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特殊栄養市場の規模、シェア、動向分析レポート:成分別(タンパク質・アミノ酸、ビタミン、ミネラル、繊維・特殊炭水化物、オメガ脂肪酸)、用途別、地域別、セグメント別予測、2025年~2030年


Specialized Nutrition Market Size, Share & Trends Analysis Report By Ingredient (Protein & Amino Acids, Vitamins, Minerals, Fibers & Specialty Carbohydrates, Omega Fatty Acids), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

特殊栄養市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の特殊栄養市場規模は2030年までに1,542億1,000万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成長率は7.2%で成長すると予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年11月14日 US$5,950
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119 英語

 

サマリー

特殊栄養市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の特殊栄養市場規模は2030年までに1,542億1,000万米ドルに達し、2025年から2030年までの年平均成長率は7.2%で成長すると予測されている。健康とウェルネスに対する意識の高まりが、特殊栄養製品に対する需要を促進している。消費者は、総合的なパフォーマンスを向上させ、加齢に関連する健康問題を管理するために、カスタマイズされた栄養の利点についてより多くの情報を得るようになっている。さらに、予防的な健康対策へのシフトにより、運動能力の強化や高齢者の慢性疾患の管理など、特定の健康ニーズをサポートする栄養への関心が高まっている。こうした傾向は市場の成長を促進すると予想される。

プロテイン・バー、ミール・リプレースメント・シェイク、間食用サプリメントなど、市場で入手可能なすぐに消費できる特殊な栄養製品の数が増加していることが、予測期間中に市場を牽引するとみられる。さらに、植物性、グルテンフリー、アレルゲンフリーのオプションなど、さまざまな食事の嗜好や要件に対応した製品の種類が増加しているため、予測期間中の特殊栄養製品の成長と需要がさらに増大すると予想される。

スポーツ用食品と高齢者用食品を含む特殊栄養市場は、食品業界の重要なセグメントとして浮上している。アスリートやフィットネス愛好家をターゲットにしたスポーツ栄養は、パフォーマンス、回復力、総合的な健康を高めるためのオーダーメイドの食事ソリューションを提供する。この市場セグメントには、プロテイン・パウダー、スポーツ・ドリンク、エナジー・バー、サプリメントなど、激しい身体活動に従事する個人の特定の栄養需要を満たす製品が含まれる。消費者が活動的なライフスタイルをサポートするための特別な製品を求めているため、フィットネスやスポーツ参加の人気が高まっており、スポーツ栄養市場の成長を牽引している。

一方、高齢者向け食品は高齢者特有の栄養要件に対応するものである。高齢になるにつれて食生活のニーズが変化し、多くの場合、加齢に関連した生理的・代謝的変化に対応する特殊な製品が必要となる。高齢者向け食品は通常、必須栄養素の補給、認知機能の強化、骨の健康のサポートに重点を置いている。高齢者向け食品には、栄養強化食品、栄養価の高い飲料、高齢者特有の栄養上の懸念に対応するよう設計されたサプリメントなどの製品が含まれる。人口の高齢化と平均寿命の延びが高齢者向け食品の需要の増加に寄与しているため、この分野は食品メーカーにとって重要な重点分野となっている。

特殊栄養市場レポート・ハイライト

- プレバイオティクス&プロバイオティクス原料分野は2025年から2030年にかけて年平均成長率9.0%で成長する見込み。プレバイオティクスとプロバイオティクスは、消化器疾患の管理、腸内環境の改善、全体的な免疫機能の向上、精神的健康のサポートに役立つことが科学的研究により明らかにされている。

- スポーツにおける特殊栄養の応用は、2025年から2030年にかけてCAGR 8.4%で成長すると予想される。フィットネスや活動的なライフスタイルを求める傾向の高まりが、スポーツ栄養製品に対する需要の増加を後押ししている。定期的に身体活動を行う人が増えるにつれて、パフォーマンスと回復をサポートする栄養に対するニーズが高まっている。

- 米国の特殊栄養市場は、2025年から2030年にかけて年平均成長率5.7%で成長すると予測されている。糖尿病、肥満、加齢に関連する問題など、特定の健康上の懸念に対処するためにカスタマイズされた食事ソリューションに対する消費者の関心の高まりにより、同市場は著しい成長を遂げている。機能性食品やサプリメントの利点に対する意識の高まりが、特に高齢者や健康意識の高いミレニアル世代の需要を牽引している。

- 欧州の特殊栄養産業は、2025年から2030年にかけて年平均成長率7.0%で成長すると予測されている。欧州市場は、パーソナライズされた機能性栄養製品に対する需要の高まりとともに、健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まりによって、着実な成長を遂げている。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.セカンダリー&サードパーティの視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.成分の展望
2.3.アプリケーションの展望
2.4.競合状況の展望
第3章 市場変数特殊栄養市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場系統の展望
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.市場機会
3.3.4.市場の課題
3.4.業界分析-ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 市場参入戦略特殊栄養市場成分推定とトレンド分析
4.1.特殊栄養市場:成分別主な要点
4.2.成分の動向分析と市場シェア、2024年および2030年
4.3.タンパク質とアミノ酸
4.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.4.ビタミン
4.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.5.ミネラル
4.5.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.6.繊維・特殊炭水化物
4.6.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.7.オメガ脂肪酸
4.7.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.8.プレバイオティクスとプロバイオティクス
4.8.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.9.酸化防止剤
4.9.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
4.10.その他
4.10.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
第5章.特殊栄養市場用途別推定と動向分析
5.1.特殊栄養市場:用途別主な要点
5.2.用途別動向分析と市場シェア、2024年および2030年
5.3.スポーツ栄養
5.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
5.4.高齢者栄養
5.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
第6章.特殊栄養市場各国の推定と動向分析
6.1.各国の動向分析と市場シェア、2024年・2030年
6.2.北米
6.2.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.2.2.米国
6.2.2.1.主要国の動態
6.2.2.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.2.3.カナダ
6.2.3.1.主要国の動向
6.2.3.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.2.4.メキシコ
6.2.4.1.主要国の動向
6.2.4.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.欧州
6.3.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.2.英国
6.3.2.1.主要国の動態
6.3.2.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.3.ドイツ
6.3.3.1.主要国の動態
6.3.3.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.4.フランス
6.3.4.1.主要国の動向
6.3.4.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.5.イタリア
6.3.5.1.主要国の動向
6.3.5.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.3.6.スペイン
6.3.6.1.主要国の動向
6.3.6.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.4.アジア太平洋
6.4.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.4.2.中国
6.4.2.1.主要国の動態
6.4.2.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.4.3.日本
6.4.3.1.主要国の動態
6.4.3.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.4.4.インド
6.4.4.1.主要国の動向
6.4.4.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.4.5.オーストラリア・ニュージーランド
6.4.5.1.主要国の動向
6.4.5.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.5.中南米
6.5.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.5.2.ブラジル
6.5.2.1.主要国の動向
6.5.2.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.6.中東・アフリカ
6.6.1.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
6.6.2.南アフリカ
6.6.2.1.主要国の動向
6.6.2.2.市場の推定と予測、2018~2030年(10億米ドル、トン)
第7章.競合分析
7.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参加企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.AAK AB
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.製品ポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.アボット
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.製品ポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.ダノン
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.製品ポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.味の素株式会社
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.製品ポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.グラクソ・スミスクライン plc (GSK)
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.製品ポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.ネスレ
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.製品ポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.大塚ホールディングス
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.製品ポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.ザ・ビタミンカンパニー・インド
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.製品ポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.ペプシコ
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.製品ポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.ハーバライフ・ニュートリション
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.製品ポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Specialized Nutrition Market Growth & Trends

The global specialized nutrition market size is expected to reach USD 154.21 billion by 2030, growing at a CAGR of 7.2% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Increasing awareness about health and wellness has driven demand for specialized nutrition products. Consumers are becoming more informed about the benefits of customized nutrition for enhancing overall performance and managing age-related health issues. Furthermore, a shift towards preventive health measures has led to greater interest in nutrition that supports specific health needs, such as enhanced athletic performance or managing chronic conditions in the elderly. These trends are expected to drive the market growth.

An increase in the number of ready-to-consume specialized nutrition products available in the market, such as protein bars, meal replacement shakes, and snackable supplements, is expected to drive the market during the forecast period. Furthermore, there is a growing variety of products available, catering to different dietary preferences and requirements, including plant-based, gluten-free, and allergen-free options, thus further expected to augment the growth and demand for the specialized nutrition during the forecast period.

The market for specialized nutrition, encompassing sports and elderly foods, has emerged as a significant segment of the food industry. Sports nutrition, targeted towards athletes and fitness enthusiasts, provides tailored dietary solutions to enhance performance, recovery, and overall well-being. This market segment includes products such as protein powders, sports drinks, energy bars, and supplements that meet the specific nutritional demands of individuals engaged in strenuous physical activity. The increasing popularity of fitness and sports participation drives the growth of the sports nutrition market, as consumers seek specialized products to support their active lifestyles.

On the other hand, elderly foods cater to the unique nutritional requirements of older adults. As individuals age, their dietary needs change, often requiring specialized products that address age-related physiological and metabolic shifts. Elderly foods typically focus on providing essential nutrients, enhancing cognitive function, and supporting bone health. They include products such as fortified foods, nutrient-dense beverages, and supplements designed to address the specific nutritional concerns of seniors. The aging population and growing life expectancies contribute to the increasing demand for elderly foods, making this segment an important area of focus for food manufacturers.

Specialized Nutrition Market Report Highlights

• The prebiotics & probiotics ingredient segment is expected to grow at a CAGR of 9.0% from 2025 to 2030. Scientific studies have highlighted the benefits of prebiotics and probiotics in managing digestive disorders, improving gut health, overall immune function, and supporting mental health.

• The application of specialized nutrition in sports is expected to grow at a CAGR of 8.4% from 2025 to 2030. The growing trend towards fitness and active lifestyles has driven increased demand for sports nutrition products. As more people engage in regular physical activity, there is a heightened need for nutrition that supports performance and recovery.

• The U.S. market for specialized nutrition is projected to grow at a CAGR of 5.7% from 2025 to 2030. The market is witnessing significant growth due to increasing consumer interest in customized dietary solutions to address specific health concerns, such as diabetes, obesity, and aging-related issues. Growing awareness about the benefits of functional foods and supplements is driving demand, particularly among older adults and health-conscious millennials.

• The specialized nutrition industry in Europe is projected to grow at a CAGR of 7.0% from 2025 to 2030. The Europe market is experiencing steady growth, driven by increasing consumer awareness of health and wellness, alongside rising demand for personalized and functional nutrition products.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Ingredient Outlook
2.3. Application Outlook
2.4. Competitive Landscape Outlook
Chapter 3. Specialized Nutrition Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/ Retail Channel Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Market Opportunities
3.3.4. Market Challenges
3.4. Industry Analysis - Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Specialized Nutrition Market: Ingredient Estimates & Trend Analysis
4.1. Specialized Nutrition Market, by Ingredient: Key Takeaways
4.2. Ingredient Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
4.3. Protein & Amino Acids
4.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.4. Vitamins
4.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.5. Minerals
4.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.6. Fibers & Specialty Carbohydrates
4.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.7. Omega Fatty Acids
4.7.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.8. Prebiotics & Probiotics
4.8.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.9. Antioxidants
4.9.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
4.10. Others
4.10.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
Chapter 5. Specialized Nutrition Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Specialized Nutrition Market, by Application: Key Takeaways
5.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
5.3. Sports Nutrition
5.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
5.4. Elderly Nutrition
5.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
Chapter 6. Specialized Nutrition Market: Country Estimates & Trend Analysis
6.1. Country Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
6.2. North America
6.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.2.2. U.S.
6.2.2.1. Key country dynamics
6.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.2.3. Canada
6.2.3.1. Key country dynamics
6.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.2.4. Mexico
6.2.4.1. Key country dynamics
6.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3. Europe
6.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3.2. U.K.
6.3.2.1. Key country dynamics
6.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3.3. Germany
6.3.3.1. Key country dynamics
6.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3.4. France
6.3.4.1. Key country dynamics
6.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3.5. Italy
6.3.5.1. Key country dynamics
6.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.3.6. Spain
6.3.6.1. Key country dynamics
6.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.4. Asia Pacific
6.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.4.2. China
6.4.2.1. Key country dynamics
6.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.4.3. Japan
6.4.3.1. Key country dynamics
6.4.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.4.4. India
6.4.4.1. Key country dynamics
6.4.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.4.5. Australia & New Zealand
6.4.5.1. Key country dynamics
6.4.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.5. Central & South America
6.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.5.2. Brazil
6.5.2.1. Key country dynamics
6.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.6. Middle East & Africa
6.6.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
6.6.2. South Africa
6.6.2.1. Key country dynamics
6.6.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion, Tons)
Chapter 7. Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial Performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. AAK AB
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial Performance
7.9.1.3. Product Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Abbott
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial Performance
7.9.2.3. Product Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. Danone
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial Performance
7.9.3.3. Product Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Ajinomoto Co., Inc.
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial Performance
7.9.4.3. Product Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. GlaxoSmithKline plc (GSK)
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial Performance
7.9.5.3. Product Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. Nestle
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial Performance
7.9.6.3. Product Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Otsuka Holdings Co., Ltd
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial Performance
7.9.7.3. Product Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. The Vitamin Company India
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial Performance
7.9.8.3. Product Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. PepsiCo
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial Performance
7.9.9.3. Product Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. Herbalife Nutrition
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial Performance
7.9.10.3. Product Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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2024/12/18 10:27

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