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モバイルコマース市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Mobile Commerce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のモバイルコマース市場は、2021年に8,339億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR33.4%を示し、2027年までに4兆7119億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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142 英語

 

サマリー

世界のモバイルコマース市場は、2021年に8,339億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR33.4%を示し、2027年までに4兆7119億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を考慮し、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

モバイルコマース(M-コマース)は、電子商取引の一種で、無線携帯端末を使用してオンラインで商取引を行うことを指します。モバイルバンキング、アプリ内購入、Amazonモバイルアプリなどの仮想市場アプリ、Google Pay、Apple Pay、Samsung Payなどのデジタルウォレットで構成されています。携帯電話、スマートフォン、スマートウォッチ、タブレットなどのワイヤレスデバイスを利用して、お金のやりとりを承認、開始、確認します。これは、近距離無線通信やインターネットを使用して取引を処理するPOS(Point of Sales)端末が利用可能であることによって促進される。

安全性、利便性が高く、インターネットに簡単にアクセスできる無線携帯端末の利用が増えたことで、技術に詳しい消費者はデジタルウォレットやオンライン決済ゲートウェイを利用してモバイルベースの決済を行うようになりました。これらの方法によって、購入者は非接触で支払いを行うことができるため、カードのスワイプや手入力が不要になり、人的ミスを減らし、よりスムーズなチェックアウトを実現することができるようになりました。この傾向は、指紋や顔認識などの生体認証など、モバイル機器やウェアラブル機器に複数の安全機能が導入され、モバイル決済の安全性が高まったことにより、さらに促進されました。さらに、多くのサービスプロバイダーがモバイル通信事業者と連携し、高度な決済ソリューションを提供しています。また、各国政府がデジタル決済の普及に向けた取り組みを行っていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、BYOD(Bring-your-Own-Device:私物端末の持ち込み)の増加傾向やブロードバンド接続の拡大も、業界の成長を刺激する要因の1つとなっています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のモバイルコマース市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、取引タイプ、決済モード、ユーザーのタイプに基づいて市場を分類しています。

トランザクションタイプ別内訳。

M-リテール
Mチケッティング
Mビリング
その他

決済手段別構成比。

近距離無線通信(NFC)
プレミアムSMS
ワイヤレス・アプリケーション・プロトコル(WAP)
その他

ユーザータイプ別構成比

スマートデバイスユーザー
フィーチャーフォンユーザー

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、Amazon.com Inc.、Apple Inc.、ASOS.com Limited、eBay Inc、Ericsson Inc、Gemalto(Thales Goup)、Google LLC、IBM Corporation、Mastercard Inc、mopay Inc、Netflix、Inc、PayPal Holdings、SAP ERPおよびVisa Inc.などが挙げられます。

本レポートで回答した主な質問
モバイルコマースの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域別市場とは?
COVID-19は世界のモバイルコマース市場にどのような影響を与えたか?
トランザクションタイプに基づく市場の内訳は?
支払いモード別の市場構成は?
ユーザーのタイプに基づく市場の内訳は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
モバイルコマースの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Commerce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Transaction Type
6.1 M-Retailing
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 M-Ticketing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 M-Billing
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Payment Mode
7.1 Near Field Communication (NFC)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Premium SMS
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Wireless Application Protocol (WAP)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type of User
8.1 Smart Device Users
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Feature Phone Users
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Amazon.com Inc
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 Apple Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3 ASOS.com Limited
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.4 eBay Inc.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.4.4 SWOT Analysis
13.3.5 Ericsson Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.6 Gemalto (Thales Goup)
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.6.4 SWOT Analysis
13.3.7 Google LLC
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 SWOT Analysis
13.3.8 International Business Machines (IBM)Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 Mastercard Inc.
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials
13.3.9.4 SWOT Analysis
13.3.10 mopay Inc.
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 Netflix Inc.
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.11.3 Financials
13.3.11.4 SWOT Analysis
13.3.12 PayPal Holdings Inc.
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.12.3 Financials
13.3.12.4 SWOT Analysis
13.3.13 SAP ERP
13.3.13.1 Company Overview
13.3.13.2 Product Portfolio
13.3.13.3 Financials
13.3.13.4 SWOT Analysis
13.3.14 Visa Inc.
13.3.14.1 Company Overview
13.3.14.2 Product Portfolio
13.3.14.3 Financials
13.3.14.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global mobile commerce market reached a value of US$ 833.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4,711.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 33.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Mobile commerce, or m-commerce, is a subset of e-commerce that refers to the use of wireless handheld devices for conducting commercial transactions online. It comprises mobile banking, in-app purchases, virtual marketplace apps, such as the Amazon mobile app, and digital wallets like Google Pay, Apple Pay, and Samsung Pay. It utilizes wireless devices, like cellphones, smartphones, smartwatches, and tablets, to authorize, initiate, and confirm the exchange of money. This is facilitated by the availability of point-of-sale (POS) terminals that process transactions using nearfield communications or the internet.

The increasing usage of wireless handheld devices that offer enhanced security, convenience and easy access to the internet has encouraged tech-savvy consumers to make mobile-based payments through digital wallets and online payment gateways. These methods enable buyers to make contactless payments, thereby eliminating card swiping and manual entry, which helps in reducing human error and facilitating a smoother checkout experience. This trend has further been facilitated by the introduction of multiple safety features in mobile and wearable devices, including biometrics authentication such as fingerprint and facial recognition, which have made mobile payments more secure. Moreover, many service providers are collaborating with mobile operators to offer advanced payment solutions. Along with this, governments of various countries are undertaking initiatives to promote digital payment methods, which is providing a positive impact on market growth. Furthermore, the rising trend of bring-your-own-device (BYOD) and growing broadband connectivity are among the other factors stimulating the growth of the industry.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global mobile commerce market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on transaction type, payment mode and type of user.

Breakup by Transaction Type:

M-Retailing
M-Ticketing
M-Billing
Others

Breakup by Payment Mode:

Near Field Communication (NFC)
Premium SMS
Wireless Application Protocol (WAP)
Others

Breakup by Type of User:

Smart Device Users
Feature Phone Users

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Amazon.com Inc, Apple Inc., ASOS.com Limited, eBay Inc, Ericsson Inc., Gemalto (Thales Goup), Google LLC, International Business Machines (IBM)Corporation, Mastercard Inc., mopay Inc., Netflix, Inc., PayPal Holdings, Inc., SAP ERP, and Visa Inc.

Key Questions Answered in This Report:
How has the global mobile commerce market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global mobile commerce market?
What is the breakup of the market based on the transaction type?
What is the breakup of the market based on the payment mode?
What is the breakup of the market based on the type of user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global mobile commerce market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Mobile Commerce Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Transaction Type
6.1 M-Retailing
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 M-Ticketing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 M-Billing
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Others
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Payment Mode
7.1 Near Field Communication (NFC)
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Premium SMS
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Wireless Application Protocol (WAP)
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Others
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Type of User
8.1 Smart Device Users
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Feature Phone Users
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.3 Profiles of Key Players
13.3.1 Amazon.com Inc
13.3.1.1 Company Overview
13.3.1.2 Product Portfolio
13.3.1.3 Financials
13.3.1.4 SWOT Analysis
13.3.2 Apple Inc.
13.3.2.1 Company Overview
13.3.2.2 Product Portfolio
13.3.2.3 Financials
13.3.2.4 SWOT Analysis
13.3.3 ASOS.com Limited
13.3.3.1 Company Overview
13.3.3.2 Product Portfolio
13.3.3.3 Financials
13.3.4 eBay Inc.
13.3.4.1 Company Overview
13.3.4.2 Product Portfolio
13.3.4.3 Financials
13.3.4.4 SWOT Analysis
13.3.5 Ericsson Inc.
13.3.5.1 Company Overview
13.3.5.2 Product Portfolio
13.3.5.3 Financials
13.3.6 Gemalto (Thales Goup)
13.3.6.1 Company Overview
13.3.6.2 Product Portfolio
13.3.6.3 Financials
13.3.6.4 SWOT Analysis
13.3.7 Google LLC
13.3.7.1 Company Overview
13.3.7.2 Product Portfolio
13.3.7.3 SWOT Analysis
13.3.8 International Business Machines (IBM)Corporation
13.3.8.1 Company Overview
13.3.8.2 Product Portfolio
13.3.8.3 Financials
13.3.8.4 SWOT Analysis
13.3.9 Mastercard Inc.
13.3.9.1 Company Overview
13.3.9.2 Product Portfolio
13.3.9.3 Financials
13.3.9.4 SWOT Analysis
13.3.10 mopay Inc.
13.3.10.1 Company Overview
13.3.10.2 Product Portfolio
13.3.11 Netflix Inc.
13.3.11.1 Company Overview
13.3.11.2 Product Portfolio
13.3.11.3 Financials
13.3.11.4 SWOT Analysis
13.3.12 PayPal Holdings Inc.
13.3.12.1 Company Overview
13.3.12.2 Product Portfolio
13.3.12.3 Financials
13.3.12.4 SWOT Analysis
13.3.13 SAP ERP
13.3.13.1 Company Overview
13.3.13.2 Product Portfolio
13.3.13.3 Financials
13.3.13.4 SWOT Analysis
13.3.14 Visa Inc.
13.3.14.1 Company Overview
13.3.14.2 Product Portfolio
13.3.14.3 Financials
13.3.14.4 SWOT Analysis

 

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