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スマートトイレの世界市場:製品タイプ別(床置き型、壁掛け型、その他)、接続性別(Bluetooth&遠隔操作、Wi-Fi&統合制御)、用途別(商業用、住宅用)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、COVID-19の影響による地域別規模と動向、2029年までの予測で分析


Global Smart Toilet Market: Analysis By Product Type (Single Floor Standing, Wall Hung and Others), By Connectivity (Bluetooth & Remote Control and Wi-Fi & Integrated Controls), By Application (Commercial and Residential), By Distribution Channel (Offline and Online), By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029

スマートトイレとは、衛生、快適性、利便性を高めるために設計された、さまざまな技術機能を備えた先進的なトイレのことである。これらの機能には、多くの場合、自動洗浄、セルフクリーニング機能、暖房便座、ビ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年7月31日 US$2,250
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141 英語

 

サマリー

スマートトイレとは、衛生、快適性、利便性を高めるために設計された、さまざまな技術機能を備えた先進的なトイレのことである。これらの機能には、多くの場合、自動洗浄、セルフクリーニング機能、暖房便座、ビデ機能、空気乾燥、脱臭、健康監視センサーなどが含まれる。スマートトイレの採用を促進する主な要因の1つは、衛生に対する消費者の意識の高まりと、スマート機能によって提供される利便性である。2023年の世界のスマートトイレ市場規模は82.7億米ドルで、2029年には150.5億米ドルに達する見込みである。

スマートトイレ市場が長年にわたって大きな成長を遂げたのは、主に技術の進歩により、自動洗浄、ビデ機能、暖房便座、健康監視センサーなど、ユーザーの利便性と衛生性を高めるさまざまな機能の統合が可能になったためである。第二に、個人の健康と衛生に対する意識と関心の高まりが、スマートトイレが優れた清潔さを提供し、健康指標を追跡できることから、需要を牽引している。第三に、可処分所得の増加とホームオートメーションの増加傾向により、消費者の間でこうしたハイテク設備がより身近で望ましいものとなっている。さらに、環境問題への関心から、節水型でエネルギー効率の高い製品が好まれるようになり、スマート・トイレはそれを体現していることが多い。最後に、高齢化が進み、より使いやすく、使い勝手の良いトイレ・ソリューションが求められていることも、市場の拡大に寄与している。スマートホームエコシステムとの統合、水とエネルギーの効率化、健康モニタリング機能、新興市場での拡大などを含むその他の重要なトレンドは、市場の成長をさらに促進すると予想される。世界のスマートトイレ市場価値は、2024~2029年の予測期間中にCAGR 10.49%で成長すると予測される。

市場細分化分析:

製品タイプ別:同レポートによると、世界のスマートトイレ市場は、形態によって、床置き型トイレ、壁掛け型トイレ、その他の3つのセグメントに二分される。単独床置き型トイレセグメントは、その普及した親しみやすさと設置の容易さにより、2023年に市場の大半のシェアを獲得した。これらの便器は一般的に頑丈で既存の浴室レイアウトに組み込みやすいため、シンプルさと費用対効果を優先する消費者の間で人気が高い。加えて、床置き型便器は住宅用・商業用ともに古くから使用されており、購入者の安心感や信頼につながっている。一方、壁掛け便器は最も急速に成長している分野である。この成長の原動力は、現代的でミニマルなトイレの美観を求める消費者にアピールする、洗練されたモダンなデザインと省スペース性である。壁掛け式トイレは、周囲や下を掃除しやすく、衛生面でも優れている。さらに、高さを調節できるため、さまざまなユーザーの好みに対応でき、快適性と使いやすさが向上する。家の改築においてスタイルと機能性を優先する消費者が増えるにつれ、壁掛け式スマートトイレの需要は大幅に増加すると予想される。

接続タイプ別:報告書によると、世界のスマートトイレ市場は2つの接続タイプに二分される:ブルートゥースとリモコン、Wi-Fiと統合制御である。ブルートゥースとリモコンは、その信頼性とユーザーフレンドリーな性質により、2023年に市場の大半のシェアを獲得した。これらのシステムは複雑なセットアップを必要とせず、簡単な接続性を提供するため、より幅広い消費者が利用しやすくなっている。リモコンやブルートゥース対応機器を使ってトイレの機能をコントロールできる利便性は、トイレ体験をシンプルかつ即座にコントロールできることを好むユーザーにアピールしている。一方、Wi-Fiおよび統合制御機器セグメントが最も急成長すると予想される。この成長の原動力は、より高度で相互接続されたスマートホームエコシステムに対する需要の高まりである。Wi-Fi対応スマートトイレは、他のスマートホームデバイスとの統合、遠隔監視、モバイルアプリによる制御、性能向上や新機能のためのソフトウェアアップデートの受信機能など、強化された機能を提供する。より高度なホームオートメーションのトレンドが続く中、Wi-Fiと統合制御のスマートトイレの採用は急増すると予想される。

アプリケーション別:報告書によると、世界のスマートトイレ市場は商業用と住宅用の2つの用途に二分される。商業用セグメントは、ホテル、空港、オフィスビル、ショッピングセンターなどの公共施設や交通量の多い環境における高度な衛生ソリューションに対する需要が高いことから、2023年に市場の大半のシェアを獲得した。これらの施設は衛生、水効率、全体的なユーザー体験を優先するため、スマートトイレは魅力的な投資先となっている。逆に、住宅分野はいくつかの要因から最も急成長すると予想される。住宅所有者は、快適性、利便性、資産価値を高めるためにスマートホーム技術への投資を増やしている。衛生状態の改善、節水、健康モニタリングといったスマートトイレの利点に対する認識が高まるにつれ、こうした先進的な設備を自宅に取り入れたいと考える消費者が増えている。

流通チャネル別:報告書によると、世界のスマートトイレ市場はオンラインとオフラインの2つの流通チャネルに二分される。オフライン・セグメントは、特にスマートトイレのような高価値で技術的に複雑な製品については、対面での買い物を好む伝統的な消費者の嗜好により、2023年の市場で大半のシェアを獲得した。実店舗では、顧客が製品を直接見て体験し、専門家のアドバイスを求め、特定のニーズや好みに合うかどうかを確認することができる。しかし、eコマース・プラットフォームの人気の高まりとその利便性から、オンライン・セグメントが最も急成長すると予想される。オンライン・ショッピングを利用すれば、消費者は自宅にいながらにして簡単に価格を比較したり、レビューを読んだり、より多様な製品にアクセスしたりすることができる。また、デジタル・マーケティングやターゲット広告の成長も、オンライン小売業者がより多くの消費者にリーチするのに役立っている。さらに、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の進歩が、オンライン・ショッピング体験を向上させている。

地域別:本レポートでは、欧州、北米、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカという地理的事業に基づいて、スマートトイレ市場を洞察している。ヨーロッパのスマートトイレ市場は2023年に最も高い市場シェアを享受した。欧州の消費者は、スマートトイレを含む先進的な住宅技術に対して高い意識と受容性を持っている。同地域は規制が厳しく、持続可能性とエネルギー効率を強く重視しているため、環境に優しく節水型のスマートトイレの需要が高まっている。さらに、多くの欧州諸国では生活水準が高く、可処分所得が多いため、最新のバスルーム・ソリューションへの投資が拡大している。欧州の強固なインフラとスマートホーム技術の普及は、同地域におけるスマートトイレ市場の優位性をさらに支えている。

一方、アジア太平洋地域は、特に中国、日本、インドなどの国々における急速な都市化と経済発展により、世界のスマートトイレ市場で最も速い成長を遂げている。これらの国々は人口が多く、可処分所得が増加しており、先進的な住宅技術の導入に熱心な中間層が増加している。さらに、この地域には家電やスマートホームデバイスの技術革新の強い伝統があり、スマートトイレの現地生産と供給を促進している。衛生と節水を推進する政府の取り組みは、スマートトイレが提供する衛生改善と健康モニタリング機能に対する認識と需要の高まりとともに、市場をさらに強化している。

スマートトイレの世界市場ダイナミクス

成長促進要因:急速に成長する都市部では、高度なインフラと効率的な資源管理の必要性が高まっているため、都市化とスマートシティへの取り組みが世界のスマートトイレ市場の主要な成長促進要因となっている。都市に移り住む人が増えるにつれ、近代的で持続可能な、技術的に統合された居住空間に対する需要が高まっている。スマートトイレは、人口密度の高い都市環境に不可欠な節水機能、エネルギー効率、衛生環境の改善を提供することで、こうした目的に合致している。スマートシティプロジェクトは、生活の質を高めるために最先端技術を取り入れることが多く、高度な機能性と接続性を備えたスマートトイレは、このビジョンにシームレスに適合し、より清潔で健康的で便利な都市生活を促進する。世界のスマートトイレ市場の成長を促進するその他の要因としては、可処分所得の増加、人口の高齢化、健康・衛生意識、商業空間でのスマートトイレ設置の増加などが挙げられる。

課題世界のスマートトイレ市場が直面する重要な課題の1つは、設置コストとメンテナンスコストが高いことである。高度な機能と技術を備えたスマートトイレは、専門的な配管工事や電気工事を必要とするため、設置には高額で複雑な費用がかかる。さらに、こうしたハイテク・システムの継続的なメンテナンスや潜在的な修理には、特殊な部品や専門的なサービスが必要になる場合があるため、従来のトイレに比べて高いコストがかかることが多い。このような経済的障壁は、特に価格に敏感な市場においては、潜在的な顧客の足かせとなり、スマート・トイレには多くの利点があるにもかかわらず、その普及を制限する可能性がある。その他の課題としては、市場での認知度の低さが挙げられる。

トレンド:世界のスマートトイレ市場の主要トレンドは、健康モニタリング機能の搭載であり、これによりユーザーはトイレから健康状態を追跡・管理できるようになり、大きな付加価値が生まれる。最新のスマートトイレは、バイタルサインをモニターし、病状の初期兆候を検出し、排泄物を分析して健康に関する洞察を得ることができるセンサーや診断ツールを搭載するようになってきている。この統合により、利用者は健康管理への積極的なアプローチが可能になり、個人と医療提供者の双方に貴重なデータを提供することができる。パーソナライズされた健康とウェルネスへの関心の高まりとセンサー技術の進歩が、こうした革新的な健康モニタリング機能を備えたスマートトイレの需要を促進している。また、IoTやAIなどの先端技術の統合、スマートホームエコシステムとの統合、水とエネルギーの効率化、新興市場での拡大など、その他さまざまな最新動向により、予測期間中に市場は速いペースで成長すると予測される。

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

COVID-19の流行は、サプライチェーンを混乱させ、生産と流通に遅れを生じさせることで、スマートトイレ市場にマイナスの影響を与えた。パンデミック発生中は、経済の不確実性と、不要不急の住宅改修に対する消費支出の減少が市場の成長をさらに妨げた。しかし、COVID後のシナリオでは、衛生と公衆衛生の重視の高まりに加え、生活空間のアップグレードに投資する人々が増え、住宅改修プロジェクトが急増するため、スマートトイレ市場は回復し、成長すると予想される。さらに、先進技術の採用とスマートホーム・ソリューションに対する消費者の関心の高まりが、スマートトイレの需要を促進している。

競争環境と最近の動向:

世界のスマートトイレ市場は、国内外の需要に対応するために断片化され、競争が激しい。世界のスマートトイレ市場で事業を展開するプレーヤーは、顧客の需要を満たす高品質の製品を提供することに注力している。これらのプレーヤーは顧客基盤を確立しており、スマートトイレの世界市場で高いシェアを獲得し、市場ランキングを独占している。スマートトイレの世界市場の主要企業は以下の通りである:

リクシル
ビレロイ&ボッホ社
コーラーロカグループ
TOTO株式会社
ブロンデル
OVE Decors ULC
ダイコン水栓
Wellis Magyarorszag Zrt
Duravit AG Jomooグループ

エプロ
主要企業は、この市場での競争力を維持するため、新技術の採用や新興市場への製品投入など、戦略的な取り組みに絶えず投資している。例えば、CES 2024でコーラーは、新しいスプレー、アプリ接続、音声制御をもたらすことで既存のトイレをスマート化できる新しいビデシートPureWash E930を発表した。また、2023年8月3日には、SYNSOLが医療グレードの電解質検出とECGモニタリングを備えた第2世代のスマートトイレを発表した。


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 スマートトイレ:概要
2.1.1 スマートトイレの定義
2.1.2 スマートトイレのメリット

2.2 スマートトイレのセグメント化:概要
2.2.1 スマートトイレのセグメント化

3.世界市場分析

3.1 スマートトイレの世界市場:分析

3.1.1 スマートトイレの世界市場概要
3.1.2 スマートトイレの世界市場:金額別
3.1.3 スマートトイレの世界市場:製品タイプ別(床置き型、壁掛け型、その他)
3.1.4 スマートトイレの世界市場:接続タイプ別(Bluetooth・リモコン、Wi-Fi・統合コントロール)
3.1.5 スマートトイレの世界市場:用途別(商業用、住宅用)
3.1.6 スマートトイレの世界市場:流通チャネル別(オフライン、オンライン)
3.1.7 スマートトイレの世界市場:地域別(欧州、北米、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカ)

3.2 スマートトイレの世界市場製品タイプ別分析

3.2.1 スマートトイレの世界市場:製品タイプ別分析概要
3.2.2 一人用床置き型スマートトイレの世界市場:金額別
3.2.3 壁掛け型スマートトイレの世界市場:金額別
3.2.4 その他のスマートトイレの世界市場:金額別
3.3 スマートトイレの世界市場接続タイプ別分析
3.3.1 スマートトイレの世界市場:接続タイプ別:概要
3.3.2 ブルートゥースとリモコンのスマートトイレの世界市場:金額別
3.3.3 Wi-Fi・統合制御型スマートトイレの世界市場:金額ベース

3.4 スマートトイレの世界市場アプリケーション分析

3.4.1 スマートトイレの世界市場:アプリケーション別概要
3.4.2 業務用スマートトイレの世界市場:金額別
3.4.3 住宅用スマートトイレの世界市場:金額別

3.5 スマートトイレの世界市場流通チャネル分析

3.5.1 スマートトイレの世界市場:流通チャネル別概要
3.5.2 オフラインスマートトイレの世界市場:金額別
3.5.3 オンラインスマートトイレの世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 ヨーロッパのスマートトイレ市場分析

4.1.1 欧州スマートトイレ市場:概要
4.1.2 欧州スマートトイレ市場:金額別
4.1.3 欧州スマートトイレ市場:地域別(ドイツ、イギリス、フランス、イタリア、その他欧州)
4.1.4 ドイツのスマートトイレ市場:金額別
4.1.5 イギリスのスマートトイレ市場:金額別
4.1.6 フランスのスマートトイレ市場:金額別
4.1.7 イタリアのスマートトイレ市場:金額別
4.1.8 その他のヨーロッパのスマートトイレ市場:金額別

4.2 北米のスマートトイレ市場分析

4.2.1 北米のスマートトイレ市場:概要
4.2.2 北米のスマートトイレ市場:金額別
4.2.3 北米のスマートトイレ市場:地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.2.4 米国のスマートトイレ市場:金額ベース
4.2.5 米国のスマートトイレ市場:製品タイプ別(床置き型、壁掛け型、その他)
4.2.6 米国スマートトイレ市場製品タイプ別金額推移
4.2.7 米国のスマートトイレ市場:コネクティビティタイプ別(Bluetooth・リモコン、Wi-Fi・統合コントロール)
4.2.8 米国のスマートトイレ市場コネクティビティタイプ:金額ベース
4.2.9 米国のスマートトイレ市場:用途別(商業用、住宅用)
4.2.10 米国のスマートトイレ市場アプリケーション別金額推移
4.2.11 カナダのスマートトイレ市場:金額別
4.2.12 メキシコのスマートトイレ市場:金額別

4.3 アジア太平洋地域のスマートトイレ市場分析

4.3.1 アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:地域別(中国、日本、インド、その他のアジア太平洋地域)
4.3.4 中国のスマートトイレ市場:金額別
4.3.5 日本のスマートトイレ市場:金額別
4.3.6 インドのスマートトイレ市場:金額ベース
4.3.7 その他のアジア太平洋地域のスマートトイレ市場:金額別

4.4 中南米のスマートトイレ市場分析

4.4.1 中南米のスマートトイレ市場:概要
4.4.2 中南米のスマートトイレ市場:金額別

4.5 中東・アフリカのスマートトイレ市場分析

4.5.1 中東・アフリカのスマートトイレ市場:概要
4.5.2 中東・アフリカのスマートトイレ市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19のスマートトイレ世界市場への影響
5.2 COVID-19後のスマートトイレ世界市場への影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 可処分所得の増加
6.1.2 高齢化
6.1.3 都市化とスマートシティへの取り組み
6.1.4 健康・衛生意識
6.1.5 商業空間におけるスマートトイレ設置の増加

6.2 課題
6.2.1 高い設置費用とメンテナンス費用
6.2.2 限られた市場認知

6.3 市場動向
6.3.1 IoTやAIなどの先端技術の統合
6.3.2 スマートホームエコシステムとの統合
6.3.3 水とエネルギーの効率化
6.3.4 健康モニタリング機能
6.3.5 新興市場での拡大

7.競合他社の状況

7.1 世界のスマートトイレ市場競争環境
7.2 スマートトイレの世界市場プレイヤー最近の動向
7.3 スマートトイレの世界市場プレイヤー製品比較

8.企業プロフィール

8.1 リクシル
8.1.1 事業概要
8.1.2 事業セグメント
8.1.3 事業戦略

8.2 ビレロイ&ボッホAG
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 コーラー
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業戦略

8.4 ロカ・グループ
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業戦略

8.5 TOTO株式会社
8.5.1 事業概要
8.5.2 事業戦略

8.6 ブロンデル
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業戦略

8.7 OVE Decors ULC
8.7.1 事業概要

8.8 ダイコン水栓
8.8.1 事業概要

8.9 Wellis Magyarorszag Zrt
8.9.1 事業概要

8.10 デュラビットAG
8.10.1 事業概要

8.11 Jomoo グループ
8.11.1 事業概要

8.12 エプロ
8.12.1 事業概要

図表一覧

図1:スマートトイレのメリット
図2:スマートトイレのセグメンテーション
図3:スマートトイレの世界市場:金額ベース;2019-2023年(10億米ドル)
図4:スマートトイレの世界市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図5:スマートトイレの世界市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図6:スマートトイレの世界市場:接続タイプ別; 2023年 (割合, %)
図7:スマートトイレの世界市場:用途別;2023年 (割合, %)
図8:スマートトイレの世界市場:流通チャネル別;2023年 (割合, %)
図9:スマートトイレの世界市場:地域別;2023年 (割合, %)
図10:床置き型スマートトイレの世界市場:金額ベース; 2019-2023 (億米ドル)
図11:床置き型スマートトイレの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図12:壁掛け型スマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図13:壁掛け型スマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図14:その他のスマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図15:その他のスマートトイレの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図16:Bluetooth・遠隔操作スマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図17:Bluetooth・遠隔操作スマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図18:Wi-Fiと統合制御スマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図19:Wi-Fiと統合制御スマートトイレの世界市場:金額;2024-2029年(US$ Billion)
図20:業務用スマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図21:業務用スマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図22:住宅用スマートトイレの世界市場:金額;2019年~2023年(10億米ドル)
図23:住宅用スマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図24:オフライン型スマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(US$ Billion)
図25:オフライン型スマートトイレの世界市場オフラインスマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図26:オンラインスマートトイレの世界市場オンラインスマートトイレの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図27:オンラインスマートトイレの世界市場オンラインスマートトイレの世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図28:ヨーロッパのスマートトイレ市場ヨーロッパのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (US$ Billion)
図29:ヨーロッパのスマートトイレ市場欧州スマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図30:欧州スマートトイレ市場欧州スマートトイレ市場:地域別; 2023 (割合, %)
図31:ドイツのスマートトイレ市場ドイツのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図32:ドイツのスマートトイレ市場ドイツのスマートトイレ市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図33:イギリスのスマートトイレ市場イギリスのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図34:イギリスのスマートトイレ市場イギリスのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図35:フランスのスマートトイレ市場フランスのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図36:フランスのスマートトイレ市場フランスのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図37:イタリアのスマートトイレ市場イタリアのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図38:イタリアのスマートトイレ市場イタリアのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図39:イタリアのスマートトイレ市場その他のヨーロッパのスマートトイレ市場:金額;2019年-2023年(US$ Billion)
図40:その他の地域のスマートトイレ市場その他のヨーロッパのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図41:北米のスマートトイレ市場北米のスマートトイレ市場:金額;2019年〜2023年(10億米ドル)
図42:北米のスマートトイレ市場北米スマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図43:北米のスマートトイレ市場北米のスマートトイレ市場:地域別; 2023 (割合, %)
図44:米国のスマートトイレ市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図45:米国のスマートトイレ市場米国のスマートトイレ市場:金額ベース;2024年~2029年(10億米ドル)
図46:米国のスマートトイレ市場米国のスマートトイレ市場:製品タイプ別; 2023年 (割合, %)
図47:米国のスマートトイレ市場製品タイプ別金額; 2023-2029 (百万米ドル)
図48:米国のスマートトイレ市場:接続タイプ別;2023年 (割合, %)
図49:米国のスマートトイレ市場接続タイプ別金額;2023年~2029年(億米ドル)
図50:米国のスマートトイレ市場:用途別; 2023年 (割合, %)
図51:米国のスマートトイレ市場用途別金額; 2023-2029 (億米ドル)
図52:カナダのスマートトイレ市場カナダのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図53:カナダのスマートトイレ市場カナダのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図54:メキシコのスマートトイレ市場メキシコのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図55:メキシコのスマートトイレ市場メキシコのスマートトイレ市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図56:アジア太平洋地域のスマートトイレ市場アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:金額;2019年〜2023年(US$ Billion)
図57:アジア太平洋地域のスマートトイレ市場アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(億米ドル)
図58:アジア太平洋地域のスマートトイレ市場アジア太平洋地域のスマートトイレ市場:地域別; 2023 (割合, %)
図59:中国のスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図60:中国のスマートトイレ市場:金額ベース、2024年〜2029年(百万米ドル)
図61:日本のスマートトイレ市場日本のスマートトイレ市場:金額ベース、2019-2023年(百万米ドル)
図62:日本のスマートトイレ市場日本のスマートトイレ市場:金額ベース、2024年~2029年(百万米ドル)
図63:インドのスマートトイレ市場インドのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図64:インドのスマートトイレ市場インドのスマートトイレ市場:金額; 2024-2029 (百万米ドル)
図65:インドのスマートトイレ市場その他のアジア太平洋地域のスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図66:インドのスマートトイレ市場アジア太平洋地域の残りのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図67:ラテンアメリカのスマートトイレ市場ラテンアメリカのスマートトイレ市場:金額;2019-2023年(US$ Million)
図68:ラテンアメリカのスマートトイレ市場中南米のスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図69:中東・アフリカのスマートトイレ市場中東・アフリカのスマートトイレ市場:金額; 2019-2023 (百万米ドル)
図70:中東・アフリカのスマートトイレ市場中東・アフリカのスマートトイレ市場:金額;2024年~2029年(百万米ドル)
図71:米国の実質可処分個人所得;2016年~2023年(2017年連鎖10億ドル)
図72:世界の65歳以上人口比率;2022年、2030年、2050年(百分率, %)
図73:世界の都市人口;2017年、2022年、2050年(百万人)
図74:世界の人工知能市場規模;2021年~2030年(10億米ドル)
図75:スマートホームの世界ユーザー数世界のスマートホームユーザー数;202年~2028年(百万人)
図 76:Lixil Corpのセグメント別収益; 2023 (パーセント, %)
図 77:ビレロイ&ボッホAGのセグメント別売上高; 2023 (%)
表1:スマートトイレの世界市場プレイヤー:製品比較;2024年

 

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Summary

A smart toilet is an advanced toilet equipped with various technological features designed to enhance hygiene, comfort, and convenience. These features often include automatic flushing, self-cleaning capabilities, heated seats, bidet functions, air drying, deodorizing, and health monitoring sensors. One of the major factors driving the adoption of smart toilet is increasing consumer awareness of hygiene and the convenience offered by smart features. The global smart toilet market value in 2023 stood at US$8.27 billion, and is likely to reach US$15.05 billion by 2029.

The smart toilet market has experienced significant growth over the years primarily due to advancements in technology that have made it possible to integrate various features such as automated flushing, bidet functions, heated seats, and health monitoring sensors, which enhance user convenience and hygiene. Secondly, increasing awareness and concern for personal health and sanitation have driven demand, as smart toilets offer superior cleanliness and can track health metrics. Thirdly, rising disposable incomes and the growing trend of home automation have made these high-tech fixtures more accessible and desirable among consumers. Additionally, environmental concerns have led to a preference for water-saving and energy-efficient products, which smart toilets often embody. Lastly, the aging population and their need for more accessible and user-friendly bathroom solutions have contributed to the market's expansion, as smart toilets provide features that aid mobility and ease of use for elderly individuals. Other significant trends including integration with smart home ecosystems, water and energy efficiency, health monitoring features, expansion in emerging markets, etc. are expected to drive market growth further. The global smart toilet market value is projected to grow at a CAGR of 10.49%, during the forecast period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Product Type: According to the report, the global smart toilet market is bifurcated into three segments based on the form: single floor standing toilet, wall hung toilet and others. Single floor standing toilet segment acquired majority of share in the market in 2023 due to its widespread familiarity and ease of installation. These toilets are typically more robust and easier to integrate into existing bathroom layouts, making them a popular choice among consumers who prioritize simplicity and cost-effectiveness. Additionally, single floor standing toilets have a long-established presence in both residential and commercial settings, leading to a greater comfort level and trust among buyers. While, wall hung toilet segment is the fastest growing segment. This growth is driven by their sleek, modern design and space-saving advantages, which appeal to consumers looking for contemporary and minimalist bathroom aesthetics. Wall hung toilets are easier to clean around and underneath, offering superior hygiene benefits. Moreover, their adjustable height can cater to different user preferences, enhancing comfort and accessibility. As more consumers prioritize style and functionality in their home renovations, the demand for wall hung smart toilets is anticipated to rise significantly.

By Connectivity Type: According to the report, the global smart toilet market is bifurcated into two connectivity types: Bluetooth and remote control and Wi-Fi and integrated controls. Bluetooth and remote control acquired majority of share in the market in 2023, due to its reliability and user-friendly nature. These systems offer straightforward connectivity without the need for complex setup, making them accessible to a broader range of consumers. The convenience of controlling toilet functions via a remote or Bluetooth-enabled device appeals to users who appreciate simple and immediate control over their bathroom experience. While, the Wi-Fi and integrated controls segment is expected to be the fastest-growing. This growth is driven by the increasing demand for more advanced and interconnected smart home ecosystems. Wi-Fi-enabled smart toilets offer enhanced functionalities such as integration with other smart home devices, remote monitoring, and control through mobile apps, and the ability to receive software updates for improved performance and new features. As the trend toward more sophisticated home automation continues, the adoption of Wi-Fi and integrated control smart toilets is anticipated to surge.

By Application: According to the report, the global smart toilet market is bifurcated into two applications: commercial and residential. Commercial segment acquired majority of share in the market in 2023 due to the higher demand for advanced sanitation solutions in public and high-traffic environments such as hotels, airports, office buildings, and shopping centers. These establishments prioritize hygiene, water efficiency, and the overall user experience, making smart toilets an attractive investment. Conversely, the residential segment is expected to be the fastest-growing due to several factors. Homeowners are increasingly investing in smart home technologies to enhance comfort, convenience, and property value. As awareness of the benefits of smart toilets—such as improved hygiene, water conservation, and health monitoring—grows, more consumers are willing to incorporate these advanced fixtures into their homes.

By Distribution Channel: According to the report, the global smart toilet market is bifurcated into two distribution channels: online and offline. Offline segment acquired majority of share in the market in 2023 due to the traditional consumer preference for in-person shopping, especially for high-value and technically complex products like smart toilets. Physical stores allow customers to see and experience the products firsthand, seek expert advice, and ensure they meet their specific needs and preferences. However, the online segment is expected to be the fastest-growing due to the increasing popularity of e-commerce platforms and the convenience they offer. Online shopping allows consumers to easily compare prices, read reviews, and access a wider variety of products from the comfort of their homes. The growth of digital marketing and targeted advertising also helps online retailers reach a broader audience. Additionally, advancements in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies are enhancing the online shopping experience.

By Region: The report provides insight into the smart toilet market based on the geographical operations, namely, Europe, North America, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa. Europe smart toilet market enjoyed the highest market share in 2023. European consumers have a high awareness and acceptance of advanced home technologies, including smart toilets. The region's stringent regulations and strong emphasis on sustainability and energy efficiency drive demand for eco-friendly and water-saving smart toilets. Additionally, the high standard of living and substantial disposable income in many European countries enable greater investment in modern bathroom solutions. Europe's robust infrastructure and widespread adoption of smart home technologies further support the dominance of the smart toilet market in this region.

While, Asia Pacific region has been experiencing the fastest growth in the global smart toilet market due to rapid urbanization and economic development, particularly in countries like China, Japan, and India. These nations have large populations with increasing disposable incomes and a growing middle class that is keen on adopting advanced home technologies. Additionally, the region has a strong tradition of innovation in consumer electronics and smart home devices, driving local production and availability of smart toilets. Government initiatives promoting sanitation and water conservation further bolster the market, alongside the rising awareness and demand for improved hygiene and health monitoring features provided by smart toilets.

Global Smart toilet Market Dynamics:

Growth Drivers: Urbanization and smart city initiatives are major growth drivers of the global smart toilet market due to the increasing need for advanced infrastructure and efficient resource management in rapidly growing urban areas. As more people move to cities, the demand for modern, sustainable, and technologically integrated living spaces rises. Smart toilets align with these objectives by offering water-saving features, energy efficiency, and improved sanitation, which are crucial for densely populated urban environments. Smart city projects often incorporate cutting-edge technologies to enhance the quality of life, and smart toilets, with their advanced functionalities and connectivity, fit seamlessly into this vision, promoting a cleaner, healthier, and more convenient urban living experience. Other factors driving the growth of global smart toilet market include rising disposable income, aging population, health and hygiene awareness and increasing installations of smart toilets in commercial spaces, etc.

Challenges: One significant challenge faced by the global smart toilet market is the high installation and maintenance cost. Smart toilets, with their advanced features and technologies, require specialized plumbing and electrical work, which can be expensive and complex to install. Additionally, the ongoing maintenance and potential repairs of these high-tech systems often involve higher costs compared to traditional toilets, as they may require specialized parts and professional services. These financial barriers can deter potential customers, particularly in price-sensitive markets, and limit the widespread adoption of smart toilets despite their numerous benefits. Other challenge might include limited market awareness.

Trends: A key trend in the global smart toilet market is the incorporation of health monitoring features, which adds significant value by enabling users to track and manage their health from the bathroom. Modern smart toilets are increasingly equipped with sensors and diagnostic tools that can monitor vital signs, detect early signs of medical conditions, and analyze waste for health insights. This integration offers users a proactive approach to health management and provides valuable data for both individuals and healthcare providers. The growing focus on personalized health and wellness, coupled with advancements in sensor technology, is driving the demand for smart toilets with these innovative health monitoring capabilities. The market is also projected to grow at a fast pace during the forecast period, due to various other latest trends such as integration of advanced technologies such as IoT and AI, integration with smart home ecosystems, water and energy efficiency, expansion in emerging markets, etc.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The COVID-19 pandemic negatively impacted the smart toilet market by disrupting supply chains, causing delays in production and distribution. Economic uncertainty and reduced consumer spending on non-essential home improvements further hindered market growth during the pandemic. However, in the post-COVID scenario, the smart toilet market is expected to recover and grow due to increased emphasis on hygiene and sanitation, along with a surge in home renovation projects as people invest more in upgrading their living spaces. Additionally, the adoption of advanced technologies and rising consumer interest in smart home solutions are driving demand for smart toilets.

Competitive Landscape and Recent Developments:

The global smart toilet market is fragmented and competitive catering to domestic and international demand. Players operating in the global smart toilet market focus on providing high-quality products to fulfill customer demand. These players have a well-established customer base and dominate the market ranking with a high market share in the global smart toilet market. Key players of global smart toilet market are:

Lixil Corp
Villeroy & Boch AG
Kohler Co. Roca Group
TOTO Ltd.
Brondell
OVE Decors ULC
Dyconn Faucet
Wellis Magyarorszag Zrt
Duravit AG Jomoo Group

EPLO
The key players are constantly investing in strategic initiatives, such as adoption of new technologies, introducing their products to emerging markets and more, to maintain a competitive edge in this market. For instance, at CES 2024, Kohler has launched a new PureWash E930 bidet seat that can smarten existing toilet by bringing new sprays, app connectivity and voice control. The company revealed that this bidet seat can accept voice commands by connecting via Amazon’s Alexa or Google Home and on August 03, 2023, SYNSOL Launches Second-Generation Smart Toilet with Medical Grade Electrolyte Detection and ECG Monitoring.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Smart Toilet: An Overview
2.1.1 Definition of Smart Toilet
2.1.2 Benefits of Smart Toilet

2.2 Smart Toilet Segmentation: An Overview
2.2.1 Smart Toilet Segmentation

3. Global Market Analysis

3.1 Global Smart Toilet Market: An Analysis

3.1.1 Global Smart Toilet Market: An Overview
3.1.2 Global Smart Toilet Market by Value
3.1.3 Global Smart Toilet Market by Product Type (Single Floor Standing, Wall Hung and Others)
3.1.4 Global Smart Toilet Market by Connectivity Type (Bluetooth and Remote Controls and Wi-Fi and Integrated Controls)
3.1.5 Global Smart Toilet Market by Application (Commercial and Residential)
3.1.6 Global Smart Toilet Market by Distribution Channel (Offline and Online)
3.1.7 Global Smart Toilet Market by Region (Europe, North America, Asia Pacific, Latin America and Middle East and Africa)

3.2 Global Smart Toilet Market: Product Type Analysis

3.2.1 Global Smart Toilet Market by Product Type: An Overview
3.2.2 Global Single Floor Standing Smart Toilet Market by Value
3.2.3 Global Wall Hung Smart Toilet Market by Value
3.2.4 Global Other Smart Toilet Market by Value
3.3 Global Smart Toilet Market: Connectivity Type Analysis
3.3.1 Global Smart Toilet Market by Connectivity Type: An Overview
3.3.2 Global Bluetooth and Remote-Control Smart Toilet Market by Value
3.3.3 Global Wi-Fi and Integrated Controls Smart Toilet Market by Value

3.4 Global Smart Toilet Market: Application Analysis

3.4.1 Global Smart Toilet Market by Application: An Overview
3.4.2 Global Commercial Smart Toilet Market by Value
3.4.3 Global Residential Smart Toilet Market by Value

3.5 Global Smart Toilet Market: Distribution Channel Analysis

3.5.1 Global Smart Toilet Market by Distribution Channel: An Overview
3.5.2 Global Offline Smart Toilet Market by Value
3.5.3 Global Online Smart Toilet Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 Europe Smart Toilet Market: An Analysis

4.1.1 Europe Smart Toilet Market: An Overview
4.1.2 Europe Smart Toilet Market by Value
4.1.3 Europe Smart Toilet Market by Region (Germany, UK, France, Italy and Rest of Europe)
4.1.4 Germany Smart Toilet Market by Value
4.1.5 United Kingdom Smart Toilet Market by Value
4.1.6 France Smart Toilet Market by Value
4.1.7 Italy Smart Toilet Market by Value
4.1.8 Rest of Europe Smart Toilet Market by Value

4.2 North America Smart Toilet Market: An Analysis

4.2.1 North America Smart Toilet Market: An Overview
4.2.2 North America Smart Toilet Market by Value
4.2.3 North America Smart Toilet Market by Region (The US, Canada and Mexico)
4.2.4 The US Smart Toilet Market by Value
4.2.5 The US Smart Toilet Market by Product Type (Single Floor Standing, Wall Hung and Others)
4.2.6 The US Smart Toilet Market Product Type by Value
4.2.7 The US Smart Toilet Market by Connectivity Type (Bluetooth and Remote Controls and Wi-Fi and Integrated Controls)
4.2.8 The US Smart Toilet Market Connectivity Type by Value
4.2.9 The US Smart Toilet Market by Application (Commercial and Residential)
4.2.10 The US Smart Toilet Market Application by Value
4.2.11 Canada Smart Toilet Market by Value
4.2.12 Mexico Smart Toilet Market by Value

4.3 Asia Pacific Smart Toilet Market: An Analysis

4.3.1 Asia Pacific Smart Toilet Market: An Overview
4.3.2 Asia Pacific Smart Toilet Market by Value
4.3.3 Asia Pacific Smart Toilet Market by Region (China, Japan, India and Rest of Asia Pacific)
4.3.4 China Smart Toilet Market by Value
4.3.5 Japan Smart Toilet Market by Value
4.3.6 India Smart Toilet Market by Value
4.3.7 Rest of Asia Pacific Smart Toilet Market by Value

4.4 Latin America Smart Toilet Market: An Analysis

4.4.1 Latin America Smart Toilet Market: An Overview
4.4.2 Latin America Smart Toilet Market by Value

4.5 Middle East and Africa Smart Toilet Market: An Analysis

4.5.1 Middle East and Africa Smart Toilet Market: An Overview
4.5.2 Middle East and Africa Smart Toilet Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19 on Global Smart Toilet Market
5.2 Post COVID-19 Impact of Global Smart Toilet Market

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Rising Disposable Income
6.1.2 Aging Population
6.1.3 Urbanization and Smart City Initiatives
6.1.4 Health and Hygiene Awareness
6.1.5 Increasing Installations of Smart Toilets in Commercial Spaces

6.2 Challenges
6.2.1 High Installation and Maintenance Cost
6.2.2 Limited Market Awareness

6.3 Market Trends
6.3.1 Integration of Advanced Technologies such as IoT and AI
6.3.2 Integration with Smart Home Ecosystems
6.3.3 Water and Energy Efficiency
6.3.4 Health Monitoring Features
6.3.5 Expansion in Emerging Markets

7. Competitive Landscape

7.1 Global Smart Toilet Market: Competitive Landscape
7.2 Global Smart Toilet Market Players: Recent Developments
7.3 Global Smart Toilet Market Players: Product Comparison

8. Company Profiles

8.1 Lixil Corp
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Operating Segments
8.1.3 Business Strategy

8.2 Villeroy & Boch AG
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Kohler Co.
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Business Strategy

8.4 Roca Group
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Business Strategy

8.5 TOTO Ltd.
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Business Strategy

8.6 Brondell
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Business Strategy

8.7 OVE Decors ULC
8.7.1 Business Overview

8.8 Dyconn Faucet
8.8.1 Business Overview

8.9 Wellis Magyarorszag Zrt
8.9.1 Business Overview

8.10 Duravit AG
8.10.1 Business Overview

8.11 Jomoo Group
8.11.1 Business Overview

8.12 EPLO
8.12.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Benefits of Smart Toilet
Figure 2: Smart Toilet Segmentation
Figure 3: Global Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: Global Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: Global Smart Toilet Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Smart Toilet Market by Connectivity Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: Global Smart Toilet Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: Global Smart Toilet Market by Distribution Channel; 2023 (Percentage, %)
Figure 9: Global Smart Toilet Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 10: Global Single Floor Standing Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 11: Global Single Floor Standing Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: Global Wall Hung Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 13: Global Wall Hung Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: Global Other Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 15: Global Other Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 16: Global Bluetooth and Remote-Control Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 17: Global Bluetooth and Remote-Control Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 18: Global Wi-Fi and Integrated Controls Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 19: Global Wi-Fi and Integrated Controls Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 20: Global Commercial Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 21: Global Commercial Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 22: Global Residential Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 23: Global Residential Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: Global Offline Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 25: Global Offline Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: Global Online Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 27: Global Online Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: Europe Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 29: Europe Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 30: Europe Smart Toilet Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 31: Germany Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 32: Germany Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 33: United Kingdom Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 34: United Kingdom Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 35: France Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 36: France Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 37: Italy Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 38: Italy Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 39: Rest of Europe Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 40: Rest of Europe Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 41: North America Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 42: North America Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 43: North America Smart Toilet Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 44: The US Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 45: The US Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 46: The US Smart Toilet Market by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 47: The US Smart Toilet Market Product Type by Value; 2023-2029 (US$ Million)
Figure 48: The US Smart Toilet Market by Connectivity Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 49: The US Smart Toilet Market Connectivity Type by Value; 2023-2029 (US$ Billion)
Figure 50: The US Smart Toilet Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 51: The US Smart Toilet Market Application by Value; 2023-2029 (US$ Billion)
Figure 52: Canada Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 53: Canada Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 54: Mexico Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 55: Mexico Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 56: Asia Pacific Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 57: Asia Pacific Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 58: Asia Pacific Smart Toilet Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 59: China Smart Toilet Market by Value, 2019-2023 (US$ Million)
Figure 60: China Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 61: Japan Smart Toilet Market by Value, 2019-2023 (US$ Million)
Figure 62: Japan Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 63: India Smart Toilet Market by Value, 2019-2023 (US$ Million)
Figure 64: India Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 65: Rest of Asia Pacific Smart Toilet Market by Value, 2019-2023 (US$ Million)
Figure 66: Rest of Asia Pacific Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 67: Latin America Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 68: Latin America Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 69: Middle East and Africa Smart Toilet Market by Value; 2019-2023 (US$ Million)
Figure 70: Middle East and Africa Smart Toilet Market by Value; 2024-2029 (US$ Million)
Figure 71: The US Real Disposable Personal Income; 2016-2023 (Billions of Chained 2017 Dollars)
Figure 72: Global Percentage Of Population Aged 65 Years Or Over; 2022, 2030 & 2050 (Percentage, %)
Figure 73: Global Urban Population; 2017, 2022 & 2050 (Million)
Figure 74: Global Artificial Intelligence Market Size; 2021-2030 (US $Billion)
Figure 75: Global Number of Users of Smart Homes; 202-2028 (Millions)
Figure 76: Lixil Corp Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 77: Villeroy & Boch AG Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Global Smart Toilet Market Players: Product Comparison; 2024

 

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2024/09/09 10:27

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