世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

スイスのキッチンアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Switzerland Kitchen Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スイスのキッチン家電市場は、消費者の所得水準が高いことに加え、経済が安定的に成長していることから、過去に大きく成長し、今後も継続すると予想されています。消費者心理の改善、雇用の増加、輸出産業の好調... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
78 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

スイスのキッチン家電市場は、消費者の所得水準が高いことに加え、経済が安定的に成長していることから、過去に大きく成長し、今後も継続すると予想されています。消費者心理の改善、雇用の増加、輸出産業の好調が、スイスの経済成長を支えています。消費者はより高性能なコーヒーメーカーを楽しんでいる。店舗型小売業が優勢だが、インターネット小売業が台頭してきた。スイスのキッチン家電の売上を牽引している流通チャネルは、電子機器・家電専門店であることに変わりはありません。しかし、急成長しているのはインターネット通販です。インターネット通販は、その利便性と価格の透明性の高さに加え、アマゾンなどのネット通販企業の急拡大により、予測期間中もシェアを拡大し続けるものと思われます。スイスのキッチン家電市場は、消費者の所得水準が高いことに加え、経済が安定的に成長していることから、過去に大きな成長を遂げ、今後も同様の成長が見込まれます。消費者心理の改善、雇用の増加、輸出産業の好調が、スイスの経済成長を支えています。消費者はより高性能なコーヒーメーカーを楽しんでいる。店舗型小売業が優勢だが、インターネット小売業が台頭してきた。スイスのキッチン家電の売上を牽引している流通チャネルは、電子機器・家電専門店であることに変わりはありません。しかし、急成長しているのはインターネット通販です。インターネット通販は、その利便性と価格の透明性の高さに加え、アマゾンなどのネット通販企業の急拡大により、予測期間中もシェアを拡大し続けるものと思われます。

主な市場動向

小型調理器は大型調理器と比較して技術革新が著しい

小型家電の性能は、消費者の栄養に対する関心の高まりに大きく支えられており、消費者がバランスのとれた栄養価の高い食事を作ることができる家電がより高い成長を目指しています。スロージューサー、フードプロセッサー、ブレンダーなどの調理家電や、ライトフライヤー、電気スチーマーなどの小型調理家電は、レビュー期間中に好調に推移し、予測期間中もその傾向が続いています。

アプライアンス市場を支えるインターネット通販市場

インターネット通販による現在値販売は、2018年も好調を維持した。インターネット小売業者は、スイスの消費者に、いつでも最安値で買い物をする機会を提供するとともに、多種多様な商品や関連情報を便利に閲覧する機会を提供し続けました。2018年、インターネット小売業者はオンライン機能を発展させるために多額の投資を行うことに意欲的であり、それゆえ、わかりやすいオンライン購入機能の提供から、消費者に幅広いショッピング体験を提供することに重点を移しています。2018年のインターネット小売業では、国内プレイヤーのDigitec Galaxus AGがトップの座を占めた。DigitecはIT、家電、通信のオンラインマーケットリーダーであり、Galaxusは家庭用品、玩具、スポーツ用品を含む幅広い商品群を提供している。

競合他社の状況

市場は非常に細分化されており、多くのローカルプレーヤーが小型家電をリードしています。レビュー期間中、トッププレーヤーはわずかにそのシェアを固めています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Industry Policies and Regulations
4.6 Insights on the Differences in the Consumption Patterns of Electrical Vs. Traditional Kitchen Appliances
4.7 Technological Integration in the Usage of Kitchen Appliances
4.8 Advertising Strategies Implemented by the Market Players
4.9 Insights on the Innovative Strategies in the Distribution of Kitchen Appliances

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY Product type
5.1.1 Food Processing
5.1.2 Small Kitchen
5.1.3 Large Kitchen
5.1.4 Others
5.2 By Channel
5.2.1 Offline
5.2.2 Online

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 GE Appliances
6.2.2 Panasonic Corporation
6.2.3 KitchenAid
6.2.4 Electrolux
6.2.5 Samsung Electronics
6.2.6 Whirlpool
6.2.7 Morphy Richards
6.2.8 Philips
6.2.9 Bertazzoni

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions

8 FUTURE OF THE KITCHEN APPLIANCES PRODUCTS MARKET IN SWITZERLAND

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The kitchen appliances market in Switzerland has grown significantly in the past and is expected to continue to do the same in the coming years owing to the favorable income levels of the consumers as well as the stable and steadily growing economy of the country. Its economic performance has been assisted by improving consumer sentiment, higher employment, and a strong showing by the export sector. Consumers enjoy more sophisticated coffee machines. Though store retailers dominate, internet retailing gains ground. Electronics and appliance specialist retailers remain the leading distribution channel driving the kitchen appliance sales in Switzerland. However, the fastest-growing channel is internet retailing. It is set to continue gaining share over the forecast period due to the convenience and high level of price transparency that it offers, along with the rapid expansion of Amazon and other online pure players. The kitchen appliances market in Switzerland has grown significantly in the past and is expected to continue to do the same in the coming years owing to the favorable income levels of the consumers as well as the stable and steadily growing economy of the country. Its economic performance has been assisted by improving consumer sentiment, higher employment, and a strong showing by the export sector. Consumers enjoy more sophisticated coffee machines. Though store retailers dominate, internet retailing gains ground. Electronics and appliance specialist retailers remain the leading distribution channel driving the kitchen appliance sales in Switzerland. However, the fastest-growing channel is internet retailing. It is set to continue gaining share over the forecast period due to the convenience and high level of price transparency that it offers, along with the rapid expansion of Amazon and other online pure players.

Key Market Trends

Small Cooking Appliances are Innovating Rapidly Compared to Major Appliances

The performance of the smaller appliances was majorly supported by the growing interest in consumer nutrition with appliances that enable consumers to prepare balanced and nutritious meals eyeing stronger growth. Food preparation appliances such as slow juicers, food processors, blenders, along with small cooking appliances such as light fryers and electric steamers performed well over the review period and continue to maintain the trend in the forecast period as well.

Internet Retailing is Giving Immense Support to the Appliances Market

Current value sales through internet retailing continued to post a strong performance in 2018. Internet retailers continued to offer Swiss consumers the opportunity to shop around for the best prices at any time, as well as the ability to view a large variety of products and related information in a convenient way. In 2018, internet retailers are more eager to invest heavily to develop their online capabilities and hence shift their focus from providing straightforward online purchasing functions to offering a wider shopping experience to their consumers. Domestic player Digitec Galaxus AG held the top position in the internet retailing in 2018. Digitec is an online market leader in IT, consumer electronics and telecommunication, while Galaxus offers a broad product range including household items, toys, and sports equipment.

Competitive Landscape

Market is highly fragmented with many local players leading the small appliances. The top players slightly consolidate their shares over the review period.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Industry Policies and Regulations
4.6 Insights on the Differences in the Consumption Patterns of Electrical Vs. Traditional Kitchen Appliances
4.7 Technological Integration in the Usage of Kitchen Appliances
4.8 Advertising Strategies Implemented by the Market Players
4.9 Insights on the Innovative Strategies in the Distribution of Kitchen Appliances

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY Product type
5.1.1 Food Processing
5.1.2 Small Kitchen
5.1.3 Large Kitchen
5.1.4 Others
5.2 By Channel
5.2.1 Offline
5.2.2 Online

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 GE Appliances
6.2.2 Panasonic Corporation
6.2.3 KitchenAid
6.2.4 Electrolux
6.2.5 Samsung Electronics
6.2.6 Whirlpool
6.2.7 Morphy Richards
6.2.8 Philips
6.2.9 Bertazzoni

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions

8 FUTURE OF THE KITCHEN APPLIANCES PRODUCTS MARKET IN SWITZERLAND

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る