世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

モバイル付加価値サービス(MVAS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Mobile Value-Added Services (MVAS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のモバイル付加価値サービス市場は、2021年に7,367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.4%を示し、2027年には1兆7453億米ドルに達すると予測しています。COVI... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のモバイル付加価値サービス市場は、2021年に7,367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.4%を示し、2027年には1兆7453億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

モバイル付加価値サービス(MVAS)とは、電気通信事業者が提供する様々な非中核的設備を指します。これには、ショートメッセージサービス(SMS)、双方向音声・動画応答(IVVR)、ワイヤレスアプリケーションプロトコル(WAP)、構造化補足サービスデータ(USSD)、実用VAS、ソーシャルネットワーク、インフォテインメント、M教育が含まれます。これらの追加サービスは、事業者が追加料金で提供するもので、効果的な追加収入源と考えられています。これとは別に、これらのサービスは、全体的な消費者体験の向上、価格提案の改善、事業者の投資収益率(ROI)の最適化にも役立っています。

都市化の進展と、世界的なスマートフォンやタブレットのユーザー数の大幅な増加は、市場の成長を促す重要な要因の1つです。さらに、3Gや4Gサービスの普及が進み、モバイルアプリケーションやWebの利用が広がっていることも、市場の成長を後押ししています。特に若者の間では、外出先から革新的なコンテンツにアクセスできるオーバー・ザ・トップ(OTT)メディアサービスの形で、価値あるコンテンツを好む傾向が強まっており、これも大きな成長要因となっています。さらに、業界全体でデジタル化が進んでいることも、市場の成長に明るい兆しをもたらしています。例えば、レンタカーサービス事業者は、モバイル位置情報サービス(LBS)を利用して、消費者に追跡機能を提供しています。その他、5G技術の進歩、通信インフラの改善、クラウドベースのVASシステムの導入などが、市場をさらに押し上げると予測されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のモバイル付加価値サービス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ソリューション、デバイスタイプ、エンドユーザー、業種に基づき市場を分類しています。

ソリューション別の内訳

ショートメッセージングサービス(SMS)
マルチメディアメッセージングサービス(MMS)
位置情報サービス
モバイルEメール&IM
モバイルマネー
モバイル広告
モバイルインフォテイメント
その他

デバイスタイプ別構成比

携帯電話
タブレットPC
ノートPC/データカード
その他

エンドユーザー別構成比

中小企業
企業

業種別内訳。

BFSI
メディア・エンターテインメント
ヘルスケア
教育
小売
政府機関
通信・IT
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
AT&T, Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., Baidu Inc., Comverse Technology Inc., Gaana.com, Gemalto, Google LLC, InMobi, Kongzhong Corp.

本レポートで回答した主な質問

世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域別市場とは?
COVID-19は世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場にどのような影響を与えたか?
ソリューションに基づく市場の内訳は?
デバイスタイプ別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業種別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場の構造および主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Value-Added Services (MVAS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Solution
6.1 Short Messaging Service (SMS)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Multimedia Messaging Service (MMS)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Location Based Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mobile Email & IM
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Mobile Money
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Mobile Advertising
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Mobile Infotainment
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Others
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Device Type
7.1 Mobile Phone
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Tablet PC
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Laptop/Data-Card
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-User
8.1 SMBs
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Media and Entertainment
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Healthcare
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Education
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Retail
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Government
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Telecom & IT
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AT&T
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alphabet Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Amazon.com Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Apple Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Baidu Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Comverse Technology Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Gaana.com
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Gemalto
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Google LLC
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 SWOT Analysis
15.3.10 InMobi
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Kongzhong Corp
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Mahindra Comviva
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Mobily
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.14 One97 Communications Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.15 OnMobile
15.3.15.1 Company Overview
15.3.15.2 Product Portfolio
15.3.15.3 Financials
15.3.16 Vodafone Group Plc
15.3.16.1 Company Overview
15.3.16.2 Product Portfolio
15.3.16.3 Financials
15.3.16.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global mobile value-added services market reached a value of US$ 736.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,745.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 15.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile value-added services (MVAS) refer to various non-core facilities offered by the telecommunications sector. This includes short message service (SMS), Interactive Voice and Video Response (IVVR), Wireless Application Protocol (WAP), Unstructured Supplementary Service Data (USSD), utility VAS, social networking, infotainment and m-education. These additional services are offered by the operator at a supplementary charge and are considered as an effective source of added revenue. Apart from this, these services also aid in enhancing the overall consumer experience, improving the pricing proposition and optimizing the return on investment (ROI) for the operator.

Rising urbanization, along with a significant increase in the number of smartphone and tablet users across the globe, is one of the key factors driving the growth of the market. Furthermore, the increasing penetration of 3G and 4G services that have resulted in the widespread utilization of mobile applications and the web is also providing a boost to the market growth. The growing preference, especially among the youth population, for value-based content in the form of over-the-top (OTT) media services to access innovative content on-the-go, is acting as another major growth-inducing factor. Additionally, the emerging trend of digitization across industries is also creating a positive outlook for the market growth. For instance, car rental service providers are using mobile location-based services (LBS) to offer tracking facilities to their consumers. Other factors, including advancements in the 5G technology, improvements in the telecommunications infrastructure and the introduction of cloud-based VAS systems, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile value-added services market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on solution, device type, end-user and vertical.

Breakup by Solution:

Short Messaging Service (SMS)
Multimedia Messaging Service (MMS)
Location Based Services
Mobile Email & IM
Mobile Money
Mobile Advertising
Mobile Infotainment
Others

Breakup by Device Type:

Mobile Phone
Tablet PC
Laptop/Data-Card
Others

Breakup by End-User:

SMBs
Enterprises

Breakup by Vertical:

BFSI
Media and Entertainment
Healthcare
Education
Retail
Government
Telecom & IT
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being AT&T, Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., Baidu Inc., Comverse Technology Inc., Gaana.com, Gemalto, Google LLC, InMobi, Kongzhong Corp, Mahindra Comviva, Mobily, One97 Communications Ltd., OnMobile, Vodafone Group Plc, etc.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global mobile value-added services (MVAS) market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global mobile value-added services (MVAS) market?
What is the breakup of the market based on the solution?
What is the breakup of the market based on the device type?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What is the breakup of the market based on the vertical?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global mobile value-added services (MVAS) market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Value-Added Services (MVAS) Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Solution
6.1 Short Messaging Service (SMS)
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Multimedia Messaging Service (MMS)
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Location Based Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Mobile Email & IM
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Mobile Money
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Mobile Advertising
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Mobile Infotainment
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Others
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Device Type
7.1 Mobile Phone
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Tablet PC
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Laptop/Data-Card
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by End-User
8.1 SMBs
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Enterprises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 BFSI
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Media and Entertainment
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Healthcare
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Education
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Retail
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Government
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Telecom & IT
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Indicators
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AT&T
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Alphabet Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Amazon.com Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Apple Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Baidu Inc.
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 Financials
15.3.5.4 SWOT Analysis
15.3.6 Comverse Technology Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Gaana.com
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Gemalto
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 Google LLC
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 SWOT Analysis
15.3.10 InMobi
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.11 Kongzhong Corp
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.12 Mahindra Comviva
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.13 Mobily
15.3.13.1 Company Overview
15.3.13.2 Product Portfolio
15.3.14 One97 Communications Ltd.
15.3.14.1 Company Overview
15.3.14.2 Product Portfolio
15.3.15 OnMobile
15.3.15.1 Company Overview
15.3.15.2 Product Portfolio
15.3.15.3 Financials
15.3.16 Vodafone Group Plc
15.3.16.1 Company Overview
15.3.16.2 Product Portfolio
15.3.16.3 Financials
15.3.16.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/21 10:26

156.13 円

165.08 円

200.38 円

ページTOPに戻る