チューブレスインスリンポンプの世界市場 - 2023-2030Global Tubeless Insulin Pumps Market - 2023-2030 概要 チューブレスインスリンポンプの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 チューブレスインス... もっと見る
サマリー概要チューブレスインスリンポンプの世界市場は、2022年にYY百万米ドルに達し、2023-2030年の予測期間中にYY%の年平均成長率で成長し、2030年にはYY百万米ドルに達すると予測されている。 チューブレスインスリンポンプは、基本的に身体に直接パッチとして装着し、ワイヤレス携帯デバイスから制御することで、目立たないインスリン送達を可能にする。ポンプには画面がなく、ブルートゥース経由でタッチスクリーン・ハンドヘルドからワイヤレスで制御される。このポンプには、防水で閉ループのインスリンポンプに配置されたアルゴリズムが含まれており、インスリン放出プロセスのために持続グルコースモニターと直接通信する。 さらに、チューブレスインスリンポンプは、1型および2型糖尿病患者の血糖値管理に便利である。これらの小型デバイスは、特定の時間にインスリンを投与する。チューブレスインスリンポンプは、インスリンペン注射や他のインスリンデバイスよりも柔軟なオプションです。これらは永続的である必要はなく、いつでも別のインスリン管理方法に切り替えることができる。チューブレスインスリンポンプは患者にとって好都合であり、インスリン投与はワイヤレスデバイスを使用して行うことができる。 市場ダイナミクス促進要因 チューブレスインスリンポンプの進歩の増加 チューブレスポンプの進歩が加速していることが、予測期間中の市場を牽引すると予想される。これらのポンプの進歩は、チューブレスインスリンポンプの採用を増加させると予想される。チューブレスインスリンポンプ技術の進歩は、より小型で、より快適で、より使いやすいデバイスをもたらす可能性がある。ユーザーエクスペリエンスの向上は、患者の満足度向上につながる可能性がある。 例えば、2023年8月、ロシュはアキュチェック・ソロ・インスリンパッチポンプとワイヤレス・タッチスクリーン・ハンドヘルドデバイスを発売し、2歳以上の糖尿病患者を対象にFDAの承認を得た。このシステムにはチューブレスインスリンポンプとブルートゥース搭載のワイヤレスハンドヘルドコントローラーが含まれ、血糖モニタリングと統合し、ボーラスアドバイスを提供する。このインスリンポンプシステムはチューブレスで小型軽量。装置は取り外し可能で、糖尿病患者は必要に応じて注入部位を変更することができる。 さらに、チューブレスインスリンポンプがCGMシステムとシームレスに統合できるように設計され、より良いグルコースモニタリングと自動インスリン調整が可能になれば、糖尿病管理を大幅に強化することができる。その結果、患者の転帰が改善され、さらに先進的な機器の採用が増加する。 例えば、2023年6月20日、チューブレスインスリンポンプ技術の世界的リーダーであるOmnipodブランドのInsulet Corporationは、英国で2歳以上の1型糖尿病患者向けにOmnipod 5 Automated Insulin Delivery System (Omnipod 5)を発売した。オムニポッド5システムは、シンプルさと先進技術が融合した製品である。オムニポッド5は、CEマークを取得した初のチューブレスハイブリッド閉ループシステムであり、デクスコムG6持続グルコースモニタリング(CGM)システムと統合することで、インスリン送達を自動的に調整し、高グルコースレベルおよび低グルコースレベルからの保護を支援する。 さらに、チューブレスインスリンポンプにワイヤレス接続とスマート機能を組み込むことで、ユーザーはデジタルプラットフォームを通じてインスリン送達をモニター・コントロールできるようになる。このレベルの接続性は患者の利便性を向上させる。全体として、チューブレスインスリンポンプの進歩は、ユーザーの利便性を向上させ、さらに採用を増加させる。 例えば、2023年2月14日、EOFlow Co.は、チューブレス、ウェアラブル、使い捨てインスリンポンプEOPatchをUAEで発売した。UAEでは、全く新しいNarshaアプリを使用して、AndroidおよびiOSスマートフォンから直接EOPatchでインスリン注入を制御・管理することが可能になる。 加えて、糖尿病有病率の増加、FDA承認などの規制承認の上昇、チューブレスインスリンポンプの利点に関する意識の高まり、デバイスの技術的進歩は、予測期間にわたって市場を促進すると予想される要因である。 阻害要因 チューブレスインスリンポンプに関連する合併症やリスク、これらのデバイスの高コストなどの要因が市場の阻害要因になると予想される。 セグメント分析 チューブレスインスリンポンプの世界市場は、タイプ、コンポーネント、アプリケーション、流通チャネル、地域によって区分される。 インスリンパッチポンプセグメントはチューブレスインスリンポンプ市場シェアの約43.2%を占める インスリンパッチポンプセグメントは、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されている。インスリンパッチポンプは、皮膚に貼り付ける装着型インスリン送達デバイスの一種であり、一般的にはパッチの形で使用される。これらのポンプは、インスリンの持続的な送達を提供するように設計されている。目立たない、使いやすい、日常生活への支障が少ないなどの利点がある。 さらに、インスリンパッチポンプは通常、皮膚にしっかりと接着するように設計されており、ユーザーは不快感なく長時間装着することができる。例えば、2022年11月16日、デックスコムU.K.は、糖尿病ストーリーを伝えるために、独自の持続グルコースモニター(CGM)インスリンパッチポンプをデザインした4人の地元有名人が主導するキャンペーンを開始した。 糖尿病の有病率の上昇により、チューブレスインスリンポンプの使用に対する需要は増加の一途をたどっている。例えば、米国疾病予防管理センターによると、2022年には糖尿病患者は合計3730万人にのぼるという。これらのインスリンパッチポンプはコンパクトで目立たないことが多く、ユーザーにとって目立ちにくく便利である。 地理的分析 北米が市場シェアの約39.2%を占める 北米地域は、主要プレイヤーの存在感が強く、進歩が進んでいるため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想される。北米、特に米国には、医療機器メーカーなどの大手企業が進出しており、患者の利便性を高めるため、より高度な機能を提供するチューブレスインスリンポンプの開発に注力している。 例えば、2023年4月25日、オムニポッドブランドでチューブレスインスリンポンプ技術の世界的リーダーであるインスレットコーポレーションは、最新のイノベーションであるオムニポッドGOのFDA認可を発表した。オムニポッドGOは、通常、長時間作用型インスリンを毎日注射する18歳以上の2型糖尿病患者向けのインスリン送達デバイスである。Omnipod GOは、チューブレスで防水性のポッドにより、従来のインスリン送達方法に代わる選択肢を提供する。 さらに、同地域におけるチューブレスインスリンポンプの進歩の増加も、同地域の市場を牽引すると予想される。例えば、2022年8月11日、EOFlow社は、糖尿病ケアブランドGlucoMen Day PUMPの下、チューブレス、ウェアラブル、使い捨てインスリンポンプを正式に発売した。こうした進歩により、同地域ではチューブレスインスリンポンプの採用が増加している。 競争状況 チューブレスインスリンポンプ市場における世界の主要企業には、Insulet Corporation、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Debiotech SA、CeQur Corporation、Terumo Corporation、Tandem Diabetes Care, Inc.、EOFLOW CO., LTD.、Medtrum Technologies Inc.、Microtec Medical、Ascensia Diabetes Care Holdings AGなどがある。 COVID-19の影響分析 COVID-19パンデミックは世界のチューブレスインスリンポンプ市場に大きな影響を与えた。パンデミックの間、チューブレスインスリンポンプの需要は増加した。例えば、NIH2020によると、肥満と糖尿病はCOVID-19入院の2大危険因子である。同団体は、糖尿病や重度の肥満のある人は感染しやすく、COVID-19による死亡リスクが高いと述べている。COVID-19による死亡リスクが高い高齢患者のうち、26.8%が糖尿病を患っていることから、チューブレスインスリンポンプの採用需要が高まった。しかし、パンデミックはこれらの機器のサプライチェーンを世界的に混乱させた。 市場区分 タイプ別 - インスリンパッチポンプ - 従来の使い捨てリザーバー付きポンプ コンポーネント別 - インスリンポンプ(ポッド) - リモートコントローラー 用途別 - 1型糖尿病 - 2型糖尿病 流通チャネル別 - 病院薬局 - 小売薬局 - オンライン薬局 地域別 - 北米 o 米国 o カナダ o メキシコ - ヨーロッパ o ドイツ イギリス o フランス o スペイン o イタリア o その他のヨーロッパ - 南アメリカ o ブラジル o アルゼンチン o その他の南米諸国 - アジア太平洋 o 中国 o インド o 日本 o オーストラリア o その他のアジア太平洋地域 - 中東およびアフリカ レポートを購入する理由 - チューブレスインスリンポンプの世界市場をタイプ、コンポーネント、アプリケーション、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレーヤーを理解する。 - トレンドと共同開発の分析による商機の特定 - チューブレスインスリンポンプ市場レベルの全セグメントを網羅した多数のデータポイントを収録したExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査の後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 チューブレスインスリンポンプの世界市場レポートは、約69の表、64の図、187ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Component 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Advancements in Tubeless Insulin Pumps 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost of the Devices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Insulin Patch Pumps* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Traditional Pumps with Disposable Reservoirs 8. By Component 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 8.2. Insulin Pump (Pod)* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Remote Controller 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Type-1 Diabetes* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Type-2 Diabetes 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Insulet Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. F. Hoffmann-La Roche Ltd 13.3. Debiotech SA 13.4. CeQur Corporation 13.5. Terumo Corporation 13.6. Tandem Diabetes Care, Inc. 13.7. EOFLOW CO., LTD. 13.8. Medtrum Technologies Inc. 13.9. Microtec Medical 13.10. Ascensia Diabetes Care Holdings AG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
SummaryOverview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Type 3.2. Snippet by Component 3.3. Snippet by Application 3.4. Snippet by Distribution Channel 3.5. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Increasing Advancements in Tubeless Insulin Pumps 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. High Cost of the Devices 4.1.3. Opportunity 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter's Five Force Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 5.5. Pipeline Analysis 5.6. Unmet Needs 5.7. DMI Opinion 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID 6.1.2. Scenario During COVID 6.1.3. Scenario Post COVID 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During the Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type 7.2. Insulin Patch Pumps* 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Traditional Pumps with Disposable Reservoirs 8. By Component 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Component 8.2. Insulin Pump (Pod)* 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Remote Controller 9. By Application 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 9.2. Type-1 Diabetes* 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Type-2 Diabetes 10. By Distribution Channel 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channel 10.2. Hospital Pharmacies* 10.2.1. Introduction 10.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 10.3. Retail Pharmacies 10.4. Online Pharmacies 11. By Region 11.1. Introduction 11.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 11.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 11.2. North America 11.2.1. Introduction 11.2.2. Key Region-Specific Dynamics 11.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.2.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.2.7.1. U.S. 11.2.7.2. Canada 11.2.7.3. Mexico 11.3. Europe 11.3.1. Introduction 11.3.2. Key Region-Specific Dynamics 11.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.3.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.3.7.1. Germany 11.3.7.2. UK 11.3.7.3. France 11.3.7.4. Italy 11.3.7.5. Spain 11.3.7.6. Rest of Europe 11.4. South America 11.4.1. Introduction 11.4.2. Key Region-Specific Dynamics 11.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.4.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.4.7.1. Brazil 11.4.7.2. Argentina 11.4.7.3. Rest of South America 11.5. Asia-Pacific 11.5.1. Introduction 11.5.2. Key Region-Specific Dynamics 11.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 11.5.7. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 11.5.7.1. China 11.5.7.2. India 11.5.7.3. Japan 11.5.7.4. Australia 11.5.7.5. Rest of Asia-Pacific 11.6. Middle East and Africa 11.6.1. Introduction 11.6.2. Key Region-Specific Dynamics 11.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type 11.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Component 11.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 11.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Scenario 12.2. Market Positioning/Share Analysis 12.3. Mergers and Acquisitions Analysis 13. Company Profiles 13.1. Insulet Corporation* 13.1.1. Company Overview 13.1.2. Product Portfolio and Description 13.1.3. Financial Overview 13.1.4. Key Developments 13.2. F. Hoffmann-La Roche Ltd 13.3. Debiotech SA 13.4. CeQur Corporation 13.5. Terumo Corporation 13.6. Tandem Diabetes Care, Inc. 13.7. EOFLOW CO., LTD. 13.8. Medtrum Technologies Inc. 13.9. Microtec Medical 13.10. Ascensia Diabetes Care Holdings AG LIST NOT EXHAUSTIVE 14. Appendix 14.1. About Us and Services 14.2. Contact Us
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(生化学的薬物)の最新刊レポートDataM Intelligence社のその他分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(insulin)の最新刊レポート
よくあるご質問DataM Intelligence社はどのような調査会社ですか?DataM Intelligenceは世界および主要地域の広範な市場に関する調査レポートを出版しています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/20 10:28 158.95 円 165.20 円 201.28 円 |