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インドの自動マテリアルハンドリング(AMH)市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2022年~2027年)


India Automated Material Handling (AMH) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドの自動マテリアルハンドリング(AMH)市場は、2020年には1億3,580万米ドルと評価されていましたが、2021年から2026年までの予測期間中、12.7%のCAGRで2026年には2億3,934万米ドルに達すると予想されていま... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドの自動マテリアルハンドリング(AMH)市場は、2020年には1億3,580万米ドルと評価されていましたが、2021年から2026年までの予測期間中、12.7%のCAGRで2026年には2億3,934万米ドルに達すると予想されています。政府によるインフラ投資や産業界からの投資の増加、さらに「Make in India」イニシアティブが、AMHシステムの需要を促進すると予想されます。インド政府は、国内総生産(GDP)に占める製造業の割合を、2018年の17%から、2022年までに25%に引き上げることを目指しています。そのため、メーカーはこの目標を達成するために、インダストリー4.0をはじめとするデジタル技術を取り入れると考えられます。インドでは、製品の消費パターンがかなりの勢いで変化しています。中間層の人口が増加していることから、小売業全体の需要の高まりに対応するために、ソートシステムの必要性と需要が高まると考えられます。

主なハイライト
インド市場は、2026年までに世界最大級の航空市場になると予想されており、インドの空港は将来に向けての対応が可能になります。また、民間航空大臣によると、インドでは今後10~15年の間に600億米ドルを投じて100の新空港を建設し、航空旅行をより安価にする計画です。これらの要因が、インドにおけるAMH機器の需要を押し上げています。同国の自動車エンドユーザー産業は、大量の材料を扱い、高い処理率を誇るため、AMHシステムを選択することが予想されます。インド空港庁によると、空港インフラへの相当な投資により、2018-19年の旅客輸送量は3億2200万人に増加すると予想されています。インドの国内航空輸送は、それぞれ4倍、6倍の成長が見込まれています。
2019年12月、BYDグループの子会社であるBYD Indiaは、同国のマテリアルハンドリング機器事業に進出し、リン酸リチウムイオン電池を搭載したMHE製品を同国で提供する唯一のインド企業となったことを発表しました。同社は、3PL(サード・パーティ・ロジスティクス)、倉庫、物流企業を主な対象としています。BYDインドMHE事業の責任者によると、"インドの倉庫・物流分野は、今後数年間で100億米ドル近い投資が見込まれており、倉庫業の技術的進歩とプロセスの最適化が物流分野の成長の重要な原動力となっている "とのことです。インドでは、チェンナイに本社を設置しています。
2019年7月には、Godrej & Boyce Mfg.Co.の事業であるGodrej Material Handling(ゴドレイ・マテリアル・ハンドリング)が設立されました。Ltd.は、労働力、機械、燃料、メンテナンスを包括した360度のソリューションを顧客に提供する、同社の新しい機器レンタルブランド「Godrej RenTRUST」を発表しました。現在、インドのマテリアルハンドリング業界は、熟練労働者の不足、標準化(パレチゼーション)、規制、ビジネスの断片化などに悩まされています。しかし、GSTに加えて、他の多くのトレンドにより、業界は断片的で未組織の状態から、より重要な組織化されたプレーヤーへの統合へと移行しています。資産の少ないモデルへの傾倒は、エンド・ツー・エンドのソリューションを提供するインドのFLTレンタル事業にビジネスチャンスをもたらした。
倉庫物件は、投資家にとって重要な投資機会となっている。しかし、COVID-19 の影響で倉庫業界は減速しており、2020 年第 1 四半期は、投資活動も入居者のリースも低調だった。第1四半期には、インドの倉庫業界で5,400万米ドル相当の投資案件が1件のみ発生した。世界中のエコノミストは、COVID-19のロックダウンにより、2020年にインドのGDP成長率が大幅に鈍化し、あらゆるビジネスに影響を与え、倉庫に対する総需要が減少すると予測している。しかし、倉庫業界の兆候は見た目ほど厳しいものではなく、ほとんどの倉庫に自動マテリアルハンドリングが装備されているため、自動マテリアルハンドリング市場にマイナスの影響を与えるだろう。


主な市場動向

自動化されたコンベヤが大きなシェアを占める見込み


ベルトコンベアは、主に粉末状やバルク状の固形物の搬送に使用されます。その主な用途は、組立ラインと最終検査・梱包ラインをつなぐことです。ベルトコンベアは、その汎用性と費用対効果の高さから、さまざまなタイプのコンベアの中で最も広く使用されています。建設業や鉱業などのプロセス産業では、原材料をあるユニットから別のユニットへ迅速に移動させるためにこのコンベヤが使用されています。また、自動車、電気・電子機器、輸送機器、その他の機械などの耐久消費財の製造にも使用されることが多くなっています。
ローラーコンベアは、コンベアの中で2番目に成長が早く、2番目に大きいセグメントです。これらは主に電子商取引での軽いマテリアルハンドリングに使用されます。これらは特に、硬いバルクパッケージやローラーコンベアなどの材料を搭載した車両やその他のオープンボディの迅速な積み下ろしのために設計されていますが、コンベアの中でも最も好まれる選択肢です。持続可能性への関心の高まりに加え、堅調な経済とコスト抑制の観点から、ローラーコンベアの需要が高まっています。電子商取引業界への多大な投資と、増え続けるインターネットを利用する消費者からのアプリケーションが、インドにおけるローラーコンベアの成長に影響を与えています。
鉱業分野では、ベルトコンベアによって鉱山からの鉱物の輸送が容易になります。2020年6月、Coal India Ltdは、鉱山と貨車の間の道路移動に代わるベルトコンベアに15,700クローナを投資することを発表した。第1フェーズでは、同社の6つの子会社にある年間400万トン(MTPA)以上の生産能力を持つ35の鉱山のインフラをアップグレードする。これには約12,300億インドルピーの資本支出(Capex)が必要で、総生産能力は406MTPAとなる。フェーズ2には14のプロジェクトが含まれており、4つの子会社が3,400インドルピーを投じて100.5 MTPAのフルサイズを実現します。
株式会社ダイフクは、2019年4月3日にインドのVega Conveyors & Automation Private Limitedの買収を完了していました。Vega社は、インド国内市場において、コンベヤのコンサルティング、設計、製造、設置、アフターサービスを行っています。近年、インド経済の堅調な成長に伴い、製造業や物流分野における自動化のニーズが急増しています。ベガ社の開発・製造拠点とのシナジーを発揮し、グローバルな事業展開で培った技術やノウハウを活かして、インドでの事業拡大を目指します。


小売・倉庫・物流センターが大きなシェアを占める見込み


インドの小売業界は、新規参入者の増加により、最もダイナミックでスピード感のある業界の一つに成長しました。インドのGDPの10%以上を占め、雇用率も8%程度となっています。インドは、小売店の面積では世界第5位のグローバルデスティネーションです。同国は、世界で最も急速に成長しているEコマース市場となることが予想されており、Eコマースの売上高は2020年までに1,200億米ドルに達すると見込まれています。さらに、インドの電子商取引市場は、2025年までに商品総額(GMV)ベースで2,200億米ドルに達し、買い物客は約5億3,000万人になると予想されています。2019年2月、インド政府は「国家電子商取引政策(Draft National E-Commerce Policy)」を発表し、電子商取引のマーケットプレイスモデルへのFDIを奨励しています。
デジタル化も電子商取引を促進すると予想されています。都市部でのスーパーマーケットやハイパーマーケットの増加や、都市部での不動産コストの上昇により、倉庫や配送センターは自動化を選択し、競争力を維持し、長期保管で発生するコストを削減する必要に迫られています。IBEFによると、インドの電子商取引市場は、2017年時点の385億米ドルから2026年までに2,000億米ドルに成長すると予想されています。インドでは、所得水準や意識の向上に伴い、デジタルに接続された買い物客の間で、国際的なブランドや質の高いさまざまな商品に対する需要が高まっています。
インドには、推定1億6200万トンの農業用倉庫、冷凍車施設、冷蔵倉庫などがある。NABARD は、これらをマッピングし、ジオタグを付ける作業を行う。また、政府はWDRA(Warehouse Development and Regulatory Authority)の基準に沿って倉庫を作ることを提案しました。2020年の予算で政府は、ブロックレベルで効率的な倉庫を設立するために、実行可能性のあるギャップ資金を提供することを発表しました。これは、州が土地を促進することができ、PPPモデルである場合に実現することができます。Food Corporation of IndiaとCentral Warehousing Corporationは、彼らの所有地でもこのような倉庫建設を請け負う。
2019年11月、KION GROUP AGは、マハラシュトラ州プネーに新工場(インド最大のイントラロジスティックス機器の生産施設)を正式に立ち上げた。約25ヘクタールの敷地内にある工場では、ディーゼル式と電気式のフォークリフト、バッテリー式のリフトトラックとリーチトラックが製造されています。最新の工場には、塗装工場を含む3つの組立ライン、研究開発センター、部品倉庫が設置されており、常に変化するインド市場の要求やトレンドを評価し、将来の類似製品を開発しています。


競争状況

インドの自動マテリアルハンドリング(AMH)市場は非常に競争が激しい。Daifuku India Private Limited、Godrej Consoveyo Logistics Automation Ltd、Kardex India Storage Solutions Private Limited、Armstrong Ltd.などの重要な個別プレーヤーで構成されており、適度に断片化された市場となっています。この市場に参入している企業は、新製品の投入や戦略的なM&Aを行うことで、市場での存在感を高めています。


2020年4月 - Godrej Material Handling社は、3輪の電動フォークリフトセグメントへの進出を発表しました。同社は、1.6~2トンのカテゴリー向けに、フォークリフト「Bravo」の最新の3輪電動タイプを発売しました。Bravo」は、インド市場のニーズに応えるため、2年間の研究開発期間を経て、インドで完全に生産されています。コンパクトでありながら、このカテゴリーでは最速クラスの走行速度15km/hrを実現しています。
2020年1月、ダイフクインドは、インド産業連盟(CII)が発表した「SCALE 2019」の「Intra-Logistics Automation」部門で最優秀企業賞を受賞しました。SCALE (Supply Chain & Logistics Excellence) Awardは、CIIのInstitute of Logisticsがサプライチェーンやマテリアルハンドリング領域における企業の革新的なアイデアや優秀性を評価するために行っている賞です。


その他の特典

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview – Trends and Emerging Technologies (Covers the impact due to COVID-19)
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Investment Plans for E-Retailers, GST, Make-in-India etc.
4.4 Market Challenges
4.4.1 Harsh Operating Conditions and Availability of Cheap Labor
4.5 PESTLE Analysis
4.6 Evolution of Warehousing Industry in India

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type of Solution
5.1.1 Automated Conveyor
5.1.2 Automated Storage & Retrieval System (AS/RS)
5.1.3 Automated Guided Vehicles (AGV)
5.1.4 Palletizer/Sortation Systems
5.1.5 WMS/WCS Solutions
5.2 End-User
5.2.1 Airport
5.2.2 Manufacturing
5.2.3 Retail/Warehouse/Logistics Center
5.2.4 Other End-User

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku India Private Limited (Incl. Vega Conveyors & Automation)
6.1.2 Space Magnum Equipment Pvt. Ltd
6.1.3 Godrej Consoveyo Logistics Automation Ltd (GCLA)
6.1.4 Kardex India Storage Solutions Private Limited
6.1.5 Armstrong Ltd.
6.1.6 Falcon Autotech Private Limited
6.1.7 GreyOrange Pte. Ltd.
6.1.8 Addverb Technologies Inc.
6.1.9 Hinditron Group
6.1.10 The Hi-Tech Robotic Systemz Limited
6.1.11 Bastian Solution Private Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The India Automated Material Handling (AMH) Market was valued at USD 1353.8 million in 2020 is expected to reach USD 2739.34 million by 2026 at a CAGR of 12.7% over the forecast period from 2021 - 2026. An increase in infrastructure investment by the government and investments from industries, along with the 'Make in India' initiative, is expected to drive AMH systems' demand. The government of India aims to increase the manufacturing sector's share to the gross domestic product (GDP) to 25% by 2022, from 17% in 2018. Thus, manufacturers are likely to incorporate Industry 4.0 and other digital technologies to achieve this target. In India, the product consumption pattern is changing at a significant rate. The increasing middle-class population is likely to drive the need and demand for sortation systems to cater to the rising demand across the retail sector.

Key Highlights
The Indian market is expected to be one of the world's largest aviation markets by 2026, enabling India's airports to be future-ready. Additionally, According to Civil Aviation Minister, India plans to construct 100 new airports with an investment of USD 60 billion in the next 10-15 years to make air travel more affordable. These factors boost the demand for AMH equipment in the country. The automotive end-user industry in the country, which handles a high volume of materials and has a high throughput ratio, is expected to opt for AMH systems. According to the Airport Authority of India, passenger traffic is expected to increase to 322 million in 2018-19 with considerable investments in airport infrastructure. Domestic air transport in India is expected to grow four times and six times, respectively.
In December 2019, BYD India, a subsidiary of the BYD Group, announced that it has expanded into the material handling equipment business in the country, making it only an Indian company to offer MHE products with lithium-ion phosphate battery in the country. The company's primary focus is on 3PL (third party logistics), warehousing, and logistics companies. According to the Head of BYD India MHE business, "The Indian warehousing and logistics sector is anticipated to attract nearly USD 10 billion investment over the next few years, and the technological advancement and process optimization of the warehousing industry is the key driving force behind the growth of logistics sector." In India, the company has set up a head office in Chennai.
In July 2019, Godrej Material Handling, a business of Godrej & Boyce Mfg. Co. Ltd. announced Godrej RenTRUST, their new equipment rental brand that will provide 360-degree solutions to customers encompassing workforce, machine, fuel, and maintenance. Currently, the Indian material handling industry struggles with a lack of skilled labor, standardization (palletization), regulations, and fragmented nature of business. However, along with GST, many other trends shift the industry from being fragmented and unorganized to consolidation towards more significant organized players. The inclination towards asset-light models has created a business opportunity for held FLT rental businesses in India, which would offer an end-to-end solution.
The warehousing property segment is emerging as a significant investment opportunity for investors. However, the COVID-19 lockdown has led to a slowdown in the warehousing industry with both investment activity and occupier leasing being subdued in Q1 2020. The first quarter witnessed only one investment deal worth USD 54 million in the Indian warehousing sector. Economists across the globe have forecast India's GDP growth to slow down considerably in 2020 due to the COVID-19 lockdown, affecting businesses across the board and reducing their aggregate demand for warehouses. But the signs of the warehousing industry are not as grim as it appears, which would negatively affect the automated material handling market as most of the warehouses are equipped with them.


Key Market Trends

Automated Conveyor is Expected to Hold Significant Share


Belt conveyor is mainly used to transport solid material in a powdered form or bulk. Its primary application lies in connecting assembly lines to the final inspection and packing lines. It is the most widely used among the different types of conveyors, due to its versatility and cost-effectiveness. Process industries, such as construction and mining, use these conveyors to transfer raw materials from one unit to another rapidly. The equipment is used increasingly in the manufacturing of durable goods, such as automobiles, electrical and electronics, transportation equipment, and other machinery.
Roller conveyors are the second-fastest growing, as well as the second-largest segment among conveyors. These are majorly used in e-commerce for light material handling. They are specifically designed for the rapid loading and unloading of vehicles and other open bodies with materials, such as rigid bulk packages and roller conveyors, which are the most preferred choice of conveyors. An increasing interest in sustainability, coupled with a robust economy and cost containment, has led to the demand for roller conveyors. Significant investments in the e-commerce industry, along with the application from the ever-growing internet-enabled consumers, are impacting the growth of roller conveyors in India.
In the mining sector, conveyor belts enable easy transport of minerals from mines. In June 2020, Coal India Ltd announced to invest INR 15,700 crores in conveyor belts that will replace road movement between mines and wagons, the company said. The first phase will upgrade infrastructure at 35 mines, each with a capacity of four million tonnes per annum (MTPA) or more at six subsidiaries of the company. This involved capital expenditure (Capex) of about INR 12,300 crores and a total capacity of 406 MTPA. Phase-2 includes 14 projects in which four subsidiaries will spend INR 3,400 crore for full size of 100.5 MTPA.
Daifuku Co., Ltd. had completed its acquisition of India-based Vega Conveyors & Automation Private Limited on April 3, 2019. Vega engages in the consulting, design, manufacture, installation, and after-sales service of conveyors within its domestic Indian market. In recent years, the Indian economy's robust growth has brought a surge in need for automation within the manufacturing and logistics sectors. Generating synergy with Vega's development and manufacturing bases, Daifuku aims to expand its business in India by using its technology and expertise cultivated through global business development.


Retail/Warehouse/Logistics Center is Expected to Hold Significant Share


The Indian retail industry has developed into one of the most dynamic and fast-paced sectors due to several new players' entry. It accounts for over 10% of the country's GDP and around 8% of the employment ratio. India is the world's fifth-largest global destination in terms of retail space. The country is expected to become the world's fastest-growing e-commerce market, where e-commerce sales are expected to reach USD 120 billion by 2020. Furthermore, India's e-commerce market is expected to reach USD 220 billion, in terms of the gross merchandise value (GMV), and there are expected to be about 530 million shoppers, by 2025. In February 2019, the Indian Government released the Draft National E-Commerce Policy, which encourages FDI in the marketplace model of e-commerce.
Digitization is also expected to drive e-commerce. With an increase in the number of supermarkets and hypermarkets in cities and the rising real estate costs in urban regions, they are forcing the warehouses and distribution centers to opt for automation, stay competitive, and cut the costs incurred by prolonged storage. According to the IBEF, the Indian e-commerce market is expected to grow to USD 200 billion by 2026 from USD 38.5 billion as of 2017. There is a rising demand for international brands and better-quality different products among digitally connected Indian shoppers owing to increasing income levels and awareness.
India has an estimated 162 million MT of Agri warehousing, reefer van facilities, cold storage, etc. NABARD will take exercise to map and geo-tag them. Besides, the Government proposed to create warehousing, in line with the Warehouse Development and Regulatory Authority (WDRA) norms. In Budget 2020, the Government announced that it would provide viability gap funding for setting up such efficient warehouses at the block level. This could be achieved, where states can facilitate land and are on a PPP model. Food Corporation of India and Central Warehousing Corporation shall undertake such warehouse building on their property too.
In November 2019, KION GROUP AG officially launched its new plant - India's largest production facility for intralogistics equipment - in Pune, Maharashtra. Diesel and electric forklifts and battery-powered lift trucks and reach trucks are manufactured in the plant on an area of around 25 hectares. The latest plant is equipped with three assembly lines, including a paint shop, an R&D center and parts warehouse where the constantly changing requirements and trends of the Indian market are to be evaluated, and similar future products developed.


Competitive Landscape

The India Automated Material Handling (AMH) Market is quite competitive. It consists of significant individual players such as Daifuku India Private Limited, Godrej Consoveyo Logistics Automation Ltd, Kardex India Storage Solutions Private Limited, Armstrong Ltd., which is a moderately fragmented market. The companies in the market are increasing their market presence by introducing new products or by entering into strategic mergers and acquisitions.


April 2020 - Godrej Material Handling has announced its foray into the 3-wheel electric forklift truck segment. The company has launched the latest three-wheel electric variant of its Bravo Forklift Truck for the 1.6 to 2-tonne category. The Bravo has been wholly produced in India to reach the Indian market space's needs with an R&D effort of two years. It is compact and offers one of the fastest travel speed of 15 km/hr in the category.
January 2020 - Daifuku India received the SCALE 2019 Award for the best company in the 'Intra-Logistics Automation' category presented by the Confederation of Indian Industries (CII). SCALE (Supply Chain & Logistics Excellence) Award is an initiative by CII's Institute of Logistics to acknowledge the innovative ideas and excellence of companies in the supply chain and material handling domain.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview – Trends and Emerging Technologies (Covers the impact due to COVID-19)
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Market Drivers
4.3.1 Investment Plans for E-Retailers, GST, Make-in-India etc.
4.4 Market Challenges
4.4.1 Harsh Operating Conditions and Availability of Cheap Labor
4.5 PESTLE Analysis
4.6 Evolution of Warehousing Industry in India

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type of Solution
5.1.1 Automated Conveyor
5.1.2 Automated Storage & Retrieval System (AS/RS)
5.1.3 Automated Guided Vehicles (AGV)
5.1.4 Palletizer/Sortation Systems
5.1.5 WMS/WCS Solutions
5.2 End-User
5.2.1 Airport
5.2.2 Manufacturing
5.2.3 Retail/Warehouse/Logistics Center
5.2.4 Other End-User

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku India Private Limited (Incl. Vega Conveyors & Automation)
6.1.2 Space Magnum Equipment Pvt. Ltd
6.1.3 Godrej Consoveyo Logistics Automation Ltd (GCLA)
6.1.4 Kardex India Storage Solutions Private Limited
6.1.5 Armstrong Ltd.
6.1.6 Falcon Autotech Private Limited
6.1.7 GreyOrange Pte. Ltd.
6.1.8 Addverb Technologies Inc.
6.1.9 Hinditron Group
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8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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