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日本のランドリーアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Japan Laundry Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

洗濯機とは、水と洗剤を使って繊維製品を洗浄し、すすぎ洗いするための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥目的でも使用されることがある。2019年前半、日本では梅雨の影響で洗濯家... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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120 英語

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サマリー

洗濯機とは、水と洗剤を使って繊維製品を洗浄し、すすぎ洗いするための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥目的でも使用されることがある。2019年前半、日本では梅雨の影響で洗濯家電の需要が増加したが、10月以降の後半は国内での消費税導入の影響で家電需要が減少した。暖冬やパンデミック封鎖による一定の落ち込みがあった。

日本の洗濯家電は、2017年の1年間で洗濯機の販売台数が約290万台でした。洗濯家電の市場は成熟状態にあり、日本の家庭での普及率は95%~100%程度であった。経済状況の改善や可処分所得の充実が、市場拡大の大きな要因となっています。そのため、消費者は市場においてプレミアムでスマートな洗濯機家電に支出することができます。

主な市場動向

全自動洗濯機の需要の増加

日本の洗濯機市場は、全自動洗濯機の需要が高まっています。日本のメーカーは、日本人のライフスタイルに合わせた様々な種類の洗濯機を販売しています。例えば、日立は衣服の汚れを検知し、それに応じた機能を提供する洗濯機を、パナソニックは洗剤の自動キープ機能や電話による対話機能を備えた洗濯機を販売しています。また、消費者は小型の洗濯機よりも大容量の洗濯機を好むようになってきている。

日本では共働き世帯の増加により、ランドリー機器の需要が増加すると予想される

日本の洗濯機市場では、共働き世帯の洗濯機需要が増加するなどの傾向が見られます。共働き世帯の増加により、週末にまとめて洗濯することが好まれるようになり、洗濯機や乾燥機などのランドリー家電の需要が高まっています。時間短縮や省エネにつながる洗濯家電が好まれています。さらに、労働者階級は週末などにまとめて洗濯をするため、大量に使用できる洗濯機が好まれる。低価格で多機能なランドリー家電も市場で人気を集めています。

競合他社の状況

日本の洗濯機市場は、少数の大手企業が市場を独占しており、市場はグローバル化している。主要な洗濯販売家電には、日立、パナソニック、シャープ、東芝などがある。プレーヤーは市場で新技術を革新し、スマートランドリー家電の導入に力を入れるようになってきています。例えば、日立は洗濯のたびに自動洗浄し、99%アレルギーフリーの洗濯を保証する洗濯機を発表しました。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hitachi
6.2.2 Panasonic
6.2.3 Toshiba
6.2.4 Sharp
6.2.5 Whirlpool Corporation
6.2.6 Electrolux Group
6.2.7 Miele
6.2.8 Haier Inc.
6.2.9 LG Electronics
6.2.10 Midea Group Co.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

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Summary

Laundry appliance is a machine used for cleaning and rinsing of textiles by using water and detergent but is not limited to washing only. It can also be used for drying purposes. In the first half of 2019, the demand for laundry appliances increased in Japan due to rainy seasons but in the latter half after October 2019 the appliances demand saw a decrease due to the implementation of consumption tax in the country. There was a certain drop in the market due to warm winter and pandemic lockdown.

Japan laundry appliances had sales of washing machines around 2.9 million units in the year 2017. The market for laundry appliances has reached maturation state and households in Japan had a penetration rate of around 95%-100%. Improvements in economic conditions and substantial disposable income have been major factors contributing to the growth in the market. Therefore, consumers can spend on premium and smart washing machine appliances in the market.

Key Market Trends

Increase in Demand of Automatic Washing Machine

The Japanese laundry appliances market for washing machines is seeing a rise in demand for fully automatic washing machines. Japanese manufacturers sell various kinds of washing machines in the market and by making them adapt to the Japanese lifestyle. For instance, Hitachi sales washing machine that can locate the stain on the clothes and function accordingly, Panasonic sale washing machine that has automatic detergent keeping function and interacts with the consumer through the phone. Consumers are also preferring washing machines that have larger capacities rather than small ones.

Increasing Number of Dual- Income Households in Japan is Likely to Lead to Demand of Laundry Appliancess

Japan Laundry appliances market is witnessing trends such as a rise in demand for laundry appliances from dual-income households. The number of households with dual family income is increasing demand for Laundry appliances such as washing machines and dryers as they prefer to wash clothes at once in the weekend in bulk. The time saving and energy-efficient laundry appliances are preferred by the households. Moreover, washing machines with bulk capacities are preferred as working-class people wash clothes at once during the weekend or so. Low cost and multifunctional laundry appliances are also gaining traction in the market.

Competitive Landscape

Japan's laundry appliance market is dominated by a few big players in the market and the market is globalized. Some of the major laundry selling appliances include Hitachi, Panasonic, Sharpe, and Toshiba. Players are innovating new technologies in the market and are becoming more and more focused on introducing smart laundry appliances. For instance, Hitachi introduced washing machines that auto cleans itself after each wash and also guarantees 99% allergy free washing.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hitachi
6.2.2 Panasonic
6.2.3 Toshiba
6.2.4 Sharp
6.2.5 Whirlpool Corporation
6.2.6 Electrolux Group
6.2.7 Miele
6.2.8 Haier Inc.
6.2.9 LG Electronics
6.2.10 Midea Group Co.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

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2024/10/04 10:27

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