チョコレート菓子の世界市場:カテゴリー別(タブレット/モールドバー、カウントライン、ボックス入りアソートメント、チョコレートパウチ&バッグ、季節限定チョコレート、玩具付きチョコレート、その他)、製品タイプ別(ミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレート)、価格帯別(エコノミー、ミドルレンジ、価格帯別(エコノミー、ミッドレンジ、高級)、年齢層別(大人、子供、老人)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、Eコマース、免税店、その他)、地域別市場規模および動向(COVID-19の影響と2029年までの予測
Global Chocolate Confectionery Market: Analysis By Category (Tablets/Molded Bars, Countlines, Boxed Assortments, Chocolates Pouches and Bags, Seasonal Chocolates, Chocolates with Toys, and Others), By Product Type (Milk Chocolates, Dark Chocolates, and White Chocolates), By Price Point (Economy, Mid-Range, and Luxury), By Age Group (Adult, Children, and Geriatrics), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, E-commerce, Duty-free Stores, and Others), By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029
チョコレート菓子には、チョコレート・バー、トリュフ、プラリネなど、主にチョコレートやカカオから作られる菓子が含まれる。チョコレート菓子市場は、チョコレートベースの製品の生産、流通、販売に関わる世... もっと見る
サマリー
チョコレート菓子には、チョコレート・バー、トリュフ、プラリネなど、主にチョコレートやカカオから作られる菓子が含まれる。チョコレート菓子市場は、チョコレートベースの製品の生産、流通、販売に関わる世界的な産業を指す。チョコレート菓子の世界市場規模は、2023年に1,485億4,000万米ドルとなり、2029年には2,132億2,000万米ドルに達すると予測されている。
世界のチョコレート菓子市場は、食品業界の中でも依然として成長し続ける魅力的な市場である。先進国市場がプレミアム化と市場の厚みから引き続き恩恵を受ける一方で、「新しい」チョコレート市場は拡大の大きな機会を提供している。近年のチョコレート菓子産業の成長は、相互に関連するさまざまな力学によって促進されてきた。なかでも重要なのは、プレミアム・チョコレートやダーク・チョコレートに対する消費者の需要の高まりである。発展途上国における都市化と可処分所得の増加は、チョコレートへの支出を増大させ、プレミアム・セクターの成長を促進している。健康志向の高まりに伴い、消費者は、砂糖や乳製品を使用しない選択肢のような、特定のライフスタイルを選択できる製品を市場に提供するよう促している。ユニークなフレーバー、テクスチャー、倫理的に調達された原材料へのシフトも、職人的でオーガニックなチョコレートの需要を押し上げている。世界のチョコレート菓子市場は、2024年から2029年の予測期間においてCAGR 6.21%で成長すると予想される。
市場細分化分析:
カテゴリー別:
本レポートでは、世界のチョコレート菓子市場をカテゴリー別に、タブレット/成型バー、カウントライン、ボックス入りアソートメント、チョコレートパウチ&バッグ、季節限定チョコレート、玩具付きチョコレート、その他の7つのセグメントに分類している。タブレット/モールドバーは、新興市場における可処分所得の増加、利便性とポーションコントロール・サイズのチョコレートに対する消費者の嗜好の高まり、様々な小売チャネルにおけるチョコレートバーの幅広い入手可能性、地元産チョコレートや職人によるチョコレートへの注目の高まり、タブレットやモールドバーという伝統的なフォーマットに伴う懐かしさと快適さの感覚、COVID後の嗜好品への支出の増加などにより、チョコレート菓子市場の最大セグメントとなっている。玩具付きチョコレートは世界のチョコレート菓子市場で最も急成長している分野である。これは、子供たちへの強いアピール、インタラクティブで教育的な玩具への注目の高まり、贈答品や臨時購入の増加、ノベルティや体験型製品への需要の高まり、的を絞ったマーケティングやブランド・パートナーシップの増加、ちょっとした贅沢品にお金を使いたがる親の意欲などが背景にある。
製品タイプ別:
本レポートでは、世界のチョコレート菓子市場を製品タイプ別にミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレートの3つに分類している。ミルクチョコレート分野は、様々な製品への汎用性、魅力的なクリーミーなテクスチャー、フレーバーやフィリングの革新性、倫理的な調達へのコミットメントによって市場シェアを独占している。近年では、様々なフィリングの組み込み、斬新なフレーバーの導入、持続可能で倫理的な調達原則の遵守など、独創的な開発が消費者の関心を再燃させ、ミルクチョコレートの優位性を強めている。ダークチョコレートの健康効果に対する意識の高まり、植物性・菜食主義者の人気の高まり、高級化と職人技によるダークチョコレートの入手可能性の高まり、砂糖不使用・低糖質の代替品への需要の高まり、ギフト市場における高級チョコレートへの需要の高まり、カカオ含有量に対する消費者の意識の高まり、新興市場における購買力の高まりなどにより、ダークチョコレートは世界のチョコレート菓子市場で最も急速に成長している分野である。
価格帯別:
世界のチョコレート菓子市場は、価格帯によってエコノミー、ミッドレンジ、ラグジュアリーの3つのセグメントに分けられる。エコノミーは、幅広い消費者層、低予算で楽しめるお菓子への需要の高まり、スーパーマーケットやコンビニエンスストアのような量販店チャネルでのチョコレートの入手可能性の増加、強い認知度と顧客ロイヤルティ、プライベートブランドまたはストアブランドのチョコレート菓子の人気の高まり、頻繁なプロモーション、割引、季節的オファーの提供などにより、世界のチョコレート菓子市場の最大セグメントである。チョコレート菓子市場の中位レンジ・セグメントは、その普遍的な魅力、認知された品質、手頃な価格、快適な食べ物やスナックとしてのチョコレートのトレンドとの整合性により、最も急成長するセグメントと予想される。
年齢層別:
世界のチョコレート菓子市場は、年齢層別に大人、子供、老人の3つのセグメントに分けられる。可処分所得の高さ、プレミアム、職人技、グルメ・チョコレート製品に対する需要の高まり、カカオの原産地や効能に関する意識の高まり、大人における贈り物や特別な日の人気商品、嗜好品や自分へのご褒美としてのチョコレートの認知の高まり、グルメ・チョコレート体験への関心の高まり、フレーバー・プロファイルのトレンド、オンライン・プラットフォームやソーシャルメディアを通じて共有される世界的なチョコレートのトレンドなどを背景に、大人は世界のチョコレート菓子市場の最大かつ最も急成長しているセグメントである。
流通チャネル別:
世界のチョコレート菓子市場は、流通チャネル別に、コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、専門店、eコマース、免税店、その他の6つのセグメントに分けられる。スーパーマーケット/ハイパーマーケットは、多様な製品の提供、幅広い人口層へのリーチ、頻繁な販促割引&ロイヤルティプログラム、競争力のある価格設定、店内サンプリングの提供、大量購入の増加、顧客が製品の品質を直接検査する機会などの理由から、世界のチョコレート菓子市場の最大セグメントである。チョコレート菓子市場のEコマース部門は、オンライン・ショッピングに対する消費者の嗜好の高まり、宅配の利便性、製品や価格を簡単に比較できることなどから、急成長が見込まれている。さらに、デジタル・プラットフォームの普及とモバイル・コマースの成長により、Eコマースの利用範囲が拡大し、消費者はさまざまなブランドや地域の多種多様なチョコレート菓子を、しばしば競争力のある価格で入手できるようになった。
地域別:
本レポートでは、世界のチョコレート菓子市場を北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米の地域別に分析している。ヨーロッパはチョコレート菓子の最大市場である。キャドバリー、フェレロ、リンツなど、世界で最も有名なチョコレート・ブランドはヨーロッパ発祥である。成熟した市場、高い可処分所得、高級チョコレートを好む文化などの要因が、ヨーロッパが世界市場で大きなシェアを占める要因となっている。欧州のチョコレート菓子市場は、チョコレートの耽美的な要素や高級品との結びつきによって繁栄している。チリ、シーソルト、抹茶のようなエキゾチックな素材の導入など、フレーバーの絶え間ない革新が消費者の興味を引きつけ、市場の成長を後押ししている。また、健康志向の高まりにより、高カカオ・低糖質のチョコレートのような健康的な選択肢への需要が急増している。特にダークチョコレートは、抗酸化作用があることから関心を集めている。
アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場は、世界のチョコレート菓子市場の中で最も急速に成長している地域である。特に中国やインドのような国々では人口が多く、可処分所得が増加しているため、この地域には大きな成長の可能性がある。伝統的に、アジア諸国の消費者はチョコレートをエキゾチックな珍味や豪華な贈答品として認識しており、これが需要を促進してきた。しかし、消費パターンが進化し、チョコレートは今や多くの人にとって日常的な嗜好品となっている。この変化は主に、グローバルな文化に触れる機会が増えたこと、大手チョコレート・メーカーによるマーケティング努力、地元でのチョコレート生産の発展によるものである。この地域で急増する子供の人口は、市場のダイナミクスに大きな影響を与えている。チョコレートの甘い味に惹かれる子どもたちは、チョコレート菓子の大きな消費者層を形成している。
市場ダイナミクス:
成長促進要因:
急速な都市化、eコマースの成長、健康とウェルネスのトレンド、可処分所得の増加、贈答文化や祝祭行事、マーケティングやブランディング・イニシアチブなどの要因により、世界のチョコレート菓子市場はここ数年急速に成長している。都市生活者は忙しいライフスタイルを送ることが多く、チョコレートのような便利ですぐに食べられる食品への需要が高まっている。さらに、都市部では多種多様な商品に接し、数多くの小売店が存在するため、消費者にとってチョコレートがより身近なものとなっている。また、健康と栄養摂取に関する消費者の意識の高まりが、より健康的なチョコレートの選択肢に対する需要の急増を促した。これを受けて、メーカーは製品ラインを革新し、心臓によい抗酸化物質で知られるカカオ含有量の高いダークチョコレートを提供している。さらに、根強い贈答文化や祝祭は、世界のチョコレート菓子市場の強力な成長促進要因となっている。
課題:
しかし、世界のチョコレート菓子市場の成長は、原材料コストの変動、健康への懸念、規制の変更など、さまざまな課題によってマイナスの影響を受けるだろう。チョコレートの生産は、カカオ、砂糖、ミルクなどの原材料費に大きく依存している。カカオ豆は主に西アフリカの特定地域から調達されるが、気候、害虫、政情不安などの要因に特に影響を受ける。同様に、砂糖やミルクのコストは、世界的な需給の動きや政府の政策によって変動する。そのため、これらの原料価格が変動すると、生産コストが上昇する。そのため、原材料価格の上昇は、チョコレート・メーカーの生産コストと利益率に影響を与える。
動向:
世界のチョコレート菓子市場は、人工知能(AI)とデータ分析、技術革新、持続可能な実践、「間食文化」の継続的な勢い、高級チョコレート菓子への需要の増加、新しい製品カテゴリーへの拡大、パーソナライゼーションとカスタマイズ、エキゾチックで斬新なフレーバーなどにより、予測期間中に速いペースで成長すると予測される。予測期間中、世界のチョコレート菓子市場は、ビーガン、減糖、砂糖不使用製品に対する消費者の嗜好の高まりによって形成されつつある。食生活の変化に伴い、各ブランドはこうした新たなニーズに応えるべく技術革新を進めている。さらに、市場はプレミアム・チョコレート製品へと大きくシフトしている。プレミアム・チョコレートは通常、カカオ含有量の高さ、高級素材、精巧な職人技、エレガントなパッケージが特徴である。プレミアム・チョコレートは、贅沢と洗練の象徴と見なされることが多く、より高い官能体験のために割高な料金を支払うことを厭わない消費者にアピールしている。さらに、プレミアム・チョコレートは、倫理的な調達や持続可能性の基準を遵守していることが多く、責任ある消費を求める消費者の声の高まりと一致している。
COVID-19の影響分析と今後の方向性:
COVID-19は、生産性の低下、人命の損失、事業の閉鎖、工場や組織の閉鎖、オンライン・ワークへの移行など、世界に多くの変化をもたらした。世界のチョコレート菓子市場の成長は2019-2020年の期間にプラスの影響を受けたが、これはチョコレート菓子がストレスの多い時期に「快適な食事」という概念により需要が急増した分野の一つであったためである。消費者は不安な時期に手頃な嗜好品としてチョコレートに目を向けた。チョコレート菓子のオンライン販売も、消費者がウイルスにさらされるのを最小限にするためにオンラインショッピングを好むようになったため、増加傾向を示した。また、消費者行動の変化、特に健康志向の高まりや、よりヘルシーで低糖質のチョコレートを好む傾向が、多くの企業にプレミアム・チョコレート、ダーク・チョコレート、ヘルシー・チョコレートの開発と販売を加速させた。
競争状況:
世界のチョコレート菓子市場は、多数の多国籍巨大企業とさまざまな地域的競合企業を擁し、適度に統合された市場であることが特徴である。市場をリードする企業は、ブランドの信頼性、製品の品質、革新性、広範な流通網、効果的なマーケティング戦略によって自らを際立たせている。これらの企業は、ブランドの評判、製品の品質、革新性、流通網、マーケティング戦略などの要素に基づいて競争している。これらの企業は、消費者を惹きつけ、維持するために、フレーバー、パッケージング、製品フォーマットの面で常に革新に努めている。市場の主要プレーヤーは以下の通り:
-
モンデリーズ・インターナショナル
-
ネスレSA
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明治ホールディングス
-
ハーシー
-
リンツ&シュプルングリ社
-
江崎グリコ株式会社
-
バリー・カレボー
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マース
-
フェレロ・インターナショナル SA
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イルディズ・ホールディング(プラディス・グローバル)
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CEMOIグループ
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オリオングループ(オリオン・コンフェクショナリー)
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アウグスト・ストルクKG
世界のチョコレート菓子市場は、複数の著名なプレーヤーが存在し、それぞれが個性的なブランドを展開しているのが特徴である。2024年6月13日、モンデリーズ・インターナショナルとロータス・ベーカリーズは、ロータス・ビスコフ・クッキー・ブランドをインドで拡大・成長させる戦略的提携を発表した。また、キャラメリゼしたサクサクした独特のビスコフの味と食感を、モンデリーズの象徴的なキャドバリー、ミルカ、その他の主要チョコレート・ブランドと組み合わせたエキサイティングな新チョコレート製品を欧州で開発し、世界展開するオプションもある。同様に、2024年5月3日、リンツ&シュプルングリはスイスのオルテンにあるリンツ・ココア・センターの工場増築をオープンした。ヨーロッパにあるリンツ&シュプルングリの複数の生産拠点向けのカカオマスを生産するこの工場の拡張には、総額約1億スイスフランが投資された。2021年に始まったこの拡張工事には、新しい生産ライン、カカオマス用の新しい搬入口、最新鋭の研究所、工場の管理事務所の再設計などが含まれる。
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目次
1.エグゼクティブ・サマリー
2.はじめに
2.1 チョコレート菓子:概要
2.1.1 チョコレート菓子の定義
2.1.2 チョコレート菓子の利点
2.1.3 チョコレート菓子の種類
2.2 チョコレート菓子のセグメンテーション:概要
2.2.1 チョコレート菓子のセグメンテーション
3.世界市場分析
3.1 チョコレート菓子の世界市場分析
3.1.1 チョコレート菓子の世界市場:概要
3.1.2 チョコレート菓子の世界市場:金額別
3.1.3 チョコレート菓子の世界市場:カテゴリー別(タブレット/モールドバー、カウントライン、ボックス入りアソートメント、チョコレートパウチ/バッグ、季節限定チョコレート、おもちゃ付きチョコレート、その他)
3.1.4 チョコレート菓子の世界市場:製品タイプ別(ミルクチョコレート、ダークチョコレート、ホワイトチョコレート)
3.1.5 チョコレート菓子の世界市場:価格帯別(エコノミー、ミッドレンジ、高級品)
3.1.6 チョコレート菓子の世界市場:年齢層別(成人、子供、老人)
3.1.7 チョコレート菓子の世界市場:流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、専門店、Eコマース、免税店、その他流通チャネル)
3.1.8 チョコレート菓子の世界市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米)
3.2 チョコレート菓子の世界市場カテゴリー分析
3.2.1 チョコレート菓子の世界市場:カテゴリー別分析概要
3.2.2 タブレット/モールドバーチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.2.3 カウントラインのチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.2.4 箱入りチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.2.5 チョコレートパウチ・袋菓子の世界金額別市場
3.2.6 季節限定チョコレート菓子の世界市場:金額別
3.2.7 玩具付きチョコレート菓子の世界金額市場
3.2.8 その他のチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.3 チョコレート菓子の世界市場製品タイプ別分析
3.3.1 チョコレート菓子の世界市場:製品タイプ別分析概要
3.3.2 ミルクチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.3.3 ダークチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.3.4 ホワイトチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.4 チョコレート菓子の世界市場価格帯分析
3.4.1 価格帯別チョコレート菓子の世界市場:概要
3.4.2 エコノミーチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.4.3 ミッドレンジチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.4.4 高級チョコレート菓子の世界市場:金額別
3.5 チョコレート菓子の世界市場年齢層別分析
3.5.1 チョコレート菓子の世界市場:年齢層別:概要
3.5.2 大人用チョコレート菓子の世界市場:金額別
3.5.3 子どものチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.5.4 老年用チョコレート菓子の世界市場:金額別
3.6 チョコレート菓子の世界市場流通チャネル分析
3.6.1 チョコレート菓子の世界市場:流通チャネル別概要
3.6.2 スーパーマーケット/ハイパーマーケットのチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.6.3 コンビニエンスストアのチョコレート菓子の世界市場:金額別
3.6.4 専門店チョコレート菓子の世界市場:金額ベース
3.6.5 Eコマースチョコレート菓子の世界市場:金額ベース
3.6.6 免税店チョコレート菓子の世界市場:金額ベース
3.6.7 その他の流通経路のチョコレート菓子の世界市場:金額ベース
4.地域別市場分析
4.1 ヨーロッパのチョコレート菓子市場分析
4.1.1 ヨーロッパのチョコレート菓子市場概要
4.1.2 欧州チョコレート菓子市場:金額別
4.1.3 欧州チョコレート菓子市場:地域別(ドイツ、イギリス、フランス、その他欧州)
4.1.4 ドイツのチョコレート菓子市場:金額別
4.1.5 イギリスのチョコレート菓子市場(金額別
4.1.6 フランスのチョコレート菓子市場(金額別
4.1.7 その他のヨーロッパのチョコレート菓子市場(金額別
4.2 北米のチョコレート菓子市場分析
4.2.1 北米のチョコレート菓子市場概要
4.2.2 北米のチョコレート菓子市場:金額別
4.2.3 北米のチョコレート菓子市場:地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.2.4 米国のチョコレート菓子市場(金額ベース
4.2.5 カナダのチョコレート菓子市場(金額別
4.2.6 メキシコのチョコレート菓子市場(金額別
4.3 アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場分析
4.3.1 アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:地域別(中国、日本、インド、その他のアジア太平洋地域)
4.3.4 中国のチョコレート菓子市場:金額別
4.3.5 日本のチョコレート菓子市場(金額別
4.3.6 インドチョコレート菓子市場:金額ベース
4.3.7 その他のアジア太平洋地域のチョコレート菓子市場(金額別
4.4 ラテンアメリカのチョコレート菓子市場分析
4.4.1 ラテンアメリカのチョコレート菓子市場概要
4.4.2 ラテンアメリカのチョコレート菓子市場:金額別
4.5 中東・アフリカのチョコレート菓子市場分析
4.5.1 中東・アフリカのチョコレート菓子市場概要
4.5.2 中東・アフリカのチョコレート菓子市場:金額別
5.COVID-19の影響
5.1 チョコレート菓子の世界市場に対するCOVID-19の影響
5.2 ポストCOVID-19のチョコレート菓子世界市場への影響
6.市場ダイナミクス
6.1 成長促進要因
6.1.1 急速な都市化
6.1.2 Eコマースの成長
6.1.3 可処分所得の増加
6.1.4 健康とウェルネスのトレンド
6.1.5 贈答文化と祝祭行事
6.1.6 マーケティングとブランディングの取り組み
6.2 課題
6.2.1 原材料コストの変動
6.2.2 規制変更
6.2.3 健康への懸念
6.3 市場動向
6.3.1 人工知能(AI)とデータ分析
6.3.2 技術革新
6.3.3 持続可能な実践
6.3.4 ビーガン製品、減糖・無糖チョコレート菓子
6.3.5 「間食文化」の継続的な勢い
6.3.6 プレミアム・チョコレート菓子の需要増加
6.3.7 新製品カテゴリーへの進出、パーソナライゼーションとカスタマイズ、エキゾチックで斬新なフレーバー
7.競争環境
7.1 チョコレート菓子の世界市場プレイヤー:競争環境
7.2 チョコレート菓子の世界市場シェア
7.3 世界のチョコレート菓子メーカー:ブランド別シェア
7.4 アメリカのチョコレート菓子メーカー:市場シェア
8.企業プロフィール
8.1 モンデリーズ・インターナショナル
8.1.1 事業概要
8.1.2 事業セグメント
8.1.3 事業戦略
8.2 ネスレSA
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 製品カテゴリー別総売上高
8.2.4 事業戦略
8.3 明治ホールディングス
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業セグメント
8.3.3 事業戦略
8.4 ハーシー・カンパニー
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業セグメント
8.4.3 事業戦略
8.5 リンツ&シュプルングリ社(Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG
8.5.1 事業概要
8.5.2 地域別セグメント
8.5.3 事業戦略
8.6 江崎グリコ株式会社
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業セグメント
8.6.3 事業戦略
8.7 バリー・カレボーAG
8.7.1 事業概要
8.7.2 事業セグメント
8.7.3 事業戦略
8.8 マース・インコーポレイテッド
8.8.1 事業概要
8.8.2 事業戦略
8.9 フェレロ・インターナショナル SA
8.9.1 事業概要
8.9.2 事業戦略
8.10 Yildiz Holding (Pladis Global)
8.10.1 事業概要
8.10.2 事業戦略
8.11 オリオングループ(オリオン製菓)
8.11.1 事業概要
8.12 CEMOIグループ
8.12.1 事業概要
8.13 アウグスト・シュトルクKG
8.13.1 事業概要
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図表リスト
図表一覧
図1: チョコレート菓子の利点
図2: チョコレート菓子の種類
図3:チョコレート菓子のセグメンテーション
図4: チョコレート菓子の世界市場:金額ベース; 2020-2023 (US$ Billion)
図5:チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図6:チョコレート菓子の世界市場:カテゴリー別; 2023 (割合, %)
図7:チョコレート菓子の世界市場:製品タイプ別; 2023 (割合, %)
図8:チョコレート菓子の価格帯別世界市場; 2023 (百分率, %)
図9:チョコレート菓子の世界市場:年齢階級別; 2023年 (百分率, %)
図10: チョコレート菓子の世界市場:流通チャネル別; 2023年 (百分率, %)
図11: チョコレート菓子の世界地域別市場; 2023年 (百分率, %)
図12:タブレット/モールドバーチョコレート菓子の世界市場:金額ベース; 2020-2023 (US$ Billion)
図13:タブレット/成型バーチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図14:カウントラインチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図15:カウントラインチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図16:箱入り詰め合わせチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図17:箱詰めチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図18:チョコレートパウチ・袋菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図19:チョコレートパウチ・袋菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図20:季節限定チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図21:季節限定チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図22:おもちゃ付きチョコレートの菓子世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図23:おもちゃ付きチョコレートの菓子世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図24:その他チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図25:その他のチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図26:ミルクチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図27:ミルクチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図28:ダークチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図29:ダークチョコレート菓子の世界市場ダークチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図30:ホワイトチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図31:ホワイトチョコレート菓子の世界市場ホワイトチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図32:エコノミーチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図33:エコノミーチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図34:ミッドレンジチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図35:ミッドレンジチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図36:高級チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図37:高級チョコレート菓子の世界市場高級チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図38:大人のチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図39:大人のチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図40:子供用チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図41:子供用チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図42:老年用チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図43:老年用チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図44:スーパーマーケット/ハイパーマーケットのチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図45:スーパーマーケット/ハイパーマーケットのチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図46:コンビニエンスストアのチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図47:コンビニエンスストアのチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図48:専門店用チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図49:専門店向けチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図50:Eコマースチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図51:Eコマースチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図52:免税店チョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図53:免税店チョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図54:その他の流通チャネルのチョコレート菓子の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図55:その他の流通チャネルのチョコレート菓子の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図56:ヨーロッパのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図57:ヨーロッパのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図58:チョコレート菓子のヨーロッパ地域別市場; 2023 (割合, %)
図59:ドイツのチョコレート菓子市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図60:ドイツのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図61:イギリスのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図62:イギリスのチョコレート菓子市場イギリスのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図63:フランスのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(US$ Billion)
図64:フランスのチョコレート菓子市場フランスのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図65:その他のヨーロッパのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年 (10億米ドル)
図66:その他のヨーロッパのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図67:北米チョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図68:北米チョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図69:北米チョコレート菓子地域別市場; 2023年 (パーセンテージ, %)
図70:米国のチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図71:米国のチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図72:カナダのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図73:カナダのチョコレート菓子市場カナダのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図74: メキシコのチョコレート菓子市場メキシコのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(US$ Billion)
図75:メキシコのチョコレート菓子市場メキシコのチョコレート菓子市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図76:アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図77:アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図78:アジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:地域別; 2023 (割合, %)
図79:中国のチョコレート菓子市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図80: 中国のチョコレート菓子市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図81:日本のチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図82:日本のチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図83: インドのチョコレート菓子市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図84:インドのチョコレート菓子市場インドのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図85:その他のアジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図86:その他のアジア太平洋地域のチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図87:ラテンアメリカのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図88:ラテンアメリカのチョコレート菓子市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図89:中東・アフリカのチョコレート菓子市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図90:中東・アフリカのチョコレート菓子市場:金額;2024~2029年(10億米ドル)
図91:経済グループ別世界の都市人口;2017年、2022年、2050年(億人)
図92: 小売電子商取引の世界売上高; 2021-2026 (兆米ドル)
図93:世界の一人当たりGDP(現行価格);2018年~2023年(千米ドル
図94:図94:米国および英国の一人当たりチョコレート菓子支出;2021年~2027年(米ドル)
図95:ウェルネス市場世界のウェルネス市場;2021年~2026年(1兆米ドル)
図96:図96:ココア、パーム油、砂糖の世界年間価格変動; 2017-2022 (%)
図 97:米国のココア、牛乳価格の月次変動;2022年~2023年 (パーセント, %)
図98:世界の人工知能市場規模;2022年~2026年(10億米ドル)
図99:チョコレート菓子の世界市場シェア;2023年 (%)
図100: チョコレート菓子の世界市場ブランド別シェア; 2023年 (パーセンテージ, %)
図101: チョコレート菓子の米国市場シェア; 2023 (%)
図 102:モンデリーズ・インターナショナルセグメント別純売上高; 2023 (パーセント, %)
図 103: Nestle SA セグメント別総売上高; 2023 (パーセント, %)
図 104: Nestlé S.A. 製品カテゴリー別総売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図105: 明治ホールディングスセグメント別売上高; 2024 (パーセンテージ, %)
図106: The Hershey Companyのセグメント別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図107:Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG 地域別セグメント売上高; 2023 (%)
図 108:江崎グリコ株式会社セグメント別売上高; 2023 (%)
図109:Barry Callebaut AG セグメント別売上高; 2023 (パーセント, %)
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Summary Chocolate confectionery encompasses sweets mainly made from chocolate or cocoa, like chocolate bars, truffles, and pralines. The chocolate confectionery market refers to the global industry involved in the production, distribution, and sale of chocolate-based products. The global chocolate confectionery market value stood at US$148.54 billion in 2023, and is expected to reach US$213.22 billion by 2029.
The global chocolate confectionery market remains a growing and attractive part of the food industry. Whilst developed markets continue to benefit from premiumization and market depth, 'newer' chocolate markets provide significant opportunity for expansion. The growth of the chocolate confectionery industry in recent years has been fueled by various interconnected dynamics. Paramount among these is the rising consumer demand for premium and dark chocolates, driven by their perceived health benefits and increasing recognition as comfort food. Rising urbanization and disposable incomes in developing economies have amplified spending on chocolate, fostering growth in the premium sector. With growing health-consciousness, consumers are prompting the market to offer specific lifestyle choice products, like reduced sugar and dairy-free options. The shift towards unique flavors, textures, and ethically-sourced ingredients has also boosted artisanal and organic chocolate demand. The global chocolate confectionery market is expected to grow at a CAGR of 6.21% over the projected period of 2024-2029.
Market Segmentation Analysis:
By Category: The report provides the bifurcation of the global chocolate confectionery market into seven segments on the basis of category, namely, tablets/molded bars, countlines, boxed assortments, chocolates pouches and bags, seasonal chocolates, chocolates with toys, and others. Tablets/molded bars is the largest segment of chocolate confectionery market owing to rising disposable income in emerging markets, increasing consumer preference for convenience and portion-controlled sized chocolates, wide availability of chocolate bars across various retail channels, increased focus on local and artisanal chocolate, a sense of nostalgia and comfort associated with traditional format of tablets and molded bars, and increased spending on indulgent products post-COVID. Chocolates with toys is the fastest growing segment of global chocolate confectionary market as a result of strong appeal to children, increased focus on interactive and educational toys, rising gifting and occasional purchases, growing demand for novelty and experiential products, increasing number of well-targeted marketing and brand partnerships, and parental willingness to spend on small luxuries.
By Product Type: The report provides the bifurcation of the global chocolate confectionery market into three segments on the basis of product type: milk chocolates, dark chocolates, and white chocolates. Milk chocolates segment dominated the market share due to its versatile application in various products, appealing creamy texture, and innovation in flavors and fillings, all strengthened by a commitment to ethical sourcing. Over recent years, inventive developments such as the incorporation of assorted fillings, the introduction of novel flavors, and adherence to sustainable and ethical sourcing principles have rekindled consumer interest, fortifying the prominence of milk chocolate. Dark chocolate is the fastest growing segment of global chocolate confectionery market owing to growing awareness of the health benefits of dark chocolate, increasing popularity of plant-based and vegan diets, rise in premiumization and the availability of artisanal dark chocolate, growing demand for sugar-free and low-sugar alternatives, rising demand for premium chocolate in the gifting market, expanding consumer awareness of cocoa content, and rising purchasing power in emerging markets.
By Price Point: The global chocolate confectionery market can be divided into three segments, on the basis of price point, namely, economy, mid-range, and luxury. Economy is the largest segment of global chocolate confectionery market owing to broader consumer base, growing demand for budget-friendly treats, increasing availability of chocolate in mass retail channels like supermarkets and convenience stores, strong recognition and customer loyalty, increasing popularity of private-label or store-brand chocolate confectionery, and provision of frequent promotions, discounts, and seasonal offers. Mid-range segment of the chocolate confectionery market is expected to be the fastest-growing segment, due to its universal appeal, perceived quality, affordability, and alignment with the trend of chocolate as a comfort food and snack.
By Age Group: The global chocolate confectionery market can be divided into three segments, on the basis of age group, namely, adult, children, and geriatrics. Adult is the largest and fastest growing segment of global chocolate confectionery market as a result of high disposable income, rising demand for premium, artisanal & gourmet chocolate products, increased awareness about the origins and benefits of cocoa, popular choice for gifts and special occasions among adults, increasing perception of chocolates as a form of indulgence or self-reward, and heightened interest in gourmet chocolate experiences, trends in flavor profiles, and global chocolate trends shared through online platforms and social media.
By Distribution Channel: The global chocolate confectionery market can be divided into six segments, on the basis of distribution channel, namely, convenience stores, supermarkets/hypermarkets, specialty stores, e-commerce, duty-free stores, and others. Supermarkets/Hypermarkets is the largest segment of global chocolate confectionery market owing to diverse product offerings, wide demographic reach, frequent promotional discounts & loyalty programs, competitive pricing, provision of in-store sampling, increase in bulk purchasing, and opportunity for customers to inspect product quality firsthand. The e-commerce segment of the chocolate confectionery market is expected to be the fastest-growing due to the increasing consumer preference for online shopping, the convenience of home delivery, and the ability to easily compare products and prices. Additionally, the proliferation of digital platforms and the growth of mobile commerce have expanded the reach of e-commerce, enabling consumers to access a wide variety of chocolate confectionery from different brands and regions, often at competitive prices.
By Region: The report provides insight into the global chocolate confectionery market based on regions namely, North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America. Europe is the largest market for chocolate confectionery. Europe has a deep-rooted tradition and love for chocolate, with some of the world's most famous chocolate brands, like Cadbury, Ferrero, and Lindt originating here. Factors such as a mature market, high disposable income, and a culture that appreciates fine chocolate, contribute to Europe's significant share in the global market. In Europe, the chocolate confectionery market thrives on the indulgence factor of chocolates and their association with luxury. Continuous innovation in flavors, such as the introduction of exotic ingredients like chili, sea salt, and matcha, keeps consumers intrigued and fuels market growth. Alongside, growing health awareness has spiked demand for healthier options like high-cocoa, low-sugar chocolates. Dark chocolates, in particular, have garnered interest due to their antioxidant properties.
The Asia Pacific chocolate confectionery market is the fastest-growing region of global chocolate confectionery market, owing to a combination of cultural, demographic, and trend-based factors. With a significant population and increasing disposable incomes, particularly in countries like China and India, the region presents vast potential for growth. Traditionally, consumers across Asian countries have perceived chocolate as an exotic delicacy and a luxurious gift item, which has fueled its demand. However, consumption patterns have evolved, and chocolate is now an everyday indulgence for many. This shift is primarily due to increased exposure to global cultures, marketing efforts by major chocolate manufacturers, and the development of local chocolate production. The burgeoning children population in the region significantly influences the market dynamics. Children, naturally drawn towards the sweet taste of chocolates, constitute a large consumer base for chocolate confectioneries.
Market Dynamics:
Growth Drivers: The global chocolate confectionery market has been rapidly growing over the past few years, due to factors such as rapid urbanization, growth of e-commerce, health and wellness trends, rising disposable income, gifting culture and festive celebrations, marketing and branding initiatives, etc. Urban dwellers often lead busy lifestyles, leading to an increased demand for convenient and ready-to-eat food items such as chocolates. Moreover, the exposure to a wider variety of products and the presence of numerous retail outlets in urban areas have made chocolates more accessible to consumers. Also, the heightened consumer consciousness regarding health and nutritional intake has instigated a demand surge for healthier chocolate options. In response, manufacturers are innovating their product lines, offering dark chocolates with higher cocoa content known for their heart-healthy antioxidants. Moreover, the persistent gifting culture and festive celebrations are powerful growth drivers in the global chocolate confectionery market.
Challenges: However, the global chocolate confectionery market growth would be negatively impacted by various challenges such as, as fluctuating raw material costs, health concerns, regulatory changes, etc. Chocolate production heavily relies on the costs of raw materials like cocoa, sugar, and milk. Cocoa beans, sourced mainly from specific West African regions, are particularly influenced by factors such as climate, pests, and political instability. Similarly, sugar and milk costs fluctuate due to global supply-demand dynamics and government policies. So, when the prices of these ingredients fluctuate, production costs rises. So, increases in raw material prices impact chocolate manufacturers' production costs and profit margins.
Trends: The global chocolate confectionery market is projected to grow at a fast pace during the forecasted period, owing to artificial intelligence (AI) and data analytics, technological innovations, sustainable practices, continued momentum of 'snacking culture”, increasing demand for premium chocolate confectionery, expansion into new product categories, personalization & customization, and exotic & novel flavors, etc. During the forecasted period, the global chocolate confectionery market is being shaped by emerging consumer preferences for vegan, reduced-sugar, and sugar-free products. As dietary demands shift, brands are innovating to cater to these new needs. In addition, the market is witness a significant shift towards premium chocolate offerings. Premium chocolates are typically characterized by high cocoa content, exclusive ingredients, fine craftsmanship, and elegant packaging. They are often seen as a symbol of indulgence and sophistication, appealing to consumers who are willing to pay a premium for a heightened sensory experience. Furthermore, premium chocolates often adhere to ethical sourcing and sustainability standards, aligning with the growing consumer demand for responsible consumption.
Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:
COVID-19 brought in many changes in the world in terms of reduced productivity, loss of life, business closures, closing down of factories and organizations, and shift to an online mode of work. The growth of global chocolate confectionery market was positively impacted during the period 2019-2020, as chocolate confectionery was among the sectors that experienced a surge in demand due to the concept of 'comfort eating' during stressful times. Consumers turned to chocolate as an affordable indulgence during the period of uncertainty. Online sales of chocolate confectionery products also saw an upward trend due to consumers' increased preference for online shopping to minimize exposure to the virus. Also, changes in consumer behavior, notably increased health consciousness and a preference for healthier, low-sugar chocolate options, encouraged many companies to accelerate the development and marketing of premium, dark, and healthier chocolate variants
Competitive Landscape:
The global chocolate confectionery market is marked by being a moderately consolidated market, featuring numerous multinational giants and various regional contenders. Market leaders distinguish themselves through brand credibility, product quality, innovation, expansive distribution networks, and effective marketing strategies. These companies compete based on factors such as brand reputation, product quality, innovation, distribution networks, and marketing strategies. They constantly strive to innovate in terms of flavors, packaging, and product formats to attract and retain consumers. The key players of the market are:
Mondelez International Inc Nestlé SA Meiji Holdings Co., Ltd. Hershey Co Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG Ezaki Glico Co., Ltd. Barry Callebaut Mars Inc Ferrero International SA Yildiz Holding (Pladis Global) CEMOI Group Orion Group (Orion Confectionery) August Storck KG
The global chocolate confectionery market is characterized by the presence of several prominent players, each contributing a distinct range of brands. On June 13, 2024, Mondelēz International and Lotus Bakeries announced a strategic partnership to expand and grow the Lotus Biscoff cookie brand in India, and to develop exciting new chocolate products combining the unique, caramelized, crunchy Biscoff taste and texture with Mondelēz’s iconic Cadbury, Milka and other key chocolate brands in Europe, with the option to expand globally. Similarly, on May 03, 2024, Lindt & Sprüngli opened the plant extension to the Lindt Cocoa Center in Olten, Switzerland. A total of around 100 million Swiss francs was invested in expanding the plant, which produces cocoa mass for several Lindt & Sprüngli production sites in Europe. The expansion, which began in 2021, includes new production lines, a new loading bay for cocoa mass, a state-of-the-art laboratory, and the redesign of the plant’s administrative offices.
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Table of Contents 1. Executive Summary
2. Introduction
2.1 Chocolate Confectionery: An Overview 2.1.1 Definition of Chocolate Confectionery 2.1.2 Benefit of Chocolate Confectionery 2.1.3 Types of Chocolate Confectionery
2.2 Chocolate Confectionery Segmentation: An Overview 2.2.1 Chocolate Confectionery Segmentation
3. Global Market Analysis
3.1 Global Chocolate Confectionery Market: An Analysis
3.1.1 Global Chocolate Confectionery Market: An Overview 3.1.2 Global Chocolate Confectionery Market by Value 3.1.3 Global Chocolate Confectionery Market by Category (Tablets/Molded Bars, Countlines, Boxed Assortments, Chocolates Pouches and Bags, Seasonal Chocolates, Chocolates With Toys, and Others) 3.1.4 Global Chocolate Confectionery Market by Product Type (Milk Chocolates, Dark Chocolates, and White Chocolates) 3.1.5 Global Chocolate Confectionery Market by Price Point (Economy, Mid-Range, and Luxury) 3.1.6 Global Chocolate Confectionery Market by Age Group (Adult, Children, and Geriatrics) 3.1.7 Global Chocolate Confectionery Market by Distribution Channel (Supermarkets/ Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, E-Commerce, Duty-Free Stores, and Other Distribution Channel) 3.1.8 Global Chocolate Confectionery Market by Region (North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America)
3.2 Global Chocolate Confectionery Market: Category Analysis
3.2.1 Global Chocolate Confectionery Market by Category: An Overview 3.2.2 Global Tablets/Molded Bars Chocolate Confectionery Market by Value 3.2.3 Global Countlines Chocolate Confectionery Market by Value 3.2.4 Global Boxed Assortments Chocolate Confectionery Market by Value 3.2.5 Global Chocolates Pouches and Bags Confectionery Market by Value 3.2.6 Global Seasonal Chocolates Confectionery Market by Value 3.2.7 Global Chocolates with Toys Confectionery Market by Value 3.2.8 Global Others Chocolate Confectionery Market by Value
3.3 Global Chocolate Confectionery Market: Product Type Analysis
3.3.1 Global Chocolate Confectionery Market by Product Type: An Overview 3.3.2 Global Milk Chocolate Confectionery Market by Value 3.3.3 Global Dark Chocolate Confectionery Market by Value 3.3.4 Global White Chocolate Confectionery Market by Value
3.4 Global Chocolate Confectionery Market: Price Point Analysis
3.4.1 Global Chocolate Confectionery Market by Price Point: An Overview 3.4.2 Global Economy Chocolate Confectionery Market by Value 3.4.3 Global Mid-Range Chocolate Confectionery Market by Value 3.4.4 Global Luxury Chocolate Confectionery Market by Value
3.5 Global Chocolate Confectionery Market: Age Group Analysis
3.5.1 Global Chocolate Confectionery Market by Age Group: An Overview 3.5.2 Global Adult Chocolate Confectionery Market by Value 3.5.3 Global Children Chocolate Confectionery Market by Value 3.5.4 Global Geriatrics Chocolate Confectionery Market by Value
3.6 Global Chocolate Confectionery Market: Distribution Channel Analysis
3.6.1 Global Chocolate Confectionery Market by Distribution Channel: An Overview 3.6.2 Global Supermarkets/Hypermarkets Chocolate Confectionery Market by Value 3.6.3 Global Convenience Stores Chocolate Confectionery Market by Value 3.6.4 Global Specialty Stores Chocolate Confectionery Market by Value 3.6.5 Global E-commerce Chocolate Confectionery Market by Value 3.6.6 Global Duty-free Stores Chocolate Confectionery Market by Value 3.6.7 Global Other Distribution Channel Chocolate Confectionery Market by Value
4. Regional Market Analysis
4.1 Europe Chocolate Confectionery Market: An Analysis
4.1.1 Europe Chocolate Confectionery Market: An Overview 4.1.2 Europe Chocolate Confectionery Market by Value 4.1.3 Europe Chocolate Confectionery Market by Region (Germany, UK, France, and rest of Europe) 4.1.4 Germany Chocolate Confectionery Market by Value 4.1.5 UK Chocolate Confectionery Market by Value 4.1.6 France Chocolate Confectionery Market by Value 4.1.7 Rest of Europe Chocolate Confectionery Market by Value
4.2 North America Chocolate Confectionery Market: An Analysis
4.2.1 North America Chocolate Confectionery Market: An Overview 4.2.2 North America Chocolate Confectionery Market by Value 4.2.3 North America Chocolate Confectionery Market by Region (the US, Canada, and Mexico) 4.2.4 The US Chocolate Confectionery Market by Value 4.2.5 Canada Chocolate Confectionery Market by Value 4.2.6 Mexico Chocolate Confectionery Market by Value
4.3 Asia Pacific Chocolate Confectionery Market: An Analysis
4.3.1 Asia Pacific Chocolate Confectionery Market: An Overview 4.3.2 Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value 4.3.3 Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Region (China, Japan, India, and rest of Asia Pacific) 4.3.4 China Chocolate Confectionery Market by Value 4.3.5 Japan Chocolate Confectionery Market by Value 4.3.6 India Chocolate Confectionery Market by Value 4.3.7 Rest of Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value
4.4 Latin America Chocolate Confectionery Market: An Analysis
4.4.1 Latin America Chocolate Confectionery Market: An Overview 4.4.2 Latin America Chocolate Confectionery Market by Value
4.5 Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market: An Analysis
4.5.1 Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market: An Overview 4.5.2 Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market by Value
5. Impact of COVID-19
5.1 Impact of COVID-19 on Global Chocolate Confectionery Market 5.2 Post-COVID-19 Impact on Global Chocolate Confectionery Market
6. Market Dynamics
6.1 Growth Driver 6.1.1 Rapid Urbanization 6.1.2 Growth Of E-commerce 6.1.3 Rising Disposable Income 6.1.4 Health and Wellness Trends 6.1.5 Gifting Culture and Festive Celebrations 6.1.6 Marketing and Branding Initiatives
6.2 Challenges 6.2.1 Fluctuating Raw Material Costs 6.2.2 Regulatory Changes 6.2.3 Health Concerns
6.3 Market Trends 6.3.1 Artificial Intelligence (AI) and Data Analytics 6.3.2 Technological Innovations 6.3.3 Sustainable Practices 6.3.4 Vegan Products, Reduced-sugar And Sugar-free Chocolate Confectionery 6.3.5 Continued Momentum Of 'Snacking Culture' 6.3.6 Increasing Demand for Premium Chocolate Confectionery 6.3.7 Expansion Into New Product Categories, Personalization & Customization, and Exotic & Novel Flavors
7. Competitive Landscape
7.1 Global Chocolate Confectionery Market Players: Competitive Landscape 7.2 Global Chocolate Confectionery Players by Market Share 7.3 Global Chocolate Confectionery Players by Brand Share 7.4 The US Chocolate Confectionery Players by Market Share
8. Company Profiles
8.1 Mondelez International Inc. 8.1.1 Business Overview 8.1.2 Operating Segments 8.1.3 Business Strategy
8.2 Nestlé SA 8.2.1 Business Overview 8.2.2 Operating Segments 8.2.3 Total Sales by Product Category 8.2.4 Business Strategy
8.3 Meiji Holdings Co., Ltd. 8.3.1 Business Overview 8.3.2 Operating Segments 8.3.3 Business Strategy
8.4 The Hershey Company 8.4.1 Business Overview 8.4.2 Business Segments 8.4.3 Business Strategy
8.5 Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG 8.5.1 Business Overview 8.5.2 Geographical Segments 8.5.3 Business Strategy
8.6 Ezaki Glico Co., Ltd. 8.6.1 Business Overview 8.6.2 Operating Segments 8.6.3 Business Strategy
8.7 Barry Callebaut AG 8.7.1 Business Overview 8.7.2 Operating Segments 8.7.3 Business Strategy
8.8 Mars Incorporated 8.8.1 Business Overview 8.8.2 Business Strategy
8.9 Ferrero International SA 8.9.1 Business Overview 8.9.2 Business Strategy
8.10 Yildiz Holding (Pladis Global) 8.10.1 Business Overview 8.10.2 Business Strategy
8.11 Orion Group (Orion Confectionery) 8.11.1 Business Overview
8.12 CEMOI Group 8.12.1 Business Overview
8.13 August Storck KG 8.13.1 Business Overview
List of Figures
Figure 1: Benefit of Chocolate Confectionery Figure 2: Types of Chocolate Confectionery Figure 3: Chocolate Confectionery Segmentation Figure 4: Global Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 5: Global Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 6: Global Chocolate Confectionery Market by Category; 2023 (Percentage, %) Figure 7: Global Chocolate Confectionery Market by Product Type; 2023 (Percentage, %) Figure 8: Global Chocolate Confectionery Market by Price Point; 2023 (Percentage, %) Figure 9: Global Chocolate Confectionery Market by Age Group; 2023 (Percentage, %) Figure 10: Global Chocolate Confectionery Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %) Figure 11: Global Chocolate Confectionery Market by Region; 2023 (Percentage, %) Figure 12: Global Tablets/Molded Bars Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 13: Global Tablets/Molded Bars Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 14: Global Countlines Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 15: Global Countlines Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 16: Global Boxed Assortments Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 17: Global Boxed Assortments Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 18: Global Chocolates Pouches and Bags Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 19: Global Chocolates Pouches and Bags Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 20: Global Seasonal Chocolates Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 21: Global Seasonal Chocolates Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 22: Global Chocolates with Toys Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 23: Global Chocolates with Toys Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 24: Global Others Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 25: Global Others Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 26: Global Milk Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 27: Global Milk Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 28: Global Dark Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 29: Global Dark Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 30: Global White Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 31: Global White Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 32: Global Economy Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 33: Global Economy Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 34: Global Mid-Range Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 35: Global Mid-Range Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 36: Global Luxury Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 37: Global Luxury Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 38: Global Adult Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 39: Global Adult Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 40: Global Children Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 41: Global Children Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 42: Global Geriatrics Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 43: Global Geriatrics Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 44: Global Supermarkets/Hypermarkets Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 45: Global Supermarkets/Hypermarkets Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 46: Global Convenience Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 47: Global Convenience Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 48: Global Specialty Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 49: Global Specialty Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 50: Global E-commerce Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 51: Global E-commerce Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 52: Global Duty-free Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 53: Global Duty-free Stores Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 54: Global Other Distribution Channel Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 55: Global Other Distribution Channel Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 56: Europe Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 57: Europe Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 58: Europe Chocolate Confectionery Market by Region; 2023 (Percentage, %) Figure 59: Germany Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 60: Germany Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 61: UK Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 62: UK Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 63: France Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 64: France Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 65: Rest of Europe Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 66: Rest of Europe Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 67: North America Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 68: North America Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 69: North America Chocolate Confectionery Market by Region; 2023 (Percentage, %) Figure 70: The US Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 71: The US Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 72: Canada Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 73: Canada Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 74: Mexico Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 75: Mexico Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 76: Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 77: Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 78: Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Region; 2023 (Percentage, %) Figure 79: China Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 80: China Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 81: Japan Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 82: Japan Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 83: India Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 84: India Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 85: Rest of Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 86: Rest of Asia Pacific Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 87: Latin America Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 88: Latin America Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 89: Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion) Figure 90: Middle East & Africa Chocolate Confectionery Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion) Figure 91: Global Urban Population by Group of Economies; 2017, 2022 & 2050 (Billion) Figure 92: Global Retail E-commerce Sales; 2021-2026 (US$ Trillion) Figure 93: Global GDP Per Capita at Current Prices; 2018-2023 (US$ Thousand) Figure 94: The US, and UK Chocolate Confectionery Spend Per Capita; 2021-2027 (US$) Figure 95: Global Wellness Market; 2021-2026 (US$ Trillion) Figure 96: Global Annual Change in Prices Of Cocoa, Palm Oil, and Sugar; 2017-2022 (Percentage, %) Figure 97: The US Monthly Change in Price of Cocoa, and Milk; 2022-2023 (Percentage, %) Figure 98: Global Artificial Intelligence Market Size; 2022–2026 (US$ Billion) Figure 99: Global Chocolate Confectionery Players by Market Share; 2023 (Percentage, %) Figure 100: Global Chocolate Confectionery Market Players by Brand Share; 2023 (Percentage, %) Figure 101: The US Chocolate Confectionery Players by Market Share; 2023 (Percentage, %) Figure 102: Mondelez International Inc. Net Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %) Figure 103: Nestle SA Total Sales by Segments; 2023 (Percentage, %) Figure 104: Nestlé S.A. Total Sales by Product Category; 2023 (Percentage, %) Figure 105: Meiji Holdings Co., Ltd. Net Sales by Segment; 2024 (Percentage, %) Figure 106: The Hershey Company Net Sales by Segment; 2023 (Percentage, %) Figure 107: Chocoladefabriken Lindt & Sprüngli AG Sales by Geographical Segments; 2023 (Percentage, %) Figure 108: Ezaki Glico Co., Ltd. Net Sales by Segment; 2023 (Percentage, %) Figure 109: Barry Callebaut AG Revenue by Segment; 2023 (Percentage, %)
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