インドの家庭用電化製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)India Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 家電分野は、インド市場において最も成長率の高い産業の一つです。インドの家電製品は、大型家電と小型家電の両方が牽引して安定的に増加しており、2018年は大型家電が小型家電よりも若干高い成長率を示している... もっと見る
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サマリー家電分野は、インド市場において最も成長率の高い産業の一つです。インドの家電製品は、大型家電と小型家電の両方が牽引して安定的に増加しており、2018年は大型家電が小型家電よりも若干高い成長率を示している。家電製品の中のほとんどのカテゴリーでは、2018年に小売数量と現在価値の両方が伸びた。この分野では、エアコン(AC)、洗濯機、冷蔵庫などの家電製品に広大な未開拓市場がある。エアコンの普及率は世界平均の30%に対し、インドでは4%である。インドの消費者は、新興国経済とライフスタイルの変化に伴い、勤労者、核家族、単身世帯の増加、就労人口の移動が進んでいます。そのため、これらの発展途上世帯では、アクセシビリティに対するニーズが高まっており、利便性が高く、日常の家事に費やす時間や労力を大幅に削減する製品を求めています。この産業の主な成長要因は、手頃な価格の増加、エネルギー効率の高い製品への注目、デジタルの普及率の増加、そして願望の増加です。インドでは、特に規制やビジネス環境に関連する政策に大きな変化が見られます。家電部門や、今後予定されているエレクトロニクスに関する国家政策(NPE)は、業界に大きな政策変更をもたらす可能性があります。都市部での中産階級の急増とインドの農村部からの熱望的な需要、そしてGSTという形での政府の改革は、家電業界を次の飛躍的な成長に向けて前向きにさせています。インドの消費者市場の需要拡大は、主にインドの家庭における可処分所得の増加と、購買力の向上を誘発するクレジットへの容易なアクセスによってもたらされています。また、農村部の電化が進むとともに、ソーシャル・マスメディアの影響力の高まりやオンライン販売の普及も、需要を拡大させるものと思われます。総売上高の3分の2は都市部の住民から、残りは農村部の住民から生み出されています。主な市場動向 インドの家庭用電化製品市場はオフライン流通チャネルが高成長 オンラインチャネルは、2018年に家電分野のカテゴリー全体で大きな成長を記録し、現在、市場で活動するための重要なチャネルの1つと見なされています。冷蔵庫、洗濯機、エアコンの売上の増加が、このチャネルを通じて目撃されています。消費者は店頭で製品に触れることなく購入することが多いため、これはユニークで新しいことです。ライフスタイルやワークスタイルの変化のほか、都市化によってこの分野が成長し、その結果、消費者の購買行動にも変化が生じています。特に、何かを購入する前の意思決定プロセスに大きな影響を及ぼしています。また、都市化の進展により、インドの人々の可処分所得は以前より増えています。 都市部での売上が大半を占める市場 インドの家電製品市場は、都市部が総売上高で大きなシェアを占めています。都市部のインド人の消費能力が向上し、スタイルの主張やステータスシンボルとして機能する製品やサービスを選ぶようになってきています。製品に反響を求めるニーズが高まり、家全体のテーマを引き立て、家庭の実用的な要件に合った、個性的な家電製品の需要が加速しています。 洗濯機、冷蔵庫、ミキサーグラインダーなど、インドのどの家庭にもある基本的な家電製品も、最新・高度な機能を求める声が高まっている。興味深いことに、ビルトイン家電の需要は、最先端の設計技術と高い機能性の完璧な融合によって、ますます高まってきています。 今後、電力供給の増加や可処分所得の増加により、ミキサーグラインダー、クーラー、テレビなどの基本的な家電製品の需要も増加することが予想されます。また、直冷式冷蔵庫、ひいてはルームエアコンの需要も増加する可能性がある。 競合他社の状況 インドの家電市場は、大型家電から小型家電まで、トッププレーヤーが高いシェアを占めており、競争が激しく、適度に集約されています。消費者は技術的な理解を深めており、メーカーは最高の技術的進歩をユーザーに提供する準備ができているはずで、それによって研究開発への投資が増加している。ある情報筋によると、2018年にはインド人口の34%以上が都市部に住んでおり、今後数年で増加することが予想されています。これは、スマートホーム市場のプレーヤーに巨大な機会を創出します。 その他の特典 市場推定値(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers? 4.3 Market Restraints 4.4 Market Opportunities 4.5 Porter's Five Forces Analysis 4.6 Industry Value Chain Analysis 4.7 Technological Innovations driving the sales in the market 4.8 Government Regulations and Initiatives (Make in India, National Policy on Electronics, etc.) 4.9 Impact of COVID-19 on the Market 4.10 Insights on Setting up of Manufacturing Plants for Home Appliances in India 4.11 Insights on the Consumer Expenditure on Home Appliances and White Goods 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Product 5.1.1 By Major Appliances 5.1.1.1 Refrigerators 5.1.1.2 Freezers 5.1.1.3 Dishwashing Machines 5.1.1.4 Washing Machines 5.1.1.5 Cookers and Ovens 5.1.2 By Small Appliances 5.1.2.1 Vacuum Cleaners 5.1.2.2 Small Kitchen Appliances (Food Procesors, Air Fryers, Mixer Grinders) 5.1.2.3 Hair Clippers 5.1.2.4 Irons 5.1.2.5 Toasters 5.1.2.6 Grills and Roasters 5.1.2.7 Hair Dryers 5.1.2.8 Water Purifiers 5.2 By Distribution Channel 5.2.1 Multi-Branded Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Electrolux AB 6.2.2 Haier Electronics Group Co. Ltd 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung India Electronics Pvt. Ltd 6.2.5 Whirlpool Corporation 6.2.6 Godrej Group 6.2.7 Blue Star Ltd 6.2.8 Voltas Ltd 6.2.9 Arelik 6.2.10 IFB Home Appliances 6.2.11 Fagor America 6.2.12 Hitachi 6.2.13 Hoover Candy Group 6.2.14 IRobot 6.2.15 Koninklijke Philips 6.2.16 Videocon Industries Limited 6.2.17 Midea Group 6.2.18 Panasonic 7 FUTURE OF THE MARKET AND ANALYST RECOMMENDATIONS 8 DISCLAIMER 9 ABOUT US
SummaryThe home appliance segment is one of the fastest-growing industries in the Indian market. Home appliances in India have been increasing at a steady pace, driven by both large appliances and small appliances; in 2018, large appliances have slightly higher growth than small appliances. Most categories within home appliances saw both retail volume and current value growth in 2018. The sector has a vast untapped market for appliances, like air conditioners (AC), washing machines, and fridges. The air conditioner has a penetration of 4% in India as compared to the global average of 30%. The emerging economy and changing lifestyles of Indian consumers have been leading to growth in the number of working people, nuclear families, single-person households, and the migrating of the job population. Therefore, these developing households have an increasing need for accessibility and are looking for products that offer convenience and considerably reduce the time and effort spent on everyday chores. The main growth drivers for this industry are increased affordability, focus on energy-efficient products, increasing digital penetration, and the rise in aspiration. India has seen significant changes in its policies, especially those related to the regulatory and business environment. The appliances sector and the upcoming national policy for electronics (NPE) may bring about significant policy changes for the industry. The burgeoning middle class in urban areas and aspirational demand from rural India, coupled with government reforms in the form of GST, are making the appliances industry look positively toward the next phase of exponential growth. This growth in India's consumer market demand is driven primarily by rising disposable incomes in Indian households and easy access to credit, which induces growing purchasing power. Increasing the electrification of rural areas, along with the rising influence of social mass media and the popularity of online sales, is also likely to increase the demand. Two-thirds of the total revenue is generated from the urban inhabitants, and the rest is made from the rural inhabitants. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers? 4.3 Market Restraints 4.4 Market Opportunities 4.5 Porter's Five Forces Analysis 4.6 Industry Value Chain Analysis 4.7 Technological Innovations driving the sales in the market 4.8 Government Regulations and Initiatives (Make in India, National Policy on Electronics, etc.) 4.9 Impact of COVID-19 on the Market 4.10 Insights on Setting up of Manufacturing Plants for Home Appliances in India 4.11 Insights on the Consumer Expenditure on Home Appliances and White Goods 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 By Product 5.1.1 By Major Appliances 5.1.1.1 Refrigerators 5.1.1.2 Freezers 5.1.1.3 Dishwashing Machines 5.1.1.4 Washing Machines 5.1.1.5 Cookers and Ovens 5.1.2 By Small Appliances 5.1.2.1 Vacuum Cleaners 5.1.2.2 Small Kitchen Appliances (Food Procesors, Air Fryers, Mixer Grinders) 5.1.2.3 Hair Clippers 5.1.2.4 Irons 5.1.2.5 Toasters 5.1.2.6 Grills and Roasters 5.1.2.7 Hair Dryers 5.1.2.8 Water Purifiers 5.2 By Distribution Channel 5.2.1 Multi-Branded Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Electrolux AB 6.2.2 Haier Electronics Group Co. Ltd 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung India Electronics Pvt. Ltd 6.2.5 Whirlpool Corporation 6.2.6 Godrej Group 6.2.7 Blue Star Ltd 6.2.8 Voltas Ltd 6.2.9 Arelik 6.2.10 IFB Home Appliances 6.2.11 Fagor America 6.2.12 Hitachi 6.2.13 Hoover Candy Group 6.2.14 IRobot 6.2.15 Koninklijke Philips 6.2.16 Videocon Industries Limited 6.2.17 Midea Group 6.2.18 Panasonic 7 FUTURE OF THE MARKET AND ANALYST RECOMMENDATIONS 8 DISCLAIMER 9 ABOUT US
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