世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

日本のランドリーアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Japan Laundry Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

洗濯機とは、水と洗剤を使って繊維製品を洗浄し、すすぎ洗いするための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥目的でも使用されることがある。2019年前半、日本では梅雨の影響で洗濯家... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
120 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

洗濯機とは、水と洗剤を使って繊維製品を洗浄し、すすぎ洗いするための機械ですが、洗浄のみに限定されるものではありません。また、乾燥目的でも使用されることがある。2019年前半、日本では梅雨の影響で洗濯家電の需要が増加したが、10月以降の後半は国内での消費税導入の影響で家電需要が減少した。暖冬やパンデミック封鎖による一定の落ち込みがあった。

日本の洗濯家電は、2017年の1年間で洗濯機の販売台数が約290万台でした。洗濯家電の市場は成熟状態にあり、日本の家庭での普及率は95%~100%程度であった。経済状況の改善や可処分所得の充実が、市場拡大の大きな要因となっています。そのため、消費者は市場においてプレミアムでスマートな洗濯機家電に支出することができます。

主な市場動向

全自動洗濯機の需要の増加

日本の洗濯機市場は、全自動洗濯機の需要が高まっています。日本のメーカーは、日本人のライフスタイルに合わせた様々な種類の洗濯機を販売しています。例えば、日立は衣服の汚れを検知し、それに応じた機能を提供する洗濯機を、パナソニックは洗剤の自動キープ機能や電話による対話機能を備えた洗濯機を販売しています。また、消費者は小型の洗濯機よりも大容量の洗濯機を好むようになってきている。

日本では共働き世帯の増加により、ランドリー機器の需要が増加すると予想される

日本の洗濯機市場では、共働き世帯の洗濯機需要が増加するなどの傾向が見られます。共働き世帯の増加により、週末にまとめて洗濯することが好まれるようになり、洗濯機や乾燥機などのランドリー家電の需要が高まっています。時間短縮や省エネにつながる洗濯家電が好まれています。さらに、労働者階級は週末などにまとめて洗濯をするため、大量に使用できる洗濯機が好まれる。低価格で多機能なランドリー家電も市場で人気を集めています。

競合他社の状況

日本の洗濯機市場は、少数の大手企業が市場を独占しており、市場はグローバル化している。主要な洗濯販売家電には、日立、パナソニック、シャープ、東芝などがある。プレーヤーは市場で新技術を革新し、スマートランドリー家電の導入に力を入れるようになってきています。例えば、日立は洗濯のたびに自動洗浄し、99%アレルギーフリーの洗濯を保証する洗濯機を発表しました。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hitachi
6.2.2 Panasonic
6.2.3 Toshiba
6.2.4 Sharp
6.2.5 Whirlpool Corporation
6.2.6 Electrolux Group
6.2.7 Miele
6.2.8 Haier Inc.
6.2.9 LG Electronics
6.2.10 Midea Group Co.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Laundry appliance is a machine used for cleaning and rinsing of textiles by using water and detergent but is not limited to washing only. It can also be used for drying purposes. In the first half of 2019, the demand for laundry appliances increased in Japan due to rainy seasons but in the latter half after October 2019 the appliances demand saw a decrease due to the implementation of consumption tax in the country. There was a certain drop in the market due to warm winter and pandemic lockdown.

Japan laundry appliances had sales of washing machines around 2.9 million units in the year 2017. The market for laundry appliances has reached maturation state and households in Japan had a penetration rate of around 95%-100%. Improvements in economic conditions and substantial disposable income have been major factors contributing to the growth in the market. Therefore, consumers can spend on premium and smart washing machine appliances in the market.

Key Market Trends

Increase in Demand of Automatic Washing Machine

The Japanese laundry appliances market for washing machines is seeing a rise in demand for fully automatic washing machines. Japanese manufacturers sell various kinds of washing machines in the market and by making them adapt to the Japanese lifestyle. For instance, Hitachi sales washing machine that can locate the stain on the clothes and function accordingly, Panasonic sale washing machine that has automatic detergent keeping function and interacts with the consumer through the phone. Consumers are also preferring washing machines that have larger capacities rather than small ones.

Increasing Number of Dual- Income Households in Japan is Likely to Lead to Demand of Laundry Appliancess

Japan Laundry appliances market is witnessing trends such as a rise in demand for laundry appliances from dual-income households. The number of households with dual family income is increasing demand for Laundry appliances such as washing machines and dryers as they prefer to wash clothes at once in the weekend in bulk. The time saving and energy-efficient laundry appliances are preferred by the households. Moreover, washing machines with bulk capacities are preferred as working-class people wash clothes at once during the weekend or so. Low cost and multifunctional laundry appliances are also gaining traction in the market.

Competitive Landscape

Japan's laundry appliance market is dominated by a few big players in the market and the market is globalized. Some of the major laundry selling appliances include Hitachi, Panasonic, Sharpe, and Toshiba. Players are innovating new technologies in the market and are becoming more and more focused on introducing smart laundry appliances. For instance, Hitachi introduced washing machines that auto cleans itself after each wash and also guarantees 99% allergy free washing.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints / Challenges
4.2.3 Opportunities
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Insights on Impact of COVID-19 on the Market
4.5 Insights on Technological Innovations in the Market
4.6 Insights on Government Regulation in the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Freestanding Laundry Appliances
5.1.2 Built-in Laundry Applinaces
5.2 By Product
5.2.1 Washing Machine
5.2.2 Dryers
5.2.3 Electric Smoothing Irons
5.2.4 Others
5.3 By Technology
5.3.1 Automatic
5.3.2 Semi-Automatic/ Manual
5.3.3 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarkets and Hypermarkets
5.4.2 Specialty Stores
5.4.3 Online
5.4.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 Hitachi
6.2.2 Panasonic
6.2.3 Toshiba
6.2.4 Sharp
6.2.5 Whirlpool Corporation
6.2.6 Electrolux Group
6.2.7 Miele
6.2.8 Haier Inc.
6.2.9 LG Electronics
6.2.10 Midea Group Co.

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

9 DISCLAIMER

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る