ヒト成長ホルモン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Human Growth Hormone Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のヒト成長ホルモン市場は、2021年に48億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.47%を示し、2027年までに79億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性... もっと見る
サマリー世界のヒト成長ホルモン市場は、2021年に48億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.47%を示し、2027年までに79億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。HGHは、子供と成人の成長を刺激するために下垂体から分泌されるペプチドホルモンです。このホルモンは主に、細胞の成長、再生、修復、再生、代謝を調節し、体全体の発達に貢献します。また、体液、脂肪の代謝、骨や筋肉の成長も調節しています。HGHが欠乏すると、病気のリスクが高まり、脂肪が蓄積される可能性があります。一方、高濃度になると、子どもでは巨大症、大人では先端巨大症、筋肉衰弱症、短腸症候群を引き起こす可能性があります。 ターナー症候群やその他の成長関連疾患の有病率の増加は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。ターナー症候群は、主に女性に発症する染色体異常で、X染色体の完全または部分的な喪失が特徴です。成長ホルモンは、この疾患の症状の一部を回復させるために投与されることが多く、その結果、世界中でHGH医薬品の需要が高まっています。さらに、大衆の間で健康意識が高まり、内分泌疾患の予防策に関する意識が高まっていることも、市場の成長に弾みをつけています。プラダー・ウィリー症候群(PWS)や特発性低身長症(ISS)などのさまざまな疾患は、体内の成長ホルモンの欠乏によって引き起こされますが、医療用に合成されたHGHを用いて治療することが可能です。また、ボディビルダーによるパフォーマンス向上剤としてのHGHの利用増加や、遺伝子組み換えヒト成長ホルモン(rHGH)の開発など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予測されています。 主要な市場細分化。 IMARC Groupは、世界のヒト成長ホルモン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、用途、流通チャネル、投与経路に基づき市場を分類しています。 アプリケーション別の内訳 成長ホルモン(GH)欠乏症 成人GH欠乏症 小児GH欠乏症 ターナー症候群 特発性低身長症(ISS) プラダーウィリー症候群 (PWS) 妊娠小体型 その他 販売チャネル別構成比 病院薬局 小売店 オンライン薬局 その他 投与経路別構成比 静脈内投与 筋肉内 皮下投与 経口 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境。 業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、Eli Lilly and Company、EMD Serono Inc.、F. Hoffmann-La Roche AG、Ferring B.V.、Genentech Inc、Ipsen、Merck KGaA、Novartis AG、Novo Nordisk、Pfizer Inc、Sandoz等が挙げられます。 本レポートで回答した主な質問 世界のヒト成長ホルモン市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか? COVID-19は世界のヒト成長ホルモン市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場とは? アプリケーションに基づく市場の内訳は? 販売チャネルに基づく市場の内訳は? 投与経路に基づく市場のブレークアップは? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? ヒト成長ホルモンの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Human Growth Hormone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Application 6.1 Growth Hormone (GH) Deficiency 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Major Types 6.1.2.1 Adult GH Deficiency 6.1.2.2 Pediatric GH Deficiency 6.1.3 Market Forecast 6.2 Turner Syndrome 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Idiopathic Short Stature (ISS) 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Prader-Willi Syndrome (PWS) 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Small for Gestational Age 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Hospital Pharmacy 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Retail Pharmacy 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Online Pharmacy 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Route of Administration 8.1 Intravenous 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Intramuscular 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Subcutaneous 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Oral 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Eli Lilly and Company 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 EMD Serono Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.3 F. Hoffmann-La Roche AG 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 SWOT Analysis 13.3.4 Ferring B.V. 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.5 Genentech Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 SWOT Analysis 13.3.6 Ipsen 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.7 Merck KGaA 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 Financials 13.3.8 Novartis AG 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.9 Novo Nordisk 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.10 Pfizer Inc. 13.3.10.1 Company Overview 13.3.10.2 Product Portfolio 13.3.10.3 Financials 13.3.10.4 SWOT Analysis 13.3.11 Sandoz 13.3.11.1 Company Overview 13.3.11.2 Product Portfolio
SummaryThe global human growth hormone market reached a value of US$ 4.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.47% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Human Growth Hormone Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Application 6.1 Growth Hormone (GH) Deficiency 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Major Types 6.1.2.1 Adult GH Deficiency 6.1.2.2 Pediatric GH Deficiency 6.1.3 Market Forecast 6.2 Turner Syndrome 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Idiopathic Short Stature (ISS) 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Prader-Willi Syndrome (PWS) 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Small for Gestational Age 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Others 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Distribution Channel 7.1 Hospital Pharmacy 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Retail Pharmacy 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Online Pharmacy 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Route of Administration 8.1 Intravenous 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Intramuscular 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Subcutaneous 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Oral 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Eli Lilly and Company 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 EMD Serono Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.3 F. Hoffmann-La Roche AG 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 SWOT Analysis 13.3.4 Ferring B.V. 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.5 Genentech Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 SWOT Analysis 13.3.6 Ipsen 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.7 Merck KGaA 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 Financials 13.3.8 Novartis AG 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.9 Novo Nordisk 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.10 Pfizer Inc. 13.3.10.1 Company Overview 13.3.10.2 Product Portfolio 13.3.10.3 Financials 13.3.10.4 SWOT Analysis 13.3.11 Sandoz 13.3.11.1 Company Overview 13.3.11.2 Product Portfolio
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