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ヒト成長ホルモン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Human Growth Hormone Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のヒト成長ホルモン市場は、2021年に48億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.47%を示し、2027年までに79億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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143 英語

 

サマリー

世界のヒト成長ホルモン市場は、2021年に48億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR8.47%を示し、2027年までに79億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

HGHは、子供と成人の成長を刺激するために下垂体から分泌されるペプチドホルモンです。このホルモンは主に、細胞の成長、再生、修復、再生、代謝を調節し、体全体の発達に貢献します。また、体液、脂肪の代謝、骨や筋肉の成長も調節しています。HGHが欠乏すると、病気のリスクが高まり、脂肪が蓄積される可能性があります。一方、高濃度になると、子どもでは巨大症、大人では先端巨大症、筋肉衰弱症、短腸症候群を引き起こす可能性があります。

ターナー症候群やその他の成長関連疾患の有病率の増加は、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。ターナー症候群は、主に女性に発症する染色体異常で、X染色体の完全または部分的な喪失が特徴です。成長ホルモンは、この疾患の症状の一部を回復させるために投与されることが多く、その結果、世界中でHGH医薬品の需要が高まっています。さらに、大衆の間で健康意識が高まり、内分泌疾患の予防策に関する意識が高まっていることも、市場の成長に弾みをつけています。プラダー・ウィリー症候群(PWS)や特発性低身長症(ISS)などのさまざまな疾患は、体内の成長ホルモンの欠乏によって引き起こされますが、医療用に合成されたHGHを用いて治療することが可能です。また、ボディビルダーによるパフォーマンス向上剤としてのHGHの利用増加や、遺伝子組み換えヒト成長ホルモン(rHGH)の開発など、その他の要因も市場をさらに牽引すると予測されています。

主要な市場細分化。
IMARC Groupは、世界のヒト成長ホルモン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、用途、流通チャネル、投与経路に基づき市場を分類しています。

アプリケーション別の内訳

成長ホルモン(GH)欠乏症
成人GH欠乏症
小児GH欠乏症
ターナー症候群
特発性低身長症(ISS)
プラダーウィリー症候群 (PWS)
妊娠小体型
その他

販売チャネル別構成比

病院薬局
小売店
オンライン薬局
その他

投与経路別構成比

静脈内投与
筋肉内
皮下投与
経口

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとして、Eli Lilly and Company、EMD Serono Inc.、F. Hoffmann-La Roche AG、Ferring B.V.、Genentech Inc、Ipsen、Merck KGaA、Novartis AG、Novo Nordisk、Pfizer Inc、Sandoz等が挙げられます。

本レポートで回答した主な質問
世界のヒト成長ホルモン市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界のヒト成長ホルモン市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
アプリケーションに基づく市場の内訳は?
販売チャネルに基づく市場の内訳は?
投与経路に基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
ヒト成長ホルモンの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Human Growth Hormone Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Application
6.1 Growth Hormone (GH) Deficiency
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Adult GH Deficiency
6.1.2.2 Pediatric GH Deficiency
6.1.3 Market Forecast
6.2 Turner Syndrome
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Idiopathic Short Stature (ISS)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Prader-Willi Syndrome (PWS)
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Small for Gestational Age
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Hospital Pharmacy
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Retail Pharmacy
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Pharmacy
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Route of Administration
8.1 Intravenous
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Intramuscular
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Subcutaneous
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Oral
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Eli Lilly and Company
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 EMD Serono Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 F. Hoffmann-La Roche AG
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 SWOT Analysis
13.3.4 Ferring B.V.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.5 Genentech Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 SWOT Analysis
13.3.6 Ipsen
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.7 Merck KGaA
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 Financials
13.3.8 Novartis AG
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.9 Novo Nordisk
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.10 Pfizer Inc.
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.10.3 Financials
13.3.10.4 SWOT Analysis
13.3.11 Sandoz
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global human growth hormone market reached a value of US$ 4.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 8.47% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

HGH is a peptide hormone that is produced by the pituitary gland to stimulate growth in children and adults. The hormone primarily regulates growth, regeneration, repair, reproduction and metabolism of the cells, thus contributing to the overall development of the body. It also regulates body fluids, fat metabolism and bone and muscle growth. The deficiency of HGH can increase the risk of diseases and fat accumulation, whereas higher levels can cause gigantism in children and acromegaly, muscle-wasting disease and short bowel syndrome in adults.

The increasing prevalence of Turner syndrome and other growth-related disorders is one of the key factors driving the growth of the market. Turner syndrome is a chromosomal disorder that primarily affects females and is characterized by complete or partial loss of X chromosomes. Growth hormones are often administered to reverse some of the symptoms of this disease, thereby increasing the demand for HGH drugs across the globe. Furthermore, increasing health consciousness among the masses and growing awareness regarding the preventive measures against endocrine disorders, are providing a boost to the market growth. Various disorders, such as Prader-Willi syndrome (PWS) and idiopathic short stature (ISS), are caused by the deficiency of growth hormones in the body that can be treated using medically synthesized HGH. Other factors, including a rising utilization of HGH as performance enhancers by bodybuilders, along with the development of recombinant human growth hormone (rHGH), are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global human growth hormone market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on application, distribution channel and route of administration.

Breakup by Application:

Growth Hormone (GH) Deficiency
Adult GH Deficiency
Pediatric GH Deficiency
Turner Syndrome
Idiopathic Short Stature (ISS)
Prader-Willi Syndrome (PWS)
Small for Gestational Age
Others

Breakup by Distribution Channel:

Hospital Pharmacy
Retail Pharmacy
Online Pharmacy
Others

Breakup by Route of Administration:

Intravenous
Intramuscular
Subcutaneous
Oral

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Eli Lilly and Company, EMD Serono Inc., F. Hoffmann-La Roche AG, Ferring B.V., Genentech Inc., Ipsen, Merck KGaA, Novartis AG, Novo Nordisk, Pfizer Inc., Sandoz, etc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global human growth hormone market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global human growth hormone market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the route of administration?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global human growth hormone market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Human Growth Hormone Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Application
6.1 Growth Hormone (GH) Deficiency
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Major Types
6.1.2.1 Adult GH Deficiency
6.1.2.2 Pediatric GH Deficiency
6.1.3 Market Forecast
6.2 Turner Syndrome
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Idiopathic Short Stature (ISS)
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Prader-Willi Syndrome (PWS)
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Small for Gestational Age
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Hospital Pharmacy
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Retail Pharmacy
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Pharmacy
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Route of Administration
8.1 Intravenous
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Intramuscular
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Subcutaneous
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Oral
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Eli Lilly and Company
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 EMD Serono Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.3 F. Hoffmann-La Roche AG
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 SWOT Analysis
13.3.4 Ferring B.V.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.5 Genentech Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 SWOT Analysis
13.3.6 Ipsen
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.7 Merck KGaA
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 Financials
13.3.8 Novartis AG
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.9 Novo Nordisk
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.10 Pfizer Inc.
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.10.3 Financials
13.3.10.4 SWOT Analysis
13.3.11 Sandoz
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio

 

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