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中南米の自動マテリアルハンドリング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Latin America Automated Material Handling Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中南米の自動マテリアルハンドリング市場は、予測期間(2021-2026年)に年平均成長率5.4%で成長すると予測されています。 主なハイライト 中南米は経済的に拡大し、資源が豊富で、人口動態も活発である。し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中南米の自動マテリアルハンドリング市場は、予測期間(2021-2026年)に年平均成長率5.4%で成長すると予測されています。

主なハイライト
中南米は経済的に拡大し、資源が豊富で、人口動態も活発である。したがって、自動化のための有望な市場です。この地域では上流階級と中流階級の人口が急増しているため、自動化の導入が進むと予想されます。しかし、主に人件費の急激な上昇により、多くのビジネスモデルが変化する可能性があります。
ブラジルでは、オートメーションによる投資収益率(ROI)の実現が概して速い。ROIは2〜4年で達成可能であり、他の新興国と比較すると少ない。自動化の導入により、運用コストを削減し、プロセスの非効率性を根本的に改善することが、ブラジルにおける自動化の導入に大きな役割を担っています。ピッキングとパレットハンドリングは、オートメーション技術の助けを借りて多くの利益を達成することができる主要な分野です。
この地域では、eコマースへの投資が増加しています。例えば、アルゼンチンを拠点とする電子商取引大手のMercadoLibreにPayPalが7億5000万ドル、Dragoneerが1億ドルの投資を行った後、この地域ではアルゼンチン、ブラジル、メキシコに複数の新しい配送センターが設立されました。
また、ブラジルの小売eコマース売上高は173億5000万米ドルで、この地域で最も大きな割合を占めると予想され、予測期間中、やや一定の割合で推移するとみられます。
Covid-19の大流行により、いくつかの企業はフロアでの人の動きを最小限に抑えるためにマテリアルハンドリング製品を取り入れるようになりました。したがって、この需要を開拓するために、2021年7月、Eastman Machine Companyは、ブラジルのSão José dos Campos (São Paulo) のCMP Tradingを、自動切断システム、マテハン機器、設計ソフトウェアのラインの代理店に任命しました。


主な市場動向

メキシコが最も高い成長率を記録


メキシコには、自動車や航空宇宙産業など様々な産業が存在します。メキシコは、国民一人当たりの工学部卒業生の割合が最も高い国の一つであるため、自動化投資によって高収入の雇用を増やすことができる。
メキシコでの自動化ブームにより、この地域でロボットや高度な自動化を採用する企業は、必ずや成長を遂げることができるはずです。以前は、メキシコへの投資を完全に避ける企業や、安い労働力のためにメキシコの資源を利用する企業もありました。しかし、メキシコのオートメーション産業はより高度になりつつあり、他の主要国に対して競争力を持つようになってきています。
さらに、メキシコでは自動化を促進するための取り組みも増えています。例えば、Association for the Advancement of Automation (A3) Mexicoは、オートメーションの利点を促進するとともに、同国のオートメーションコミュニティの関係者やメンバー間の会合や交流を促進しています。
さらに、メキシコでは、新しい空港の設立や既存の空港のインフラ強化への投資が増加しているため、自動マテリアルハンドリングシステムの採用が進むと予想されます。


食品と飲料が最も高い成長率を記録する


食品・飲料業界は、この地域で最も大きな経済貢献をしている産業の一つである。中南米では、ブラジルが冷凍食品と肉類を輸出し、アルゼンチンは包装・加工食品分野の主要国である。
メキシコは飲料産業が盛んです。米国に近いことと貿易協定により、コロンビアの食品・飲料産業は過去10年間に50%以上の成長を遂げ、ペルーとチリは水産物と冷凍食品の取り扱いで最先端を走っています。食品・飲料業界の高い成長見通しと、この地域におけるオートメーション・サービス・プロバイダーの浸透が、この分野におけるAMHシステムの必要性を後押ししています。
メキシコのメーカーの多くは、完全なオートメーションではなく、ハイブリッド・オートメーションに傾倒しています。メキシコでは、熟練労働者が不足しているため、多くの自動化プロバイダーがこの方法を支持しています。ハイブリッド・オートメーションの採用により、既存の労働者は最小限のトレーニングで新しいスキルを身につけることができる。
その結果、市場では協働ロボットや半自動化ソリューションに対する需要が高まっている。この傾向は、タコ、イワシ、エビ、ロブスターなど、複雑な食材の加工で有名な水産加工会社で顕著に見られます。


競合他社の状況

ラテンアメリカの自動マテリアルハンドリング市場は断片的であり、適度な競争が行われています。製品の発売、研究開発への高い費用、パートナーシップや買収などが、激しい競争を維持するために同国の企業が採用した主要な成長戦略です。


2021年5月 - 革新的でプレミアムな照明システムとエレクトロニクスのスペシャリストであるZKWグループは、スイスログと提携し、メキシコのシラオにある施設にトルネードミニロードクレーン、クイックムーブ搬送システム、アイルラックを導入しました。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.3 Market Drivers
4.3.1 Rising E-commerce Industry
4.3.2 Industry 4.0 investments driving the demand for automation and material handling
4.4 Market Restraints
4.4.1 The Staffing Challenge
4.4.2 High Initial Costs
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Hardware
5.1.2 Software
5.1.3 Services
5.2 By Equipment Type
5.2.1 Mobile Robots
5.2.1.1 Automated Guided Vehicle (AGV)
5.2.1.1.1 Automated Forklift
5.2.1.1.2 Automated Tow/Tractor/Tug
5.2.1.1.3 Unit Load
5.2.1.1.4 Assembly Line
5.2.1.1.5 Special Purpose
5.2.1.2 Autonomous Mobile Robots (AMR)
5.2.1.3 Laser Guided Vehicle
5.2.2 Automated Storage and Retrieval System (ASRS)
5.2.2.1 Fixed Aisle (Stacker Crane + Shuttle System)
5.2.2.2 Carousel (Horizontal Carousel + Vertical Carousel)
5.2.2.3 Vertical Lift Module
5.2.3 Automated Conveyor
5.2.3.1 Belt
5.2.3.2 Roller
5.2.3.3 Pallet
5.2.3.4 Overhead
5.2.4 Palletizer
5.2.4.1 Conventional (High Level + Low Level)
5.2.4.2 Robotic
5.2.5 Sortation System
5.3 By End-user Vertical
5.3.1 Airport
5.3.2 Automotive
5.3.3 Food and Beverage
5.3.4 Retail/Warehousing/ Distribution Centers/Logistic Centers
5.3.5 General Manufacturing
5.3.6 Pharmaceuticals
5.3.7 Post and Parcel
5.3.8 Other End Users
5.4 By Country
5.4.1 Brazil
5.4.2 Argentina
5.4.3 Mexico
5.4.4 Colombia
5.4.5 Peru
5.4.6 Chile
5.4.7 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku Co. Ltd
6.1.2 Interroll Group
6.1.3 Kardex Group
6.1.4 KION Group
6.1.5 Columbus McKinnon Group
6.1.6 BEUMER Group GmbH & Co. KG
6.1.7 ** List is not Exhaustive

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The Latin America automated material handling market is expected to grow at a CAGR of 5.4% over the forecast period (2021-2026).

Key Highlights
Latin America is economically expanding, is resourceful, and demographically buoyant. Thus, it is a promising market for automation. The burgeoning population of the upper and middle classes in the region is expected to increase automation adoption. However, primarily due to a rapid increase in labor costs, many business models are likely to change.
The delivery of a return on investment (ROI) from automation is generally fast in Brazil. ROI of 2-4 years is achievable, which is less as compared to other emerging countries. Decreasing operating costs and radically reducing inefficiencies in the processes by implementing automation are playing major roles in the adoption of automation in the country. Picking and pallet handling are the major areas in which many gains can be achieved with the help of automation technologies.
The region has witnessed an increasing investment in e-commerce. For instance, the region witnessed the establishment of several new distribution centers in Argentina, Brazil, and Mexico post the investment of USD 750 million and USD 100 million by PayPal and Dragoneer in Argentina-based e-commerce giant, MercadoLibre.
Besides, Brazil is expected to account for the most considerable retail e-commerce revenue in the region, with a value of USD 17.35 billion, at a slightly constant rate over the forecast period.
The Covid-19 pandemic has ushered several companies to incorporate Material Handling products to minimize human interaction on the floor. Thus, to tap into this demand, in July 2021, Eastman Machine Company appointed CMP Trading of São José dos Campos (São Paulo), Brazil, to represent its line of automated cutting systems, material handling equipment, and design software.


Key Market Trends

Mexico to witness the Highest Growth


Mexico is home to various industries, including substantial automotive and aerospace manufacturing sectors. Automation investments can help increase the number of well-paying jobs in Mexico since the country has one of the highest ratios of engineering graduates per capita.
With the boom of automation in Mexico, any company that employs robotics or advanced automation in the region is poised to register growth. In the past, some companies completely avoided investing in Mexico or only used the resources for cheap labor. However, the automation industry in Mexico is becoming more advanced, which is providing it with a competitive edge over other major countries.
Furthermore, the country has been witnessing an increase in initiations to promote automation. For instance, the Association for the Advancement of Automation (A3) Mexico promotes the benefits of automation while facilitating gatherings and interchanges between the stakeholders and members of the automation community in the country.
Moreover, the country is anticipated to witness growth in the adoption of automated material handling systems due to the increasing investments in establishing new airports and enhancing the existing airports' infrastructure.


Food and Beverage to witness the Highest growth rate


The food and beverage industry is one of the most significant economic contributors to the region. In Latin America, Brazil exports frozen food and meat products, while Argentina is the leading country in the packaged and processed food segment.
Mexico has a large beverage industry. Due to its proximity to the United States and trade agreements, the Colombian food and beverage industry experienced a growth of over 50% in the last decade, while Peru and Chile were at the forefront in dealing with seafood and frozen food. A high prospect for growth in the food and beverage industry, coupled with the penetration of the automation service providers in the region, is driving the need for AMH systems in the sector.
Most of the Mexican manufacturers are inclined toward hybrid automation rather than complete automation. Many automation providers support this practice, as the country has a considerable scarcity of skilled workforce. Employing hybrid automation would allow existing workers to cultivate new skills with minimal training.
As a result, there is a high demand for collaborative robots and semi-automation solutions in the market. This trend is highly visible in the seafood processing companies that are highly renowned for processing complex produce, including Octopus, Sardine, Shrimp, and Lobster.


Competitive Landscape

The Latin America automated material handling market is fragmented and moderately competitive in nature. Product launches, high expense on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies adopted by the companies in the country to sustain the intense competition.


May 2021 - The ZKW Group, the specialist for innovative, premium lighting systems and electronics, has partnered with Swisslog to install Tornado miniload cranes, QuickMove conveyor systems, and aisle racking in its facility located in Silao, Mexico.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
4.3 Market Drivers
4.3.1 Rising E-commerce Industry
4.3.2 Industry 4.0 investments driving the demand for automation and material handling
4.4 Market Restraints
4.4.1 The Staffing Challenge
4.4.2 High Initial Costs
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Hardware
5.1.2 Software
5.1.3 Services
5.2 By Equipment Type
5.2.1 Mobile Robots
5.2.1.1 Automated Guided Vehicle (AGV)
5.2.1.1.1 Automated Forklift
5.2.1.1.2 Automated Tow/Tractor/Tug
5.2.1.1.3 Unit Load
5.2.1.1.4 Assembly Line
5.2.1.1.5 Special Purpose
5.2.1.2 Autonomous Mobile Robots (AMR)
5.2.1.3 Laser Guided Vehicle
5.2.2 Automated Storage and Retrieval System (ASRS)
5.2.2.1 Fixed Aisle (Stacker Crane + Shuttle System)
5.2.2.2 Carousel (Horizontal Carousel + Vertical Carousel)
5.2.2.3 Vertical Lift Module
5.2.3 Automated Conveyor
5.2.3.1 Belt
5.2.3.2 Roller
5.2.3.3 Pallet
5.2.3.4 Overhead
5.2.4 Palletizer
5.2.4.1 Conventional (High Level + Low Level)
5.2.4.2 Robotic
5.2.5 Sortation System
5.3 By End-user Vertical
5.3.1 Airport
5.3.2 Automotive
5.3.3 Food and Beverage
5.3.4 Retail/Warehousing/ Distribution Centers/Logistic Centers
5.3.5 General Manufacturing
5.3.6 Pharmaceuticals
5.3.7 Post and Parcel
5.3.8 Other End Users
5.4 By Country
5.4.1 Brazil
5.4.2 Argentina
5.4.3 Mexico
5.4.4 Colombia
5.4.5 Peru
5.4.6 Chile
5.4.7 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Daifuku Co. Ltd
6.1.2 Interroll Group
6.1.3 Kardex Group
6.1.4 KION Group
6.1.5 Columbus McKinnon Group
6.1.6 BEUMER Group GmbH & Co. KG
6.1.7 ** List is not Exhaustive

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

 

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