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オーストラリアのホームテキスタイル市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2022年~2027年)


Australia Home Textiles Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアの繊維産業は何年も前から衰退しており、全体で2万人以下の雇用となっています。家計の需要と金利の変化は、この業界の需要を促進することができる。ここ数年の消費者の裁量所得の上昇が、市場の成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

オーストラリアの繊維産業は何年も前から衰退しており、全体で2万人以下の雇用となっています。家計の需要と金利の変化は、この業界の需要を促進することができる。ここ数年の消費者の裁量所得の上昇が、市場の成長を支えている。オーストラリアの温暖な気候と消費者は、人々が屋外に出かけるようになり、家庭用繊維製品の発展につながっている。

ベッドリネン分野は、2019年にマットレスの売上が増加したことで成長を遂げています。テクニカルテキスタイルや新素材がこの分野の成長をリードしており、ホスピタリティや病院の分野でもホームテキスタイルの成長に貢献することが期待されています。機能性繊維や天然繊維など、この分野の研究開発は今後、新たな機会を生み出す可能性が高い。床材では、中国やインドなどからの輸出が多いのはカーペットである。デジタル捺染は、新しいデザインとテキスタイルの革新により、市場に混乱をもたらす。

主な市場動向

オーストラリアからのベッドリネンの輸出が増加

ベッドリネン、キッチンリネン、トイレリネン、その他の繊維資材など、オーストラリアのホームテキスタイルの輸出が増加しています。しかし、2015年以降、同国のネットバランスはマイナスのままである。国内でのホームテキスタイルの需要が高まっていることから、同国の数量が増加している。オーストラリアの主な輸出先は、ニュージーランドとシンガポールです。過去3年間、輸出量は増加傾向にあります。しかし、2015年の輸出額は約2,200万米ドルで、2016-17年にはさらに930万米ドルまで減少したことから、輸出額は低くなっています。2017年から2019年にかけて、輸出額の伸びは、2017-18年の5%から2018-19年の15%へと変化した。

家庭用繊維製品のEコマース販売の推移

オーストラリアの家庭用繊維製品のオンライン市場は、オンラインで繊維製品を販売する業者が増えており、変化が見られます。また、消費者がオンラインで商品を検索している間に、これをチャンスと見て、さまざまなオフライン小売業者がテキスタイルのオンライン販売に乗り出しています。この傾向は、市場の収益成長を支えていると思われます。さらに、世帯数の増加と個人消費の拡大が、市場の成長を促進すると予想されます。また、持続可能性と生分解性に優れたリネンテキスタイル製品の需要も急増しています。

競争状況

この市場は、国内企業やグローバル企業を含む多くの企業で構成されています。メーカーは、海外市場との厳しい競争や家庭用繊維製品の輸入増加に直面しています。市場には、年齢、性別、所得水準など、さまざまなタイプの消費者が存在しており、これが市場の細分化につながっています。市場の主要なプレーヤーとしては、Forty Winks、Charles Parsons、Pure Linenなどが挙げられます。

その他の特典

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Impact of Covid-19 on Market
4.8 Insights on Government Regulations and Initiatives
4.9 Insights on Technology Innovations in the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Floor
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets & Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others

6 COMPANY PROFILES
6.1 Lorraine lea
6.2 Mittal Australia
6.3 Charles Pearson
6.4 Hennes & Mauritz AB
6.5 Forty Winks Pty Ltd
6.6 Greenlit Brands
6.7 Inditex
6.8 Harvey Norman Holdings Ltd
6.9 Ikea
6.10 Pure Linen

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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Summary

The textile industry in Australia has been declining for many years and the Australian textile industry gives employment to less than 20,000 people overall. Household demand and changes in interest rates can spur the demand in the industry. Rising consumer discretionary income over the past few years is supporting the market's growth. Australia's warm weather and consumers are resulting in people going outdoors and are leading to the development of the home textiles.

The bed linen segment is experiencing growth as the sales of mattresses rose in the year 2019. Technical textiles and new materials are leading to the growth in the sector and are also expected to contribute to the growth in home textiles in the hospitality and hospitals sector. Research and development in the sector such as functional and natural fibers are likely to create new opportunities in the future. Among flooring, carpets held the major exports from countries such as China and India in the market. Digital textile printing to create disruption in the market by innovating new designs and textiles.

Key Market Trends

Increasing Bed Linen Exports from Australia

There has been a rise in exports of Australian Home Textiles including bed linen, kitchen linen, toilet linen, and other textile materials. However, the net balance remains negative for the country after 2015. With rising volumes of the country due to rising demand for home textiles in the nation. The major export market for Australia is New Zealand and Singapore. The export trend has been increasing over the past three years. However, the exports are lower than the year 2015 exports, which were around 22 million USD which further declined to 9.3 million in 2016-17. From 2017-2019, the growth in export value took a shift turn from 5% in 2017-18 to 15% growth in 2018-19.

E-commerce Sales of Home Textiles in The Market

The online home textile market of Australia is observing changes as more and more vendors are selling textiles online. Also, various offline retailers are emerging to sell textiles online as they see this as an opportunity while consumers are searching for products online. The trend will likely to support revenue growth in the market. Growing households and consumer spending are further expected to add to the growth in the market. Also, there has been surging demand for linen textile products in the market as it is more sustainable and biodegradable.

Competitive Landscape

The market is fragmented with many players including local and global players. Manufacturers are facing stiff competition from overseas markets and rising imports of the home textiles. There are different types of consumers in the market that are defined by age, gender, income level, and other strata which further lead to market segmentation. Some of the major players in the market are Forty Winks, Charles Parsons and Pure Linen.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Drivers
4.3 Restraints
4.4 Opportunities
4.5 Value Chain Analysis
4.6 Porter's Five Forces Analysis
4.7 Impact of Covid-19 on Market
4.8 Insights on Government Regulations and Initiatives
4.9 Insights on Technology Innovations in the Industry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product
5.1.1 Bed Linen
5.1.2 Bath Linen
5.1.3 Kitchen Linen
5.1.4 Upholstery
5.1.5 Floor
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Speciality Stores
5.2.2 Supermarkets & Hypermarkets
5.2.3 Online
5.2.4 Others

6 COMPANY PROFILES
6.1 Lorraine lea
6.2 Mittal Australia
6.3 Charles Pearson
6.4 Hennes & Mauritz AB
6.5 Forty Winks Pty Ltd
6.6 Greenlit Brands
6.7 Inditex
6.8 Harvey Norman Holdings Ltd
6.9 Ikea
6.10 Pure Linen

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER

 

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2024/09/19 10:28

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