スウェーデンの家庭用電化製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)The Sweden Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) スウェーデンの家電製品市場は、緩やかな成長の可能性を秘めています。世帯規模が縮小しているため、一般家庭への普及率が緩やかでも市場の成長が可能である。過去6年間、単身世帯は毎年増加し、2018年には約180... もっと見る
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サマリースウェーデンの家電製品市場は、緩やかな成長の可能性を秘めています。世帯規模が縮小しているため、一般家庭への普及率が緩やかでも市場の成長が可能である。過去6年間、単身世帯は毎年増加し、2018年には約180万世帯に達しています。主要家電市場は、顧客の高品質な製品の購入意欲などの要因から、安定した収益成長を記録すると予想されます。国内、EU地域(ドイツ、イタリア、ポーランド諸国からの製造がより顕著)、中国での製造製品に主に依存しています。スマート機能やコネクティビティ機能を備えた家電製品が、エネルギー効率や使い勝手の良さとともに、市場を牽引しています。スウェーデンはインターネットの普及率が高く、そのため同国のオンライン購入額は高く、2017年には北欧諸国の中で最も高い金額(87億ユーロ)を記録した。スウェーデン国民の多くは、国内で製造された家庭用ブランドの購入を好みます。これは、グローバルメーカーやオンライン小売業者が需要の高い市場をつかむ余地が大きいことを示しています。ここ数年、多くのグローバルプレーヤーが、競争力のある価格戦略を用いて、質的な製品や付加価値の高いサービスを提供することで、市場に参入しシェアを奪おうとしています。主な市場動向 オンライン小売業は、グローバルプレーヤーが高いシェアを獲得するための大きな可能性を秘めています。 スウェーデンの家電市場は、国内の店舗型小売業が売上の大半を占めていますが、インターネット通販も前年比で徐々に増加しています。この地域は、国民の熱心なナショナリズムのため、グローバルメーカーにとってはやや入り込みにくい地域ですが、多くのグローバルメーカーがこのギャップを埋めようとしています。グローバルメーカーは、競争力のある価格戦略でスウェーデン市場に参入し、即日出荷やエクスプレス輸送の機会を提供しようとしています。 高い品質基準を持つ小型キッチン家電が市場の大きなシェアを占める 主要家電製品の売上は多いものの、販売台数に最も貢献しているのは小型家電製品分野です。小型家電は通常、主要家電製品と比べて寿命が短く、顧客に最新の新型モデルへの切り替えをより頻繁に納得させることが容易です。小型家電分野では、小型キッチン家電が販売数量を独占しています。メーカー各社は、スウェーデンのインテリアの好みに合わせて、明るく軽量で洗練されたデザインの製品を開発し、この分野の攻略を試みています。また、高度な技術や接続機能を備えた製品も注目されている。 競合の状況 本レポートでは、スウェーデンの家電市場で事業を展開する海外の主要プレイヤーを取り上げています。2018年、エレクトロラックスグループは新しいエレクトロラックスのブランドアイデンティティを発表し、その結果、デザインリーダーシップチームがグローバルブランドチームと連携してエレクトロラックスブランドのデザインフレームワークを作成した。新しいフレームワークは、人間中心のスカンジナビアンデザインを通じて、先進的でプレミアムなホームライフブランドの創造を目指します。また、欧州ではグーグルとの協業を拡大し、音声コマンドで製品を操作できる「グーグル・アシスタント」をキッチン製品に搭載しました。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 4.5 Porter's Five Forces Analysis 4.6 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Major Appliances 5.1.1 Refrigerators 5.1.2 Freezers 5.1.3 Dishwashing Machines 5.1.4 Washing Machines 5.1.5 Cookers and Ovens 5.2 Small Appliances 5.2.1 Vacuum Cleaners 5.2.2 Small Kitchen Appliances 5.2.3 Hair Clippers 5.2.4 Irons 5.2.5 Toasters 5.2.6 Grills and Roasters 5.2.7 Hair Dryers 5.2.8 Other Small Appliances 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Supermarkets and Hypermarkets 5.3.2 Specialty Stores 5.3.3 E-commerce 5.3.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Analysis 6.2 Company Profiles 6.2.1 Whirlpool Corporation 6.2.2 Electrolux AB 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung Electronics 6.2.5 Panasonic Corporation 6.2.6 Haier Electronics Group Co. Ltd, 6.2.7 BSH Hausgeräte GmbH 6.2.8 Arcelik AS 6.2.9 Gorenje Group 6.2.10 Mitsubishi Electric Corporation 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX 9 * List Not Exhaustive
SummaryThe Sweden's home appliances market holds moderate growth potential. The household sizes are decreasing, allowing the market to grow even after a moderate penetration rate in common households. Over the past six years, the number of single-person households has been increasing annually and reached around 1.8 million in 2018. The major appliances market is expected to record a steady growth in revenue, owing to factors, like customers' willingness to buy high-quality products. The country majorly depends on products manufactured domestically, in the EU region (more significantly manufacturing from Germany, Italy, and Poland countries) and in China. Appliances with smart and connectivity features are driving the market, along with energy-efficient and easy to access characteristics. Sweden scores high internet penetration, which led to high online purchases in the country with a record high value (EUR 8.7 billion) in 2017, which was highest among the Nordic countries. Most of Sweden citizens prefer to purchase domestically manufactured household brands. This shows a greater scope for global manufacturers and online retailers to grab the high demand market. Over the past few years, many global players have been trying to enter and grab a share of the market by offering qualitative products and value-added services, using competitive pricing strategies. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 4.5 Porter's Five Forces Analysis 4.6 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Major Appliances 5.1.1 Refrigerators 5.1.2 Freezers 5.1.3 Dishwashing Machines 5.1.4 Washing Machines 5.1.5 Cookers and Ovens 5.2 Small Appliances 5.2.1 Vacuum Cleaners 5.2.2 Small Kitchen Appliances 5.2.3 Hair Clippers 5.2.4 Irons 5.2.5 Toasters 5.2.6 Grills and Roasters 5.2.7 Hair Dryers 5.2.8 Other Small Appliances 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Supermarkets and Hypermarkets 5.3.2 Specialty Stores 5.3.3 E-commerce 5.3.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Analysis 6.2 Company Profiles 6.2.1 Whirlpool Corporation 6.2.2 Electrolux AB 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung Electronics 6.2.5 Panasonic Corporation 6.2.6 Haier Electronics Group Co. Ltd, 6.2.7 BSH Hausgeräte GmbH 6.2.8 Arcelik AS 6.2.9 Gorenje Group 6.2.10 Mitsubishi Electric Corporation 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX 9 * List Not Exhaustive
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