インドの繊維・アパレル市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Indian Textile and Apparel Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドの繊維・アパレル市場は、2021年に1,512億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.8%を示し、2027年までに3441億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る
サマリーインドの繊維・アパレル市場は、2021年に1,512億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.8%を示し、2027年までに3441億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。テキスタイルとは、ジュート、ポリエステル、綿、ウールなどを原料とした織物、糸、繊維を指す言葉として広く使われている。インドでは、繊維・アパレル産業は最も古い産業の1つであり、長年にわたって数々の発展を遂げてきました。しかし、近代的な繊維産業が認知されるようになったのは、19世紀初頭、カルカッタに最初の繊維工場が設立されたときです。現在、繊維・アパレル市場はインド経済にとって不可欠な存在となっています。これは、綿、絹、ウールなど、衣料品の製造に使用される原材料が豊富にあることが要因です。また、政府は、インドの繊維・アパレル産業への民間投資を促進するため、労働者育成のための「総合繊維公園計画」や「技術向上基金計画」に基づく投資を行っています。 インドの繊維・アパレル市場の推進要因 インドはジュートと綿の最大生産国であり、絹の生産は第2位である。豊富な原材料と安価な人件費により、繊維・アパレルの製造コストは他の多くの競合国よりも大幅に低くなっています。 インドは現在、世界でも有数の若年層を抱えています。現在、全人口の約半数が25歳以下です。この年齢層は繊維・衣料品の最大消費者層であり、今後5年間の消費を牽引すると予想されます。 インターネットの普及に伴い、オンライン小売業は国内で大きな成長を遂げています。消費者は現在、買い物のしやすさ、複数の選択肢、より良いキャンペーン、簡単な返品条件などを求めています。オンライン販売の拡大により、繊維業界は全国各地の消費者にリーチできるようになりました。 購買習慣の変化により、消費者はニーズベースの衣料品から願望ベースの衣料品へとシフトしています。以前は、インドの消費者は必要な時に必要なだけのファッションアイテムを購入していましたが、衣料品の購入は基本的な必要性を超え、今や願望や個性、ステータスシンボルを反映するものとなってきています。ベーシックなテキスタイルは消費者のバスケットの一部を占め続けているが、近年、願望を形にする衣料品の需要が著しく伸びている。 主要市場のセグメンテーション IMARC Groupでは、インドの繊維・アパレル市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国・州レベルの予測を行っています。当レポートでは、用途、原材料、製品タイプに基づいて市場を分類しています。 用途別内訳。 衣料用テキスタイル テクニカルテキスタイル ファッションテキスタイル ホームデコレーションテキスタイル その他のテキスタイル 繊維・アパレル市場は用途別に分類されており、主に衣料、技術、インテリア、ファッションの4つに分類されています。このうち、衣料が最も大きな割合を占めています。 原材料別の構成比。 天然繊維 人造繊維 原材料に基づき、市場は天然繊維と人工繊維に分類されます。現在、天然繊維が最も大きなセグメントを占めています。 製品タイプ別の内訳。 糸 生地 繊維 その他 製品タイプ別に見ると、市場はヤーン、ファブリック、ファイバーに分類されます。この中で、ヤーンは最も人気のある製品タイプです。 州別の内訳 マハラシュトラ州 ウッタルプラデシュ州 タミルナドゥ州 グジャラート州 カルナータカ州 その他 地域別では、マハラシュトラ州がインド最大の繊維・衣料品市場となっています。その他の主な市場としては、ウッタルプラデシュ州、タミルナドゥ州、グジャラート州、カルナータカ州などがあります。 競合環境 本レポートでは、インドの繊維・アパレル市場の競争環境について、同市場で事業を展開する主要企業のプロファイルと共に考察しています。 本レポートでは、インドの繊維・アパレル市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場推進要因と課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドの繊維・アパレル産業に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問 インドの繊維・アパレル市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移していくのか? インドの繊維・アパレル市場の主要な状態は? COVID-19はインドの繊維・アパレル市場にどのような影響を与えたか? インドの繊維・アパレル市場で人気のある製品タイプは? インドの繊維・アパレル市場における様々な用途区分は? インドの繊維・アパレル市場における主要な原材料は何か? インドの繊維・アパレル市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは? インドの繊維・アパレル市場における主要な推進要因と課題は何か? インドの繊維・アパレル市場の構造と主要プレイヤーは? インドの繊維・アパレル市場における競争の度合いとは? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Textile and Apparel Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Product Type 5.4 Market Breakup by Application 5.5 Market Breakup by Raw Material 5.6 Market Breakup by Region 5.7 Market Forecast 6 India Textile and Apparel Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Key Price Indicators 6.4.2 Current and Historical Price Trends 6.5 Market Breakup by States 6.6 Market Breakup by Raw Material 6.7 Market Breakup by Product Type 6.8 Market Breakup by Application 6.9 Market Forecast 6.10 SWOT Analysis 6.10.1 Overview 6.10.2 Strengths 6.10.3 Weaknesses 6.10.4 Opportunities 6.10.5 Threats 6.11 Value Chain Analysis 6.11.1 Raw Material Suppliers 6.11.2 Yarn Producers 6.11.3 Weavers 6.11.4 Textile Manufacturers 6.11.5 Wholesalers 6.11.6 Exporters 6.11.7 Retailers 6.11.8 End-Users 6.12 Porter’s Five Forces Analysis 6.12.1 Overview 6.12.2 Bargaining Power of Buyers 6.12.3 Bargaining Power of Suppliers 6.12.4 Degree of Rivalry 6.12.5 Threat of New Entrants 6.12.6 Threat of Substitutes 6.13 Government Initiatives 6.14 Key Success and Risk Factors 7 Market Breakup by States 7.1 Maharashtra 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Uttar Pradesh 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Tamil Nadu 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Gujarat 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Karnataka 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Raw Material 8.1 Natural Fibres 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Man-Made Fibres 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Clothing Textiles 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Technical Textiles 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Fashion Textiles 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Home-Decor Textiles 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Other Textiles 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Product Type 10.1 Yarn 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Fabric 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Fibre 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Others 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Competitive Landscape 11.1 Market Structure 11.2 Key Players 12 Textile and Apparel Manufacturing Process 12.1 Product Overview 12.2 Detailed Process flow 12.3 Various Types of Unit Operations Involved 12.4 Raw Material Requirements 13 Profile of Key Players 13.1 Welspun 13.2 Vardhman Group 13.3 Alok Industries Limited 13.4 Raymond Limited 13.5 Bombay Dyeing 13.6 Garden Silk Mills Limited
SummaryThe Indian textile and apparel market reached a value of US$ 151.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 344.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 2.6 Study Assumptions 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Textile and Apparel Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Market Breakup by Product Type 5.4 Market Breakup by Application 5.5 Market Breakup by Raw Material 5.6 Market Breakup by Region 5.7 Market Forecast 6 India Textile and Apparel Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Trends 6.4.1 Key Price Indicators 6.4.2 Current and Historical Price Trends 6.5 Market Breakup by States 6.6 Market Breakup by Raw Material 6.7 Market Breakup by Product Type 6.8 Market Breakup by Application 6.9 Market Forecast 6.10 SWOT Analysis 6.10.1 Overview 6.10.2 Strengths 6.10.3 Weaknesses 6.10.4 Opportunities 6.10.5 Threats 6.11 Value Chain Analysis 6.11.1 Raw Material Suppliers 6.11.2 Yarn Producers 6.11.3 Weavers 6.11.4 Textile Manufacturers 6.11.5 Wholesalers 6.11.6 Exporters 6.11.7 Retailers 6.11.8 End-Users 6.12 Porter’s Five Forces Analysis 6.12.1 Overview 6.12.2 Bargaining Power of Buyers 6.12.3 Bargaining Power of Suppliers 6.12.4 Degree of Rivalry 6.12.5 Threat of New Entrants 6.12.6 Threat of Substitutes 6.13 Government Initiatives 6.14 Key Success and Risk Factors 7 Market Breakup by States 7.1 Maharashtra 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Uttar Pradesh 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Tamil Nadu 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Gujarat 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Karnataka 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Raw Material 8.1 Natural Fibres 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Man-Made Fibres 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Application 9.1 Clothing Textiles 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Technical Textiles 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Fashion Textiles 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Home-Decor Textiles 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Other Textiles 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Product Type 10.1 Yarn 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Fabric 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Fibre 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Others 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 11 Competitive Landscape 11.1 Market Structure 11.2 Key Players 12 Textile and Apparel Manufacturing Process 12.1 Product Overview 12.2 Detailed Process flow 12.3 Various Types of Unit Operations Involved 12.4 Raw Material Requirements 13 Profile of Key Players 13.1 Welspun 13.2 Vardhman Group 13.3 Alok Industries Limited 13.4 Raymond Limited 13.5 Bombay Dyeing 13.6 Garden Silk Mills Limited
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