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スウェーデンの損害保険市場:成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Property and Casualty Insurance Market in Sweden - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

スウェーデンの損害保険市場は、予測期間中に約5%のCAGRを記録すると推定されます。 主なハイライト スウェーデンの保険会社は毎年、年金や保険金請求に対する補償として多額の支払いを行っており、家庭と... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

スウェーデンの損害保険市場は、予測期間中に約5%のCAGRを記録すると推定されます。

主なハイライト
スウェーデンの保険会社は毎年、年金や保険金請求に対する補償として多額の支払いを行っており、家庭と企業の両方に経済的な保護を提供しています。スウェーデンの保険業界は約300社で構成され、合計で21,000人以上を雇用し、スウェーデンおよび世界経済に4兆5千億クローネ以上を投資しています。2018年の損害保険料による収入は総額880億クローネ以上となり、そのうち約180億クローネは企業が、700億クローネは家計が負担した。
保険会社の総資産は2018年末で9,980億クローネと評価され、前年度比で550億クローネの減少を示しました。全国損害保険会社の正味保険料は、2018年末までに780億クローネとなり、2017年との比較で120億クローネの増加を示した。全国損害保険会社の総資産は5,140億クローネとなり、2017年と比較して70億クローネの減少を示した。業績はマイナス40億クローネとなり、一昨年のマイナス30億クローネの業績と比較することができます。地元の大規模な損害保険会社は、2018年に約220億クローネ相当の正味保険料を計上した。バランスシートの合計は1160億クローネで、前年度より約80億クローネ増加したことを示している。業績は554百万クローネとなり、前年度比で547百万クローネの増加となりました。


主な市場動向

損害保険料は保険セクターの中で最高水準

2019年第3四半期時点で、スウェーデンの損害保険料収入が最も高かったのは自動車保険で、313億クローネにのぼりました。次いで、企業・財産保険が195億クローネとなりました。多くの保険は、家屋、船舶、自動車、その他の車両の損害に対する補償を提供している。車両保険は、これらの保険の中で最も一般的なものです。2018年末時点で、自家用車はほぼ510万台、その他の保険対象自動車は300万台強であった。また、住宅保険や家財保険も一般的です。家財保険は、標準的な住宅保険で損害賠償の費用をカバーするだけでなく、物件そのものに影響を与える損害に対する経済的な保護も提供するものです。2018年、住宅保険の契約数は330万件以上、家財保険の契約数は180万件であった。

スウェーデンにおけるフィンテックの導入状況

スウェーデンのフィンテック導入率は64%に達した。保険業界ではインシュアテックがトレンドになっています。保険への加入や管理をできるだけ簡単に、かつ技術的に高度に行えるようにするものです。保険業界ではデジタル変革が進んでおり、引受やクレーム、顧客サービスのチャットボット、リスク評価など、多様な分野でAIが採用されています。AIはプロセスを迅速化することができ、歴史的に「伝統的」なセクターをリフレッシュするのに役立っています。インシュアテックはコストを削減し、顧客により良いサービスを提供することができます。

競合の状況

本レポートでは、スウェーデンの損害保険市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。市場は統合されており、少数の市場プレーヤーが主要なシェアを獲得しています。市場の著名なプレーヤーはFolksam Ömsesidig Sakförsäkring、If Skadeförsäkring AB (publ)、Länsförsäkringar Skåne - Ömsesidigtである。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Insurance Type
5.1.1 Home Insurance
5.1.2 Vehicle Insurance
5.1.3 Other Insurance Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Agencies
5.2.2 Direct
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
6.3.2 If Skadeförsäkring AB (publ)
6.3.3 Länsförsäkringar Skåne - Ömsesidigt
6.3.4 Trygg-hansa
6.3.5 Dina Försäkring AB
6.3.6 Sirius International Försäkrings AB (publ)
6.3.7 Sveriges Ångfartygs Assurans Förening
6.3.8 Solid Försäkrings AB
6.3.9 Stockholms Stads Brandförsäkringskontor
6.3.10 S:t Erik Försäkrings AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The property and casualty insurance market in Sweden is estimated to record a CAGR of approximately 5% during the forecast period.

Key Highlights
Every year, Swedish insurance companies pay out large sums in pensions and compensation for claims, thus, offering financial protection for both households and businesses. The Swedish insurance industry consists of about 300 companies that together employ more than 21,000 people and invest more than SEK 4,500 billion in the Swedish and global economies. Revenues from non-life insurance premiums amounted to a total of more than SEK 88 billion in 2018, of which about SEK 18 billion was paid by companies and SEK 70 billion by households.
Insurance companies’ total assets were valued at SEK 998 billion at the end of 2018, which indicated a decrease of SEK 55 billion compared with the previous year. National non-life insurance companies’ net premiums amounted to SEK 78 billion by the end of 2018, which indicated an increase of SEK 12 billion compared with 2017. The total assets of national non-life insurance companies amounted to SEK 514 billion, which indicated a decrease of SEK 7 billion compared with 2017. Results amounted to minus SEK 4 billion, which can be compared with the results of minus SEK 3 billion a year ago. Larger local non-life insurance companies reported net premiums worth about SEK 22 billion in 2018. The balance sheet total was SEK 116 billion, which indicated approximately SEK 8 billion more than the previous year. The results amounted to SEK 554 million, which represented an increase of SEK 547 million compared with the previous year.


Key Market Trends

Non-life Insurance Premium is the Highest in the Insurance Sector

As of the third quarter of 2019, the highest non-life insurance premium income in Sweden came from motor vehicle insurance, which amounted to SEK 31.3 billion. It was followed by corporate and property insurances, which accounted for SEK 19.5 billion. Many insurance policies offer compensations for damages of houses, boats, cars, and other vehicles. Vehicle insurance is the most common of these policies. At the end of 2018, there were almost 5.1 million private cars and just over 3 million other insured motor vehicles. Home insurance and homeowner insurance are also common. Homeowner insurance policies not only cover the costs of damages under the standard home insurance policy but also offer financial protection against damages that can affect the property itself. In 2018, the number of home insurance policies was more than 3.3 million and the number of homeowner insurance policies was 1.8 million.

Fintech Adoption in Sweden

Fintech adoption rates in Sweden reached 64%. Insurtech is trending in the insurance industry. It is designed to make enrolling in and managing the insurance policies as easy and technologically advanced as possible. The insurance industry is witnessing a digital transformation, with AI being employed in areas as diverse as underwriting and claims, customer service chatbots, and risk assessments. AI can expedite processes, and it is helping refresh a historically ‘traditional’ sector. Insurtech reduces the cost and can provide better service to customers.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the property and casualty insurance market in Sweden. The market is consolidated, and a major share is captured by a few market players. The prominent players in the market are Folksam Ömsesidig Sakförsäkring, If Skadeförsäkring AB (publ), and Länsförsäkringar Skåne – Ömsesidigt.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Insurance Type
5.1.1 Home Insurance
5.1.2 Vehicle Insurance
5.1.3 Other Insurance Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Agencies
5.2.2 Direct
5.2.3 Banks
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Vendor Market Share
6.2 Mergers and Acquisitions
6.3 Company Profiles
6.3.1 Folksam Ömsesidig Sakförsäkring
6.3.2 If Skadeförsäkring AB (publ)
6.3.3 Länsförsäkringar Skåne - Ömsesidigt
6.3.4 Trygg-hansa
6.3.5 Dina Försäkring AB
6.3.6 Sirius International Försäkrings AB (publ)
6.3.7 Sveriges Ångfartygs Assurans Förening
6.3.8 Solid Försäkrings AB
6.3.9 Stockholms Stads Brandförsäkringskontor
6.3.10 S:t Erik Försäkrings AB

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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