モバイル付加価値サービス(MVAS)市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Mobile Value-Added Services (MVAS) Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のモバイル付加価値サービス市場は、2021年に7,367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.4%を示し、2027年には1兆7453億米ドルに達すると予測しています。COVI... もっと見る
サマリー世界のモバイル付加価値サービス市場は、2021年に7,367億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR15.4%を示し、2027年には1兆7453億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。モバイル付加価値サービス(MVAS)とは、電気通信事業者が提供する様々な非中核的設備を指します。これには、ショートメッセージサービス(SMS)、双方向音声・動画応答(IVVR)、ワイヤレスアプリケーションプロトコル(WAP)、構造化補足サービスデータ(USSD)、実用VAS、ソーシャルネットワーク、インフォテインメント、M教育が含まれます。これらの追加サービスは、事業者が追加料金で提供するもので、効果的な追加収入源と考えられています。これとは別に、これらのサービスは、全体的な消費者体験の向上、価格提案の改善、事業者の投資収益率(ROI)の最適化にも役立っています。 都市化の進展と、世界的なスマートフォンやタブレットのユーザー数の大幅な増加は、市場の成長を促す重要な要因の1つです。さらに、3Gや4Gサービスの普及が進み、モバイルアプリケーションやWebの利用が広がっていることも、市場の成長を後押ししています。特に若者の間では、外出先から革新的なコンテンツにアクセスできるオーバー・ザ・トップ(OTT)メディアサービスの形で、価値あるコンテンツを好む傾向が強まっており、これも大きな成長要因となっています。さらに、業界全体でデジタル化が進んでいることも、市場の成長に明るい兆しをもたらしています。例えば、レンタカーサービス事業者は、モバイル位置情報サービス(LBS)を利用して、消費者に追跡機能を提供しています。その他、5G技術の進歩、通信インフラの改善、クラウドベースのVASシステムの導入などが、市場をさらに押し上げると予測されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のモバイル付加価値サービス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年~2027年の世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ソリューション、デバイスタイプ、エンドユーザー、業種に基づき市場を分類しています。 ソリューション別の内訳 ショートメッセージングサービス(SMS) マルチメディアメッセージングサービス(MMS) 位置情報サービス モバイルEメール&IM モバイルマネー モバイル広告 モバイルインフォテイメント その他 デバイスタイプ別構成比 携帯電話 タブレットPC ノートPC/データカード その他 エンドユーザー別構成比 中小企業 企業 業種別内訳。 BFSI メディア・エンターテインメント ヘルスケア 教育 小売 政府機関 通信・IT その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 AT&T, Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., Baidu Inc., Comverse Technology Inc., Gaana.com, Gemalto, Google LLC, InMobi, Kongzhong Corp. 本レポートで回答した主な質問 世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域別市場とは? COVID-19は世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場にどのような影響を与えたか? ソリューションに基づく市場の内訳は? デバイスタイプ別の市場構成は? エンドユーザー別の市場構成は? 業種別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のモバイル付加価値サービス(MVAS)市場の構造および主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Value-Added Services (MVAS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Solution 6.1 Short Messaging Service (SMS) 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Multimedia Messaging Service (MMS) 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Location Based Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Mobile Email & IM 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Mobile Money 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Mobile Advertising 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Mobile Infotainment 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 6.8 Others 6.8.1 Market Trends 6.8.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Device Type 7.1 Mobile Phone 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Tablet PC 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Laptop/Data-Card 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 SMBs 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Vertical 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Media and Entertainment 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Education 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Retail 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Telecom & IT 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Others 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AT&T 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alphabet Inc. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Amazon.com Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Apple Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Baidu Inc. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Comverse Technology Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.7 Gaana.com 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 Gemalto 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Google LLC 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 SWOT Analysis 15.3.10 InMobi 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Kongzhong Corp 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Mahindra Comviva 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.13 Mobily 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.14 One97 Communications Ltd. 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.15 OnMobile 15.3.15.1 Company Overview 15.3.15.2 Product Portfolio 15.3.15.3 Financials 15.3.16 Vodafone Group Plc 15.3.16.1 Company Overview 15.3.16.2 Product Portfolio 15.3.16.3 Financials 15.3.16.4 SWOT Analysis
SummaryThe global mobile value-added services market reached a value of US$ 736.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,745.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 15.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Value-Added Services (MVAS) Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Solution 6.1 Short Messaging Service (SMS) 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Multimedia Messaging Service (MMS) 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Location Based Services 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Mobile Email & IM 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Mobile Money 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Mobile Advertising 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Mobile Infotainment 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 6.8 Others 6.8.1 Market Trends 6.8.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Device Type 7.1 Mobile Phone 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Tablet PC 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Laptop/Data-Card 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by End-User 8.1 SMBs 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Enterprises 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Vertical 9.1 BFSI 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Media and Entertainment 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Healthcare 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Education 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Retail 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Government 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 9.7 Telecom & IT 9.7.1 Market Trends 9.7.2 Market Forecast 9.8 Others 9.8.1 Market Trends 9.8.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Indicators 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 AT&T 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Alphabet Inc. 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Amazon.com Inc. 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Apple Inc. 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Baidu Inc. 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 Financials 15.3.5.4 SWOT Analysis 15.3.6 Comverse Technology Inc. 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.7 Gaana.com 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.8 Gemalto 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.9 Google LLC 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 SWOT Analysis 15.3.10 InMobi 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.11 Kongzhong Corp 15.3.11.1 Company Overview 15.3.11.2 Product Portfolio 15.3.12 Mahindra Comviva 15.3.12.1 Company Overview 15.3.12.2 Product Portfolio 15.3.13 Mobily 15.3.13.1 Company Overview 15.3.13.2 Product Portfolio 15.3.14 One97 Communications Ltd. 15.3.14.1 Company Overview 15.3.14.2 Product Portfolio 15.3.15 OnMobile 15.3.15.1 Company Overview 15.3.15.2 Product Portfolio 15.3.15.3 Financials 15.3.16 Vodafone Group Plc 15.3.16.1 Company Overview 15.3.16.2 Product Portfolio 15.3.16.3 Financials 15.3.16.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(mobile)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|