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食品用ガス市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Food Grade Gases Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の食品用ガス市場は、2021年に75億米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.47%を示し、2027年までに104億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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144 英語

 

サマリー

世界の食品用ガス市場は、2021年に75億米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.47%を示し、2027年までに104億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

食品用ガスは、食品の包装、保存、冷凍、炭酸化などに使用される特殊なガスです。一般的に使用される食品用ガスには、アルゴン、水素、二酸化炭素、窒素、酸素などがあります。ベーカリー、乳製品、肉製品、果物、野菜、油、ソース、ドレッシング、調味料、炭酸飲料など、食品や飲料の調製に使用されています。食品を調理する際に、添加物や加工助剤として利用される。これらのガスは、水分や酸素含有量を減らし、調理や保存に最適化するために食品を通過させます。また、クリームやチーズなどのエアゾール食品の推進剤としても使用され、デザートにマイクロバブルを発生させ、食感やふんわり感を向上させるために使用されます。

食品用ガスの市場動向
食品・飲料業界の著しい成長は、市場に明るい展望をもたらす重要な要因の一つです。健康志向の消費者の間で高級肉やシーフード製品に対する需要が高まっており、これが食品用ガスへの要求を高めています。さらに、MAP(Modified Air Packaging)ソリューションの普及が、市場成長の推進力となっています。食品用ガスは、包装された食品、特に有機果物や野菜、肉製品の鮮度を保持し、合成化学物質を使用せずにチーズやパスタの保存期間を延ばすために使用されています。これに伴い、ホテル、カフェ、クイックサービスレストラン(QSR)、地ビール工場などでの製品利用が拡大していることも、市場の成長に寄与しています。その他、消費者の支出能力の向上や、大衆の間でパッケージ食品の消費が拡大していることなどが、市場の成長に向けた原動力になると予想されます。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の食品用ガス市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、市場をタイプ、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

二酸化炭素
窒素(Nitrogen
酸素
その他

アプリケーション別構成比

冷凍・冷蔵
包装・炭酸
その他

エンドユーザー別構成比

飲料
肉・魚介類
コンビニエンス・フード
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境は、エア・リキード、エアープロダクツ、エア・ウォーター、コアガス、ガルフ・クライオ、リンデ、マッシーグループ、SOLスパ、大陽日酸、メッサーグループ、タイツカポルスカなどの主要企業のプロファイルと共に調査されています。

本レポートで回答した主な質問

食品用ガスの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の食品用ガス市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場は?
タイプ別の市場構成は?
用途別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
食品用ガスの世界市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Grade Gases Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Carbon Dioxide
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Nitrogen
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oxygen
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Freezing and Chilling
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Packaging and Carbonation
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Beverages
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Meat and Seafood
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Food Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Air Liquide S.A.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Air Products Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Air Water Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Coregas Pty Ltd (Wesfarmers Limited)
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Gulf Cryo
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Linde plc
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Massy Group Inc
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 SWOT Analysis
14.3.8 SOL Spa
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Taiyo Nippon Sanso Corporation (Mitsubishi Chemical Holdings Corporation)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Messer Group GmbH
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Tyczka Polska Sp. z o.o.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global food grade gases market reached a value of US$ 7.5 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 10.4 Billion by 2027, exhibiting at a CAGR of 5.47% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Food grade gases are specialized gases used for packaging, preservation, freezing, and carbonation of food products. Some of the commonly used food grade gases include argon, hydrogen, carbon dioxide, nitrogen and oxygen. They are used for the preparation of food and beverages, such as bakery, dairy and meat products, fruits, vegetables, oil, sauces, dressings, condiments and carbonated drinks. They are utilized as an additive or processing aid during food preparation. These gases are passed through food products to reduce moisture and oxygen content and optimize them for preparation or storage. They are also used as propellants in aerosol dispensed food products, such as creams and cheeses, and to create microbubbles in desserts for improving texture and fluffiness.

Food Grade Gases Market Trends:
Significant growth in the food and beverage industry is one of the key factors creating a positive outlook for the market. There is a rising demand for premium-quality meat and seafood products among health-conscious consumers, which is increasing the requirement for food grade gases. Moreover, the widespread adoption of modified air packaging (MAP) solutions is providing a thrust to the market growth. Food grade gases are used to retain the freshness of packaged food, especially organic fruits and vegetables and meat products, and enhancing the shelf-life of cheeses and pasta without using synthetic chemicals. In line with this, the increasing product utilization in hotels, cafes, quick serving restaurants (QSRs) and microbreweries are also contributing to the growth of the market. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with the escalating consumption of packaged food products among the masses, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food grade gases market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, application and end user.

Breakup by Type:

Carbon Dioxide
Nitrogen
Oxygen
Others

Breakup by Application:

Freezing and Chilling
Packaging and Carbonation
Others

Breakup by End User:

Beverages
Meat and Seafood
Convenience Food Products
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Air Liquide S.A., Air Products Inc., Air Water Inc., Coregas Pty Ltd (Wesfarmers Limited), Gulf Cryo, Linde plc, Massy Group Inc, SOL Spa, Taiyo Nippon Sanso Corporation (Mitsubishi Chemical Holdings Corporation), The Messer Group GmbH and Tyczka Polska Sp. z o.o.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global food grade gases market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global food grade gases market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global food grade gases market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Grade Gases Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Carbon Dioxide
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Nitrogen
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Oxygen
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 Freezing and Chilling
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Packaging and Carbonation
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End User
8.1 Beverages
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Meat and Seafood
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Food Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Others
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Air Liquide S.A.
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Air Products Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Air Water Inc.
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Coregas Pty Ltd (Wesfarmers Limited)
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Gulf Cryo
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Linde plc
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.7 Massy Group Inc
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 SWOT Analysis
14.3.8 SOL Spa
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.9 Taiyo Nippon Sanso Corporation (Mitsubishi Chemical Holdings Corporation)
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 The Messer Group GmbH
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.11 Tyczka Polska Sp. z o.o.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio

 

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