インドのキッチンアプライアンス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)India Kitchen Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) インドの厨房機器市場は過去数年間順調に推移しており、今後、消費者の消費動向や一人当たり所得の増加、各州の各地域での人口増加などを背景に、二桁成長が期待されています。インドの人口の70%近くが農村部に... もっと見る
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サマリーインドの厨房機器市場は過去数年間順調に推移しており、今後、消費者の消費動向や一人当たり所得の増加、各州の各地域での人口増加などを背景に、二桁成長が期待されています。インドの人口の70%近くが農村部に居住していることから、農村部におけるブランド製品への需要が高まっており、より高い品質と耐久性についての認識が高まっていることが、インドのキッチン機器市場成長の主要なドライバーの1つとなっています。大型厨房機器分野は、市場全体の約48%のシェアを占めています。これは主に、可処分所得の増加とライフスタイルの変化により、キッチンがより洗練されたものになり、特に働く女性の増加に伴い、快適な調理体験を行おうとする傾向があることに起因しています。特に、働く女性の増加に伴い、キッチンの使いやすさや快適さを求める傾向が強まっています。また、オンラインショップの拡大により、市場もこの新しい流通チャネルに参入し、売上を最大化することで、消費者のニーズに応えています。主な市場動向 都市化の進展が市場を牽引 都市化の進展による中間層の拡大や、都市部での多忙な生活の中で利便性を求める声が高まり、市場は拡大しました。都市部、特に高級都市では厨房機器に対する需要が高まっています。また、都市化の進展と製品の高級化も、厨房機器市場の成長要因の一つとなっています。都市化の進展は、高級マンションや高級アパートの需要を喚起し、高級厨房機器に対するポジティブな見通しを構築しています。都市部における余剰資金の増加や労働人口の増加が、厨房機器の需要を押し上げると予想されます。高所得者層はライフスタイル製品の潜在的なターゲット層である。 オンライン販売の拡大がキッチン家電の市場を牽引 店舗型小売店間の競争の激化や、一般消費者のインターネット利用時間の増加により、これらの家電製品のオンライン販売は今後さらに増加することが予想されます。また、FlipkartやAmazonなどのeコマース大手がオンラインで提供する簡単な資金調達オプションや多数の割引サービスが、従来の店舗での購入よりもこのチャネルを好む消費者をさらに後押ししています。オンラインショッピングは、消費者のあらゆる購買活動において重要な小売チャネルとなっています。キッチン家電のオンラインショッピングは、消費者がより短時間で、数回クリックするだけで、様々な小売業者の幅広い機能と価格オプションを検討することを可能にします。 競合他社の状況 インドの厨房機器市場の競争環境は断片的であり、カテゴリーごとに異なる企業がリードしています。電子レンジではLGが引き続き市場をリードし、独立型クッカーフードではファーバーヒートクラフトがリードしている。また、各社はTier IIやTier IIIの都市で低価格の厨房機器を確実に供給しており、これは2025年まで厨房機器業界を支え続けるだろう。 その他の特典 市場推定値(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Industry Policies and Regulations 4.7 Insights on the Differences in the Consumption Patterns of Electrical Vs. Traditional Kitchen Appliances 4.8 Technological Integration in the Usage of Kitchen Appliances 4.9 Insights on the Innovative Strategies in the Distribution of Kitchen Appliances 4.10 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Food Processors 5.1.2 Mixers and Grinders 5.1.3 Microwave Ovens 5.1.4 Grills and Toasters 5.1.5 Water Purifiers 5.1.6 Refrigerators 5.1.7 Dishwashers 5.1.8 Other Kitchen Appliances 5.2 Application 5.2.1 Residential 5.2.2 Commercial 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Multi-brand Stores 5.3.2 Exclusive Stores 5.3.3 Online 5.3.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Philips India Limited 6.2.2 Bajaj Electricals Ltd. 6.2.3 LG Electronics India Pvt. Ltd. 6.2.4 Samsung India Electronics Pvt Ltd 6.2.5 TTK Prestige Limited 6.2.6 Electrolux India 6.2.7 Bosch India 6.2.8 Haier Appliances India Pvt. Ltd. 6.2.9 IFB Appliances 6.2.10 Whirlpool of India Ltd* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX 9 DISCLAIMER
SummaryIndia kitchen appliances market has been growing well for the past few years and is expected to grow in double digits in the coming future based on the increasing consumer consumption trends and the rise in the per capita income and growing population across various regions of the states. Increased demand for branded products from rural areas (nearly 70% of Indian population still resides in rural areas), owing to the rural population’s better awareness of higher quality and durability, serves as one of the key drivers for the growth of the Indian kitchen appliances market. The large kitchen appliances segment holds a majority share of about 48% in the overall market. This is mainly driven by the increasing disposable incomes and the changing lifestyle, which instigate an inclination toward sophistication of kitchens, seeking to carry out the cooking experience with ease and a sense of comfort, especially for the growing working women population. Growing online retailing is giving newer impetus for the market to venture into this strongly emerging channel of distribution to capture maximum sales, and, in turn, meet the consumer demand effectively. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions and Market Definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis 4.5 Porters Five Force Analysis 4.5.1 Threat of New Entrants 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers 4.5.4 Threat of Substitute Products 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry 4.6 Industry Policies and Regulations 4.7 Insights on the Differences in the Consumption Patterns of Electrical Vs. Traditional Kitchen Appliances 4.8 Technological Integration in the Usage of Kitchen Appliances 4.9 Insights on the Innovative Strategies in the Distribution of Kitchen Appliances 4.10 Impact of COVID-19 on the Market 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Product 5.1.1 Food Processors 5.1.2 Mixers and Grinders 5.1.3 Microwave Ovens 5.1.4 Grills and Toasters 5.1.5 Water Purifiers 5.1.6 Refrigerators 5.1.7 Dishwashers 5.1.8 Other Kitchen Appliances 5.2 Application 5.2.1 Residential 5.2.2 Commercial 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Multi-brand Stores 5.3.2 Exclusive Stores 5.3.3 Online 5.3.4 Other Distribution Channels 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Overview 6.2 Company Profiles 6.2.1 Philips India Limited 6.2.2 Bajaj Electricals Ltd. 6.2.3 LG Electronics India Pvt. Ltd. 6.2.4 Samsung India Electronics Pvt Ltd 6.2.5 TTK Prestige Limited 6.2.6 Electrolux India 6.2.7 Bosch India 6.2.8 Haier Appliances India Pvt. Ltd. 6.2.9 IFB Appliances 6.2.10 Whirlpool of India Ltd* 7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 8 APPENDIX 9 DISCLAIMER
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