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朝食用食品市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Breakfast Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の朝食食品市場は、2021年に4,152億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.0%を示し、2027年までに5,273億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年3月15日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界の朝食食品市場は、2021年に4,152億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR4.0%を示し、2027年までに5,273億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、当社はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

朝食食品とは、1日の最初の食事として摂取される様々な製品を指します。朝食用食品の代表的なものには、シリアル、パン、卵、おかゆ、ワッフル、パンケーキ、スナックバー、ベーコン、ソーセージなどがあります。これらは主に、トウモロコシ、大麦、小麦、オート麦などの穀物から加工され、食物繊維、タンパク質、炭水化物、その他の必須栄養素が豊富に含まれています。これらの製品は、カロリーを燃焼するための代謝を活性化し、一日を通してエネルギーレベルを維持するのに役立ちます。

肥満や糖尿病などの慢性的な生活習慣病の増加に伴い、消費者の健康意識が高まっていることも、市場の成長を促す重要な要因の一つです。また、労働人口の増加に伴い、食生活や食の嗜好が変化していることも、市場拡大に拍車をかけています。また、有機食品、グルテンフリー食品、ビーガン食品など、さまざまな朝食用食品に対する消費者の志向が高まっていることも、メーカーがさまざまなフレーバーや魅力的なパッケージで冷凍食品や調理済み食品を発売する要因となっています。たとえば、朝食用シリアルにはさまざまなフレーバーがあり、その他にもナトリウム、砂糖、脂肪の含有量を最小限に抑えた食品もいくつか販売されています。また、メーカーによる積極的なプロモーション活動や、消費者に手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売チャンネルの普及なども、市場をさらに活性化させると予測されます。

主な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の朝食用食品市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、供給元、包装タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

供給元別の内訳

小麦


トウモロコシ
大麦
その他

包装形態別内訳


パウチ
その他

流通チャネル別構成比

ハイパーマーケット・スーパーマーケット
独立系小売店
専門店
コンビニエンスストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋地域
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしてBritannia Inc.、Campbell Soup Company、General Mills、Healthy Choice、Kellogg's、Kraft Heinz、McVitie's、Nestle、Starbucks、Unilever Ltd. などが挙げられています。本レポートで回答した主な質問
朝食用食品の世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界の朝食用食品市場にどのような影響を及ぼしたか?
ソースに基づく市場の内訳は?
包装タイプに基づく市場の内訳は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
朝食用食品の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Breakfast Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Source
6.1 Wheat
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rice
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oat
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Corn
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Barley
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Boxes
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pouches
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hypermarkets and Supermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Independent Retailers
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialist Retailers
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Convenience Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Britannia, Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Campbell Soup Company
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 General mills
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Healthy Choice
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Kellogg's
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kraft Heinz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 McVitie's
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Nestle
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Starbucks
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Unilever
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials

 

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Summary

The global breakfast food market reached a value of US$ 415.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 527.3 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 4.0% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Breakfast food refers to various products that are consumed as the first meal of the day. Some of the most common types of breakfast foods include cereals, bread, eggs, porridge, waffles, pancakes, snack bars, bacon and sausages. They are majorly processed from grains, such as corn, barley, wheat, and oats, and are a rich source of fiber, protein, carbohydrates and other essential nutrients. These products aid in activating the metabolism to burn calories and maintaining energy levels throughout the day.

Growing health awareness among consumers, owing to the increasing prevalence of chronic lifestyle diseases, such as obesity and diabetes, is one of the key factors driving the growth of the market. In line with this, hectic schedules of a majority of the working population have resulted in changing dietary patterns and food preferences, which is also providing a boost to the market growth. Coupled with this is the rising consumer inclination toward various organic, gluten-free and vegan breakfast food products, which is leading manufacturers to launch frozen and ready-to-eat alternatives in a variety of flavors and attractive packaging. For instance, breakfast cereals are now available in a variety of flavors, along with several other food items that have minimal sodium, sugar and fat content. Other factors, including aggressive promotional activities by manufacturers, along with the proliferation of online retail channels that provide a hassle-free shopping experience to the consumers, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global breakfast food market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on source, packaging type and distribution channel.

Breakup by Source:

Wheat
Rice
Oat
Corn
Barley
Others

Breakup by Packaging Type:

Boxes
Pouches
Others

Breakup by Distribution Channel:

Hypermarkets and Supermarkets
Independent Retailers
Specialist Retailers
Convenience Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Britannia Inc., Campbell Soup Company, General Mills, Healthy Choice, Kellogg's, Kraft Heinz, McVitie's, Nestle, Starbucks, Unilever Ltd., etc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global breakfast food market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global breakfast food market?
What is the breakup of the market based on the source?
What is the breakup of the market based on the packaging type?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global breakfast food market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Breakfast Food Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Source
6.1 Wheat
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Rice
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oat
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Corn
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Barley
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Packaging Type
7.1 Boxes
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pouches
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Hypermarkets and Supermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Independent Retailers
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Specialist Retailers
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Convenience Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Britannia, Inc.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Campbell Soup Company
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 General mills
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Healthy Choice
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Kellogg's
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Kraft Heinz
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 McVitie's
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 Nestle
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Starbucks
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Unilever
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials

 

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