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食肉代替物市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Meat Substitutes Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の肉代替品市場は、2021年に60億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.8%を示し、2027年までに89億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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107 英語

 

サマリー

世界の肉代替品市場は、2021年に60億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR6.8%を示し、2027年までに89億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミコンの様々な最終使用産業における直接的および間接的な影響力を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

肉代替品(モックミート)は、鶏肉、肉、魚製品と同様の味、外観、食感を持つベジタリアン食品です。穀物や植物を原料として製造され、動物性タンパク質やカルシウムを再現しており、コレステロール値の低下や更年期障害の予防、その他の関連疾患の予防に効果があります。現在、大豆、豆腐、テンペ、テクスチャード・ベジタブル・プロテイン(TVP)、セイタンが、市場で入手できる最も一般的な肉代替食品の種類です。これらは通常、風味、食感、保存性を高めるために、さまざまな食品添加物、乳化剤、着色料、膨張剤で加工されています。消費者のベジタリアン食品に対する嗜好の高まりとともに、健康意識が高まっていることも、市場の成長を促す重要な要因の1つです。血糖値の上昇を抑えるなど、さまざまな健康上の利点があるため、肉代替食品は世界中で絶大な人気を獲得しています。菜食主義の台頭と、食肉生産のための動物飼育が環境に与える影響に関する意識の高まりは、消費者が毎日の食事に肉代替品を取り入れることを促しています。さらに、穀物、豆類、野菜、果物、ナッツ、種子、ハーブ、スパイスなど、あらゆる植物性食品の採用を促進することを目的とした動物福祉に関するキャンペーンが、市場を後押ししています。さらに、食肉代替製品のシームレスな流通を目的とした組織小売部門とオンライン小売ポータルの発展も、市場に明るい展望を生み出しています。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界の肉代替品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界と地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、供給元、カテゴリー、流通チャネルに基づき分類しています。

タイプ別の内訳豆腐および豆腐原料
テンペ
テクスチャード・ベジタブル・プロテイン(TVP)
セイタン
クオール
その他

市場は種類によって、豆腐および豆腐原料、テンペ、植物性たんぱく(TVP)、セイタン、クオーン、その他に分類されます。

供給元別構成比

大豆
小麦
マイコプロテイン
その他

ソース別では、大豆が最も人気のあるソースであることが報告されています。その他の主なセグメントは、小麦とマイクロプロテインです。

カテゴリー別内訳

冷凍
冷蔵
シェルフステーブル

市場はカテゴリーによって、冷凍、冷蔵、保存可能な製品に分類されます。現在、冷凍の食肉代替品は、世界中の消費者に好まれています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
健康・食品店
コンビニエンスストア
その他

市場は流通チャネルによって、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、健康食品店、コンビニエンスストア、その他に分類される。

地域別構成比アジア太平洋地域
欧州
北アメリカ
中近東・アフリカ
中南米

地域別では、欧州が圧倒的に多い。その他の主な地域は、アジア太平洋地域、北米、中南米、中東・アフリカです。

競合の状況
本レポートでは、日清オイリオグループ、デュポン、アーチャー・ダニエルズ・ミッドランド、エイミーズキッチン、コナグラブランズ、クオンフーズ、コルドロンフーズ、キャンベルスープカンパニー、VBites、ブルーチップグループ、フィールドロースト、ガーデンプロテインインターナショナル、ライトライフ、スイートアースフーズ、MGPイングリーディエンツ、トファーキー、ミートレス、Sonic Biochem Limitedなど上位肉代替企業による市場競争環境についても分析を行っています。本レポートで回答した主な質問
1.2021年の世界の肉代替品市場の規模は?
2.2022-2027年の世界の肉代替品市場の成長率はどのくらいと予想されますか?
3.食肉代替物の世界市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19は世界の肉代替品市場にどのような影響を与えていますか?
5.タイプに基づく世界の食肉代替物市場の内訳は?
6.世界の食肉代替物市場の供給源に基づく内訳は?
7.食肉代替物の世界市場のカテゴリー別内訳は?
8.流通経路に基づく食肉代替物の世界市場のブレークアップは?
9.食肉代替物の世界市場における主要地域は?
10.世界の食肉代替物市場における主要なプレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Meat Substitutes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Source
5.6 Market Breakup by Category
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Tofu & Tofu Ingredients
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Tempeh
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Textured Vegetable Protein (TVP)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Seitan
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Quorn
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Soy
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Wheat
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Mycoprotein
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Category
8.1 Frozen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Refrigerated
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Shelf-Stable
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Health and Food Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Convenience Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porter’s Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 The Nisshin Oillio Group
15.3.2 Dupont
15.3.3 Archer Daniels Midland
15.3.4 Amy's Kitchen
15.3.5 Conagra Brands
15.3.6 Quorn Foods
15.3.7 Cauldron Foods
15.3.8 Campbell Soup Company
15.3.9 VBites
15.3.10 Blue Chip Group
15.3.11 Field Roast
15.3.12 Garden Protein International
15.3.13 LightLife
15.3.14 Sweet Earth Foods
15.3.15 MGP Ingredients
15.3.16 Tofurky
15.3.17 Meatless
15.3.18 Sonic Biochem Limited

 

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Summary

The global meat substitutes market reached a value of US$ 6.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 6.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemicon different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Meat substitutes, or mock meats, are vegetarian food products that have similar taste, appearance and texture to that of poultry, meat and fish products. They are manufactured using grain- and plant-based sources to replicate animal-based protein and calcium, which aid in reducing cholesterol level, preventing menopausal difficulties and other related ailments. Currently, soy, tofu, tempeh, textured vegetable protein (TVP) and seitan are the most common types of meat substitutes available in the market. They are usually processed with various food additives, emulsifiers, coloring and leavening agents to enhance their flavor, texture and shelf-life. The increasing health awareness, along with a growing preference for vegetarian foods amongst consumers, is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to various health benefits, such as reduction of blood sugar levels, meat substitutes are gaining immense popularity across the globe. The emerging trend of veganism and growing awareness regarding the environmental impact of animals farming for meat production is encouraging consumers to incorporate meat substitutes in their daily diet. The market is further driven by favorable campaigns on animal welfare, which aim at promoting the adoption of all plant foods such as cereals, pulses, vegetables, fruits, nuts, seeds, herbs and spices. Moreover, the development of the organized retail sector and online retail portals for seamless distribution of meat substitute products is also creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global meat substitutes market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, source, category and distribution channel.

Breakup by Type: Tofu & Tofu Ingredients
Tempeh
Textured Vegetable Protein (TVP)
Seitan
Quorn
Others

Based on the type, the market has been segregated into tofu and tofu ingredients, tempeh, textured vegetable protein (TVP), seitan, Quorn and others.

Breakup by Source:

Soy
Wheat
Mycoprotein
Others

On the basis of the source, the report finds that soy represents the most popular source. Other major segments are wheat and microprotein.

Breakup by Category:

Frozen
Refrigerated
Shelf-Stable

Based on the category, the market has been segmented into frozen, refrigerated and shelf-stable products. At present, frozen meat substitutes are mostly preferred by consumers across the globe.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Health and Food Stores
Convenience Stores
Others

The market has been categorized on the basis of the distribution channel into supermarkets and hypermarkets, health and food stores, convenient stores and others.

Breakup by Region: Asia Pacific
Europe
North America
Middle East and Africa
Latin America

On the geographical front, Europe exhibits a clear dominance in the world. Other major regions include Asia Pacific, North America, Latin America, and Middle East and Africa.

Competitive Landscape:
The report has also analyzed the competitive landscape of the market with some of the top meat substitutes companies being The Nisshin Oillio Group, Dupont, Archer Daniels Midland, Amy's Kitchen, Conagra Brands, Quorn Foods, Cauldron Foods, Campbell Soup Company, VBites, Blue Chip Group, Field Roast, Garden Protein International, LightLife, Sweet Earth Foods, MGP Ingredients, Tofurky, Meatless, Sonic Biochem Limited, etc. Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global meat substitutes market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the global meat substitutes market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the global meat substitutes market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global meat substitutes market?
5. What is the breakup of the global meat substitutes market based on the type?
6. What is the breakup of the global meat substitutes market based on the source?
7. What is the breakup of the global meat substitutes market based on the category?
8. What is the breakup of the global meat substitutes market based on the distribution channel?
9. What are the key regions in the global meat substitutes market?
10. Who are the key players/companies in the global meat substitutes market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Meat Substitutes Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Source
5.6 Market Breakup by Category
5.7 Market Breakup by Distribution Channel
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Tofu & Tofu Ingredients
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Tempeh
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Textured Vegetable Protein (TVP)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Seitan
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Quorn
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Source
7.1 Soy
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Wheat
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Mycoprotein
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Category
8.1 Frozen
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Refrigerated
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Shelf-Stable
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Distribution Channel
9.1 Supermarkets and Hypermarkets
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Health and Food Stores
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Convenience Stores
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Others
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 Asia Pacific
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Europe
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 North America
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Middle East and Africa
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Latin America
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porter’s Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 The Nisshin Oillio Group
15.3.2 Dupont
15.3.3 Archer Daniels Midland
15.3.4 Amy's Kitchen
15.3.5 Conagra Brands
15.3.6 Quorn Foods
15.3.7 Cauldron Foods
15.3.8 Campbell Soup Company
15.3.9 VBites
15.3.10 Blue Chip Group
15.3.11 Field Roast
15.3.12 Garden Protein International
15.3.13 LightLife
15.3.14 Sweet Earth Foods
15.3.15 MGP Ingredients
15.3.16 Tofurky
15.3.17 Meatless
15.3.18 Sonic Biochem Limited

 

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