ドイツ家庭用電化製品市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)Germany Home Appliances Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) ドイツの家電市場は、成熟したダイナミックな市場です。成熟した市場とはいえ、既存製品の破損による買い替えや、新製品への買い替えを促進する消費者ニーズがあるため、十分な数量成長が見込める市場です。ドイ... もっと見る
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サマリードイツの家電市場は、成熟したダイナミックな市場です。成熟した市場とはいえ、既存製品の破損による買い替えや、新製品への買い替えを促進する消費者ニーズがあるため、十分な数量成長が見込める市場です。ドイツ人の環境意識と自然や緑を大切にする姿勢は、環境に配慮した製品を販売するグリーンアプライアンスの市場を牽引しています。小型家電、特にキッチンで使用される家電は、消費者の作業を簡素化すること、作業に完璧さをもたらすこと、手頃な価格であることなどが、市場の大きなシェアを獲得している理由です。ヨーロッパ諸国のほとんどでは、地元のベンダーによって製造されている製品は、明らかに独自の国内市場を奨励するために彼らの好みを示す他のものよりも比較的良好な嗜好を持っています。このことは、自国の市場を活性化させるために、自国のメーカーが製造する製品を優先していることを示している。つまり、ドイツ人は、柔軟性、多用途性、利便性、環境にやさしい、エネルギー消費量が少ない、価格が安いなどの特徴を持つ製品を好んで使っているのである。eコマースもドイツで大きな広がりを見せていますが、それはドイツ人の個人データや銀行データが保護され、デジタルやその他のプラットフォームで主観的に公開されないことが保証されている場合のみです。主な市場動向 現行製品の最新機能が市場を形成する 都市化率が高い(2017年時点で77%)ドイツの家電市場は、主要な家電製品に関しては一種の飽和状態である。しかし、このような状況の中で、販売を牽引している大きな要因は、消費者の買い替え意欲です。高額な投資をした家電製品でも、新製品が現在使用しているものより大きなメリットをもたらすと、買い替えに踏み切るのです。買い替えの要因としては、単一効用・効用から複数効用・効用への切り替え、省エネ、冷蔵庫やエアコンの冷却速度向上などの効率化、洗濯機や掃除機の短時間での清掃、IHにも対応したコンロなどが挙げられる。 便利で快適な生活を送りたいという市民意識が市場の推進要因に 消費者の嗜好はダイナミックで、時々刻々と変化しています。可処分所得の増加に伴い、より快適で便利な生活を送りたいという欲求が高まり、小型の家電製品に投資する人が増えています。このようなシナリオの変化に伴い、小型家電は、手頃な価格で消費者の日常生活を楽にするという点で、主要家電製品よりも高い市場シェアを獲得すると予想されています。例えば、ワッフルアイロン、コーヒーメーカー、トースターなどは、台所に立つ時間を短縮し、また、コーヒー豆の焙煎度合いを消費者が選択できるなど、ヒューマンエラーを最小限に抑えることで仕事に完成度をもたらしています。このように、小型家電は良好な市場シェアを記録しており、予測期間中も同じように記録すると予想されます。 競合他社の状況 本レポートでは、ドイツの家電製品市場で事業を展開する主要な国際的企業を取り上げています。製品のイノベーションが上位プレイヤーの大半の成長を牽引しています。ドイツは、新規参入の余地が少ない国です。しかし、より質の高い家電製品を提供することで、新規参入企業は市場をターゲットにすることができます。 その他の特典 市場推定(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.6 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Major Appliances 5.1.1 Refrigerators 5.1.2 Freezers 5.1.3 Dishwashing Machines 5.1.4 Washing Machines 5.1.5 Cookers & Ovens 5.2 Small Appliances 5.2.1 Vacuum Cleaners 5.2.2 Small Kitchen Appliances 5.2.3 Hair Clippers 5.2.4 Irons 5.2.5 Toasters 5.2.6 Grills & Roasters 5.2.7 Hair Dryers 5.2.8 Others 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets 5.3.2 Specialty Stores 5.3.3 E-Commerce 5.3.4 Others 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Analysis 6.2 Company Profiles 6.2.1 Whirlpool Corporation 6.2.2 Electrolux AB 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung Electronics 6.2.5 Panasonic Corporation 6.2.6 Haier Electronics Group Co. Ltd, 6.2.7 BSH Hausgeräte GmbH 6.2.8 Arcelik A.S 6.2.9 Gorenje Group 6.2.10 Mitsubishi Electric Corporation 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX
SummaryThe German home appliances market is a mature and dynamic kind. Though the market is mature, it still holds an optimal capacity to score a good volume growth as the market is typically depending upon replacement sales, which are driven either due to damage caused to the existing one or consumer’s interest to switch to new product format. German’s environmental conscious mindset and their commitment to saving nature and greenery are also driving the market for green appliances sale where the products are environmental-friendly. The market for small home appliances especially appliances that are utilized in the kitchen are gaining a major share of the market owing to factors like the way they simplify the consumer’s job, the perfection they bring to the task, the affordable prices and so on. In most of the European countries, the products which are manufactured by a local vendor have comparatively good preference than that of the others which clearly signifies their preference to encourage their own domestic market. Local manufacturers can never get a good market share unless the products are qualitative are have affordable prices. This, in short, can be explained as the German’s prefers to use products that have features like flexibility, multi-utilization/ multi-functional features, convenience to use, eco-friendly, less energy-utilization and are of low/reasonable cost. The e-commerce also has a greater scope in Germany but only when they assure German’s personal/banking data is protected and not subjective to openness at any of the digital or any other platforms. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Deliverables 1.2 Study Assumptions 1.3 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 4.5 Porters 5 Force Analysis 4.6 Technological Innovations 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 Major Appliances 5.1.1 Refrigerators 5.1.2 Freezers 5.1.3 Dishwashing Machines 5.1.4 Washing Machines 5.1.5 Cookers & Ovens 5.2 Small Appliances 5.2.1 Vacuum Cleaners 5.2.2 Small Kitchen Appliances 5.2.3 Hair Clippers 5.2.4 Irons 5.2.5 Toasters 5.2.6 Grills & Roasters 5.2.7 Hair Dryers 5.2.8 Others 5.3 Distribution Channel 5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets 5.3.2 Specialty Stores 5.3.3 E-Commerce 5.3.4 Others 6 COMPETITIVE LANDSCAPE 6.1 Market Concentration Analysis 6.2 Company Profiles 6.2.1 Whirlpool Corporation 6.2.2 Electrolux AB 6.2.3 LG Electronics 6.2.4 Samsung Electronics 6.2.5 Panasonic Corporation 6.2.6 Haier Electronics Group Co. Ltd, 6.2.7 BSH Hausgeräte GmbH 6.2.8 Arcelik A.S 6.2.9 Gorenje Group 6.2.10 Mitsubishi Electric Corporation 7 FUTURE OF THE MARKET 8 APPENDIX
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