モバイルコマース市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Mobile Commerce Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のモバイルコマース市場は、2021年に8,339億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR33.4%を示し、2027年までに4兆7119億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る
サマリー世界のモバイルコマース市場は、2021年に8,339億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR33.4%を示し、2027年までに4兆7119億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を考慮し、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。モバイルコマース(M-コマース)は、電子商取引の一種で、無線携帯端末を使用してオンラインで商取引を行うことを指します。モバイルバンキング、アプリ内購入、Amazonモバイルアプリなどの仮想市場アプリ、Google Pay、Apple Pay、Samsung Payなどのデジタルウォレットで構成されています。携帯電話、スマートフォン、スマートウォッチ、タブレットなどのワイヤレスデバイスを利用して、お金のやりとりを承認、開始、確認します。これは、近距離無線通信やインターネットを使用して取引を処理するPOS(Point of Sales)端末が利用可能であることによって促進される。 安全性、利便性が高く、インターネットに簡単にアクセスできる無線携帯端末の利用が増えたことで、技術に詳しい消費者はデジタルウォレットやオンライン決済ゲートウェイを利用してモバイルベースの決済を行うようになりました。これらの方法によって、購入者は非接触で支払いを行うことができるため、カードのスワイプや手入力が不要になり、人的ミスを減らし、よりスムーズなチェックアウトを実現することができるようになりました。この傾向は、指紋や顔認識などの生体認証など、モバイル機器やウェアラブル機器に複数の安全機能が導入され、モバイル決済の安全性が高まったことにより、さらに促進されました。さらに、多くのサービスプロバイダーがモバイル通信事業者と連携し、高度な決済ソリューションを提供しています。また、各国政府がデジタル決済の普及に向けた取り組みを行っていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、BYOD(Bring-your-Own-Device:私物端末の持ち込み)の増加傾向やブロードバンド接続の拡大も、業界の成長を刺激する要因の1つとなっています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のモバイルコマース市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、取引タイプ、決済モード、ユーザーのタイプに基づいて市場を分類しています。 トランザクションタイプ別内訳。 M-リテール Mチケッティング Mビリング その他 決済手段別構成比。 近距離無線通信(NFC) プレミアムSMS ワイヤレス・アプリケーション・プロトコル(WAP) その他 ユーザータイプ別構成比 スマートデバイスユーザー フィーチャーフォンユーザー 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、Amazon.com Inc.、Apple Inc.、ASOS.com Limited、eBay Inc、Ericsson Inc、Gemalto(Thales Goup)、Google LLC、IBM Corporation、Mastercard Inc、mopay Inc、Netflix、Inc、PayPal Holdings、SAP ERPおよびVisa Inc.などが挙げられます。 本レポートで回答した主な質問 モバイルコマースの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域別市場とは? COVID-19は世界のモバイルコマース市場にどのような影響を与えたか? トランザクションタイプに基づく市場の内訳は? 支払いモード別の市場構成は? ユーザーのタイプに基づく市場の内訳は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? モバイルコマースの世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Commerce Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Transaction Type 6.1 M-Retailing 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 M-Ticketing 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 M-Billing 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Payment Mode 7.1 Near Field Communication (NFC) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Premium SMS 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Wireless Application Protocol (WAP) 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Type of User 8.1 Smart Device Users 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Feature Phone Users 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Amazon.com Inc 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 Apple Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.2.3 Financials 13.3.2.4 SWOT Analysis 13.3.3 ASOS.com Limited 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 Financials 13.3.4 eBay Inc. 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.4.4 SWOT Analysis 13.3.5 Ericsson Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 Financials 13.3.6 Gemalto (Thales Goup) 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.6.4 SWOT Analysis 13.3.7 Google LLC 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 SWOT Analysis 13.3.8 International Business Machines (IBM)Corporation 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.8.3 Financials 13.3.8.4 SWOT Analysis 13.3.9 Mastercard Inc. 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.9.3 Financials 13.3.9.4 SWOT Analysis 13.3.10 mopay Inc. 13.3.10.1 Company Overview 13.3.10.2 Product Portfolio 13.3.11 Netflix Inc. 13.3.11.1 Company Overview 13.3.11.2 Product Portfolio 13.3.11.3 Financials 13.3.11.4 SWOT Analysis 13.3.12 PayPal Holdings Inc. 13.3.12.1 Company Overview 13.3.12.2 Product Portfolio 13.3.12.3 Financials 13.3.12.4 SWOT Analysis 13.3.13 SAP ERP 13.3.13.1 Company Overview 13.3.13.2 Product Portfolio 13.3.13.3 Financials 13.3.13.4 SWOT Analysis 13.3.14 Visa Inc. 13.3.14.1 Company Overview 13.3.14.2 Product Portfolio 13.3.14.3 Financials 13.3.14.4 SWOT Analysis
SummaryThe global mobile commerce market reached a value of US$ 833.9 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 4,711.9 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 33.4% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Mobile Commerce Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Transaction Type 6.1 M-Retailing 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 M-Ticketing 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 M-Billing 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Others 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Payment Mode 7.1 Near Field Communication (NFC) 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Premium SMS 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Wireless Application Protocol (WAP) 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Others 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Type of User 8.1 Smart Device Users 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Feature Phone Users 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Competitive Landscape 13.1 Market Structure 13.2 Key Players 13.3 Profiles of Key Players 13.3.1 Amazon.com Inc 13.3.1.1 Company Overview 13.3.1.2 Product Portfolio 13.3.1.3 Financials 13.3.1.4 SWOT Analysis 13.3.2 Apple Inc. 13.3.2.1 Company Overview 13.3.2.2 Product Portfolio 13.3.2.3 Financials 13.3.2.4 SWOT Analysis 13.3.3 ASOS.com Limited 13.3.3.1 Company Overview 13.3.3.2 Product Portfolio 13.3.3.3 Financials 13.3.4 eBay Inc. 13.3.4.1 Company Overview 13.3.4.2 Product Portfolio 13.3.4.3 Financials 13.3.4.4 SWOT Analysis 13.3.5 Ericsson Inc. 13.3.5.1 Company Overview 13.3.5.2 Product Portfolio 13.3.5.3 Financials 13.3.6 Gemalto (Thales Goup) 13.3.6.1 Company Overview 13.3.6.2 Product Portfolio 13.3.6.3 Financials 13.3.6.4 SWOT Analysis 13.3.7 Google LLC 13.3.7.1 Company Overview 13.3.7.2 Product Portfolio 13.3.7.3 SWOT Analysis 13.3.8 International Business Machines (IBM)Corporation 13.3.8.1 Company Overview 13.3.8.2 Product Portfolio 13.3.8.3 Financials 13.3.8.4 SWOT Analysis 13.3.9 Mastercard Inc. 13.3.9.1 Company Overview 13.3.9.2 Product Portfolio 13.3.9.3 Financials 13.3.9.4 SWOT Analysis 13.3.10 mopay Inc. 13.3.10.1 Company Overview 13.3.10.2 Product Portfolio 13.3.11 Netflix Inc. 13.3.11.1 Company Overview 13.3.11.2 Product Portfolio 13.3.11.3 Financials 13.3.11.4 SWOT Analysis 13.3.12 PayPal Holdings Inc. 13.3.12.1 Company Overview 13.3.12.2 Product Portfolio 13.3.12.3 Financials 13.3.12.4 SWOT Analysis 13.3.13 SAP ERP 13.3.13.1 Company Overview 13.3.13.2 Product Portfolio 13.3.13.3 Financials 13.3.13.4 SWOT Analysis 13.3.14 Visa Inc. 13.3.14.1 Company Overview 13.3.14.2 Product Portfolio 13.3.14.3 Financials 13.3.14.4 SWOT Analysis
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(mobile)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|