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食品トレーサビリティ市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Food Traceability Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の食品トレーサビリティ市場は、2021年に164億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.60%を示し、2027年までに292億2000万米ドルの市場に到達すると予測して... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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142 英語

 

サマリー

世界の食品トレーサビリティ市場は、2021年に164億6000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR9.60%を示し、2027年までに292億2000万米ドルの市場に到達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

食品のトレーサビリティは、サプライチェーンのすべての段階を通じて、食品とその原材料の動きを前方および後方から追跡することを支援します。これには、さまざまな食品と原材料の生産、加工、流通を文書化し、関連付けることが含まれます。食中毒の発生時に製品追跡を行う際、管理当局が製品の出所を迅速に特定し、汚染が発生した場所を特定するのに役立ちます。これにより、影響を受けた製品をより早く市場から排除することができ、食中毒の発生を減らすことができます。

食品トレーサビリティの市場動向。
グローバルなサプライチェーンの拡大に伴い、食品の安全性は消費者と規制当局の重大な関心事となっています。これは、食品汚染を原因とする死亡者数の増加と相まって、市場の成長を後押しする重要な要因の1つとなっています。さらに、食品トレーサビリティは、安全上の危険の影響を継続的に最小化するのに役立つ、全体的に費用対効果の高い品質管理システムの一部でもあります。また、製品の迅速な回収や責任の所在の確認と解決も容易になります。このほか、食品トレーサビリティは、食品加工業務における信頼の構築と確実性の向上に役立ちます。このように、最新の追跡・追跡手法に支えられたフードチェーン全体に関する透明な情報に対する要求の高まりとともに、市場の成長に拍車がかかっています。さらに、食品トレーサビリティにおけるブロックチェーン技術の採用が増加しており、食品の原産地を検証・認証する能力を高め、ブランドの信頼性を向上させることができます。さらに、不正を防止し、アウトブレイクによりよく取り組む能力を高め、食品検査費用を最小限に抑え、利幅を拡大するのに役立ちます。これは、今後数年間、市場を牽引すると予測されます。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、世界の食品トレーサビリティ市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、技術、機器、アプリケーション、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

技術別の内訳

RFID/RTLS
全地球測位システム(GPS)
バーコード
赤外線
バイオメトリクス

機器別構成比

GPS搭載PDA
サーマルプリンター
2D/1Dスキャナ
タグ・ラベル
センサー
その他

アプリケーション別構成比

食肉・畜産
青果物・種子
乳製品
飲料
水産
その他

エンドユーザー別構成比

食品メーカー
倉庫・パックファーム
食品小売業者
政府機関
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
Bar Code Integrators Inc.、C.H. Robinson Worldwide Inc.、Carlisle Technology、Cognex Corporation、FoodLogiQ、Honeywell International Inc、Impinj Inc.、International Business Machines Corporation、MASS Group、OPTEL Group、SGS S.A. およびZebra Technologies Corporationなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争環境も検証しています。

本レポートで回答した主な質問
世界の食品トレーサビリティ市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の食品トレーサビリティ市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域市場とは?
技術に基づく市場の内訳は?
装置別の市場構成は?
アプリケーション別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の食品トレーサビリティ市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Traceability Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 RFID/RTLS
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Global Positioning System (GPS)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Barcode
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Infrared
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Biometrics
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Equipment
7.1 PDA with GPS
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Thermal Printers
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 2D and 1D Scanners
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Tags and Labels
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Sensors
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Meat and Livestock
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fresh Produce and Seeds
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Dairy Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Beverage Products
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Fisheries
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Food Manufacturers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Warehouse/Pack Farms
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Food Retailers
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government Departments
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Bar Code Integrators Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 C.H. Robinson Worldwide Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Carlisle Technology
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Cognex Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 FoodLogiQ
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Honeywell International Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Impinj Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 International Business Machines Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 MASS Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 OPTEL Group
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 SGS S.A.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Zebra Technologies Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global food traceability market reached a value of US$ 16.46 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 29.22 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 9.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Food traceability helps track the movement of a food product and its ingredients through all steps in the supply chain, forward and backward. It involves documenting and linking the production, processing, and distribution of different food products and ingredients. It helps governing authorities in product tracing during the outbreak of a foodborne illness to find the source of the product rapidly and where the contamination may have occurred. This enables faster removal of the affected product from the marketplace, thereby reducing incidences of foodborne illnesses.

Food Traceability Market Trends:
With the growing global supply chain, food safety is becoming a significant concern for consumers and regulators. This, coupled with the increasing number of deaths on account of food contamination, represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Moreover, food traceability is a part of an overall cost-effective quality management system that can also aid in the continuous minimization of the impact of safety hazards. It also facilitates the rapid recall of products and the determination and settlement of liabilities. Besides this, food traceability aids in building trust and increasing certainty in food processing operations. This, along with the rising requirement for transparent information about the entire food chain, supported by modern tracking and tracing methods, is fueling the growth of the market. Furthermore, there is a rise in the adoption of blockchain technologies in food traceability, which enhances the ability to validate and authenticate food origin and improves brand credibility. Additionally, they help prevent fraud, enhance the capacity to better tackle outbreaks, minimize food testing expenses, and increase margins. This is projected to drive the market in the upcoming years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food traceability market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on technology, equipment, application and end user.

Breakup by Technology:

RFID/RTLS
Global Positioning System (GPS)
Barcode
Infrared
Biometrics

Breakup by Equipment:

PDA with GPS
Thermal Printers
2D and 1D Scanners
Tags and Labels
Sensors
Others

Breakup by Application:

Meat and Livestock
Fresh Produce and Seeds
Dairy Products
Beverage Products
Fisheries
Others

Breakup by End User:

Food Manufacturers
Warehouse/Pack Farms
Food Retailers
Government Departments
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bar Code Integrators Inc., C.H. Robinson Worldwide Inc., Carlisle Technology, Cognex Corporation, FoodLogiQ, Honeywell International Inc., Impinj Inc., International Business Machines Corporation, MASS Group, OPTEL Group, SGS S.A. and Zebra Technologies Corporation.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global food traceability market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global food traceability market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the equipment?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global food traceability market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Food Traceability Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Technology
6.1 RFID/RTLS
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Global Positioning System (GPS)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Barcode
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Infrared
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Biometrics
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Equipment
7.1 PDA with GPS
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Thermal Printers
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 2D and 1D Scanners
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Tags and Labels
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Sensors
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Meat and Livestock
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Fresh Produce and Seeds
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Dairy Products
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Beverage Products
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Fisheries
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End User
9.1 Food Manufacturers
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Warehouse/Pack Farms
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Food Retailers
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Government Departments
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Others
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Bar Code Integrators Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 C.H. Robinson Worldwide Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Carlisle Technology
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.4 Cognex Corporation
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.5 FoodLogiQ
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 Honeywell International Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Impinj Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.8 International Business Machines Corporation
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 MASS Group
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 OPTEL Group
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 SGS S.A.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.12 Zebra Technologies Corporation
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

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