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カナダの損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Canada Property and Casualty Insurance Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

カナダの損害保険市場は、予測期間中に約2%のCAGRを記録すると予想されています。 主なハイライト 2018年、カナダの民間保険会社は、消費者の家、車、企業に対する保険で596億カナダドルの直接計上保険料(... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

カナダの損害保険市場は、予測期間中に約2%のCAGRを記録すると予想されています。

主なハイライト
2018年、カナダの民間保険会社は、消費者の家、車、企業に対する保険で596億カナダドルの直接計上保険料(正味計上保険料541億カナダドル)の収益を記録しました。正味計上保険料541億カナダドルのうち、44.1%は、商用車保険、個人財産、商用財産、賠償責任などを含む自動車という1つの事業分野に対するものであった。ボイラー・機械、船舶・航空機、保証・信義則などの特殊な保険種目は約7.1%である。さらに、2018年の直接計上保険料の42.0%は自動車保険でした。2018年、カナダのP&C(損害保険)保険会社は、保険金として391億カナダドルを支払いました。
2018年、カナダのすべての州・準州で法律で義務付けられている自動車保険は、P&C(損害保険)保険会社が取り扱う保険事業の約半分を占めています。カナダでは、約111社の民間P&C保険会社が自動車保険事業を競っています。これらの民間保険会社に加え、ブリティッシュ・コロンビア州、サスカチュワン州、マニトバ州、ケベック州の政府系保険会社は、これらの州で自動車保険の必須補償に加えて、いくつかのオプション補償を提供しています。
民間保険会社は、2018年に合計250億カナダドルの直接保険料で自動車保険契約を締結した。2018年、カナダの民間損保会社は、第三者賠償責任、事故給付、衝突・包括、その他の補償など、あらゆる種類の自動車保険について、保険契約者への直接請求として182億カナダドルを支払いました。第三者賠償責任保険金の支払いは、発生したすべての直接請求の46.6%を占めています。保険金支払いの大部分(83.8%)は、自家用乗用車の事故に関するものであった。
住宅保険は、自動車保険、家財保険に次いで2番目に大きな損害保険事業であり、住宅、コンドミニアム、コテージ、モバイルホーム、テナントの保険が含まれます。契約者と契約者の配偶者やパートナー、子供(年齢制限あり)、扶養家族(年齢などの制限あり)の財産、身の回り品、個人賠償責任などをカバーするものである。2018年、民間損保会社の個人財産保険の直接計上保険料は132億カナダドル、直接発生したクレームに対する支払額は78億カナダドルであった。


主な市場動向

損害保険における人工知能の導入の増加

損害保険会社では、顧客向けアプリケーションとバックエンドアプリケーションの両方でAIと機械学習を利用するケースが増えています。その目的は、アンダーライティングにおけるリスク評価の向上、不正検知の強化、顧客体験の向上、営業オーバーヘッドの削減です。損害保険会社のデジタル化は遅れているが、テレマティクスの利用は急激に増加している。同様に、モバイル・アプリケーションやウェブ・ポータルは、保険金請求の提出や処理を効率化するために、ブローカーや消費者によってより一般的に利用されるようになっている。最終的には、これらのテクノロジーは管理上のオーバーヘッドを削減し、顧客体験を向上させるのに役立っている。

正味収入保険料の前年同期比伸び率

正味収入保険料は、前年同期比で増加傾向にある。正味収入保険料の44.1%を占める自動車保険が大部分を占めている。今後数年間は、さらに増加する見込み。カナダでは完全自動運転機能を備えた自動車の発売が予定されているため、政府は自動車保険の方針を変更する予定である。2018年、正味収入保険料全体のうち、動産のシェアは22.2%、商業財産は14.2%、賠償責任は10.2%、専門は7.1%、事故と病気は2.3%であった。

競合の状況

本レポートでは、カナダの損害保険市場で事業を展開する主要企業を取り上げています。市場は統合されており、市場を牽引するいくつかの要因により、予測期間中に成長することが予想されます。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Property
5.1.2 Auto
5.1.3 Other Insurance Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Intact Group
6.3.2 Aviva Group
6.3.3 Desjardins Group
6.3.4 Co-operators Group
6.3.5 TD Insurance Group
6.3.6 Wawanesa Mutual Insurance Company
6.3.7 RSA Group
6.3.8 Economical Group
6.3.9 Travelers Group
6.3.10 Northbridge Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Canadian property and casualty insurance market is expected to register a CAGR of approximately 2% during the forecast period.

Key Highlights
In 2018, private Canadian insurers registered a revenue of CAD 59.6 billion in direct written premiums (CAD 54.1 billion in net written premiums) for insurance on consumers’ homes, cars, and businesses. Out of the CAD 54.1 billion in net written premiums, 44.1% was for one line of business: automobile, including commercial vehicle insurance, personal property, commercial property, and liability. Specialized lines of insurance, such as boiler and machinery, marine and aircraft, and surety and fidelity, make up about 7.1% of the business. Additionally, 42.0% of direct written premiums were for car insurance in 2018. In 2018, Canadian P&C (property and casualty) insurers paid out CAD 39.1 billion as claims.
In 2018, auto insurance, which is required by law in every Canadian province and territory, accounted for approximately half the insurance business written by P&C (Property and casualty) insurers. There are about 111 private P&C insurance companies competing in auto insurance business in Canada. In addition to these private insurers, government-owned insurers in British Columbia, Saskatchewan, Manitoba, and Quebec generally provide the mandatory component of auto insurance in those provinces, in addition to some optional coverages.
Private insurers wrote auto insurance policies for a total of CAD 25 billion in direct written premiums in 2018. In 2018, Canadian private P&C insurers paid out CAD 18.2 billion as direct claims to policyholders for all types of auto insurance coverage: third-party liability, accident benefits, collision and comprehensive, and other coverages. Third-party liability claims payouts accounted for 46.6% of all direct claims incurred. Most claims (83.8%) were for incidents involving private passenger vehicles.
Home insurance is the second-largest line of P&C business after auto insurance and home or personal property insurance, includes home, condominium, cottage, mobile home, and tenant’s insurance. It covers the property, personal belongings, and personal liability of the policyholder and the policyholder’s spouse or partner, children (with age limits), and dependents (with age and other limits). In 2018, private P&C insurers wrote CAD 13.2 billion in direct written premiums for personal property insurance and paid out CAD 7.8 billion for direct claims incurred.


Key Market Trends

Increase in Adoption of Artificial Intelligence in Property and Casualty Insurance

Non-life insurers increasingly use AI and machine learning across customer-facing and back-end applications. The objective is to better assess risks in underwriting, strengthen fraud detection, improve customer experiences, and reduce operating overhead. While P&C insurers have been slower to digitize, telematics use has picked up sharply. Similarly, mobile applications and web portals are more commonly used by brokers and consumers for efficient claims submission and processing. Ultimately, these technologies help reduce administrative overhead and improve the customer experience.

Year-on-Year Increase in Net Written Premium

Net written premium is increasing Y-o-Y. Majority of the premium was received from auto insurance, which nearly contributed 44.1% to the net written premium. This is expected to increase further in the coming years. The government is planning to change the auto insurance policies, as vehicles with fully automated capabilities are expected to launch in Canada. In 2018, out of the total net premium written, personal property’s share was 22.2%, commercial property was 14.2%, liability was 10.2%, specialized was 7.1%, and accident and sickness was 2.3%.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the property and casualty insurance market in Canada. The market is consolidated, and it is expected to grow during the forecast period, due to several factors that are driving the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Insurance Type
5.1.1 Property
5.1.2 Auto
5.1.3 Other Insurance Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Direct
5.2.2 Agency
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Intact Group
6.3.2 Aviva Group
6.3.3 Desjardins Group
6.3.4 Co-operators Group
6.3.5 TD Insurance Group
6.3.6 Wawanesa Mutual Insurance Company
6.3.7 RSA Group
6.3.8 Economical Group
6.3.9 Travelers Group
6.3.10 Northbridge Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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