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韓国のキッチンアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


South Korea Kitchen Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

韓国の家電市場は、キッチン家電が大きなウエイトを占めている。韓国のキッチン家電は、国内だけでなく、輸出も近年、大きな需要の高まりを見せている。2020年のキッチン家電の輸出は27億米ドルに達し、過去5年間... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

韓国の家電市場は、キッチン家電が大きなウエイトを占めている。韓国のキッチン家電は、国内だけでなく、輸出も近年、大きな需要の高まりを見せている。2020年のキッチン家電の輸出は27億米ドルに達し、過去5年間で最高となった。2021年5月末時点で、厨房機器の輸出は前年比75.4%増となっている。

韓国のキッチン家電の最大の輸入国は、米国とカナダである。米国だけで、韓国からのキッチン家電の総輸出額の69%を占めています。大手メーカーの海外工場での生産ライン増設などで輸出がなかなか増えないことを考えると、この家電製品の輸出増は驚くべき業績といえる。今回のキッチン家電の輸出増加の主な要因は、コロナウイルスの影響で家にいる時間が長くなり、本質的な食の問題を解決するためにキッチンへの関心が相対的に高まったためと分析される。可処分所得の高さ、ブランド認知度の高さ、スマート家電の著しい普及などが、国内の市場成長を増大させる主な要因となっています。

主な市場動向

世帯数の増加と可処分所得の増加が、韓国製キッチン用品の国内需要を促進している

韓国の世帯数は増加の一途をたどっています。2019年の韓国の世帯数は2,089万世帯である。世帯数の増加は、そのまま同国のキッチン家電の需要増につながる。世帯数とともに、韓国の国民可処分所得も増加傾向にある。2019年の国民可処分所得は1兆5500億韓国ウォンであった。同様に、韓国の平均世帯消費も絶えず上昇している。2020年の家計支出として2732万韓国ウォンであった。

韓国では小型キッチン家電が市場をリードしている

キッチン用品・厨房機器メーカー各社は、新たな食料供給源として小型家電市場に着目しています。その背景には、1~2人世帯の増加やコロナウイルスのパンデミックによる小型家電の需要増がある。小型家電は新たな成長エンジンとして注目されており、大手メーカーはキッチン周りの特産品を活用できる新製品を着実にリリースしている。小型キッチン家電の代表格である真空釜やスチームエアーフライヤー、マルチクッカー、ミキサー、トースターなどは、小型キッチン家電の代表格です。

競争環境

韓国は電子機器と家電製品の分野でかなり発展している。韓国の家電業界では、国内外のさまざまなプレーヤーが存在感を示している。主なプレイヤーは、LG電子、サムスン、ワールプール、カッコー電子、ウィニア電子、パナソニック、日立、フィリップス、ハイアール、日立、シンイル電子などである。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Insights on Sustainability Aspects in Kitchen Appliances
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Market Opportunities
4.6 Industry Attractiveness- Porter's 5 Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of Covid 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY PRODUCTS
5.1.1 Refrigerators and Freezers
5.1.2 Dishwashers
5.1.3 Food Processors
5.1.4 Mixers and Grinders
5.1.5 Microwave Ovens
5.1.6 Grills and Roasters
5.1.7 Water Purifiers
5.1.8 Other Kitchen Appliances
5.2 BY End Users
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Multi-Brand Stores
5.3.2 Exclusive Stores
5.3.3 Online
5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Samsung Electronics Co. Ltd
6.2.2 LG Electronics Inc
6.2.3 Panasonic Corp
6.2.4 Hitachi Ltd
6.2.5 Winia Electronics
6.2.6 Phillips
6.2.7 Cuckoo Electronics
6.2.8 Shinil Electronics
6.2.9 Haier Group
6.2.10 Whirlpool Corporation*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The market for home appliances in South Korea is, in large part driven by kitchen appliances. The domestic, as well as export of Korean kitchen appliances, have shown a huge surge in demand in recent years. Exports of kitchen appliances in the year 2020 have reached USD 2.7 billion, the highest in the past 5 years. At the end of May 2021, the exports of kitchen appliances have increased by 75.4% compared to that of the previous year.

The United States and Canada are the largest importers of South Korean Kitchen appliances. The United States alone contributes to 69% of the total export of Kitchen appliances from South Korea. This increase in exports of home appliances is regarded as a surprising performance considering that exports are not easy to increase due to the increase of production lines in overseas factories by major players. It is analyzed that the main factor behind this increase in exports of kitchen appliances is the relatively increased interest in the kitchen to solve the essential food problem as the time spent at home increases due to the coronavirus. High disposable income, high brand awareness, and significant adoption of smart appliances are some of the major factors augmenting the domestic market growth in the country.

Key Market Trends

The Increasing Number of Households and Disposable Income is Driving Domestic Demand of Korean Kitchen Appliance

The number of households in South Korea is on a constant rise. There were 20.89 million households in South Korea in 2019. The greater number of households directly translates to the increase in kitchen appliance demand in the country. Along with the number of households, the National disposable income of South Korea is also increasing. National Disposable income was 1.55 quadrillion South Korean Won for the year 2019. Similarly, average household consumption is also raising constantly in South Korea. It was 27.32 Million South Korean won as household expenditure in 2020.

Small Kitchen Appliances are Leading the Market in South Korea

Kitchenware and Kitchen appliances companies are paying attention to the small home appliance market as a new food source. This is due to the increase in the number of households with one or two people and the increase in demand for small appliances due to the coronavirus Pandemic. small home appliances are now seen as a new growth engine, and leading players steadily release new products that can make use of specialties in the kitchen area. Small Kitchen appliances such as vacuum rice bowls and steam air fryers, Multicooker, Mixer, toasters are the most popular small kitchen appliances.

Competitive Landscape

South Korea is quite developed in the electronic and appliance segment. Various national and international players have their presence in the South Korean Appliance Industry. The Major players in the market include LG Electronics, Samsung, Whirlpool, Cuckoo Electronics, Winia Electronics, Panasonic, Hitachi, Phillips, Haier, Hitachi, and Shinil Electronics.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Insights on Sustainability Aspects in Kitchen Appliances
4.3 Market Drivers
4.4 Market Restraints
4.5 Market Opportunities
4.6 Industry Attractiveness- Porter's 5 Forces Analysis
4.6.1 Threat of New Entrants
4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
4.6.4 Threat of Substitute Products
4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.7 Impact of Covid 19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 BY PRODUCTS
5.1.1 Refrigerators and Freezers
5.1.2 Dishwashers
5.1.3 Food Processors
5.1.4 Mixers and Grinders
5.1.5 Microwave Ovens
5.1.6 Grills and Roasters
5.1.7 Water Purifiers
5.1.8 Other Kitchen Appliances
5.2 BY End Users
5.2.1 Residential
5.2.2 Commercial
5.3 By Distribution Channel
5.3.1 Multi-Brand Stores
5.3.2 Exclusive Stores
5.3.3 Online
5.3.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Samsung Electronics Co. Ltd
6.2.2 LG Electronics Inc
6.2.3 Panasonic Corp
6.2.4 Hitachi Ltd
6.2.5 Winia Electronics
6.2.6 Phillips
6.2.7 Cuckoo Electronics
6.2.8 Shinil Electronics
6.2.9 Haier Group
6.2.10 Whirlpool Corporation*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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