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保存可能な果物・野菜ジュース市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析

保存可能な果物・野菜ジュース市場レポート:2031年までの動向、予測、競合分析


Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2031

保存可能な果物・野菜ジュースの動向と予測 世界の保存可能な果物・野菜ジュース市場の将来は、小売店、オンライン小売店、農家市場、フードサービスプロバイダー市場でのビジネスチャンスにより有望視されて... もっと見る

 

 

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Lucintel
ルシンテル
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サマリー

保存可能な果物・野菜ジュースの動向と予測

世界の保存可能な果物・野菜ジュース市場の将来は、小売店、オンライン小売店、農家市場、フードサービスプロバイダー市場でのビジネスチャンスにより有望視されている。世界の保存可能な果物・野菜ジュース市場は、2025年から2031年にかけて年平均成長率6.0%で成長すると予測される。この市場の主な促進要因は、健康志向の高まりと栄養価の高い飲料オプションの需要、パッケージジュースの利便性と保存期間の長さを好む消費者のライフスタイルの変化、さらに植物由来および天然製品への関心の高まりである。
- Lucintelの予測では、タイプ別では保存可能なフルーツジュースが予測期間中に高い成長を遂げる見込みである。
- 販売チャネルのカテゴリーでは、小売店が最も高い成長を遂げると予想される。
- 地域別では、APACが予測期間中に最も高い成長が見込まれる。

150ページを超える包括的なレポートで、ビジネス上の意思決定に役立つ貴重な洞察を得てください。

保存可能な果物・野菜ジュース市場の新たな動向

しかし、保存可能な果物・野菜ジュース市場が成長するにつれ、業界の将来に影響を与える新たなトレンドも生まれています。このシステムに関わるすべての関係者は、市場で発生する可能性のある機会を利用するため、これらの変化を理解する必要があります。

- 健康とウェルネスの焦点:消費者の間で健康への関心が高まり、ジュースに添加されるビタミンやミネラルが増えている。消費者の健康志向が高い市場セグメントでは、各ブランドが免疫、消化、健康全般を目的とした製品を開発し、市場でのリーチを広げている。
- 環境に優しい包装オプション:環境にやさしいパッケージへの関心が高まっている。企業は、生分解可能な素材やリサイクル可能な素材を使用することで、生態環境への悪影響を減らし、顧客ロイヤルティを獲得している。
- 流行のユニークなフレーバー:普通のステレオタイプな味とは一線を画す味への欲求が高まっている。企業は、冒険好きな味覚を誘うために、スーパーフードやその土地の食材を使った商品を製造している。
- オンラインショッピングの習慣:ジュース市場の進化はインターネットに起因している。オンライン・ショップでの購入を好む傾向が強まっているため、各社はオンライン・チャネルを通じた販売促進やオンラインでの商品流通に力を入れている。
- ジュース市場の認知度:ジュース市場は、ある意味で、機能性飲料市場の活況によって形成されている。エナジードリンクや睡眠導入剤など、健康やウェルネスをサポートする商品は市場で急速に売れており、商品の新たな可能性を生み出している。

このような新たなトレンドにより、保存可能なジュース市場では、健康、環境意識、革命的変化への明確な動きが見られる。消費者の嗜好に対応してブランドが継続的に進化するにつれて、市場浸透率の上昇が予想され、それに続いて高い顧客回転率が持続する。



保存可能な果物・野菜ジュース市場の最近の動向

保存可能な果物・野菜ジュースの市場では、製品自体の品質、持続可能性、消費者との相互作用の強化に向けた新たな開発が行われている。こうした開発は、急速に変化する業界内での競争を可能にする上で極めて重要であることが証明されている。

- オーガニック・ラインの立ち上げ:オーガニックの健康的な選択肢を求める消費者の意識が高まり、多くのブランドがオーガニックの保存可能なジュースを製造し始めた。この戦略は、消費者の健康志向を満たすだけでなく、企業の品質と持続可能性志向のイメージを向上させる。
- 高度な保存技術の採用:高圧処理(HPP)などの保存方法の改善により、味や栄養に影響を与えることなく、数ヶ月から数年間製品を保存することが可能になった。この進歩により、ブランドは安全性と品質の面で、代替品よりも新鮮な味わいの製品を顧客に提供できるようになった。
- 持続可能な実践への投資:持続可能な調達と生産に向けて前進する企業が増えている。生産過程における再生可能エネルギーの利用や、環境に配慮したパッケージングなどは、こうした実践の中でも際立っており、「グリーン」な大義に忠実な顧客を獲得するのに役立っている。
- 製品ラインの多様化:各ブランドが提供する機能性ジュースの種類は、特定の健康効果を持つジュースの導入により拡大している。こうした多様化は、より広範な市場を獲得し、ブランドを健康飲料市場のペースセッターとして位置づけるのに役立つ。
- マーケティングとブランディングの改善:保存可能なジュースの効能を広めるためのマーケティングが積極的に行われている。ブランドは若年層をターゲットとし、ソーシャルメディアやインフルエンサーとのパートナーシップを通じてコミュニティを形成している。

これらのトレンドは、健康、イノベーション、持続可能性に関する保存可能なジュース市場の大きな発展を表している。こうした変化に対応することで、ブランドは競争力を高め、消費者の進化するニーズにより良く応えることができる。

保存可能フルーツ・野菜ジュース市場の戦略的成長機会

保存可能な果物・野菜ジュース市場では、地理的な用途に基づいていくつかの戦略的成長手段が特定されている。市場の潜在力を効果的に獲得するためには、ブランドはこれらの機会を探し出し、特定しなければならない。

- 新規市場への進出の可能性:新市場は、飲みやすく栄養価の高い選択肢を求めている。東南アジアやアフリカなどの地域は、現地の嗜好に合わせて製品を改良する必要がある大きな市場機会を提供している。
- 機能性飲料分野への統合的アプローチ:特定の機能的ニーズに対応するジュースを作ることは、健康志向の消費者にアピールするはずである。この傾向により、ブランドは既存の健康トレンドがある市場向けに多様な製品を作ることができる。
- Eコマース・プラットフォームの活用:Eコマース機能に投資することで、市場へのリーチとアクセシビリティを高めることができる。ブランドは、デジタル・プラットフォームでのプレゼンス向上と、オンライン・マーケティング・リソースの投入の間で、適切なバランスを取る必要がある。
- 健康専門家とのコラボレーション:栄養士や管理栄養士との提携は、最終製品の信頼性を高める。このようなコラボレーションにより、適切な栄養補助食品を含むフレーバーを開発し、顧客にジュースの重要性を納得させることができる。
- カスタマイズとパーソナライゼーション:カスタマイズ可能なジュース・セレクションは、個人の嗜好を満たす機会を提供する。この実践は、顧客満足度を高めるだけでなく、ブランドがロイヤリティを促進する体験を提供することを可能にする。

これらの戦略的成長機会は、ブランドが消費者の関心に応え、さまざまな製品、テクノロジー、マーケティング手法を使ってリーチを広げるのに役立つ消費者の信念を促すことを強調する。こうした機会を活用することで、ブランドの認知度が高まり、消費者の維持能力が高まる。

保存可能な果物・野菜ジュース市場の推進要因と課題

保存可能な果物・野菜ジュース市場には、技術、経済、規制など多くの決定要因がある。この競争の激しい市場で生き残るための戦略を立てるには、これらの推進要因と課題を理解することが重要である。

保存可能な果物・野菜ジュース市場を牽引する要因は以下の通り:
- 健康志向の消費者:消費者の健康志向が高まり、栄養価の高い飲料へのニーズが高まっている。各ブランドは健康志向の商品を製造することで、健康志向の消費者を増やしている。
- 利便性とアクセシビリティ:人々は、より手軽ですぐに飲める選択肢を求めている。保存可能なジュースは便利な形で栄養素を提供するため、こうした製品は忙しいライフスタイルに特に有用である。
- 技術の進歩:最新の加工・保存技術により、製品の安全性と品質が向上する。企業は、より新鮮な味を保ちながら、より保存性の高い製品を作ることができる。
- 持続可能な実践:環境問題への意識の高まりから、環境にやさしい調達や包装戦略を採用するブランドが増えている。これは、環境意識の高い消費者を惹きつけるだけでなく、ブランドの評判やロイヤリティを高めることにもつながる。
- 可処分所得の増加:可処分所得の増加、特に発展途上国における可処分所得の増加は、消費者が高品質な健康製品により多くの対価を支払うようにし、それによって保存可能な果物・野菜ジュース市場が拡大する。

保存可能な果物・野菜ジュース市場における課題は以下のとおりである:
- 激しい競争:ジュース市場には多くの競争相手がいるため、際立った製品を設計して市場シェアを独占するのは難しい。創造性と効果的なマーケティング戦略が常に求められている。
- 規制上のハードル:製造業者は、厳しい食品安全要件や表示要件を満たそうとする際に課題に直面する。こうした規制の遵守には時間と財源がかかり、新製品開発の計画期間とコストに影響を与える。
- 消費者教育のギャップ:健康志向の傾向や現在の活動では、消費者に果物・野菜ジュースを摂取する利点が必ずしも伝えられていない。企業はこの問題に対処し、より健康的な選択を促進するための教育プログラムを開始する必要がある。

健康トレンドと技術は、保存可能な果物・野菜ジュース市場の主要な推進要因である一方、競争、市場後退、規制面などの障壁が政策上の対立を支配している。変化し続けるこの市場で成功するには、これらの課題を効率的に解決することが不可欠である。

保存可能フルーツ・野菜ジュース企業リスト

市場に参入している企業は、提供する製品の品質で競争している。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリュー・チェーン全体にわたる統合機会の活用に注力している。これらの戦略を通じ、保存可能な果物・野菜ジュース企業は需要の増加に対応し、競争力を確保し、革新的な製品と技術を開発し、生産コストを削減し、顧客基盤を拡大している。本レポートで紹介する保存可能な果物・野菜ジュース企業には以下が含まれます。

- デルモンテ・フーズ
- オーシャンスプレー
- V8
- ウェルチ
- サンカップジュース
- モッツ
- ミニッツメイド
- ツリートップ
- ルビー・ロケッツ
- レイクウッド・オーガニック


セグメント別保存可能フルーツ・野菜ジュース

この調査には、世界の保存可能な果物・野菜ジュースのタイプ別、販売チャネル別、地域別の市場予測が含まれています。

タイプ別保存可能な果物・野菜ジュース市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 保存可能フルーツジュース
- 保存可能野菜ジュース


保存可能なフルーツ・野菜ジュースの販売チャネル別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 小売店
- オンライン小売業者
- ファーマーズマーケット
- フードサービスプロバイダー
- その他


保存可能な果物・野菜ジュースの地域別市場【2019年から2031年までの金額別分析

- 北米
- 欧州
- アジア太平洋
- その他の地域


保存可能なフルーツ・野菜ジュース市場の国別展望

すぐに飲めるパック入りの果物・野菜ジュースという急成長中のカテゴリーは、シェルフ・ステーブルとしても知られ、大きな変化を遂げつつある。この変化は主に、消費者の嗜好の変化と技術の進歩によるものである。本要約では、米国、中国、ドイツ、インド、日本の飲料セクターの変遷を検証する。

- 米国米国市場では、オーガニックジュースやコールドプレスジュースなど、より健康的な飲料を購入する消費者の割合が急速に伸びている。各社は保存料をほとんど使用せず、栄養価を高めた保存可能なパッケージ商品の製造に力を入れ始めている。オンライン販売も普及し、ブランドはより多くの消費者とつながる機会を得ている。
- 中国中国では、人口の増加と健康志向の高まりを背景に、缶ジュース市場が拡大している。国内メーカーは、さまざまな風味を試したり、エスニック食材を使った機能性飲料を開発したりしている。ネット販売に市場が開放されたことで、買い物に出かける代わりにネットで商品を注文する消費者が増えている。
- ドイツ持続可能性と説明責任は、ドイツのジュース市場における中心的な目標である。各社は環境に配慮したパッケージ・オプションを提供し、消費者は人工的な刺激物を含まない製品を購入する選択肢を明示されている。また、加工度の低い、よりナチュラルなジュースへのシフトも顕著で、オーガニック・ジュースも登場し、人気が高まっている。
- インドインドでは都会的なライフスタイルを取り入れる人が増え、保存のきくジュースの需要が急増している。購買力の向上により、消費者は経済的でありながら栄養価の高い選択肢を求めるようになっている。また、パッケージの革新により保存安定性が向上したことで、ジュースの健康効果に対する市場の認識が高まっている。
- 日本:日本のジュース市場に新規参入した人々は、すぐに、すぐに飲める容器入りジュースの消費は一筋縄ではいかないことを知る。この市場で入手できるジュースは革新的で、味を引き立てる成分が含まれている。特筆すべき傾向は、免疫力を高めるものなど、機能性食品としての役割を果たすジュースの台頭である。健康を増進するジュースは手ごろな価格であるため、外出中の消費者をターゲットにした小型サイズの包装が容易であるが、現代市場ではプレミアム・グレードの包装が急速に普及している。

世界の保存可能な果物・野菜ジュース市場の特徴

市場規模の推定:保存可能な果物・野菜ジュースの市場規模を金額(Bドル)で推計
動向と予測分析:各種セグメント・地域別の市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年
セグメント分析:タイプ別、販売チャネル別、地域別の保存可能な果物・野菜ジュース市場規模(金額(B$))。
地域別分析:北米、欧州、アジア太平洋、その他の地域別の保存可能な果物・野菜ジュース市場内訳。
成長機会:保存可能な果物・野菜ジュース市場のタイプ別、販売チャネル別、地域別の成長機会分析。
戦略分析:これには、M&A、新製品開発、保存可能な果物・野菜ジュース市場の競争環境などが含まれます。
ポーターのファイブフォースモデルに基づく業界の競争力分析。


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本レポートは、以下の11の主要な質問に回答しています:

Q.1.保存可能な果実・野菜ジュース市場において、タイプ別(保存可能な果実ジュース、保存可能な野菜ジュース)、販売チャネル別(小売店、オンライン小売店、ファーマーズマーケット、フードサービスプロバイダー、その他)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)に、最も有望で高成長の機会にはどのようなものがあるか?
Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
Q.4.市場ダイナミクスに影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競争上の脅威は?
Q.6.この市場における新たなトレンドとその理由は?
Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
Q.8.市場の新しい動きにはどのようなものがありますか?これらの開発をリードしている企業はどこですか?
Q.9.市場の主要プレーヤーは?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めていますか?
Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替によって市場シェアを失う脅威はどの程度ありますか?
Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?


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目次

目次

1.要旨

2.保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場:市場ダイナミクス
2.1:序論、背景、分類
2.2:サプライチェーン
2.3: 業界の推進要因と課題

3.2019年から2031年までの市場動向と予測分析
3.1.マクロ経済動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.2.保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場動向(2019年~2024年)と予測(2025年~2031年)
3.3:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場:タイプ別
3.3.1:保存可能フルーツジュース
3.3.2:保存可能野菜ジュース
3.4:販売チャネル別:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場
3.4.1:小売店
3.4.2:オンライン小売業者
3.4.3:ファーマーズマーケット
3.4.4:フードサービスプロバイダー
3.4.5: その他

4.2019年から2031年までの地域別市場動向と予測分析
4.1:保存可能な果物・野菜ジュースの世界地域別市場
4.2:北米の保存可能フルーツ・野菜ジュース市場
4.2.1:北米のタイプ別市場保存可能フルーツジュース、保存可能野菜ジュース
4.2.2:北米市場:販売チャネル別小売店、オンライン小売店、ファーマーズマーケット、フードサービス業者、その他
4.3:欧州の保存可能フルーツ・野菜ジュース市場
4.3.1:欧州のタイプ別市場保存可能フルーツジュース、保存可能野菜ジュース
4.3.2:販売チャネル別の欧州市場小売店、オンライン小売店、ファーマーズマーケット、外食産業、その他
4.4:APACの保存可能フルーツ・野菜ジュース市場
4.4.1:APACのタイプ別市場:保存可能フルーツジュース、保存可能野菜ジュース
4.4.2:APAC市場:販売チャネル別:小売店、オンライン小売店、ファーマーズマーケット、フードサービスプロバイダー、その他
4.5: ROWの貯蔵可能フルーツ・野菜ジュース市場
4.5.1:ROWのタイプ別市場:保存可能フルーツジュース、保存可能野菜ジュース
4.5.2:ROWの販売チャンネル別市場小売店、オンライン小売店、ファーマーズマーケット、食品サービス業者、その他

5.競合分析
5.1: 製品ポートフォリオ分析
5.2: 経営統合
5.3:ポーターのファイブフォース分析

6.成長機会と戦略分析
6.1:成長機会分析
6.1.1:世界の保存可能な果物・野菜ジュース市場のタイプ別成長機会
6.1.2:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場の成長機会:販売チャネル別
6.1.3:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場の地域別成長機会
6.2:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場の新たな動向
6.3: 戦略的分析
6.3.1:新製品開発
6.3.2:保存可能なフルーツ・野菜ジュースの世界市場における生産能力拡大
6.3.3:保存可能な果物・野菜ジュースの世界市場における合併、買収、合弁事業
6.3.4:認証とライセンス

7.主要企業のプロフィール
7.1:デルモンテ・フーズ
7.2:オーシャンスプレー
7.3: V8
7.4: ウェルチ
7.5:サンカップジュース
7.6: モッツ
7.7:ミニッツメイド
7.8:ツリートップ
7.9:ルビー・ロケッツ
7.10:レイクウッド・オーガニック

 

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Summary

Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Trends and Forecast

The future of the global shelf-stable fruit and vegetable juice market looks promising with opportunities in the retail store, online retailer, farmer’s market, and food service provider markets. The global shelf-stable fruit and vegetable juice market is expected to grow with a CAGR of 6.0% from 2025 to 2031. The major drivers for this market are the increasing health consciousness and demand for nutritious beverage options, changing consumer lifestyles favoring convenience and longer shelf life of packaged juices, as well as, growing interest in plant-based and natural products.
• Lucintel forecasts that, within the type category, shelf-stable fruit juice is expected to witness higher growth over the forecast period.
• Within the sales channel category, the retail store is expected to witness the highest growth.
• In terms of regions, APAC is expected to witness the highest growth over the forecast period.

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Emerging Trends in the Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market

However, as the shelf-stable fruit and vegetable juice market grows, so do the emerging trends that will affect the future of the industry. All stakeholders in the system need to understand these changes, as they will want to take advantage of opportunities that might arise in the market.

• Health and Wellness Focus: The role of health concerns among consumers is increasing, with more vitamins and minerals being added to juices. In market segments where consumers are more health-focused, brands are developing products aimed at immunity, digestion, and general well-being, thus extending their reach in the market.
• Eco-Friendly Packaging Options: The concern for environmentally friendly packaging is increasing. Companies are using materials that can biodegrade or can be recycled to have a less negative effect on the ecological environment, thus gaining customer loyalty.
• Trendy and Unique Flavor: There has been an increase in the appetite for distinguishing tastes from the ordinary stereotypical ones. Companies are producing products with superfoods and other local components to entice adventurous taste buds.
• Online Shopping Habits: The evolution of the juice market is attributed to the internet. Companies are focusing on boosting sales through online channels as well as distributing products online, as there is a growing tendency for people to prefer buying items from online shops.
• Juice Market Awareness: The market for juices is, in a way, being shaped by the booming market for functional drinks. Health and wellness-supportive products such as energy drinks and sleep aids are fast-selling in the market, thus creating new possibilities for products.

Owing to such emerging trends, there is a clear movement toward health, environmental awareness, and revolutionary changes in the shelf-stable juice market. As brands continuously evolve in response to consumer preferences, an increase in market penetration is anticipated, followed by the sustainability of high customer turnover.



Recent Developments in the Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market

There have been new developments in the market for shelf-stable fruit and vegetable juices that are geared toward enhancing the quality of the product itself, its sustainability, and consumer interaction. These developments have proven critical in enabling competition within an industry that is changing rapidly.

• Launch of Organic Lines: There is increasing consumer awareness of the need for organic healthy options, resulting in many brands beginning to produce organic shelf-stable juices. This strategy satisfies not only the health interests of consumers but also improves the company’s quality and sustainability-oriented image.
• Adoption of Advanced Preservation Techniques: Improvements in preservation methods, such as high-pressure processing (HPP), have made it possible to preserve products for several months or even years without affecting taste and nutrition. This progress enables brands to offer customers products that taste fresher than their alternatives in terms of safety and quality.
• Investment in Sustainable Practices: More firms are making strides toward sustainable sourcing and production. The use of renewable energy sources during production processes and environmentally appropriate packaging stands out among these practices and helps win over customers loyal to the "green" cause.
• Diversification of Product Lines: The range of functional juices offered by brands has expanded due to the introduction of juices with specific health benefits. This diversification helps capture a wider market and positions brands as pace-setters in the health beverage market.
• Improving Marketing and Branding Efforts: Marketing practices aimed at promoting the benefits of shelf-stable juices are actively practiced. Brands are targeting a younger audience and building community through social media and influencer partnerships.

These trends represent significant developments in the shelf-stable juices market concerning health, innovation, and sustainability. By adapting to these changes, brands can improve their competitiveness and better meet the evolving needs of consumers.

Strategic Growth Opportunities for Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market

In the shelf-stable fruit and vegetable juice market, several strategic avenues for growth are identified based on geographical applications. To effectively gain market potential, brands must seek out and identify these opportunities.

• Possibility of Expansion into New Markets: New markets are looking for easy-to-drink and nutritious options. Regions such as Southeast Asia and Africa offer great market opportunities that entail modifying products to suit local tastes.
• Integrated Approach to the Functional Drinks Vertical: Creating juices that address specific functional needs should appeal to health-centered consumers. This trend enables brands to create a variety of products for markets with existing health trends.
• Leveraging E-commerce Platforms: Investing in e-commerce capabilities can enhance market reach and accessibility. Brands should strike the right balance between growing their presence on digital platforms and deploying online marketing resources to engage audiences.
• Collaborations with Health Professionals: Associations with nutritionists and dietitians increase the credibility of the final product. Such collaborations allow for the development of flavors that contain appropriate nutraceuticals and convince customers of the importance of juices.
• Customization and Personalization: Customizable juice selections provide opportunities for individual preferences. This practice not only increases customer satisfaction but also enables brands to offer experiences that promote loyalty.

These strategic growth opportunities emphasize encouraging beliefs among consumers that will help brands cater to their concerns and extend their reach using various products, technologies, and marketing practices. Utilizing these opportunities will increase brand awareness and consumer retention capacity.

Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market Driver and Challenges

The shelf-stable fruit and vegetable juice market has many determinants that are technological, economic, and regulatory. It is important to understand these drivers and challenges to develop strategies that will help one survive in this competitive market.

The factors driving the shelf-stable fruit and vegetable juice market include:
• Health-Conscious Consumers: Consumers are increasingly focused on health, creating a need for nutritious beverages. The practices brands implement include producing health-oriented items, which increases the population of health-focused consumers.
• Convenience and Accessibility: People seek easier and quicker ready-to-drink options. These products are especially useful for busy lifestyles, as shelf-stable juices provide nutrients in a convenient format.
• Technological Advancements: Up-to-date processing and preservation technologies introduce improvements in safety and quality for products. Companies can create products with greater shelf life that also have a fresher taste.
• Sustainable Practices: With growing awareness of ecological issues, more brands are applying eco-friendly sourcing and packaging strategies. This not only attracts environmentally conscious consumers but also enhances brand reputation and loyalty.
• Rising Disposable Income: Increased disposable income, particularly in developing countries, leads consumers to pay more for high-quality health products, thereby widening the shelf-stable fruit and vegetable juice market.

Challenges in the shelf-stable fruit and vegetable juice market include:
• Fierce Competition: The juice market has many competitive players, making it challenging to design products that stand out and dominate market share. There is a constant need for creativity and effective marketing strategies.
• Regulatory Hurdles: Manufacturers face challenges when trying to meet stringent food safety and labeling requirements. Compliance with these regulations can take time and financial resources, affecting the planned periods and costs for new product development.
• Consumer Education Gaps: Health-conscious trends and current activities do not necessarily inform consumers about the advantages of consuming fruit and vegetable juices. Companies need to initiate educational programs to address this issue and foster healthier choices.

Health trends and technology are the primary drivers of the shelf-stable fruit and vegetable juice market, while barriers such as competition, market recession, and regulatory aspects dominate policy conflicts. Efficient resolution of these challenges will be essential for success in this ever-changing market.

List of Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. Through these strategies shelf-stable fruit and vegetable juice companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the shelf-stable fruit and vegetable juice companies profiled in this report include-

• Del Monte Foods
• Ocean Spray
• V8
• Welch's
• SunCup Juice
• Mott's
• Minute Maid
• Tree Top
• Ruby Rockets
• Lakewood Organic


Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice by Segment

The study includes a forecast for the global shelf-stable fruit and vegetable juice market by type, sale channel, and region.

Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Type [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Shelf-Stable Fruit Juice
• Shelf-Stable Vegetable Juice


Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Sale Channel [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• Retail Stores
• Online Retailers
• Farmers Market
• Food Service Providers
• Others


Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Region [Analysis by Value from 2019 to 2031]:

• North America
• Europe
• Asia Pacific
• The Rest of the World


Country Wise Outlook for the Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market

The fast-growing category of fruit and vegetable juices available in ready-to-drink packs, also known as shelf-stable, is undergoing significant change. This transformation is mainly attributed to shifting consumer tastes and advancements in technology. This summary examines the evolution of the beverage sector in the United States, China, Germany, India, and Japan.

• United States: The market in the U.S. has observed rapid growth in the percentage of consumers purchasing healthier drinks, such as organic and cold-pressed juices. Companies have started focusing on producing packaged shelf-stable items that contain very few preservatives and are nutritionally enhanced. Online sales are becoming more popular, providing opportunities for brands to connect with more consumers, while modern eco-friendly concepts are changing the style of packaging.
• China: In China, the market for canned juices is increasing, driven by a growing population and heightened health concerns. Domestic manufacturers are experimenting with different flavor profiles and functional drinks infused with ethnic ingredients. The opening of the market to online selling has led to a rise in consumers who prefer ordering products online instead of going out to shop.
• Germany: Sustainability and accountability are core objectives in Germany’s juice market. Companies are offering green packaging options, and consumers are given the choice to purchase products without artificial stimulants clearly marked. There is also a noticeable shift toward less processed and more natural juices, with the introduction and growing popularity of organic options.
• India: As more people embrace urban lifestyles in India, the demand for shelf-stable juice is experiencing tremendous growth. Increased purchasing power enables consumers to seek economical yet nutritious options. Additionally, improvements in shelf stability due to innovations in packaging are helping to raise market awareness about the health benefits of juices.
• Japan: Newcomers to Japan's juice market quickly learn that it is not a straightforward landscape for juice consumption from ready-to-drink containers. The juices available in this market are innovative and include taste-enhancing ingredients. A notable trend is the rise of juices that serve as functional foods, such as those that boost immunity. The affordability of health-enhancing juices facilitates the packaging of smaller sizes targeted at consumers on the go; however, premium-grade packaging is rapidly gaining traction in the modern market.

Features of the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market

Market Size Estimates: Shelf-stable fruit and vegetable juice market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2019 to 2024) and forecast (2025 to 2031) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Shelf-stable fruit and vegetable juice market size by type, sale channel, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Shelf-stable fruit and vegetable juice market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, sale channel, and regions for the shelf-stable fruit and vegetable juice market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the shelf-stable fruit and vegetable juice market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter’s Five Forces model.


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This report answers following 11 key questions:

Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the shelf-stable fruit and vegetable juice market by type (shelf-stable fruit juice and shelf-stable vegetable juice), sale channel (retail stores, online retailers, farmers market, food service providers, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market : Market Dynamics
2.1: Introduction, Background, and Classifications
2.2: Supply Chain
2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2019 to 2031
3.1. Macroeconomic Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.2. Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market Trends (2019-2024) and Forecast (2025-2031)
3.3: Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Type
3.3.1: Shelf-Stable Fruit Juice
3.3.2: Shelf-Stable Vegetable Juice
3.4: Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Sale Channel
3.4.1: Retail Stores
3.4.2: Online Retailers
3.4.3: Farmers Market
3.4.4: Food Service Providers
3.4.5: Others

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2019 to 2031
4.1: Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Region
4.2: North American Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
4.2.1: North American Market by Type: Shelf-Stable Fruit Juice and Shelf-Stable Vegetable Juice
4.2.2: North American Market by Sale Channel: Retail Stores, Online Retailers, Farmers Market, Food Service Providers, and Others
4.3: European Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
4.3.1: European Market by Type: Shelf-Stable Fruit Juice and Shelf-Stable Vegetable Juice
4.3.2: European Market by Sale Channel: Retail Stores, Online Retailers, Farmers Market, Food Service Providers, and Others
4.4: APAC Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
4.4.1: APAC Market by Type: Shelf-Stable Fruit Juice and Shelf-Stable Vegetable Juice
4.4.2: APAC Market by Sale Channel: Retail Stores, Online Retailers, Farmers Market, Food Service Providers, and Others
4.5: ROW Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
4.5.1: ROW Market by Type: Shelf-Stable Fruit Juice and Shelf-Stable Vegetable Juice
4.5.2: ROW Market by Sale Channel: Retail Stores, Online Retailers, Farmers Market, Food Service Providers, and Others

5. Competitor Analysis
5.1: Product Portfolio Analysis
5.2: Operational Integration
5.3: Porter’s Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis
6.1: Growth Opportunity Analysis
6.1.1: Growth Opportunities for the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Type
6.1.2: Growth Opportunities for the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Sale Channel
6.1.3: Growth Opportunities for the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market by Region
6.2: Emerging Trends in the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
6.3: Strategic Analysis
6.3.1: New Product Development
6.3.2: Capacity Expansion of the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Shelf-Stable Fruit and Vegetable Juice Market
6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players
7.1: Del Monte Foods
7.2: Ocean Spray
7.3: V8
7.4: Welch's
7.5: SunCup Juice
7.6: Mott's
7.7: Minute Maid
7.8: Tree Top
7.9: Ruby Rockets
7.10: Lakewood Organic

 

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2025/04/11 10:26

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