーは高品質の材料を提供しているが、規格外の製品が市場に出回るケースもある。
UAEでは、2020年の万博に向けて建設ラッシュが続いており、セラミックタイルの需要は約70%増加しています。タイルの40%以上が海外から輸入されており、海外メーカーがUAEのプロジェクトを受注する大きなチャンスとなり、市場競争が激化しています。
UAE、サウジアラビア、カタールにおけるセラミックタイルの膨大な需要は、これらの国々での新規プロジェクトの増加レベルにより、今後数年間は増加すると予想されます。このセラミックタイルの驚異的な成長は、床材部門とタイル製造工程で行われた優れた高度な技術開発にも起因しています。


拡大する建設分野


この地域の建設部門は、主に政府の支援による投資によって急速に拡大しています。石油を中心とする市場は、石油への依存度を下げるため、急速に経済の多様化を進めています。世界的な原油価格の変動は、市場を極めて不安定なものにしています。
しかし、建設投資の増加に伴い、銀行、接客業、観光業など、他の産業も盛んになっています。現在、3兆ドル以上のプロジェクトが建設中、または設計・計画段階にあると推定されています。
建設業界は、地域の政情不安により投資家の信頼が損なわれているにもかかわらず、前年比5%以上の成長率を示している。このように、建設業界はタイル市場の最も重要な原動力となっています。


競合他社の状況

本レポートでは、GCCセラミックタイルおよび衛生陶器市場で事業を展開している主要企業を取り上げています。同市場はメーカーと流通業者の両方で構成されている。しかし、他国から製品を輸入している流通業者が市場を支配している。市場シェアの面では、この地域の消費者のダイナミックな行動に対応するため、イノベーションと創造性によって企業間で激しい競争が繰り広げられています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Latest Innovation
4.7 Government Regulations and Initiatives

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Tiles
5.1.1.1 Wall tiles
5.1.1.2 Floor tiles
5.1.2 Sanitary ware
5.1.2.1 Water Closet
5.1.2.2 Wash Basin
5.1.2.3 Cistern
5.1.2.4 Others
5.1.3 By Country
5.1.3.1 United Arab Emirates
5.1.3.2 Saudi Arabia
5.1.3.3 Qatar
5.1.3.4 Others
5.2 By End User
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 RAK Ceramics
6.2.2 Jaquar�Middle East
6.2.3 Saudi Ceramics
6.2.4 Forsan Ceramics
6.2.5 Seedal Ceramics
6.2.6 General ceramics
6.2.7 Porcellan Co. LLC
6.2.8 Al Khaleej Ceramics Co. LLC
6.2.9 Riyadh Ceramics
6.2.10 Gulf Ceramics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The GCC ceramic tiles and sanitary ware market is estimated to grow at a CAGR of approximately 7% during the forecast period.

Key Highlights
The GCC region is one of the most active construction markets in the world. The UAE is the most active construction market in the region, supported by Saudi Arabia and Qatar. Dubai and Abu Dhabi make up for almost 90% of the construction activities taking place in the UAE. There are over 10,000 projects under construction or in the design and planning phase in the GCC. The large-scale construction projects in this region consistently feed the demand for large volumes of construction materials. The ceramic tiles and sanitary ware market is one of the fastest growing ones in the building materials industry.
Imports play a major role in the GCC ceramic tiles and sanitary ware market; the region imports almost 40% of its total demand. China, Spain, Italy, Egypt, and India are the largest exporters of tiles and sanitary ware products to the countries in the GCC. The region also actively exports tiles mainly to other nations in the Middle East and Africa.


Key Market Trends

High Competition for Cermic Tiles and Sanitary Ware Products:


There is stiff competition for tiles and sanitary ware suppliers in the GCC market. High market attractiveness has brought in a large number of companies from across the world. While majority of the suppliers provide high-quality materials, there are also instances of substandard products making its way into the market.
The UAE’s continued construction boom ahead of Expo 2020, has driven demand for ceramic tiles to increase by almost 70%. With more than 40% of tiles being imported from overseas, the huge opportunities for international manufacturers to win contracts on UAE projects have increased the market competition.
The huge demand for ceramic tiles in the UAE, Saudi Arabia, and Qatar is expected to increase for the next few years, due to the increasing level of new projects in these countries. This tremendous growth of ceramic tiles is also attributed to the excellent advanced technological developments that have taken place in the flooring section and tile manufacturing process.


Expanding construction sector


The construction sector in the region is fast expanding, mainly driven by government-backed investments. The oil-based markets are rapidly diversifying their economy in order to reduce dependence on oil. Fluctuations in global oil prices make the market extremely volatile.
However, with increasing investments in construction, several other industries like banking, hospitality, and tourism are flourishing. It is estimated that over USD 3 Trillion worth of projects are under construction or in the design and planning stage.
The construction industry is growing at the rate of more than 5% year-on-year (YoY), despite the regional political unrest, which has upset investor confidence. Thus, construction industry is the foremost driving force for the tiles market.


Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the GCC ceramics tiles and sanitary ware market. The market is comprised both manufacturers and distributors. However, distributors that import products from other countries have been dominant in the market. In terms of market share, the companies in the region compete heavily among each other through innovation and creativity to meet the dynamic behavior of the consumers in the region.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Porters 5 Force Analysis
4.5.1 Threat of New Entrants
4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
4.5.4 Threat of Substitute Products
4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.6 Latest Innovation
4.7 Government Regulations and Initiatives

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Tiles
5.1.1.1 Wall tiles
5.1.1.2 Floor tiles
5.1.2 Sanitary ware
5.1.2.1 Water Closet
5.1.2.2 Wash Basin
5.1.2.3 Cistern
5.1.2.4 Others
5.1.3 By Country
5.1.3.1 United Arab Emirates
5.1.3.2 Saudi Arabia
5.1.3.3 Qatar
5.1.3.4 Others
5.2 By End User
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 RAK Ceramics
6.2.2 Jaquar�Middle East
6.2.3 Saudi Ceramics
6.2.4 Forsan Ceramics
6.2.5 Seedal Ceramics
6.2.6 General ceramics
6.2.7 Porcellan Co. LLC
6.2.8 Al Khaleej Ceramics Co. LLC
6.2.9 Riyadh Ceramics
6.2.10 Gulf Ceramics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(セラミック材料)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(covid19)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る