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女性用アパレル市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Women Apparel Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の女性用アパレル市場は、2021年に9,150億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.84%を示し、2027年までに1兆1,650億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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142 英語

 

サマリー

世界の女性用アパレル市場は、2021年に9,150億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR3.84%を示し、2027年までに1兆1,650億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

婦人服は、フォーマルウェアからカジュアルウェア、エスニックウェアまで幅広い商品カテゴリーがあります。近年、可処分所得の膨張に加え、ソーシャルメディアや著名人の推薦、ファッション雑誌の影響力の高まりにより、世界中で高級・プレミアムアパレルの需要がエスカレートしています。その結果、大手ブランドは、ファッションに敏感な個人向けに、さまざまなサイズや価格帯の高級ファッションを提供しています。また、ライフスタイルの変化や持続可能なファッションのトレンドの高まりにより、消費者の嗜好が環境に優しい衣料品へと変化していることも、この業界の特徴となっています。

市場動向と促進要因
Eコマースプラットフォームの影響力の高まりは、世界のレディスアパレル市場を牽引する重要な要因の一つです。オンライン小売店は、利便性、迅速な配達、割引クーポン、簡単なアクセス、支払い、返品ポリシーなどを消費者に提供するため、急速に顧客の支持を集めています。また、女性の労働力人口が増加していることから、大手メーカーはフォーマルウェアの新しいデザインやスタイルの導入に注力しています。また、消費者に最新のファッショントレンドを提供するため、さまざまな生地、パターン、スタイル、色、デザインのトレンディな服の導入も進めています。

また、ビジュアルマーチャンダイジングやファッションレンタルサービスという概念の広がりも、ブランド衣料の売上を伸ばしている。さらに、マスカスタマイゼーションやパーソナライゼーション、3Dニットマシンなど、生産コスト削減や品質向上を目的とした革新的な戦略の採用が、今後数年間の市場成長を後押しすると予想されます。しかし、コロナウイルス感染症(COVID-19)の大流行により、サプライチェーンの混乱や小売施設の一時閉鎖が発生し、業界の成長に大きな影響を及ぼしています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の女性用アパレル市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに提供しています。当レポートでは、製品タイプ、シーズン、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

トップス、ドレス
ボトムウェア
インナー・寝巻き
コート・ジャケット・スーツ
エスニックウェア
その他

季節別構成比

夏物

オールシーズン

販売チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
専売店
複数ブランド販売店
オンラインストア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレーヤーとして、Adidas AG、Burberry Group Plc、Dolce & Gabbana、Forever21、Giorgio Armani S.p.A.、Industria de Diseño Textil S.A.、Kering、L Brands Inc、LVMH、PVH Corp、Prada S.p.A. および Uniqlo Co.などがいます。Ltd.(株)ファーストリテイリング)です。

本レポートで回答した主な質問
世界の女性用アパレル市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の女性用アパレル市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
シーズン別の市場構成は?
流通チャネル別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
女性用アパレルの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Women Apparel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Tops and Dresses
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Bottom Wear
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Innerwear and Sleepwear
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Coats, Jackets and Suits
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Ethnic Wear
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Season
7.1 Summer Wear
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Winter Wear
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 All Season Wear
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Exclusive Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Multi-Brand Retail Outlets
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Adidas AG
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Burberry Group Plc
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Dolce & Gabbana
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Forever21
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Giorgio Armani S.p.A
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Industria de Diseño Textil, S.A.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Kering
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 L Brands Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 LVMH
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 PVH Corp.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Prada S.p.A.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Uniqlo Co. Ltd. (Fast Retailing Co. Ltd.)
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global women apparel market reached a value of US$ 915 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,165 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 3.84% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Women’s apparel is a broad category of products, including formal wear to casual and ethnic clothing. In recent years, the inflating disposable incomes, along with the rising influence of social media, celebrity endorsements and fashion magazines, have escalated the demand for luxury and premium apparel across the globe. As a result, leading brands are providing exclusive high fashion clothing items in different sizes and price segments for fashion-conscious individuals. The industry is also witnessing a shift in consumer preferences toward environment-friendly apparel on account of changing lifestyles and the growing trend of sustainable fashion.

Market Trends and Drivers:
The rising influence of e-commerce platforms is one of the key factors driving the global women’s apparel market. As online retail stores offer convenience, faster delivery, discount coupons and easy accessibility, payments and return policies to consumers, they are rapidly gaining traction among customers. Additionally, owing to the increasing female workforce participation, leading manufacturers are focusing on the introduction of new designs and styles in formal wear. They are also introducing trendy clothes with different fabrics, patterns, styles, colors and designs to keep consumers updated with the latest fashion trends.

The growing concept of visual merchandising and fashion rental services is also increasing the sales of branded apparels. Apart from this, the adoption of innovative strategies, such as mass customization and personalization, and 3D knitting machines, to reduce production costs and improve quality, are anticipated to bolster the market growth in the upcoming years. However, the industry growth is being highly influenced due to the coronavirus disease (COVID-19) pandemic, which has led to disruptions in the supply chain and temporary closure of retail facilities.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global women apparel market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, season and distribution channel.

Breakup by Product Type:

Tops and Dresses
Bottom Wear
Innerwear and Sleepwear
Coats, Jackets and Suits
Ethnic Wear
Others

Breakup by Season:

Summer Wear
Winter Wear
All Season Wear

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Exclusive Stores
Multi-Brand Retail Outlets
Online Stores
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adidas AG, Burberry Group Plc, Dolce & Gabbana, Forever21, Giorgio Armani S.p.A., Industria de Diseño Textil S.A., Kering, L Brands Inc., LVMH, PVH Corp., Prada S.p.A. and Uniqlo Co. Ltd. (Fast Retailing Co. Ltd.).

Key Questions Answered in This Report:
How has the global women apparel market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global women apparel market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the season?
What is the breakup of the market based on the distribution channel?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global women apparel market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Women Apparel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Tops and Dresses
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Bottom Wear
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Innerwear and Sleepwear
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Coats, Jackets and Suits
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Ethnic Wear
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Others
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Season
7.1 Summer Wear
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Winter Wear
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 All Season Wear
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Exclusive Stores
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Multi-Brand Retail Outlets
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online Stores
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 North America
9.1.1 United States
9.1.1.1 Market Trends
9.1.1.2 Market Forecast
9.1.2 Canada
9.1.2.1 Market Trends
9.1.2.2 Market Forecast
9.2 Asia Pacific
9.2.1 China
9.2.1.1 Market Trends
9.2.1.2 Market Forecast
9.2.2 Japan
9.2.2.1 Market Trends
9.2.2.2 Market Forecast
9.2.3 India
9.2.3.1 Market Trends
9.2.3.2 Market Forecast
9.2.4 South Korea
9.2.4.1 Market Trends
9.2.4.2 Market Forecast
9.2.5 Australia
9.2.5.1 Market Trends
9.2.5.2 Market Forecast
9.2.6 Indonesia
9.2.6.1 Market Trends
9.2.6.2 Market Forecast
9.2.7 Others
9.2.7.1 Market Trends
9.2.7.2 Market Forecast
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.1.1 Market Trends
9.3.1.2 Market Forecast
9.3.2 France
9.3.2.1 Market Trends
9.3.2.2 Market Forecast
9.3.3 United Kingdom
9.3.3.1 Market Trends
9.3.3.2 Market Forecast
9.3.4 Italy
9.3.4.1 Market Trends
9.3.4.2 Market Forecast
9.3.5 Spain
9.3.5.1 Market Trends
9.3.5.2 Market Forecast
9.3.6 Russia
9.3.6.1 Market Trends
9.3.6.2 Market Forecast
9.3.7 Others
9.3.7.1 Market Trends
9.3.7.2 Market Forecast
9.4 Latin America
9.4.1 Brazil
9.4.1.1 Market Trends
9.4.1.2 Market Forecast
9.4.2 Mexico
9.4.2.1 Market Trends
9.4.2.2 Market Forecast
9.4.3 Others
9.4.3.1 Market Trends
9.4.3.2 Market Forecast
9.5 Middle East and Africa
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Breakup by Country
9.5.3 Market Forecast
10 SWOT Analysis
10.1 Overview
10.2 Strengths
10.3 Weaknesses
10.4 Opportunities
10.5 Threats
11 Value Chain Analysis
12 Porters Five Forces Analysis
12.1 Overview
12.2 Bargaining Power of Buyers
12.3 Bargaining Power of Suppliers
12.4 Degree of Competition
12.5 Threat of New Entrants
12.6 Threat of Substitutes
13 Price Analysis
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Adidas AG
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Burberry Group Plc
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.3 Dolce & Gabbana
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Forever21
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.5 Giorgio Armani S.p.A
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Industria de Diseño Textil, S.A.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.6.3 Financials
14.3.6.4 SWOT Analysis
14.3.7 Kering
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.8 L Brands Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.8.3 Financials
14.3.8.4 SWOT Analysis
14.3.9 LVMH
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 PVH Corp.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio
14.3.10.3 Financials
14.3.10.4 SWOT Analysis
14.3.11 Prada S.p.A.
14.3.11.1 Company Overview
14.3.11.2 Product Portfolio
14.3.12 Uniqlo Co. Ltd. (Fast Retailing Co. Ltd.)
14.3.12.1 Company Overview
14.3.12.2 Product Portfolio

 

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