基礎インスリン(長時間作用型インスリン)の世界市場 - 2023-2030Global Basal Insulin (Long-Acting Insulin) Market - 2023-2030 市場概要 世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場は、2022年に2億3480万米ドルに達し、2030年には3億3160万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の基礎インスリン(長時間作用型インス... もっと見る
サマリー市場概要世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場は、2022年に2億3480万米ドルに達し、2030年には3億3160万米ドルに達し、有利な成長が予測されている。世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場は、予測期間中(2023-2030年)に4.5%のCAGRを示すと予測されている。 糖尿病の罹患率の上昇、有望な返済ガイドライン、製品導入、製品認可、統合、投資、提携、拡大などの市場展開が、世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長を後押ししている。この市場の主要プレーヤーには、Novo Nordisk AS、Sanofi Aventis、Bioconなどが含まれる。 市場ダイナミクス 糖尿病患者の増加が基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長を促進する。 糖尿病患者の増加が世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長を牽引している。例えば、Access to Medicine Foundationによると、糖尿病は世界的に急増しており、年間670万人が死亡している。インスリンへのアクセスは、ますます重要になる多国間の健康問題である。世界の糖尿病患者数は、2030年までに6億4,300万人を超え、2045年までに7億8,300万人に達すると予測されており、インスリンへのアクセスに著しい不平等がある中低所得国(LMICs)で最も急速に増加している。 さまざまな患者補助プログラムの存在が市場成長の好機を生み出す。 さまざまな患者支援プログラムが存在することは、今後数年間、市場に有望な成長機会をもたらす。例えば、Lilly Cares Program、Novo Nordisk Patient Assistance Program (PAP)NovoCare、Insulins ValYOU Savings Program、Direct Purchase Program、Insulin Glargine Follow-On Biologicなどは、インスリン購入時に低価格または返済を提供する。 厳しい規制当局が市場の成長を妨げる。 インスリン製品の開発と商業化を管理する厳しい規制当局の存在は、世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長を鈍らせる。例えば、インスリンの開発と商業化を管理する主な規制当局には、FDAとEMAが含まれる。上記のような要因が、基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長を制限している。 COVID-19影響分析 COVID-19のパンデミックと世界各国での封鎖により、あらゆる業種の企業の財務の健全性が影響を受けている。そのため、COVID-19の公衆衛生上の緊急事態の期間中、米国食品医薬品局(FDA)は、スポンサーと研究者を支援し、試験参加者の安全を確保し、適正臨床実施基準(GCP)を遵守し、試験の完全性に対するリスクを最小限に抑えるための一般的な考慮事項を含むガイドラインを発表した。 ロシア・ウクライナ紛争の影響分析 ロシア・ウクライナ紛争は、世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場に中程度の影響を与えると推定される。しかし、ロシア軍の侵攻に耐え続けるウクライナの診療所は、死亡者数の増加と限られた医療備蓄に押されている。あらゆる種類の医薬品が不足しているが、インスリンの備蓄へのアクセスが制限されているため、コントロールされていない糖尿病に関連する疾患が増加している。また、原材料の輸出入の影響は、予測期間中、世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の成長にほとんど影響を与えないと予想される。 セグメント分析 世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場は、製品タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化される。 病院薬局セグメントが市場シェアの40%を占める 病院数の増加、治験開発品の入手可能性、償還の容易さなどから、病院薬局セグメントは世界市場シェアの42.3%を占めると推定される。例えば、エストニア共和国医薬品庁によると、2022年の病院薬局の総収益は1億3,700万ユーロで、以前の実績と比較して合計で3%増加している。 地理的分析 欧州は糖尿病有病率の増加により市場シェアの28.6%を占めると予測 欧州における糖尿病有病率の増加により、同地域は世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場の28.6%を占める第2位のシェアを占めると推定される。例えば、世界保健機関(WHO)によると、欧州地域の糖尿病患者数は約6,000万人で、これは25歳以上の男性の約10.3%、女性の約9.6%に相当する。糖尿病はヨーロッパ地域のあらゆる年齢層で増加しており、その主な原因は過体重と肥満の増加、有害な食生活、身体的怠惰である。 競争状況 基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場における世界の主要プレーヤーには、ノボ・ノルディスクAS、サノフィ・アベンティス、バイオコン、ジュルファル、ファイザー、ガンリ製薬、マイラン、ウォックハルト、イーライリリーなどが含まれる。 レポートを購入する理由 - 世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場を製品タイプ、用途、流通チャネル、地域に基づき細分化し、主要な商業資産とプレイヤーを理解する。 - トレンドと共同開発を分析することで商機を特定する。 - 基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場レベルの数多くのデータを全セグメントでまとめたExcelデータシート。 - PDFレポートは、徹底的な定性的インタビューと綿密な調査後の包括的な分析で構成されています。 - 全主要企業の主要製品からなる製品マッピングをエクセルで提供。 世界の基礎インスリン(長時間作用型インスリン)市場レポートは約53表、54図、195ページを提供します。 対象読者 - メーカー/バイヤー - 業界投資家/投資銀行家 - 研究専門家 - 新興企業 目次1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channels 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Market Developments 4.1.1.2. Growing Prevalence 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side Effect 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Reimbursement 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Lantus * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Levemir 7.4. Toujeo 7.5. Tresiba 7.6. Basaglar 7.7. Insulin Glargine Biosimilars 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Type 1 Diabetes * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Type 2 Diabetes 9. By Distribution Channels 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channels 9.2. Hospital Pharmacies * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Pharmacies 9.4. Online Pharmacies 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Novo Nordisk AS* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Sanofi Aventis 12.3. Biocon 12.4. Julphar 12.5. Pfizer 12.6. Ganli Pharmaceutical Co., Ltd 12.7. Mylan 12.8. Wockhardt 12.9. Eli Lily LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
SummaryMarket Overview Table of Contents1. Methodology and Scope1.1. Research Methodology 1.2. Research Objective and Scope of the Report 2. Definition and Overview 3. Executive Summary 3.1. Snippet by Product Type 3.2. Snippet by Application 3.3. Snippet by Distribution Channels 3.4. Snippet by Region 4. Dynamics 4.1. Impacting Factors 4.1.1. Drivers 4.1.1.1. Market Developments 4.1.1.2. Growing Prevalence 4.1.2. Restraints 4.1.2.1. Side Effect 4.1.3. Opportunity 4.1.3.1. Reimbursement 4.1.4. Impact Analysis 5. Industry Analysis 5.1. Porter’s 5 Forces Analysis 5.2. Supply Chain Analysis 5.3. Pricing Analysis 5.4. Regulatory Analysis 6. COVID-19 Analysis 6.1. Analysis of COVID-19 6.1.1. Scenario Before COVID-19 6.1.2. Scenario During COVID-19 6.1.3. Scenario Post COVID-19 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19 6.3. Demand-Supply Spectrum 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives 6.6. Conclusion 7. By Product Type 7.1. Introduction 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Product Type 7.2. Lantus * 7.2.1. Introduction 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 7.3. Levemir 7.4. Toujeo 7.5. Tresiba 7.6. Basaglar 7.7. Insulin Glargine Biosimilars 8. By Application 8.1. Introduction 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Application 8.2. Type 1 Diabetes * 8.2.1. Introduction 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 8.3. Type 2 Diabetes 9. By Distribution Channels 9.1. Introduction 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Distribution Channels 9.2. Hospital Pharmacies * 9.2.1. Introduction 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%) 9.3. Retail Pharmacies 9.4. Online Pharmacies 10. By Region 10.1. Introduction 10.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region 10.2. North America 10.2.1. Introduction 10.2.2. Key Region-Specific Dynamics 10.2.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.2.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.2.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.2.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.2.6.1. The U.S. 10.2.6.2. Canada 10.2.6.3. Mexico 10.3. Europe 10.3.1. Introduction 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics 10.3.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.3.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.3.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.3.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.3.6.1. Germany 10.3.6.2. The U.K. 10.3.6.3. France 10.3.6.4. Spain 10.3.6.5. Italy 10.3.6.6. Rest of Europe 10.4. South America 10.4.1. Introduction 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.4.6.1. Brazil 10.4.6.2. Argentina 10.4.6.3. Rest of South America 10.5. Asia-Pacific 10.5.1. Introduction 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country 10.5.6.1. China 10.5.6.2. India 10.5.6.3. Japan Australia 10.5.6.4. Rest of Asia-Pacific 10.6. Middle East and Africa 10.6.1. Introduction 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Product Type 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Distribution Channels 11. Competitive Landscape 11.1. Competitive Scenario 11.2. Market Positioning/Share Analysis 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis 12. Company Profiles 12.1. Novo Nordisk AS* 12.1.1. Company Overview 12.1.2. Product Portfolio and Description 12.1.3. Financial Overview 12.1.4. Key Developments 12.2. Sanofi Aventis 12.3. Biocon 12.4. Julphar 12.5. Pfizer 12.6. Ganli Pharmaceutical Co., Ltd 12.7. Mylan 12.8. Wockhardt 12.9. Eli Lily LIST NOT EXHAUSTIVE 13. Appendix 13.1. About Us and Services 13.2. Contact Us
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