日本のキッチンアプライアンス市場 - 成長、トレンド、Covid-19の影響、予測(2022年〜2027年)Japan Kitchen Appliances Market - Growth, Trends, Covid-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) 日本は、世界でも有数の厨房機器市場である。日本は長年にわたり、様々なイノベーションを起こしながら、世界市場に製品を提供してきました。日本の厨房機器市場は、製品の革新性によって大きく左右されます。技... もっと見る
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サマリー日本は、世界でも有数の厨房機器市場である。日本は長年にわたり、様々なイノベーションを起こしながら、世界市場に製品を提供してきました。日本の厨房機器市場は、製品の革新性によって大きく左右されます。技術的に高度な製品を提供する企業の能力は、日本での市場シェアを左右する主要な要因の一つであることが証明されています。日本の人々は、導入される最新の機能を楽しむために、家電製品を含め、キッチンを頻繁にアップグレードしています。また、日本では空き地や空き家が少ないため、リフォームや建て替えが一般的であり、これも市場の成長を後押ししています。また、日本ではビルトインタイプの家電が普及しており、省スペースのため、ビルトインタイプの家電が人気です。日本の家庭の多くは小規模で、それがキッチンのサイズに影響するため、冷蔵庫や食器洗い機などの大型のキッチン家電をビルトインすることが、日本でより人気を集めています。日本は、アメリカ、ドイツ、イタリア、フランス、イギリスなど他の先進国に比べ、強制ロックダウンをしていないにもかかわらず、公衆衛生上の危機という状況を効率的に回避することができました。しかし、世界的な大流行により他国との貿易に支障をきたし、輸出入のシナリオに大きな影響を及ぼした。この貿易の混乱は、国内の経済状況にストレスを与え、2020年には顧客の消費意欲を鈍らせる結果となった。日本は世界で最も発展した電子商取引市場の1つであり、アジア太平洋地域では中国に次いで第2位です。2020年には、モバイルとインターネットの高い普及率に支えられ、調査期間中、市場も持続的な成長を記録しました。COVID-19のパンデミック状況の終了は、この業界に著しく高い消費者トラフィック、特にオンラインチャネルをもたらすと予想され、メーカーはこのビジネス環境の変化に沿って生産計画や流通網を設計する必要があります。 主な市場動向 スマート家電の需要拡大 共働き世帯のニーズを背景に、家事の時間短縮を実現するAIやIoT技術を搭載したスマート家電が、日本国内で飛ぶように売れています。日本では、2019年のスマートホーム用途の世帯普及率は約12%と推定され、今後数年で大きく伸びることが予想されます。ネットワークインフラの改善に伴い、ブロードバンドやインターネットの普及率が高まり、消費者は家族のセキュリティをより確保するために、ワイヤレスや技術的に高度な製品を選ぶようになっています。また、AI技術を搭載したモデルでは、ユーザーの食習慣やその日の天候を分析して料理を提案することも可能です。また、一度電源を入れれば鍋の手入れをする必要がないため、食事の支度をしている間は他の家事やアクティビティに時間を割くことができます。特に20代、30代の夫婦に人気があるそうです。 Eコマース分野の拡大が市場を牽引 日本は、世界の電子商取引市場の中で常にトップ5にランクインしています。さらに、日本のeコマース市場は、非常に発達した経済、高度に都市化した人口、高いインターネット普及率、単一言語文化に後押しされ、世界でも最も急速に成長している市場のひとつとなっています。Eコマース事業はここ数年、力強く成長しており、炊飯器、電気ケトル、ミキサー、魚焼き器、トースター、卓上火鉢グリルなどの小型キッチン家電を含む、より多くのキッチン家電を顧客に提供しています。日本の電子商取引業界は、今後さらに成長することが予想されます。新市場への進出を目指す新興企業やEコマース事業者にとって、日本は大きなチャンスであり、ロジスティクス分野での機会も拡大しています。 競合他社の状況 本レポートでは、日本のキッチン家電市場で事業を展開する海外の主要プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点からは、現在少数の主要プレーヤーが市場を支配しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Food Preparation Appliances 5.1.2 Small Cooking Appliances 5.1.3 Large Kitchen Appliances 5.1.4 Other Product Types 5.2 Distribution Channel 5.2.1 Multi-brand Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Panasonic 6.2.2 Mitsubishi 6.2.3 Rinnai Corp. 6.2.4 Ariafina Co. Ltd 6.2.5 Iris Ohyama Inc. 6.2.6 Groupe SEB 6.2.7 Hitachi 6.2.8 Midea Group 6.2.9 Haier 7 FUTURE OF THE MARKET 8 DISCLAIMER
SummaryJapan has been one of the leading markets for kitchen appliances in the world. The country has been offering the global market, with several innovations for many years. The Japanese kitchen appliances market is highly driven by product innovation. A company’s ability to offer technologically advanced products has been proven to be one of the major factors which influence its market share in the country. Japanese people frequently upgrade their kitchens, including the appliances time to time to enjoy the latest features that are being introduced. The renovation or the replacement of an existing property or building, which is very common in Japan owing to the limited free and new open spaces available, is also driving the market growth. Owing to the space-saving feature, they offer built-in appliances that are more popular in the country. As the majority of Japanese households are smaller in size, which ultimately impacts the size of the kitchen, these built-in large kitchen appliances, including refrigerators and dishwashers, are gaining more traction in the country. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Industry Value Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Food Preparation Appliances 5.1.2 Small Cooking Appliances 5.1.3 Large Kitchen Appliances 5.1.4 Other Product Types 5.2 Distribution Channel 5.2.1 Multi-brand Stores 5.2.2 Exclusive Stores 5.2.3 Online 5.2.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Panasonic 6.2.2 Mitsubishi 6.2.3 Rinnai Corp. 6.2.4 Ariafina Co. Ltd 6.2.5 Iris Ohyama Inc. 6.2.6 Groupe SEB 6.2.7 Hitachi 6.2.8 Midea Group 6.2.9 Haier 7 FUTURE OF THE MARKET 8 DISCLAIMER
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