旅行用品の小売市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Travel Retail Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の旅行小売市場は、2021年に525億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.60%を示し、2027年までに825億7000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る
サマリー世界の旅行小売市場は、2021年に525億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR7.60%を示し、2027年までに825億7000万米ドルの市場に達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。トラベルリテールとは、トランジット中の海外旅行者に商品やサービスを販売することを指します。この取引は通常、空港や港などの旅行環境で行われ、買い手は商圏に入るために国籍証明や旅行証明の提示が必要となります。小売店では、地方税や国税、物品税を含む支払いを受け付けています。また、ホテル、国境船、国際線航空機、フェリー、クルーズ、その他国際水域を航行する船舶でも、旅行用品を購入することができます。トラベルリテールでは、美容・パーソナルケア製品、香水、高級アルコール、タバコ、食品・飲料、ファッションアクセサリー、電化製品などが一般的に販売されています。 トラベルリテールの市場動向 世界的に旅行・観光産業が大きく成長していることが、この市場に明るい見通しをもたらしている主な要因の一つです。旅行中に高級品や贅沢品を購入したいという消費者の嗜好が高まっているため、旅行小売店や免税店は空港にとって非航空系の主要な収入源の一つとなっています。これに伴い、海外旅行者の間で高級ワインやスピリッツへの傾倒が高まっていることも、市場成長の原動力となっています。さらに、eコマースによる旅行小売ソリューションの登場も、市場の成長を後押ししています。小売業者はウェブサイトやスマートフォンのアプリケーションを通じて製品を広く提供しており、消費者が製品を予約注文し、到着後に便利に受け取ることができるようになっています。さらに、タッチスクリーンやインタラクティブなリテールキオスクの発売など、さまざまな技術の進歩も成長を促す要因として作用しています。これらのセルフサービス・キオスクは、乗客の興味を引き、シームレスな注文・決済ソリューションを提供することができます。その他の要因としては、消費者の支出能力の向上、特に発展途上国における国際観光を促進するための有利な政府政策の実施などがあり、市場の成長に向けて推進すると予想されます。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のトラベルリテール市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプ、分野、流通チャネルに基づいて市場を分類しています。 製品タイプ別内訳。 香水と化粧品 ワイン・蒸留酒 エレクトロニクス ラグジュアリー 食品・菓子・ケータリング タバコ その他 セクター別構成比 免税 有税 流通チャネル別構成比。 空港 クルーズライナー 鉄道駅 国境、繁華街、ホテルショップ 地域別内訳 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合状況。 業界の競争環境についても、主要企業のプロファイルとともに検証しています。Ltd.、Dufry AG、Duty Free Americas Inc、Gebr. Heinemann SE & Co.KG、KING POWER International、Lagardère S.A、Lotte Hotels & Resorts (Lotte Corporation)、LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton、The Shilla Duty Free (Hotel Shilla Co. Ltd.)などの主要企業のプロファイルを調査しています。 本レポートで回答した主な質問 世界のトラベルリテール市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のトラベルリテール市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域別市場とは? 製品タイプに基づく市場の内訳は? 分野別の市場構成は? 流通チャネルに基づく市場の内訳は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界のトラベルリテール市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Travel Retail Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Perfume and Cosmetics 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Wine and Spirit 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Electronics 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Luxury Goods 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Food, Confectionery and Catering 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Tobacco 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Others 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Sector 7.1 Duty-Free 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Duty Paid 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Airports 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cruise Liner 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Railway Station 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Border, Downtown and Hotel Shop 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Aer Rianta International 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 China Duty Free Group Co. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Dufry AG 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Duty Free Americas Inc 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 Gebr. Heinemann SE & Co. KG 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 KING POWER International 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Lagardère S.A 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Lotte Hotels & Resorts (Lotte Corporation) 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 The Shilla Duty Free (Hotel Shilla Co. Ltd.) 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio
SummaryThe global travel retail market reached a value of US$ 52.50 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 82.57 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 7.60% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Travel Retail Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Product Type 6.1 Perfume and Cosmetics 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Wine and Spirit 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Electronics 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Luxury Goods 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Food, Confectionery and Catering 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Tobacco 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Others 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Sector 7.1 Duty-Free 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Duty Paid 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Airports 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Cruise Liner 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Railway Station 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Border, Downtown and Hotel Shop 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 North America 9.1.1 United States 9.1.1.1 Market Trends 9.1.1.2 Market Forecast 9.1.2 Canada 9.1.2.1 Market Trends 9.1.2.2 Market Forecast 9.2 Asia-Pacific 9.2.1 China 9.2.1.1 Market Trends 9.2.1.2 Market Forecast 9.2.2 Japan 9.2.2.1 Market Trends 9.2.2.2 Market Forecast 9.2.3 India 9.2.3.1 Market Trends 9.2.3.2 Market Forecast 9.2.4 South Korea 9.2.4.1 Market Trends 9.2.4.2 Market Forecast 9.2.5 Australia 9.2.5.1 Market Trends 9.2.5.2 Market Forecast 9.2.6 Indonesia 9.2.6.1 Market Trends 9.2.6.2 Market Forecast 9.2.7 Others 9.2.7.1 Market Trends 9.2.7.2 Market Forecast 9.3 Europe 9.3.1 Germany 9.3.1.1 Market Trends 9.3.1.2 Market Forecast 9.3.2 France 9.3.2.1 Market Trends 9.3.2.2 Market Forecast 9.3.3 United Kingdom 9.3.3.1 Market Trends 9.3.3.2 Market Forecast 9.3.4 Italy 9.3.4.1 Market Trends 9.3.4.2 Market Forecast 9.3.5 Spain 9.3.5.1 Market Trends 9.3.5.2 Market Forecast 9.3.6 Russia 9.3.6.1 Market Trends 9.3.6.2 Market Forecast 9.3.7 Others 9.3.7.1 Market Trends 9.3.7.2 Market Forecast 9.4 Latin America 9.4.1 Brazil 9.4.1.1 Market Trends 9.4.1.2 Market Forecast 9.4.2 Mexico 9.4.2.1 Market Trends 9.4.2.2 Market Forecast 9.4.3 Others 9.4.3.1 Market Trends 9.4.3.2 Market Forecast 9.5 Middle East and Africa 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Breakup by Country 9.5.3 Market Forecast 10 SWOT Analysis 10.1 Overview 10.2 Strengths 10.3 Weaknesses 10.4 Opportunities 10.5 Threats 11 Value Chain Analysis 12 Porters Five Forces Analysis 12.1 Overview 12.2 Bargaining Power of Buyers 12.3 Bargaining Power of Suppliers 12.4 Degree of Competition 12.5 Threat of New Entrants 12.6 Threat of Substitutes 13 Price Analysis 14 Competitive Landscape 14.1 Market Structure 14.2 Key Players 14.3 Profiles of Key Players 14.3.1 Aer Rianta International 14.3.1.1 Company Overview 14.3.1.2 Product Portfolio 14.3.2 China Duty Free Group Co. Ltd. 14.3.2.1 Company Overview 14.3.2.2 Product Portfolio 14.3.3 Dufry AG 14.3.3.1 Company Overview 14.3.3.2 Product Portfolio 14.3.3.3 Financials 14.3.3.4 SWOT Analysis 14.3.4 Duty Free Americas Inc 14.3.4.1 Company Overview 14.3.4.2 Product Portfolio 14.3.5 Gebr. Heinemann SE & Co. KG 14.3.5.1 Company Overview 14.3.5.2 Product Portfolio 14.3.6 KING POWER International 14.3.6.1 Company Overview 14.3.6.2 Product Portfolio 14.3.7 Lagardère S.A 14.3.7.1 Company Overview 14.3.7.2 Product Portfolio 14.3.8 Lotte Hotels & Resorts (Lotte Corporation) 14.3.8.1 Company Overview 14.3.8.2 Product Portfolio 14.3.9 LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton 14.3.9.1 Company Overview 14.3.9.2 Product Portfolio 14.3.9.3 Financials 14.3.9.4 SWOT Analysis 14.3.10 The Shilla Duty Free (Hotel Shilla Co. Ltd.) 14.3.10.1 Company Overview 14.3.10.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(retail)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/14 10:27 156.77 円 166.04 円 201.95 円 |