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中国のチョコレート市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2021年~2026年


China Chocolate Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

中国のチョコレート市場は、2021-2026年の予測期間において、3.28%のCAGRを記録すると予測されています。 中国のチョコレート市場は、COVID-19のパンデミックによる販売量の低下の影響を受けており、品質や認... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

中国のチョコレート市場は、2021-2026年の予測期間において、3.28%のCAGRを記録すると予測されています。

中国のチョコレート市場は、COVID-19のパンデミックによる販売量の低下の影響を受けており、品質や認証に関連する供給側の問題も含まれています。中国のチョコレート市場は、COVID-19のパンデミックによる販売量の減少に加え、品質や認証に関わるサプライサイドの問題により、原材料のサプライチェーンが寸断され、閉鎖される専門店が増加し、チョコレートの消費量が減少しました。

中国におけるチョコレートの売上は、過去10年間で2倍以上に増加しています。中国のチョコレート市場は、まだまだ未開拓の部分が多い。アジア太平洋地域には世界人口の半分以上が集中していますが、世界のチョコレート消費量の15%以上を占めているのが現状で、中国市場の可能性はさらに高まっています。

しかし、中国は神聖な消費者市場に恵まれているにもかかわらず、チョコレート市場の大きなスペースは未開拓のままです。これは、中国の食文化の歴史が糖分の多いデザートを好まないことや、漢方薬が糖分の摂取を制限することを示唆しているためです。そのため、この国では、予測期間中に新製品の発売や開発が行われる可能性が非常に高いと考えられます。

さらに、肥満率の上昇と政府の懸念の高まりにより、チョコレート市場は深刻な監視下に置かれています。その結果、多くのメーカーが、低カロリー、無添加などの健康強調表示をした健康志向のチョコレート製品を発表しています。例えば、ヨーロッパのBayn Europe ABは、中国市場で「Bayn No-added sugar chocolate」を発売しました。

主な市場動向

可処分所得の増加と衝動買いがプレミアムチョコレートの需要を牽引

中国の消費者は、チョコレートをエキゾチックな嗜好品と考えており、旧正月の豪華な贈り物や贅沢なご馳走としても持ち込まれます。ここ数十年、中国の若い消費者の間では、ギフトパッケージにチョコレートを入れることがますます一般的になってきています。また、ベルギーのプレミアムチョコレートメーカーであるゴディバが、高級宝飾店を思わせるデザインの店舗を展開していることも、中国のプレミアムチョコレート市場を活性化させる要因になると考えられます。これは、中国のプレミアムチョコレート市場を促進する要因になると考えられます。例えば、Godivaブランドでは、デザイナーとコラボレーションしてチョコレートボックスを製作しています。購入価格は、小箱の150元から特別な箱の1800元まで様々です。また、ゴディバは中国のバレンタインデーに向けて、「Summer of love」コレクションを宣伝している。また、中国のチョコレート市場では、購買力の向上とプレミアム志向の高まりを受けて、地元企業が競争上の優位性を得るために、より良い品質の革新的な製品を次々と生み出している。フェレロ・ロシェは、中国ではチョコレートのプレミアムブランドとして認識されている。そのため、フェレロは最も裕福な消費者をターゲットにした高い価格設定によるプレミアム価格戦略を採用している。

中国のチョコレート販売をリードするのは箱入りチョコレート

中国のチョコレート市場では、箱入りアソートが約50%のシェアを占めています。一人当たりのチョコレート消費量を見ると、中国のチョコレート消費量は世界的に見てもまだまだ伸びる余地があります。中国市場に参入する海外のトップチョコレートメーカーが増えていますが、彼らの成長エンジンは、中国での消費が急速に拡大した結果、売上が急増している高級・超高級セグメントに大きく依存しています。箱入りチョコレートの詰め合わせは、ホリデーシーズンのギフトの定番であり、ホリデーシーズンやフェスティバルの時期には大量に販売されます。箱入りチョコレートを購入する際には、ブランド・エクイティ、贈る相手の好み、贈る人、機会、価格帯、パッケージなど、消費者の選択を左右する様々な要因があります。メーカーは、魅力的なパッケージの箱入りチョコレートや、特別な日のためのチョコレートを発売する傾向にあります。

競争状況

中国のチョコレート市場は競争が激しい。主要プレーヤーは市場シェアを拡大するために競争していますが、小規模な地域プレーヤーはシェアを拡大するために小規模な地域に対応しています。市場での競争力を維持するために、各プレイヤーが採用している主な戦略は、合併、買収、拡張、革新です。巨大企業は、市場への浸透率を高めるために、小さな企業を買収しています。マース・インコーポレイテッドが売上をリードし、フェレロ・グループやネスレSAなどの企業がそれに続きます。中国では、チョコレートの現地生産は非常に限られており、チョコレートのほとんどはスイスやアメリカなどの西側諸国から輸入されています。

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 新規参入者の脅威
4.3.2 バイヤー/消費者のバーゲニング・パワー
4.3.3 サプライヤーのバーゲニングパワー
4.3.4 競合製品の脅威
4.3.5 競合他社との競争の強さ

5 マーケット・セグメンテーション
5.1 タイプ別
5.1.1 ボックス型アソートメント
5.1.2 ソフトライン/セルフライン
5.1.3 成形チョコレート
5.1.4 カウントライン
5.1.5 その他のショコラ
5.2 流通チャネル別
5.2.1 スーパーマーケット、ハイパーマーケット
5.2.2 コンビニエンスストア
5.2.3 専門小売店
5.2.4 その他の流通チャネル

6 競争状況
6.1 主要企業が採用している戦略
6.2 市場シェア分析
6.3 企業の概要
6.3.1 モンデリーズ・インターナショナル社(Mondelez International Inc.
6.3.2 フェレロ・インターナショナル SA
6.3.3 マース・インコーポレイテッド
6.3.4 Fujian Yake Food Co.Ltd.
6.3.5 The Hershey Company
6.3.6 北京易利食品有限公司
6.3.7 Perfetti Van Melle (China) Co.Ltd.
6.3.8 イルディス・ホールディング
6.3.9 Nestle SA
6.3.10 ヌー・カンパニー

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Chinese chocolate market is projected to register a CAGR of 3.28% over the forecast period 2021-2026.

The Chinese chocolate market was impacted by low sales volumes due to the COVID-19 pandemic, including supply-side issues linked to quality and certification. Accordingly, the disruption in the supply chain of raw materials, followed by lockdown, resulted in an increasing number of specialty stores remaining closed for a long time and the decreased volume consumption of chocolates in the country.

Chocolate sales in China have more than doubled over the past decade. China’s chocolate market is still largely untapped. The Asia-Pacific region houses more than half of the world’s population but currently accounts for more than 15% of global chocolate consumption, thus further increasing the market potential for the Chinese market.

However, in spite of China being blessed with the divine consumer market, a significant chocolate market space remains untapped, owing to the country’s culinary history, which does not favor saccharine desserts and traditional Chinese medicines, which suggests the intake of limited sugar. Thus, the country is expected to hold an exceptional potential for new product launches and development during the forecast period.

Moreover, the escalating obesity rates and growing government concerns have left the chocolate market under serious scrutinization. As a result, many manufacturers are coming up with health-oriented chocolate products labeled with health claims, such as low-calorie, no-added-sugar, and other characteristics. For instance, the European company Bayn Europe AB launched the Bayn No-added Sugar Chocolate in the Chinese market.

Key Market Trends

Increased Disposable Income and Impulse Buying are Driving the Demand for Premium Chocolates

Consumers across China consider chocolate as an exotic delicacy, which is also brought as a luxury gift during Lunar New Year or an extravagant treat. In recent decades, it has become increasingly popular among young Chinese consumers to include chocolates in their gift packages. Moreover, Belgian premium chocolate maker, Godiva, designed its retail stores, which are reminiscent of a luxurious style jeweler's shop, and this factor is expected to fuel the premium chocolate market in China. Thereby, this led to the expansion of the premium chocolate market in the country, supported by continuous innovation in the sector. For instance, the Godiva brand collaborates with designers for the creation of its chocolate boxes. The purchase price can vary from CNY 150 for small boxes up to CNY 1800 for special ones. Godiva is also promoting its “Summer of love” collection for the Chinese Valentine’s Day. Besides, with the growing purchasing power and an increase in willingness to go premium, the local players in the Chinese chocolate market are constantly making innovative products of better quality to gain a competitive advantage. Ferrero Rocher is perceived as a premium brand of chocolates in China. This has led Ferrero to adopt a premium pricing strategy by setting high prices targeted to the most affluent consumers.

Boxed Chocolates Lead the Chocolate Sales in China

Boxed Assortments led the chocolate market in China with almost 50% share. On a per-capita basis, the level of chocolate consumption in China still has plenty of room to grow in comparison to the global level. With more top international chocolate makers tapping into the Chinese market, their growth engines rely heavily on the high-end and super high-end segments, where sales have soared as a result of the rapid overall consumption upgrade in China. Boxed assortments remain a holiday gift staple and are sold in high volume during holidays and festival season. When buying boxed chocolates, there are many factors which drive consumers choices like brand equity, preference of the recipient, the person making the gift, occasion, price point, and packaging. Manufacturers are increasingly launching boxed chocolates with attractive packaging and chocolates for special occasions.

Competitive Landscape

The Chinese chocolate market is highly competitive. Key players compete to increase their market shares, whereas small, regional players cater to smaller regions to expand their shares. ​To maintain a competitive edge over the market, major strategies adopted by the players are mergers, acquisitions, expansions, and innovations. Giant companies are taking over small firms in order to increase their market penetration. ​Mars Incorporated leads the sales, followed by other companies such as Ferrero Group and Nestle SA. China has very limited local production of chocolate, and most of the chocolate is imported from western nations, such as Switzerland and the United States.

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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Boxed Assortments
5.1.2 Softlines/Selflines
5.1.3 Molded Chocolates
5.1.4 Countlines
5.1.5 Other Chocolates
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Specialist Retailers
5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Leading Players
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mondelez International Inc.
6.3.2 Ferrero International SA
6.3.3 Mars Incorporated
6.3.4 Fujian Yake Food Co. Ltd
6.3.5 The Hershey Company
6.3.6 Beijing Yi Li Food Co.
6.3.7 Perfetti Van Melle (China) Co. Ltd
6.3.8 Yildiz Holding
6.3.9 Nestle SA
6.3.10 Nu Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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