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英国ベビーフード製品市場予測 2025-2032

英国ベビーフード製品市場予測 2025-2032


UNITED KINGDOM BABY FOOD PRODUCTS MARKET FORECAST 2025-2032

主な調査結果 イギリスのベビーフード製品市場は、2025年から2032年までの予測期間中に年平均成長率1.37%で成長すると予測される。2024年の市場規模は1億1,302万ドルで、2032年には1億2,667万ドルに達すると予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2025年1月13日 US$1,100
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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2-3営業日以内 142 英語

 

サマリー

主な調査結果
イギリスのベビーフード製品市場は、2025年から2032年までの予測期間中に年平均成長率1.37%で成長すると予測される。2024年の市場規模は1億1,302万ドルで、2032年には1億2,667万ドルに達すると予測される。数量ベースでは、英国のベビーフード製品市場は2024年に80.60キロトンと評価され、2032年には87.16キロトンに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は0.97%である。
市場インサイト
英国のベビーフード市場は、乳幼児栄養の革新、人口動態の変化、新たな課題と機会によって顕著な変貌を遂げつつある。最近の栄養科学の進歩により、プロバイオティクス、オメガ 3 脂肪酸、低アレルギー成分など、幅広い食事要件に対応する製品が生み出されている。このため、こうした栄養に特化した製品への需要が高まっており、オーガニック・ベビーフードの売上は過去1年間で8%増加した。さらに、スーパーフードを取り入れた製品が市場でより大きなシェアを獲得しており、健康志向の食事に対する消費者の関心の高まりを浮き彫りにしている。
人口動態の変化も、英国のベビーフード市場の形成に重要な役割を果たしている。ひとり親世帯の数は過去 10 年間で 10%増加し、より便利で調理が簡単なベビーフードへの購買行動に影響を及ぼしている。文化的多様性によって乳児用食品の種類も増え、エスニックや地域特有の食品が市場シェアを拡大している。消費者層の 60%を占める都市部では、農村部に比べて高級品や特殊製品が好まれる傾向がある。この人口動態の変化は今後も続くと予想され、特定の食事ニーズに合わせたベビーフードの需要は年率 5%増加する。
英国のベビーフード市場は競争が激しく、上位5ブランドがかなりのシェアを占めている。この競争が、各社の製品革新と差別化を促している。しかし、サプライチェーンの複雑さは、世界的な不確実性によってさらに悪化し、運営コストの5%増につながっている。こうした課題にもかかわらず、特に新興企業にとっては新たな市場機会が生まれている。新規参入企業は過去2年間で市場の10%を占めるまでになった。厳しいマーケティング・広告規制への対応として、企業は透明性のある教育的なマーケティング・アプローチを採用するようになっており、大手ブランドに対する消費者の信頼は20%増加している。
経済的制約など、多くの親が直面するプレッシャーにもかかわらず、ベビーフードの販売額は上昇を続けているが、その主因は消費の伸びよりもむしろ価格の上昇である。これに対応するため、親はよりお得感のある大型包装を選ぶようになっている。Cow & Gate Nutricia Ltd.などの大手ベビーケアブランドは、1.2kgのNutricia Aptamil Bag in Box製品のような費用対効果の高い選択肢を導入しており、800gの小さなリシーラブルパックと比較して、1kgあたりのコストが20%低くなっています。この動きは、より多くの消費者層にとってベビーフードをより手頃な価格にしようという、より広範な傾向の一部である。
セグメンテーション分析
イギリスのベビーフード製品市場に関するレポートには、カテゴリー別と流通チャネル別のセグメンテーション分析が含まれている。
カテゴリー別市場
- 乾燥ベビーフード
- 調理済みベビーフード
- その他のベビーフード
- 粉ミルク
- スタンダードミルク
- フォローアップミルク
- 成長期用ミルク
- 特別ミルク

流通チャネル別市場
- オフライン小売
- 小売Eコマース
英国Inkwood Research社の調査レポート「イギリスのベビーフード製品市場」は、市場の細分化分析とともに詳細な洞察を提供しています。市場の詳細な評価には、PESTLE分析、市場成熟度分析、市場集中度分析、バリューチェーン分析、主要購買基準、競合情勢などが含まれます。
競争インサイト
英国のベビーフード製品市場で事業を展開する主要企業には、Cow & Gate Nutricia Ltd、Hain Celestial Group Inc、The Kraft Heinz Company、John Wyeth & Brother Ltd(SMA Nutrition)などが含まれる。
クラフト・ハインツ・カンパニーは、ソース、チーズ、乳製品、冷凍食品、スナック、ベビーフードなど様々な製品を提供する世界的な食品・飲料会社である。同社は、ハインツ、クラフト、オスカー・メイヤー、フィラデルフィアのような有名ブランドで事業を展開しており、ベビーフード製品でも知られている。クラフト・ハインツは、北米、欧州、中南米、アジ ア、その他の地域で事業を展開し、世界200以上の国と地域で事業を展 開している。グローバル本社は米国イリノイ州シカゴにある。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. オーガニック・ベビーフード製品への志向の高まり
2.5.2. 粉ミルクの人気の高まり
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. オーガニックで健康に焦点を当てた粉ミルクの開発は、進化する親の嗜好に対応している。
3.1.2. ライフスタイルの変化と出生率の増加がベビーフード製品の需要を促進している。
3.1.3. 組織化された小売店やデジタル・プラットフォームを通じてベビーフードが入手可能になり、アクセシビリティが向上している。
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 手作りに代わる食品への親の嗜好の変化により、パッケージ製品への依存が制限される。
3.2.2. オーガニック・ベビーフードの高価格は、価格に敏感な消費者にとって障壁となることが予想される。
3.2.3. 政府の取り組みによって推進される母乳育児率の上昇がベビーフードの需要を減少させる。
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 利便性と廃棄物削減を目指したベビーフードの処方とパッケージングの革新
4.1.2. ベビーフード製品の主要流通チャネルとしてのeコマース・プラットフォームへの依存度の高まり。
4.1.3. 環境にやさしく持ち運び可能なパッケージ・ソリューションの開発により、製品の魅力が高まっている。
4.2. 杵柄分析
4.2.1. 政治的
4.2.2. 経済的
4.2.3. 社会的
4.2.4. 技術的
4.2.5.法律
4.2.6.環境
4.3.ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2.サプライヤーパワー
4.3.3.代替
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. イギリスの成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料調達
4.7.2. 製造・加工
4.7.3. 流通と物流
4.7.4. マーケティングと消費者関与
4.8. 主要な購買基準
4.8.1. 栄養価と安全性
4.8.2. 味と食感の適合性
4.8.3. 利便性と包装
4.8.4. 価格とブランドの評判
5. カテゴリー別市場(金額:百万ドル/数量:キロトン)
5.1. 乾燥ベビーフード
5.2. 調理済みベビーフード
5.3. その他のベビーフード
5.4. 粉ミルク
5.4.1. 標準粉ミルク
5.4.2. フォローアップミルク
5.4.3. 成長期用ミルク
5.4.4. 特殊ミルク
6. 流通チャネル別市場
6.1. オフライン小売
6.2. eコマース小売
7. 競争環境
7.1. 主な戦略的展開
7.1.1. M&A
7.1.2. 製品の発売と開発
7.1.3. パートナーシップと契約
7.1.4. 事業拡大と売却
7.2. 市場シェア分析
7.3. ブランドシェア分析
7.4. 会社プロファイル
7.4.1. カウ・アンド・ゲート・ニュートリシアLtd.
7.4.1.1. 会社概要
7.4.1.2. 製品ポートフォリオ
7.4.1.3. 強みと課題
7.4.2. ハイン・セレスティアル・グループ
7.4.2.1. 会社概要
7.4.2.2. 製品ポートフォリオ
7.4.2.3. 強みと課題
7.クラフト・ハインツ・カンパニー
7.4.3.1. 会社概要
7.4.3.2. 製品ポートフォリオ
7.4.3.3. 強みと課題
7.4.4. ジョン・ワイス&ブラザー社(SMAニュートリション)
7.4.4.1. 会社概要
7.4.4.2. 製品ポートフォリオ
7.4.4.3. 強みと課題
7.4.5. ヒーローグループ
7.4.5.1. 会社概要
7.4.5.2. 製品ポートフォリオ
7.4.5.3. 強みと課題
7.4.6. 株式会社キッズフード
7.4.6.1. 会社概要
7.4.6.2. 製品ポートフォリオ
7.4.6.3. 強みと課題
7.4.7. ケンダル・ニュートリケア社
7.4.7.1. 会社概要
7.4.7.2. 製品ポートフォリオ
7.4.7.3. 強みと課題
7.4.8. ヒップUK Ltd.
7.4.8.1. 会社概要
7.4.8.2. 製品ポートフォリオ
7.4.8.3. 強みと課題
7.4.9. ヘルシーキッズ
7.4.9.1. 会社概要
7.4.9.2. 製品ポートフォリオ
7.4.9.3. 強みと課題
7.4.10. ピッコロ食品株式会社
7.4.10.1. 会社概要
7.4.10.2. 製品ポートフォリオ
7.4.10.3. 強みと課題
7.4.11. サニーフィールド・エンタープライズ
7.4.11.1. 会社概要
7.4.11.2. 製品ポートフォリオ
7.4.11.3. 強みと課題
7.4.12. アナベル・カルメル・グループ・ホールディングス・リミテッド
7.4.12.1. 会社概要
7.4.12.2. 製品ポートフォリオ
7.4.12.3. 強みと課題
7.4.13. ナニーケア
7.4.13.1. 会社概要
7.4.13.2. 製品ポートフォリオ
7.4.13.3. 強みと課題
7.4.14. ミード・ジョンソン&CO LLC
7.4.14.1. 会社概要
7.4.14.2. 製品ポートフォリオ
7.4.14.3. 強みと課題
7.4.15.ビタジェミンSAS
7.4.15.1. 会社概要
7.4.15.2. 製品ポートフォリオ
7.4.15.3. 強みと課題
7.4.16. アライアンス・ブーツ・ピーエルシー
7.4.16.1. 会社概要
7.4.16.2. 製品ポートフォリオ
7.4.16.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The United Kingdom baby food products market is expected to grow at a CAGR of 1.37% during the forecast period from 2025 to 2032. The market was valued at $1130.02 million in 2024 and is expected to reach a revenue of $1266.67 million by 2032. In terms of volume, the United Kingdom baby food products market was valued at 80.60 kilotons in 2024 and is expected to reach 87.16 kilotons by 2032, growing at a CAGR of 0.97% during the forecast period.
MARKET INSIGHTS
The UK baby food market is undergoing notable transformations, driven by innovations in infant nutrition, demographic changes, and emerging challenges and opportunities. Recent progress in nutritional science has resulted in the creation of products that address a wide range of dietary requirements, such as probiotics, omega-3 fatty acids, and hypoallergenic ingredients. This has led to a rising demand for these specialized nutritional offerings, with organic baby food sales growing by 8% in the past year. Moreover, products incorporating superfoods have gained a larger share of the market, highlighting the increasing consumer focus on health-conscious eating.
Demographic changes also play a key role in shaping the United Kingdom baby food market. The number of single-parent households has increased by 10% in the past decade, influencing buying behavior toward more convenient and easy-to-prepare baby foods. Cultural diversity has also led to a wider range of infant food products, with ethnic and region-specific foods gaining market share. Urban areas, which make up 60% of the consumer base, tend to favor premium and specialized products compared to rural regions. This demographic shift is expected to continue, with a 5% annual increase in demand for baby foods tailored to specific dietary needs.
The UK baby food market is highly competitive, with the top five brands holding a substantial share of the market. This competition encourages companies to innovate and differentiate their products. However, supply chain complexities, exacerbated by global uncertainties, have led to a 5% increase in operational costs. Despite these challenges, new market opportunities have arisen, especially for start-ups. New entrants have managed to capture 10% of the market in the past two years. In response to stringent marketing and advertising regulations, companies have increasingly adopted transparent and educational marketing approaches, leading to a 20% increase in consumer trust for leading brands.
Despite the pressures many parents face, including financial constraints, the value of baby food sales continues to rise, largely driven by price increases rather than consumption growth. In response to this, parents are opting for larger packaging formats that provide better value for money. Leading baby care brands, such as Cow & Gate Nutricia Ltd, have introduced cost-effective options like the 1.2kg Nutricia Aptamil Bag in Box products, which offer a 20% lower cost per kilogram compared to the smaller 800g resealable packs. This move is part of a broader trend toward making baby food more affordable for a larger consumer base.
SEGMENTATION ANALYSIS
The report on the United Kingdom baby food products market includes segmentation analysis on the basis of category and distribution channel.
Market by Category:
• Dried Baby Food
• Prepared Baby Food
• Other Baby Food
• Milk Formula
• Standard Milk Formula
• Follow-on Milk Formula
• Growing-Up Milk Formula
• Special Baby Milk Formula

Market by Distribution Channel:
• Retail Offline
• Retail E-commerce
Inkwood Research’s report on the United Kingdom baby food products market provides in-depth insights as well as the market’s segmentation analysis. The detailed evaluation of the market includes PESTLE Analysis, Market Maturity Analysis, Market Concentration Analysis, Value Chain Analysis, Key Buying Criteria, and Competitive Landscape.
COMPETITIVE INSIGHTS
Key players operating in the United Kingdom baby food products market include Cow & Gate Nutricia Ltd, Hain Celestial Group Inc, The Kraft Heinz Company, John Wyeth & Brother Ltd (SMA Nutrition), etc.
The Kraft Heinz Company is a global food and beverage company that offers a variety of products, including sauces, cheese, dairy, frozen meals, snacks, and baby food. The company operates under well-known brands such as Heinz, Kraft, Oscar Mayer, and Philadelphia and is also recognized for its baby food products. Kraft Heinz has a presence in over 200 countries and territories around the world, with operations in North America, Europe, Latin America, Asia, and other regions. Its global headquarters are located in Chicago, Illinois, United States.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. RISING INCLINATION TOWARDS ORGANIC BABY FOOD PRODUCTS
2.5.2. GROWING POPULARITY OF INFANT FORMULA
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. DEVELOPMENT OF ORGANIC AND HEALTH-FOCUSED FORMULAS IS CATERING TO EVOLVING PARENTAL PREFERENCES
3.1.2. LIFESTYLE CHANGES AND INCREASING BIRTH RATES ARE DRIVING DEMAND FOR BABY FOOD PRODUCTS
3.1.3. AVAILABILITY OF BABY FOOD THROUGH ORGANIZED RETAIL AND DIGITAL PLATFORMS TO DRIVE ACCESSIBILITY
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. SHIFTING PARENTAL PREFERENCE TOWARD HOMEMADE FOOD ALTERNATIVES LIMITS RELIANCE ON PACKAGED PRODUCTS
3.2.2. HIGH COSTS OF ORGANIC BABY FOOD ARE EXPECTED TO CREATE BARRIERS FOR PRICE-SENSITIVE CONSUMERS
3.2.3. INCREASED BREASTFEEDING RATES PROMOTED BY GOVERNMENT INITIATIVES REDUCE THE DEMAND FOR BABY FOOD
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. INNOVATIONS IN BABY FOOD FORMULATIONS AND PACKAGING AIMED AT CONVENIENCE AND WASTE REDUCTION
4.1.2. INCREASING RELIANCE ON E-COMMERCE PLATFORMS AS A KEY DISTRIBUTION CHANNEL FOR BABY FOOD PRODUCTS
4.1.3. DEVELOPMENT OF ECO-FRIENDLY AND PORTABLE PACKAGING SOLUTIONS IS ENHANCING PRODUCT APPEAL
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.2.1. POLITICAL
4.2.2. ECONOMICAL
4.2.3. SOCIAL
4.2.4. TECHNOLOGICAL
4.2.5. LEGAL
4.2.6. ENVIRONMENTAL
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR UNITED KINGDOM
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
4.7.2. MANUFACTURING AND PROCESSING
4.7.3. DISTRIBUTION AND LOGISTICS
4.7.4. MARKETING AND CONSUMER ENGAGEMENT
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. NUTRITIONAL VALUE AND SAFETY
4.8.2. TASTE AND TEXTURE SUITABILITY
4.8.3. CONVENIENCE AND PACKAGING
4.8.4. PRICE AND BRAND REPUTATION
5. MARKET BY CATEGORY (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: KILOTONS)
5.1. DRIED BABY FOOD
5.2. PREPARED BABY FOOD
5.3. OTHER BABY FOOD
5.4. MILK FORMULA
5.4.1. STANDARD MILK FORMULA
5.4.2. FOLLOW-ON MILK FORMULA
5.4.3. GROWING-UP MILK FORMULA
5.4.4. SPECIAL BABY MILK FORMULA
6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. RETAIL OFFLINE
6.2. RETAIL E-COMMERCE
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
7.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
7.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
7.2. MARKET SHARE ANALYSIS
7.3. BRAND SHARE ANALYSIS
7.4. COMPANY PROFILES
7.4.1. COW & GATE NUTRICIA LTD
7.4.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.1.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.2. HAIN CELESTIAL GROUP INC
7.4.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.2.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.3. The Kraft Heinz Company
7.4.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.3.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.4. JOHN WYETH & BROTHER LTD (SMA NUTRITION)
7.4.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.4.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.5. HERO GROUP GMBH
7.4.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.5.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.6. KIDS FOOD CO LTD
7.4.6.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.6.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.7. THE KENDAL NUTRICARE LTD
7.4.7.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.7.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.8. HIPP UK LTD
7.4.8.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.8.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.9. HEALTHY KIDS LTD
7.4.9.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.9.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.10. PICCOLO FOODS LTD
7.4.10.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.10.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.10.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.11. SUNNY FIELDS ENTERPRISE LTD
7.4.11.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.11.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.11.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.12. ANNABEL KARMEL GROUP HOLDINGS LTD
7.4.12.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.12.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.12.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.13. NANNYCARE LTD
7.4.13.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.13.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.13.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.14. MEAD JOHNSON & CO LLC
7.4.14.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.14.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.14.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.15. VITAGERMINE SAS
7.4.15.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.15.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.15.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.16. ALLIANCE BOOTS PLC
7.4.16.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.16.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.16.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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