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鉛市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Lead Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

鉛市場は、予測期間(2021年~2026年)に5%以上のCAGRを記録すると予測されています。 2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えた。パンデミックのシナリオを考慮すると、COVID-19の新たな感染者の... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

鉛市場は、予測期間(2021年~2026年)に5%以上のCAGRを記録すると予測されています。

2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えた。パンデミックのシナリオを考慮すると、COVID-19の新たな感染者の拡大を抑制するため、ロックダウンの間、建設活動が一時的に停止され、それによって建設業界からの鉛板、鉛クラッド鋼板などの鉛ベースの製品の需要が減少しました。例えば、Eurostatによると、建設業は、ユーロ圏(EU-19)諸国で28.4%、欧州連合(EU-27)諸国で24%減少しました。さらに、ロックダウン中の自動車製造装置の一時停止により、鉛蓄電池の需要が減少しました。しかし、電子・通信業界向けの鉛蓄電池、特にVRLA(V valve-regulated lead-acid)電池の需要は、居住地からオンラインで仕事をすることを選択した人々により、この期間に増加し、調査した市場での需要を高めました。

短期的には、世界的に鉛蓄電池の需要が高まっていることが、市場の成長を牽引すると予想されます。

一方で、鉛の毒性に起因する各国の環境規制や、代替品の入手可能性が市場の成長を阻害すると予想されます。

世界の鉛消費量は、中国、韓国、日本、ASEAN諸国からの需要が大半を占め、アジア太平洋地域が圧倒的に多いと予想されています。

主な市場動向

電池セグメントが市場を支配すると予想される

鉛蓄電池は、SLI(Starting, Lighting, and Ignition)電池、定置用電池(通信機器、UPS、エネルギー貯蔵システム(ESS)など)、携帯用電池(家電製品など)などの形で使用されている。

SLI電池の主な用途は、自動車用に設計されているため、常に自動車の充電システムと一緒に設置されており、自動車を使用している間は常に電池の中で充電と放電のサイクルが行われていることになる。

SLI電池の市場成長の主な要因は、高性能、長寿命、コスト効率に優れたスタートモーター、ライト、イグニッションシステムなどの内燃機関の電源として、これらの電池の需要が増加していることです。

自動車やトラックなどの従来型内燃機関自動車に搭載されるSLIバッテリーの用途としては、鉛蓄電池が選択されています。

OICAによると、2020年に世界で生産された自動車は、2019年の9,218万台に対し、約7,762万台となり、成長率が約15.8%と減少しているため、自動車に搭載されるバッテリーの需要が減少し、調査対象市場の需要にマイナスの影響を与えています。

従来型の内燃機関の市場は今後30-40年の間に縮小すると予想されていますが、自動車の代替技術では、車内のさまざまな電子機器や安全機能に電力を供給するために、SLI型鉛蓄電池が引き続き使用されると予想されます。これにより、予測期間中、電池の需要が高まることが予想されます。

バルブレギュレーテッド鉛蓄電池(VRLA)は、オフグリッド電源システム、通信タワーのバックアップシステム、太陽光発電システム、コンピュータのUPSなどに使用されています。

社団法人電子情報技術産業協会(JEITA)によると、世界の電子・IT産業の生産高は、2020年には2兆9,727億米ドル、2021年には3兆1,756億米ドルに達すると予測されており、前年比7%の成長率を示しています。そのため、さまざまな電気・電子機器に使用される電池の需要が増加しています。

したがって、前述の要因は、今後数年間で鉛市場に大きな影響を与えることが予想されます。

アジア太平洋地域が市場を支配すると予想される

アジア太平洋地域は、中国、日本、インドからの需要が大半を占め、鉛市場を支配すると予想されています。

鉛蓄電池は、主に商用EVを中心とした電気自動車(EV)に搭載され、他の補助的な負荷を補うために使用されます。現在、電気自動車の最大の市場は中国です。2020年4月、中華人民共和国財政部は、電気自動車の新車への補助金を促進する方法についての通知を発表しました。その中で、2021年1月1日から2022年12月31日までに購入した新型電気自動車については、自動車購入税が免除されることが明記されている。

OICAによると、2020年に中国で生産された自動車は約2,523万台で、2019年の2,575万台に比べて成長率が約2%低下しており、自動車分野の電池需要は減少しています。

インドでは、太陽光発電プロジェクトの増加と通信インフラの継続的な拡大により、鉛蓄電池の需要が増加すると予想され、予測期間中に鉛市場の需要が増加する可能性があります。しかし、最近の自動車産業の衰退は、同国の市場の妨げになる可能性があります。

OICAによると、インドでは2020年に約339万台の自動車が生産されましたが、2019年には452万台の自動車が生産され、約25%の減少率を示しており、自動車に使用されるバッテリーの需要が減少していることを示しています。

さらに、建築・建設業界では、屋根材、クラッド材、水の浸入を防ぐフラッシング材やウェザリング材として鉛板が使用されています。高密度の鉛板は、建物内の防音材として使用されています。その他の鉛製品の主な用途としては、コーニス、雨樋、パラペット、電線管などがあります。

2020年の中国の建設産業は約1兆492億米ドルで、2021年には約1兆1,174億米ドルに達し、約6.5%の成長率が見込まれており、建設産業からの様々な鉛系製品の需要が高まると予想されています。

したがって、前述の要因は、今後数年間、この地域の鉛市場に大きな影響を与えることが予想されます。

競争状況

鉛市場は部分的に細分化されており、明確な優位性を持つ大手企業はありません。市場の主要なプレーヤーとしては、Glencore、Korea Zinc、Teck Resources Limited、Canada Metal North America Ltd、Gravita Metalsなどが挙げられます。

追加の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Demand for Lead-acid Batteries
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Environmental Regulations
4.2.2 Unfavorable Conditions Arising due to the Impact of COVID-19
4.2.3 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Ammunition
5.1.2 Batteries
5.1.3 Construction
5.1.4 Electronics
5.1.5 Marine
5.1.6 Plumbing
5.1.7 Other Applications
5.2 Geography
5.2.1 Production Analysis
5.2.1.1 Australia
5.2.1.2 Bolivia
5.2.1.3 China
5.2.1.4 India
5.2.1.5 Kazakhstan
5.2.1.6 Mexico
5.2.1.7 Peru
5.2.1.8 Russia
5.2.1.9 Sweden
5.2.1.10 Turkey
5.2.1.11 United States
5.2.2 Consumption Analysis
5.2.2.1 Asia-Pacific
5.2.2.1.1 China
5.2.2.1.2 India
5.2.2.1.3 Japan
5.2.2.1.4 South Korea
5.2.2.1.5 ASEAN Countries
5.2.2.1.6 Rest of Asia-Pacific
5.2.2.2 North America
5.2.2.2.1 United States
5.2.2.2.2 Canada
5.2.2.2.3 Mexico
5.2.2.3 Europe
5.2.2.3.1 Germany
5.2.2.3.2 United Kingdom
5.2.2.3.3 France
5.2.2.3.4 Italy
5.2.2.3.5 Rest of Europe
5.2.2.4 South America
5.2.2.4.1 Brazil
5.2.2.4.2 Argentina
5.2.2.4.3 Rest of South America
5.2.2.5 Middle-East and Africa
5.2.2.5.1 Qatar
5.2.2.5.2 South Africa
5.2.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Canada Metal North America Ltd
6.4.2 Glencore
6.4.3 Gravita Metals
6.4.4 Korea Zinc
6.4.5 M. A. Metal Corporation
6.4.6 Nyrstar
6.4.7 Teck Resources Limited
6.4.8 Vedanta Resources Limited (Hindustan Zinc)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The lead market is projected to register a CAGR of over 5% during the forecast period (2021-2026).

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Considering the pandemic scenario, the construction activities were stopped temporarily during the lockdown to curb the spread of new COVID-19 cases, thereby decreasing the demand for lead-based products such as lead sheets, lead-clad steel, and others from the construction industry. For instance, according to Eurostat, construction decreased by 28.4% in the Euro area (EU-19) countries and by 24% in the European Union (EU-27) countries. Furthermore, the demand for lead-acid batteries decreased due to the temporary pause of the automotive manufacturing units during the lockdown. However, the demand for lead-acid batteries, especially valve-regulated lead-acid (VRLA) batteries, from the electronics and telecommunication industry increased during this period, as people opted to work online from their residence, which enhanced the demand in the market studied.

Over the short term, the growing demand for lead-acid batteries globally is expected to drive the market growth.

On the flip side, the environmental regulations imposed by various countries on the usage of lead due to its toxicity and the availability of substitutes are expected to hinder the growth of the market.

Asia-Pacific is expected to dominate the global lead consumption, with the majority of the demand coming from China, South Korea, Japan, and ASEAN countries.

Key Market Trends

The Battery Segment is Expected to Dominate the Market

Lead-acid batteries are used in the form of starting, lighting, and ignition (SLI) batteries, stationary batteries (telecom, UPS, energy storage systems (ESS), etc.), portable batteries (consumer electronics, etc.), and more.

SLI batteries have major applications and are designed for automobiles and are therefore always installed with the vehicle’s charging system, which means that there is a continuous cycle of charge and discharge in the battery whenever the vehicle is in use.

The major factor attributing to the growth of the SLI battery market is the increasing demand for these batteries to power start motor, lights, and ignition systems or other internal combustion engines with high performance, long life, and cost-efficiency.

The lead-acid battery is the technology of choice for all SLI battery applications in conventional combustion engine vehicles, such as cars and trucks.

According to OICA, around 77.62 million vehicles were produced globally in 2020 compared to 92.18 million vehicles produced in 2019, witnessing a decreasing growth rate of about 15.8%, thus decreasing the demand for batteries installed in vehicles and negatively impacting the demand in the market studied.

Although the market for conventional combustion engines is expected to decline over the next 30-40 years, replacement car technologies are expected to continue to use SLI-type lead-acid batteries to provide power for a range of electronics and safety features within the vehicle. This is expected to enhance the demand for batteries during the forecast period.

Valve-regulated lead-acid (VRLA) battery finds its application in off-grid power systems, telecom tower backup systems, solar/photovoltaic systems, computer UPS, and others.

According to the Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA), the global electronics and IT industry’s production was valued at USD 2,972.7 billion in 2020, and it is estimated to reach USD 3,175.6 billion by 2021, with a growth rate of 7% year-on-year, thus increasing the demand for batteries used in different electrical and electronics applications.

Therefore, the aforementioned factors are expected to significantly impact the lead market in the coming years.

The Asia-Pacific Region is Expected to Dominate the Market

Asia-Pacific is expected to dominate the lead market, with the majority of the demand coming from China, Japan, and India.

Lead-acid batteries are used in electric vehicles (EVs), mainly commercial EVs, to supplement other ancillary loads. China is currently the largest market for electric vehicles. In April 2020, the Ministry of Finance of the People’s Republic of China issued a notice on ways to promote financial subsidies for new electric vehicles. It stated that new EVs purchased between January 1, 2021, and December 31, 2022, would be exempted from vehicle purchase tax.

According to OICA, around 25.23 million vehicles were produced in China during 2020 compared to 25.75 million vehicles produced in 2019, witnessing a decreasing growth rate of about 2%, thereby decreasing the demand for batteries from the automotive segment.

In India, the increasing number of solar power projects and the continuous expansion of telecommunication infrastructure are expected to drive the demand for lead-acid batteries in the country, which may increase the demand in the lead market during the forecast period. However, the recent decline in the automotive industry may hinder the market in the country.

According to OICA, around 3.39 million vehicles were produced in India during 2020 compared to 4.52 million vehicles produced in 2019, witnessing a decline rate of about 25%, indicating a decreased demand for batteries used in vehicles.

Furthermore, lead sheets are being used in the building and construction industry for roofing, cladding, and for flashing or weathering to prevent water penetration. High-density lead sheets are being used for acoustic insulation purposes inside the building. Some of the other key applications of lead-based products include cornices, gutters, parapets, electrical conduits, and others.

In 2020, the Chinese construction industry was valued at about USD 1,049.2 billion, and it is estimated to reach about USD 1,117.4 billion by 2021, with a growth rate of about 6.5%, which is expected to enhance the demand for various lead-based products from the construction industry.

Therefore, the aforementioned factors are expected to have a significant impact on the lead market in the region in the coming years.

Competitive Landscape

The lead market is partially fragmented in nature, with no major player having a clear dominance over the market. Some of the key players in the market include Glencore, Korea Zinc, Teck Resources Limited, Canada Metal North America Ltd, and Gravita Metals, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Growing Demand for Lead-acid Batteries
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Environmental Regulations
4.2.2 Unfavorable Conditions Arising due to the Impact of COVID-19
4.2.3 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Ammunition
5.1.2 Batteries
5.1.3 Construction
5.1.4 Electronics
5.1.5 Marine
5.1.6 Plumbing
5.1.7 Other Applications
5.2 Geography
5.2.1 Production Analysis
5.2.1.1 Australia
5.2.1.2 Bolivia
5.2.1.3 China
5.2.1.4 India
5.2.1.5 Kazakhstan
5.2.1.6 Mexico
5.2.1.7 Peru
5.2.1.8 Russia
5.2.1.9 Sweden
5.2.1.10 Turkey
5.2.1.11 United States
5.2.2 Consumption Analysis
5.2.2.1 Asia-Pacific
5.2.2.1.1 China
5.2.2.1.2 India
5.2.2.1.3 Japan
5.2.2.1.4 South Korea
5.2.2.1.5 ASEAN Countries
5.2.2.1.6 Rest of Asia-Pacific
5.2.2.2 North America
5.2.2.2.1 United States
5.2.2.2.2 Canada
5.2.2.2.3 Mexico
5.2.2.3 Europe
5.2.2.3.1 Germany
5.2.2.3.2 United Kingdom
5.2.2.3.3 France
5.2.2.3.4 Italy
5.2.2.3.5 Rest of Europe
5.2.2.4 South America
5.2.2.4.1 Brazil
5.2.2.4.2 Argentina
5.2.2.4.3 Rest of South America
5.2.2.5 Middle-East and Africa
5.2.2.5.1 Qatar
5.2.2.5.2 South Africa
5.2.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Canada Metal North America Ltd
6.4.2 Glencore
6.4.3 Gravita Metals
6.4.4 Korea Zinc
6.4.5 M. A. Metal Corporation
6.4.6 Nyrstar
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