インドのランドリーアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)India Laundry Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 洗濯機とは、水を用いて繊維製品の洗浄や濯ぎを行うための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥にも使用することができます。過去数年間、可処分所得の増加や生活水準の向上により、... もっと見る
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サマリー洗濯機とは、水を用いて繊維製品の洗浄や濯ぎを行うための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥にも使用することができます。過去数年間、可処分所得の増加や生活水準の向上により、インド市場では洗濯機に対する需要が高まっています。技術の進歩により、生産者は製品に革新的な機能を追加して性能を向上させ、競合他社との差別化を図ることができるようになりました。今日、消費者は色や形、デザインから様々なアフターサービス、クレジット機能など、様々な選択肢を持ち、ユーザーに快適さとより良い経験を提供しています。このような機能の追加により、インドの洗濯機市場は活性化すると考えられます。主な市場動向 国内の都市化の進展が市場を牽引 インドの洗濯機市場は、都市化の進展や洗濯機の低価格化など、さまざまな成長要因に支えられており、予測期間中の市場成長をさらに後押ししています。過去数年間、都市化が著しく進み、その結果、洗濯用電化製品の売上が増加しています。また、ライフスタイルの変化や都市部における電力インフラの整備が、洗濯機に対する需要を促進しています。都市化の進展と可処分所得の増加は、洗濯機器の需要増につながると予想されます。このように、急速な都市化が予測期間中の洗濯機市場の成長に貢献すると考えられます。 洗濯機が市場を席巻 洗濯機は、時間とエネルギーの節約になるため、洗濯に広く使用されている家電製品です。インドでは、半自動洗濯機から全自動洗濯機への移行が徐々に進んでおり、消費者の買い替えが進んでいることが大きな要因となっています。この10年間、洗濯機の技術的進歩は目覚しく、節水や節電の面でより高い効率を実現しています。これにより、洗濯機市場の主要プレーヤーは、大きなシェアを獲得しています。さらに、インドでは政府が発展途上国の農村世帯の発展に向けたさまざまな取り組みを行っており、これが洗濯機の需要をさらに高めると予想されます。さらに、洗濯機の価格が上昇し、都市化が進んでいることも、国内における洗濯機の需要をさらに押し上げています。 競合他社の状況 本レポートでは、インドの洗濯機市場で事業を展開している主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在一部の大手企業が市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of Covid-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Type 5.1.1 Freestanding 5.1.2 Built in 5.2 Product 5.2.1 Washing Machine 5.2.2 Dryers 5.2.3 Electric Smoothing Irons 5.2.4 Others 5.3 Technology 5.3.1 Automatic 5.3.2 Semi-Automatic/ Manual 5.3.3 Others 5.4 Distribution Channel 5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets 5.4.2 Specialty Stores 5.4.3 Online 5.4.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Electrolux AB 6.2.2 Godrej & Boyce Mfg Co Ltd 6.2.3 Haier Appliances India Pvt Ltd 6.2.4 IFB Industries Ltd 6.2.5 LG Electronics India Pvt Ltd 6.2.6 Panasonic Home Appliances India Co Ltd 6.2.7 Samsung India Electronics Pvt Ltd 6.2.8 Videocon Industries Ltd 6.2.9 Whirlpool of India Ltd 6.2.10 Siemens 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX 9 DISCLAIMER
SummaryLaundry appliance is a machine used for cleaning and rinsing of textiles by using water but is not limited to washing only. It can also be used for drying purposes. In the past few years, due to increasing disposable income and improved standard of living there has been robust demand for laundry appliances in the Indian market. Technological advancement has empowered producers to add innovative features to the products to boost the performance and set themselves apart from competitors. Today consumers are provided with a variety of choices in the market ranging from color, shape, design to various after-sales services, credit facility, and other such benefits, providing comfort and better experience to the user. The addition of such features will boost the India Laundry Appliances Market. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of Covid-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Type 5.1.1 Freestanding 5.1.2 Built in 5.2 Product 5.2.1 Washing Machine 5.2.2 Dryers 5.2.3 Electric Smoothing Irons 5.2.4 Others 5.3 Technology 5.3.1 Automatic 5.3.2 Semi-Automatic/ Manual 5.3.3 Others 5.4 Distribution Channel 5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets 5.4.2 Specialty Stores 5.4.3 Online 5.4.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Electrolux AB 6.2.2 Godrej & Boyce Mfg Co Ltd 6.2.3 Haier Appliances India Pvt Ltd 6.2.4 IFB Industries Ltd 6.2.5 LG Electronics India Pvt Ltd 6.2.6 Panasonic Home Appliances India Co Ltd 6.2.7 Samsung India Electronics Pvt Ltd 6.2.8 Videocon Industries Ltd 6.2.9 Whirlpool of India Ltd 6.2.10 Siemens 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX 9 DISCLAIMER
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