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インドネシア繊維産業 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Indonesia Textiles Industry - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

インドネシアの繊維産業は、予測期間中に年平均成長率5%以上を記録すると予想されています。輸出の伸びが加速していることが、市場の主要な推進要因となっています。 主なハイライト 輸入原料への依存度が高... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

インドネシアの繊維産業は、予測期間中に年平均成長率5%以上を記録すると予想されています。輸出の伸びが加速していることが、市場の主要な推進要因となっています。

主なハイライト
輸入原料への依存度が高いことが、市場の抑制要因になりそうです。
繊維・繊維製品産業(TPT)は、政府によってファッション産業のニーズに対応するためのイノベーションを奨励されており、ビジネスチャンスを掴むことができると予想される。


主な市場動向

加速する輸出の伸びが市場を牽引


インドネシアは世界の繊維生産国のトップ10に入る国です。また、繊維・アパレル輸出国としては12位で、主な輸出先は米国、欧州連合、中東などです。
インドネシアは、米中貿易摩擦による下押し圧力がかかる中、イスラム世界とのつながりを活かして新たな輸出市場を開拓し、貿易を拡大する戦略を加速している。
中東からアフリカまで、イスラム教徒が大多数を占めるいくつかの国は、現在、インドネシアの貿易ミッションと交渉の半分を占めています。繊維製品は現在、これらの国々に大量に出荷されており、市場の成長に必要な好影響を与えている。
モルドールの分析によると、インドネシアの繊維部門の競争力は向上しており、同国の経済が安定しているため、より多くの投資を集めている。
2015年、インドネシア繊維協会(API)は、西ジャワとバンテンで最低賃金が急上昇しすぎたため、47の繊維工場が西ジャワとバンテンから中央ジャワに移転したと言及した。中部ジャワはまだ比較的安価な生産環境を提供している。
また、オーストラリアとインドネシアは、「インドネシア・オーストラリア包括的経済連携協定」を締結した。この協定で最も恩恵を受けるのは、インドネシアの繊維産業であると言われている。
同国は主に米国、オーストラリア、ブラジルから綿花を輸入しており、その額は年間3億〜6億ドルにのぼります。
このように、インドネシアの繊維産業は上記のような要因によって支えられているのです。


ファブリックは最大のセグメントです。


ファブリック部門は数量ベースで約28%、売上高ベースで約40%を占めています。
国民の購買力の向上、新しいファッションへの需要、ネット通販の拡大、販売チャネルの拡大などにより、国内の衣料品需要も高まっています。
インドネシアのアパレル業界では、インダストリー4.0技術がスマートファクトリー化の鍵とされており、2030年までに繊維・アパレル業界のトップ5入りを目指す計画の一環として、業界のデジタル化に向けた意欲的な計画を打ち出しています。
Making Indonesia 4.0は、同国の成長するアパレル部門に、バーチャルリアリティ、3Dデザイン、自動化、IoT(モノのインターネット)の活用などの新技術を導入することを奨励するものです。
そのような要因が、今度は調査した市場の需要を押し上げています。


競合他社の状況

インドネシアの繊維産業は非常に細分化されており、国内外から非常に多くのプレーヤーが参入しています。ポリカーボネート市場の主要なプレーヤーは、PT.Sri Rejeki Isman Tbk、PT.Asia Pacific Fibers Tbk、Indorama Corporation (PT. Indo-Rama Synthetics Tbk)、PT.Pan Brothers Tbk、およびPT.Tifico Fiber Indonesia Tbkなどがあります。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Accelerating Exports Growth
4.2 Restraints
4.2.1 High Dependency on Imported Raw Material
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Textile Type
5.1.1 Fiber
5.1.2 Yarn
5.1.3 Fabric
5.1.4 Garment
5.1.5 Other Textiles

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 PT. Ever Shine Tex Tbk
6.4.2 PT Trisula Textile Industries Tbk
6.4.3 PT Century Textile Industry Tbk (Toray Industries Inc.)
6.4.4 PT Pan Brothers Tbk
6.4.5 PT Polychem Indonesia Tbk
6.4.6 PT Sri Rejeki Isman Tbk
6.4.7 PT Indo Kordsa Tbk
6.4.8 PT Tifico Fiber Indonesia Tbk
6.4.9 PT Panasia Group
6.4.10 PT Asia Pacific Fibers Tbk
6.4.11 PT Tyfountex Indonesia
6.4.12 PT Eratex Djaja Tbk
6.4.13 PT Argo Pantes Tbk
6.4.14 Indorama Corporation (PT. Indo-Rama Synthetics Tbk)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Government Initiative to Attract Investment in the Industry

 

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Summary

The Indonesian textiles Industry is expected to record a CAGR of greater than 5%, during the forecast period. Accelerating exports growth is a major driving factor for the market.

Key Highlights
High dependency on imported raw material is likely to act as a restraint for the market.
Textile and Textile Product Industry (TPT) was encouraged by the government to innovate to meet the needs of fashion industry, and is expected to be able to capture business opportunities.


Key Market Trends

Accelerating Exports Growth to Drive the Market


Indonesia is among the top 10 textile-producing nations in the world. The country is also the 12th largest textile and apparel exporter, with major exporting destinations, including the United States, the European Union, and the Middle East.
Indonesia is accelerating a strategy to utilize its connections with the Muslim world to tap new export markets and boost trade amid downward pressure from the US-China trade tensions.
Several Muslim-majority countries, from the Middle East to Africa, now represent half of Indonesia's trade missions and negotiations. Textile products are now being hugely shipped to these countries, which provides the needed positive impact on the market growth.
According to the Mordor’s Analysis, Indonesia's competitiveness has improved in the textile sector, which has attracted more investment because of the country’s stable economy.
In 2015, Indonesian Textile Association (API) mentioned that 47 textile factories were moved from West Java and Banten to Central Java, as the minimum wages rose too steeply in West Java and Banten. Central Java still offers a relatively cheap production environment.
In addition, Australia and Indonesia signed the Indonesia-Australia Comprehensive Economic Partnership Agreement. It is reported that the textile industry of Indonesia is expected to benefit the most from the agreement.
The country majorly imports cotton from the United States, Australia, and Brazil, which amounts for USD 300 to USD 600 million per year.
Thus, the above-mentioned factors are driving the textile industry in Indonesia.


Fabrics Stand Out as the Largest Segment


The Fabrics segment accounted for around 28%, by volume, and around 40%, by revenue.
Domestic demand for garments is also rising, owing to the rising purchasing power of people, demand for new fashion, expansion of internet retailing, and growing sales channels.
Industry 4.0 technologies have been regarded as the key to creating smart factories in Indonesia's apparel sector, with the country rolling out an ambitious plan to digitalize the industry, as part of its plan to make the world's top five textile and apparel producers by 2030.
Making Indonesia 4.0 encourages the county's growing apparel sector to adopt new technologies, such as virtual reality, 3D design, automation, and using the IoT (Internet of Things).
Such factors in turn are boosting the demand for the market studied.


Competitive Landscape

The Indonesian textile industry is highly fragmented in nature, with the presence of a huge number of local and international players in the market. The key players in the polycarbonate market are PT. Sri Rejeki Isman Tbk, PT. Asia Pacific Fibers Tbk, Indorama Corporation (PT. Indo-Rama Synthetics Tbk), PT. Pan Brothers Tbk, and PT. Tifico Fiber Indonesia Tbk, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Accelerating Exports Growth
4.2 Restraints
4.2.1 High Dependency on Imported Raw Material
4.2.2 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Textile Type
5.1.1 Fiber
5.1.2 Yarn
5.1.3 Fabric
5.1.4 Garment
5.1.5 Other Textiles

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 PT. Ever Shine Tex Tbk
6.4.2 PT Trisula Textile Industries Tbk
6.4.3 PT Century Textile Industry Tbk (Toray Industries Inc.)
6.4.4 PT Pan Brothers Tbk
6.4.5 PT Polychem Indonesia Tbk
6.4.6 PT Sri Rejeki Isman Tbk
6.4.7 PT Indo Kordsa Tbk
6.4.8 PT Tifico Fiber Indonesia Tbk
6.4.9 PT Panasia Group
6.4.10 PT Asia Pacific Fibers Tbk
6.4.11 PT Tyfountex Indonesia
6.4.12 PT Eratex Djaja Tbk
6.4.13 PT Argo Pantes Tbk
6.4.14 Indorama Corporation (PT. Indo-Rama Synthetics Tbk)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Government Initiative to Attract Investment in the Industry

 

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