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アスコルビン酸の世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Ascorbic Acid Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アスコルビン酸市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR5.1%を記録すると予測されています。 主なハイライト ビタミンCの最大生産国が中国に集約されたことにより、市場は中国による不当な独占を目の当たりに... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アスコルビン酸市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR5.1%を記録すると予測されています。

主なハイライト
ビタミンCの最大生産国が中国に集約されたことにより、市場は中国による不当な独占を目の当たりにしている。しかし、ビタミンCの世界価格を決定する力は強く、それが市場を牽引する大きな要因となっている。しかし、国内の環境問題により、中国は2017年に1年間で3倍もの値上げに直面しました。
クリーンラベルの食品・飲料製品から栄養補助食品へのパラダイムシフトにより、サプリメントによる免疫健康のための抗酸化サポートを求める消費者に対して、クリーンラベルのビタミンCサプリメントを提供するメーカーが多数出現しています。この結果、アスコルビン酸の需要は医薬品・ヘルスケア産業で増加しています。


主な市場動向

強化食品・飲料用途での需要増加

米国、インド、中国、ドイツなどの国々では、病気の予防や健康上の問題を解決するために、乳製品をはじめとする機能性成分を含む製品を求める消費者が増えてきています。このため、アスコルビン酸を含む革新的な生物活性成分で機能性食品・飲料分野に参入するメーカーに道が開かれたのです。また、特に中国やインドなどの発展途上国では、強化食品・飲料の消費を拡大するためにさまざまな政府の取り組みが行われています。例えば、中国の保健省による強化食品の推進は、加齢や成人の近視、その他の疾患に関連する健康懸念の高まりと相まって、研究対象の市場を牽引すると予想されます。

アジア太平洋地域が最大市場として浮上

アスコルビン酸の消費は、主にインド、中国、日本などのアジア諸国において、費用対効果の高い製造設備があることから、より速いペースで成長すると予想されます。また、同地域では健康食品や栄養補助食品の需要が高まっていることも、予測期間中の市場成長に拍車をかけると予想されます。また、アジア諸国ではヨウ素、ビタミンAおよびC、鉄、葉酸、亜鉛などの重要な微量栄養素の欠乏が蔓延しているため、世界中のビタミンCメーカーやサプライヤーにとって有利な市場となっています。

競合他社の状況

アスコルビン酸市場は非常に断片的な市場であり、世界中で地域ごとのプレーヤーが増加しています。各社は、自社の製品や技術力を、ビタミン・ミネラルサプリメント分野でのマーケティング・事業戦略の策定、イノベーションの推進、新製品開発の活性化、ソーシャルメディアプラットフォームを通じた事業計画やブランディングに活用しています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリストサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Food and Beverage
5.1.2 Pharmaceuticals and Healthcare
5.1.3 Beauty and Personal Care
5.1.4 Animal Feed
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Mexico
5.2.1.4 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Spain
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 Germany
5.2.2.4 France
5.2.2.5 Italy
5.2.2.6 Russia
5.2.2.7 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 India
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 South America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Argentina
5.2.4.3 Rest of South America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 South Africa
5.2.5.2 United Arab Emirates
5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Merck KGaA
6.3.2 Koninklijke DSM NV
6.3.3 Northeast Pharmaceutical Group
6.3.4 Shandong Luwei Pharmaceutical
6.3.5 Foodchem International Corporation
6.3.6 Honson Pharmatech Group
6.3.7 MC Biotec Inc.
6.3.8 Freshine Chem

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The ascorbic acid market is projected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
The market has been witnessing an unfair monopoly from China, due to the consolidation of the maximum production of vitamin C in the country. Nonetheless, the country holds high power in setting the global prices of the ingredient, which is a major factor driving the market. However, due to domestic environmental issues, China faced price hikes as high as three times over a year in 2017.
The paradigm shift from clean-label food and beverage products to dietary supplements has led to the emergence of many manufacturers offering clean-labeled vitamin C supplements to consumers seeking antioxidant support for immune health through supplements. As a result of this, the demand for ascorbic acid has increased in the pharmaceutical and healthcare industry.


Key Market Trends

Increasing Demand From Fortified Food and Beverage Application

Consumers primarily in countries, like the United States, India, China, and Germany, among others, are increasingly reaching for dairy-based and other products containing functional ingredients to ward off illnesses or help with existing health issues. This, in turn, has paved the way for manufacturers to penetrate the functional food and beverage sector with innovative bioactive ingredients, including ascorbic acid. Also, various government initiatives are being taken to increase the consumption of fortified food and beverages, especially in developing countries, like China and India. For instance, the promotion of fortified foods by China’s Ministry of Health, coupled with growing health concerns related to age, myopia in adults, and other diseases, is expected to drive the market studied.

Asia-Pacific Emerges as the Largest Market

The consumption of ascorbic acid in Asian countries, primarily in India, China, Japan, and others, is expected to grow at a faster pace, owing to the cost-effective manufacturing facilities in these countries. The growing demand for health and dietary supplements in the region is also expected to fuel the market growth over the forecast period. Also, deficiencies of significant micronutrients like iodine, vitamins A and C, iron, folate, and zinc are prevalent in Asian countries, which makes it a lucrative market for vitamin C manufacturers and suppliers across the world.

Competitive Landscape

The ascorbic acid market is a highly fragmented market with an increasing number of local regional players across the world. The companies are utilizing their products and technological skills in the development of marketing and business strategies across the vitamin and mineral supplements segment, driving innovations, stimulating new product development, and business planning and branding across social media platforms.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Food and Beverage
5.1.2 Pharmaceuticals and Healthcare
5.1.3 Beauty and Personal Care
5.1.4 Animal Feed
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.1.3 Mexico
5.2.1.4 Rest of North America
5.2.2 Europe
5.2.2.1 Spain
5.2.2.2 United Kingdom
5.2.2.3 Germany
5.2.2.4 France
5.2.2.5 Italy
5.2.2.6 Russia
5.2.2.7 Rest of Europe
5.2.3 Asia-Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 Japan
5.2.3.3 India
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.2.4 South America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Argentina
5.2.4.3 Rest of South America
5.2.5 Middle-East and Africa
5.2.5.1 South Africa
5.2.5.2 United Arab Emirates
5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Merck KGaA
6.3.2 Koninklijke DSM NV
6.3.3 Northeast Pharmaceutical Group
6.3.4 Shandong Luwei Pharmaceutical
6.3.5 Foodchem International Corporation
6.3.6 Honson Pharmatech Group
6.3.7 MC Biotec Inc.
6.3.8 Freshine Chem

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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