世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ヒト用インスリン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Human Insulin Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のヒトインスリン市場は、2021年に404億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には635億米ドルに達し、2022年から2027年の間に7.11%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のヒトインスリン市場は、2021年に404億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には635億米ドルに達し、2022年から2027年の間に7.11%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

ヒトインスリン(HI)は、医薬品として使用するために研究所で合成される合成インスリンの一種です。これは、ヒトに自然に存在するインスリンの特性を模倣するために、インスリンタンパク質を大腸菌(Escherichia coli)の細胞内で増殖させてバイオエンジニアリングされたものです。HI製剤には、速効型、長時間型、プレミックス型の3種類がある。これらは、溶液または懸濁液として使用され、通常皮下注射され、血液中のブドウ糖が脂肪細胞、骨格筋、肝臓などの内臓に取り込まれるのを促進するのを助ける。また、肝臓でのグルコース産生、脂肪分解、タンパク質分解を抑制し、体内でのタンパク質合成を促進させる。

世界中で肥満や糖尿病が増加していることは、市場の成長を促す重要な要因の1つです。座りがちなライフスタイル、高齢者人口の増加、不健康な食生活により、多くの人が慢性的な生活習慣病に罹患しており、インスリン治療薬の需要が高まっています。さらに、高効率で費用対効果の高いバイオシミラー医薬品の需要が高まっていることも、市場の成長に拍車をかけています。また、HIを体内に投与するためのペン型器具や安全なペン型注射針の開発など、さまざまな技術的進歩も市場成長にプラスの影響を与えています。標準的な針と比較して、これらの安全ペンは、血液由来病原体の感染による怪我、不快感、感染症を最小限に抑えることを保証します。その他、大衆の健康意識の高まりや、バイオテクノロジー分野における広範な研究開発(R&D)などが、市場をさらに牽引すると予測されています。

主な市場細分化
IMARCグループは、世界のヒト用インスリン市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、流通チャネル、疾患タイプに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

医薬品
ヒト型インスリンアナログ・バイオシミラー
速効型
長時間作用型
プレミックス
ヒトインスリン生物学的製剤
短時間作用型
中間活性
プレミックス
デリバリーデバイス
ペン
再利用可能なペン
ディスポーザブルペン
ペン型ニードル
標準ペン針
安全なペン型針
注射器
その他

販売チャネル別構成比

小売薬局
病院薬局
オンラインストア
その他

疾患別構成比

I型糖尿病
II型糖尿病

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレーヤーとして、B. Braun Melsungen AG、Becton, Dickinson and Company (BD)、Biocon、Eli Lilly and Company、Gulf Pharmaceutical Industries (Julphar), Novo Nordisk A/S, Pfizer Inc, Groupe Sanofi, SEDICO Co.、Wockhardt Limited、Ypsomed AG、その他が挙げられる。

本レポートで回答した主な質問
ヒト用インスリンの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のヒト型インスリン市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
薬物タイプに基づく市場の内訳は?
デリバリーデバイスに基づく市場のブレークアップは?
販売チャネル別の市場構成は?
疾患タイプ別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のヒト用インスリン市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Human Insulin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Drugs
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Breakup by Type
6.1.2.1 Human Insulin Analogs and Biosimilars
6.1.2.1.1 Rapid Acting
6.1.2.1.1.1 Market Trends
6.1.2.1.1.2 Market Forecast
6.1.2.1.2 Long Acting
6.1.2.1.2.1 Market Trends
6.1.2.1.2.2 Market Forecast
6.1.2.1.3 Premixed
6.1.2.1.3.1 Market Trends
6.1.2.1.3.2 Market Forecast
6.1.2.2 Human Insulin Biologics
6.1.2.2.1 Short Acting
6.1.2.2.1.1 Market Trends
6.1.2.2.1.2 Market Forecast
6.1.2.2.2 Intermediate Acting
6.1.2.2.2.1 Market Trends
6.1.2.2.2.2 Market Forecast
6.1.2.2.3 Premixed
6.1.2.2.3.1 Market Trends
6.1.2.2.3.2 Market Forecast
6.1.3 Market Forecast
6.2 Delivery Devices
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Breakup by Type
6.2.2.1 Pens
6.2.2.1.1 Reusable Pens
6.2.2.1.2 Disposable Pens
6.2.2.2 Pen Needles
6.2.2.2.1 Standard Pen Needles
6.2.2.2.2 Safety Pen Needles
6.2.2.3 Syringes
6.2.2.4 Others
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Retail Pharmacies
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Hospital Pharmacies
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Retail Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Disease Type
8.1 Type I Diabetes
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Type II Diabetes
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 B. Braun Melsungen AG
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Becton, Dickinson and Company (BD)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Biocon
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Eli Lilly and Company
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Gulf Pharmaceutical Industries (Julphar)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Novo Nordisk A/S
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Pfizer Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Groupe Sanofi
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 SEDICO Co.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Wockhardt Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.11 Ypsomed AG
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global human insulin market reached a value of US$ 40.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 63.5 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.11% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Human insulin (HI) is a form of synthetic insulin that is synthesized in laboratories for pharmaceutical use. It is bio-engineered by growing insulin proteins within E-coli bacteria (Escherichia coli) cells to mimic the properties of insulin naturally present in humans. The HI drugs are available in three kinds, namely rapid-acting, long-acting and premixed. They are used as a solution or suspension and are usually injected subcutaneously and aid in promoting the uptake of glucose from the blood into internal organs, such as fat cells, skeletal muscles and liver. They also inhibit hepatic glucose production, lipolysis and proteolysis and enhance protein synthesis in the body.

The increasing prevalence of obesity and diabetes across the globe is one of the key factors driving the growth of the market. Owing to sedentary lifestyles, growing geriatric population and unhealthy dietary habits, a greater number of individuals are suffering from chronic lifestyle diseases, thereby increasing the demand for insulin therapeutics. Furthermore, the growing requirement for biosimilar drugs, owing to their high efficiency and cost-effectiveness, is providing a boost to the market growth. Various technological advancements, such as the development of pen devices and safety pen needles, to administer HI in the body, are also creating a positive impact on the market growth. In comparison to standard needles, these safety pens ensure minimal injuries, discomfort and infections through bloodborne pathogen transmission. Other factors, including the increasing health consciousness among the masses and extensive research and development (R&D) in the field of biotechnology, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global human insulin market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and disease type.

Breakup by Product Type:

Drugs
Human Insulin Analogs and Biosimilars
Rapid Acting
Long Acting
Premixed
Human Insulin Biologics
Short Acting
Intermediate Acting
Premixed
Delivery Devices
Pens
Reusable Pens
Disposable Pens
Pen Needles
Standard Pen Needles
Safety Pen Needles
Syringes
Others

Breakup by Distribution Channel:

Retail Pharmacies
Hospital Pharmacies
Online Retail Stores
Others

Breakup by Disease Type:

Type I Diabetes
Type II Diabetes

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being B. Braun Melsungen AG, Becton, Dickinson and Company (BD), Biocon, Eli Lilly and Company, Gulf Pharmaceutical Industries (Julphar), Novo Nordisk A/S, Pfizer Inc., Groupe Sanofi, SEDICO Co., Wockhardt Limited, Ypsomed AG, etc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global human insulin market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global human insulin market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the drug type?
What is the breakup of the market based on the delivery devices?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What is the breakup of the market based on the disease type?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global human insulin market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Human Insulin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Drugs
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Breakup by Type
6.1.2.1 Human Insulin Analogs and Biosimilars
6.1.2.1.1 Rapid Acting
6.1.2.1.1.1 Market Trends
6.1.2.1.1.2 Market Forecast
6.1.2.1.2 Long Acting
6.1.2.1.2.1 Market Trends
6.1.2.1.2.2 Market Forecast
6.1.2.1.3 Premixed
6.1.2.1.3.1 Market Trends
6.1.2.1.3.2 Market Forecast
6.1.2.2 Human Insulin Biologics
6.1.2.2.1 Short Acting
6.1.2.2.1.1 Market Trends
6.1.2.2.1.2 Market Forecast
6.1.2.2.2 Intermediate Acting
6.1.2.2.2.1 Market Trends
6.1.2.2.2.2 Market Forecast
6.1.2.2.3 Premixed
6.1.2.2.3.1 Market Trends
6.1.2.2.3.2 Market Forecast
6.1.3 Market Forecast
6.2 Delivery Devices
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Breakup by Type
6.2.2.1 Pens
6.2.2.1.1 Reusable Pens
6.2.2.1.2 Disposable Pens
6.2.2.2 Pen Needles
6.2.2.2.1 Standard Pen Needles
6.2.2.2.2 Safety Pen Needles
6.2.2.3 Syringes
6.2.2.4 Others
6.2.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Retail Pharmacies
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Hospital Pharmacies
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Online Retail Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Disease Type
8.1 Type I Diabetes
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Type II Diabetes
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Indicators
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 B. Braun Melsungen AG
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 SWOT Analysis
14.3.2 Becton, Dickinson and Company (BD)
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Biocon
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Eli Lilly and Company
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Gulf Pharmaceutical Industries (Julphar)
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Novo Nordisk A/S
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Pfizer Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Groupe Sanofi
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 SEDICO Co.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 Wockhardt Limited
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.11 Ypsomed AG
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/08 10:26

154.13 円

166.76 円

202.76 円

ページTOPに戻る