世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

セラミックテーブルウェア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Ceramic Tableware Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

セラミック製テーブルウェア市場は、予想される期間に高い成長を遂げると予測されています。セラミック食器市場の成長を促進する主な要因としては、住宅のリノベーションプロジェクトの増加、世帯数の増加、モジ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

セラミック製テーブルウェア市場は、予想される期間に高い成長を遂げると予測されています。セラミック食器市場の成長を促進する主な要因としては、住宅のリノベーションプロジェクトの増加、世帯数の増加、モジュラーキッチンの設置の増加などが挙げられます。また、食品・飲料業界や家庭用装飾品業界も急速に成長しており、予想される期間にセラミック製食器製品の需要をさらに押し上げることが期待されています。

世界的に見ても、電子商取引は着実に増加しており、セラミック食器業界の生産者やサプライヤーは、オンラインプラットフォームを通じて製品を販売するという有利な機会を得ています。世界中の幅広い顧客に対応するために、セラミック食器の生産者やサプライヤーは、様々な電子商取引のポータルサイトで製品を販売することに注力しています。

また、北米諸国では、賃貸住宅に住む傾向が強まっており、消費者は頻繁に家を変えるため、新しい家には新しい食器を置きたいと考えています。これがセラミック食器の需要を押し上げています。

主な市場動向

オンライン販売の急成長が市場を牽引

インターネットやスマートフォンの世界的な普及に伴い、オンラインチャネルでのセラミック食器の販売が急速に拡大しています。買い物のしやすさ、大幅な値引き、支払いや返品のしやすさなどの要因が、消費者にオンラインでのセラミック食器の購入を促しています。さらに、多忙なスケジュールをこなす若い労働者層は、簡単にアクセスでき、ドアステップサービスが受けられるオフラインよりも、オンラインチャネルでの購入を好みます。このことが、今後数年間の市場の成長を促進するものと考えられます。

米国やカナダなどでは、ここ数年、電子商取引を利用した家庭用品やテーブルウェアの販売が増加しており、今後もこの傾向は続くと予想されます。また、中国、インド、ドイツ、イギリスなどの国々でも、オンライン小売チャネルが急速に拡大しています。電子商取引チャネルは、世界中のセラミック食器製品にとって不可欠なメディアとなり、予測期間におけるセラミック食器市場の成長に大きく貢献するでしょう。

アジア太平洋地域とヨーロッパがセラミックテーブルウェア市場を支配している

アジア太平洋地域は、インドや中国などの発展途上国からの高い需要により、セラミック食器の最も成長している地域市場の一つです。可処分所得の増加とブランド意識の高まりにより、アジア太平洋地域ではブランドのセラミック食器の需要が高くなっています。また、人口増加と急速な発展による住宅数の増加も顕著な推進要因となっています。さらに、ホテルやレストランなど、外食の選択肢が増えていることも、予測期間におけるこの地域の市場成長を後押ししています。

欧州もまた、セラミック食器業界では圧倒的な市場の一つです。ヨーロッパでは、ドイツ、イギリス、フランスがセラミック食器の主要生産国であり、ヨーロッパのブランドが、予測期間中、世界のテーブルウェア製品のハイエンド市場を支配すると予想されています。

競争状況

世界のセラミック食器市場は、Fiskars Group、Rosenthal GmbH、Libbey、Meissen、Seltmann Weiden、RAK Porcelain、Villeroy & Boch、WMF、Lenox、Churchill Chinaなどの主要プレイヤーが存在し、非常に競争が激しくなっています。これらのプレイヤーは、市場に多数のローカルプレイヤーが存在するため、今後数年間は厳しい競争に直面することが予想されます。主要ブランドは、世界のセラミック食器市場での地位を強化するために、新製品の開発や研究開発活動に力を入れています。これらの企業は、M&Aや地元ブランドとの合弁事業を行うことで、製品ポートフォリオの拡大を目指しています。発展途上国のメーカーは、生産コストの削減と収益性の向上に注力しています。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porter's 5 Force Analysis
4.7 Insights on tableware market for all material types
4.8 Insights on key trends in the industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Porcelain and Bone China
5.1.2 Stoneware (Ceramic)
5.1.3 Others
5.2 By End User
5.2.1 Household
5.2.2 Commercial
5.2.2.1 Accommodation and Hospitality Segment
5.2.2.2 Food Service Segment
5.2.2.3 Others
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets
5.3.2 Specialty Stores
5.3.3 Wholesalers
5.3.4 Online
5.3.5 Others
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Asia-Pacific
5.4.3 Europe
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Fiskars Group
6.2.2 Rosenthal GmbH
6.2.3 Libbey
6.2.4 Meissen
6.2.5 Seltmann Weiden
6.2.6 RAK Porcelain
6.2.7 Villeroy & Boch
6.2.8 WMF
6.2.9 Lenox
6.2.10 Churchill China
6.2.11 KAHLA Porzellan
6.2.12 SCHONWALD
6.2.13 Lenox
6.2.14 Portmeirion Group PLC
6.2.15 The Oneida Group
6.2.16 TATA ceramics
6.2.17 Sitong Group
6.2.18 Narumi

7 ANALYST VIEW AND FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 ABOUT US

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The ceramic tableware market is projected to witness strong growth in the anticipated period. Some of the major factors driving the growth of the ceramic tableware market include an increasing number of home renovation projects, a rising number of household units, and an increase in the installation of modular kitchens. The food and beverage and home décor industries are also witnessing rapid growth which is expected to further propel the demand for ceramic tableware products in the anticipated period.

Globally, there is a steady rise in e-commerce that has created lucrative opportunities for producers and suppliers in the ceramic tableware industry to sell their products through online platforms. In order to cater to a wide range of customers across the globe, producers and suppliers of ceramic tableware are focusing on selling their products on various e-commerce portals.

In North American countries, there is also an increasing trend of living in rental houses which makes consumers change their houses often and, thus consumers prefer to have new tableware products in their new houses. This is eventually propelling the market demand for ceramic tableware products.

Key Market Trends

Rapid Growth of Online Sales is Driving the Market

The sales of ceramic tableware through the online channel are growing swiftly due to the increasing penetration of the internet and smartphones globally. The factors such as ease of shopping, hefty discounts, and better payment and return policies are encouraging consumers to purchase ceramic tableware online. Moreover, the young working population with hectic schedules prefer online channels as their purchase medium rather than offline due to easy access and doorstep service. This, in turn, is expected to fuel the growth of the market in the forthcoming years.

In countries such as the United States and United Kindom, e-commerce based houseware and tableware product sales are increasing since the last few years and the growth trend is expected to continue. The online retail channel is also expanding rapidly in several other countries such as China, India, Germany, and the UK. The e-commerce channel will be an integral medium for ceramic tableware products worldwide and will contribute significantly to the ceramic tableware market growth in the forecast period.

Asia-Pacific and Europe are Dominating the Ceramic Tableware Market

The Asia Pacific is one of the fastest-growing regional markets for Ceramics tableware due to high demand from developing countries such as India and China. The rise in disposable income and brand consciousness has led to high demand for branded ceramic tableware in the Asia Pacific region. The increasing number of houses due to the growing population and rapid development is also a prominent driving factor. Moreover, the rising number of hotels, restaurants, and other options of dining out is fueling the regional market growth in the forecast period.

Europe is also one of the dominant markets in the ceramic tableware industry. In Europe Germany, the UK, and France are major producers of ceramics tableware and the European brands are anticipated to dominate the global high-end market for tableware products in the forecast period.

Competitive Landscape

The global ceramic tableware market is highly competitive with the presence of some key players such as Fiskars Group, Rosenthal GmbH, Libbey, Meissen, Seltmann Weiden, RAK Porcelain, Villeroy & Boch, WMF, Lenox, and Churchill China. These players are projected to face tough competition in the forthcoming years due to the presence of a large number of local players in the market. The major brands are focussing on the innovation of new products and research and development activities to strengthen their footprint in the global ceramic tableware market. The companies are moving towards the expansion of their product portfolios by engaging in mergers and acquisitions and joint ventures with local brands. The manufacturers in developing countries are focusing on reducing their cost of production and increasing their profitability.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Market Opportunities
4.5 Industry Value Chain Analysis
4.6 Porter's 5 Force Analysis
4.7 Insights on tableware market for all material types
4.8 Insights on key trends in the industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Porcelain and Bone China
5.1.2 Stoneware (Ceramic)
5.1.3 Others
5.2 By End User
5.2.1 Household
5.2.2 Commercial
5.2.2.1 Accommodation and Hospitality Segment
5.2.2.2 Food Service Segment
5.2.2.3 Others
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets
5.3.2 Specialty Stores
5.3.3 Wholesalers
5.3.4 Online
5.3.5 Others
5.4 By Geography
5.4.1 North America
5.4.2 Asia-Pacific
5.4.3 Europe
5.4.4 Latin America
5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Competion Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Fiskars Group
6.2.2 Rosenthal GmbH
6.2.3 Libbey
6.2.4 Meissen
6.2.5 Seltmann Weiden
6.2.6 RAK Porcelain
6.2.7 Villeroy & Boch
6.2.8 WMF
6.2.9 Lenox
6.2.10 Churchill China
6.2.11 KAHLA Porzellan
6.2.12 SCHONWALD
6.2.13 Lenox
6.2.14 Portmeirion Group PLC
6.2.15 The Oneida Group
6.2.16 TATA ceramics
6.2.17 Sitong Group
6.2.18 Narumi

7 ANALYST VIEW AND FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 ABOUT US

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(セラミック材料)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る