世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オンデマンド交通市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


On-demand Transportation Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のオンデマンド交通市場は、2021年に1,281億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.57%を示し、2027年までに3,760億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
143 英語

 

サマリー

世界のオンデマンド交通市場は、2021年に1,281億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.57%を示し、2027年までに3,760億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

オンデマンド輸送は、乗客が都合の良い時間に旅行を予約することを可能にします。モバイルベースのアプリケーションを使用して、予約の変更、事前予約、キャンセルを行うことができ、通勤客とサービス事業者の両方の利便性を高めます。また、タクシー、自動車、貸切バス、契約バス、パーティーバス、ハイヤーなど、旅客車両や商用車両の予約も可能です。現在、オンデマンド交通は、デジタル化の進展とインターネットベースのサービスの浸透により、世界中で絶大な支持を得ています。
世界のオンデマンド交通市場は、主にスマートフォンの販売台数が増加していることが要因となっています。また、交通関連問題の大幅な増加、燃料費の増加、駐車スペースの減少、自動車の高コストなどが、オンデマンド交通サービスの需要にプラスの影響を与えています。また、オンデマンド交通サービスは、インテリジェントな通信システムにより、安心・安全を提供するものです。また、情報技術(IT)インフラの発展や、個人によるタクシー需要の増加も、オンデマンド交通サービスの成長を促す要因となっています。さらに、オンデマンド交通は、人工知能(AI)を利用して、交通システムを効率的に調整・管理します。乗客に交通関連情報を提供し、運転手との連携を強化する。このことは、市場にとって有利な見通しを生み出しています。市場の成長を促進すると予想されるその他の主な要因としては、世界各地での観光活動の増加、労働者階級の人口増加、ドライブ旅行の傾向の高まり、自動車部門の近代化などが挙げられます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のオンデマンド交通市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、サービスタイプ、車両タイプ、アプリケーションに基づき、市場を分類しています。

サービスタイプ別内訳。

E-Hailing(イーヘイリング
カーシェアリング
レンタカー
駅前モビリティ

車種別構成比

四輪車
マイクロモビリティ

アプリケーション別構成比。
旅客輸送
貨物輸送

地域別構成比。
北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合状況。
ANI Technologies Pvt. Ltd、Avis Budget Group Inc.、Bayerische Motoren Werke AG、Daimler AG、Ford Motor Company、Gett Inc、Grab Holdings Inc、International Business Machine Corporation、Lyft Inc、Robert Bosch GmbH、トヨタ自動車、Uber Technologies Incなどの主要企業のプロファイルと共に、業界の競争状況も検証しています。

本レポートで扱う主な質問
1.2022-2027年の世界のオンデマンド交通市場の成長率はどの程度と予想されますか?
2.世界のオンデマンド交通市場を牽引する主要因は何か?
3.COVID-19が世界のオンデマンド輸送市場に与えた影響とは?
4.オンデマンド交通の世界市場のサービスタイプ別内訳は?
5.オンデマンド交通の世界市場の車種別構成は?
6.オンデマンド交通の世界市場の用途別内訳は?
7.オンデマンド輸送の世界市場における主要地域は?
8.オンデマンド輸送の世界市場における主要なプレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global On-demand Transportation Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Service Type
6.1 E-Hailing
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Car Sharing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Car Rental
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Station-based Mobility
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Vehicle Type
7.1 Four-Wheeler
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Micro Mobility
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Passenger Transportation
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Goods Transportation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 ANI Technologies Pvt. Ltd
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Avis Budget Group Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Bayerische Motoren Werke AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Daimler AG
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Ford Motor Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Gett Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Grab Holdings Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 International Business Machine Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Lyft Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Robert Bosch GmbH
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Toyota Motor Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Uber Technologies Inc.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global on-demand transportation market reached a value of US$ 128.1 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 376.0 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.57% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

On-demand transportation enables passengers to book their journey at a convenient time. It provides the option of modifying, pre-booking or canceling reservations using a mobile-based application, which enhances the convenience of both commuters and service operators. It also assists in booking passenger and commercial vehicles, such as taxis, cars, charter buses, contracted buses, party buses and hired buses. At present, on-demand transportation is gaining immense traction around the world on account of the increasing digitalization and the growing penetration of internet-based services.
The global on-demand transportation market is primarily driven by the rising sales of smartphones. Additionally, a significant increase in traffic-related problems, growing costs of fuel, reduced parking spaces and high costs of automobiles has positively influenced the demand for on-demand transportation services. They offer improved security and safety by utilizing intelligent communication systems. In line with this, numerous developments in the information and technology (IT) infrastructure, coupled with the increasing demand for cab/taxi services by individuals, are acting as another growth-inducing factor. Moreover, on-demand transportation relies on artificial intelligence (AI) to efficiently coordinate and manage transportation systems. It provides passengers with traffic-related information for improved coordination with the drivers. This, in turn, is creating a favorable outlook for the market. Other major factors anticipated to fuel the growth of the market include increasing tourism activities across the globe, increasing working-class population, rising trend of road trips and modernization in the automotive sector.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global on-demand transportation market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on service type, vehicle type and application.

Breakup by Service Type:

E-Hailing
Car Sharing
Car Rental
Station-Based Mobility

Breakup by Vehicle Type:

Four-Wheeler
Micro Mobility

Breakup by Application:
Passenger Transportation
Goods Transportation

Breakup by Region:
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being ANI Technologies Pvt. Ltd, Avis Budget Group Inc., Bayerische Motoren Werke AG, Daimler AG, Ford Motor Company, Gett Inc., Grab Holdings Inc., International Business Machine Corporation, Lyft Inc., Robert Bosch GmbH, Toyota Motor Corporation and Uber Technologies Inc.

Key Questions Answered in This Report
1. What is the expected growth rate of the global on-demand transportation market during 2022-2027?
2. What are the key factors driving the global on-demand transportation market?
3. What has been the impact of COVID-19 on the global on-demand transportation market?
4. What is the breakup of the global on-demand transportation market based on the service type?
5. What is the breakup of the global on-demand transportation market based on the vehicle type?
6. What is the breakup of the global on-demand transportation market based on the application?
7. What are the key regions in the global on-demand transportation market?
8. Who are the key players/companies in the global on-demand transportation market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global On-demand Transportation Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Service Type
6.1 E-Hailing
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Car Sharing
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Car Rental
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Station-based Mobility
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Vehicle Type
7.1 Four-Wheeler
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Micro Mobility
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Passenger Transportation
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Goods Transportation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia-Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 ANI Technologies Pvt. Ltd
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.2 Avis Budget Group Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 Bayerische Motoren Werke AG
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.3.3 Financials
14.3.3.4 SWOT Analysis
14.3.4 Daimler AG
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 Financials
14.3.4.4 SWOT Analysis
14.3.5 Ford Motor Company
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.5.3 Financials
14.3.5.4 SWOT Analysis
14.3.6 Gett Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Grab Holdings Inc.
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 International Business Machine Corporation
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 Lyft Inc.
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.9.3 Financials
14.3.9.4 SWOT Analysis
14.3.10 Robert Bosch GmbH
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 SWOT Analysis
14.3.11 Toyota Motor Corporation
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.11.3 Financials
14.3.11.4 SWOT Analysis
14.3.12 Uber Technologies Inc.
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio
14.3.12.3 Financials
14.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/14 10:27

156.77 円

166.04 円

201.95 円

ページTOPに戻る