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インドの繊維・アパレル市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Textile and Apparel Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドの繊維・アパレル市場は、2021年に1,512億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.8%を示し、2027年までに3441億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,299
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108 英語

 

サマリー

インドの繊維・アパレル市場は、2021年に1,512億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.8%を示し、2027年までに3441億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献要因としてレポートに含まれています。

テキスタイルとは、ジュート、ポリエステル、綿、ウールなどを原料とした織物、糸、繊維を指す言葉として広く使われている。インドでは、繊維・アパレル産業は最も古い産業の1つであり、長年にわたって数々の発展を遂げてきました。しかし、近代的な繊維産業が認知されるようになったのは、19世紀初頭、カルカッタに最初の繊維工場が設立されたときです。現在、繊維・アパレル市場はインド経済にとって不可欠な存在となっています。これは、綿、絹、ウールなど、衣料品の製造に使用される原材料が豊富にあることが要因です。また、政府は、インドの繊維・アパレル産業への民間投資を促進するため、労働者育成のための「総合繊維公園計画」や「技術向上基金計画」に基づく投資を行っています。

インドの繊維・アパレル市場の推進要因

インドはジュートと綿の最大生産国であり、絹の生産は第2位である。豊富な原材料と安価な人件費により、繊維・アパレルの製造コストは他の多くの競合国よりも大幅に低くなっています。
インドは現在、世界でも有数の若年層を抱えています。現在、全人口の約半数が25歳以下です。この年齢層は繊維・衣料品の最大消費者層であり、今後5年間の消費を牽引すると予想されます。
インターネットの普及に伴い、オンライン小売業は国内で大きな成長を遂げています。消費者は現在、買い物のしやすさ、複数の選択肢、より良いキャンペーン、簡単な返品条件などを求めています。オンライン販売の拡大により、繊維業界は全国各地の消費者にリーチできるようになりました。
購買習慣の変化により、消費者はニーズベースの衣料品から願望ベースの衣料品へとシフトしています。以前は、インドの消費者は必要な時に必要なだけのファッションアイテムを購入していましたが、衣料品の購入は基本的な必要性を超え、今や願望や個性、ステータスシンボルを反映するものとなってきています。ベーシックなテキスタイルは消費者のバスケットの一部を占め続けているが、近年、願望を形にする衣料品の需要が著しく伸びている。

主要市場のセグメンテーション
IMARC Groupでは、インドの繊維・アパレル市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国・州レベルの予測を行っています。当レポートでは、用途、原材料、製品タイプに基づいて市場を分類しています。

用途別内訳。

衣料用テキスタイル
テクニカルテキスタイル
ファッションテキスタイル
ホームデコレーションテキスタイル
その他のテキスタイル

繊維・アパレル市場は用途別に分類されており、主に衣料、技術、インテリア、ファッションの4つに分類されています。このうち、衣料が最も大きな割合を占めています。

原材料別の構成比。

天然繊維
人造繊維

原材料に基づき、市場は天然繊維と人工繊維に分類されます。現在、天然繊維が最も大きなセグメントを占めています。

製品タイプ別の内訳。


生地
繊維
その他

製品タイプ別に見ると、市場はヤーン、ファブリック、ファイバーに分類されます。この中で、ヤーンは最も人気のある製品タイプです。

州別の内訳

マハラシュトラ州
ウッタルプラデシュ州
タミルナドゥ州
グジャラート州
カルナータカ州
その他

地域別では、マハラシュトラ州がインド最大の繊維・衣料品市場となっています。その他の主な市場としては、ウッタルプラデシュ州、タミルナドゥ州、グジャラート州、カルナータカ州などがあります。

競合環境

本レポートでは、インドの繊維・アパレル市場の競争環境について、同市場で事業を展開する主要企業のプロファイルと共に考察しています。

本レポートでは、インドの繊維・アパレル市場について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供しています。市場のマクロ的な概観から、産業実績のミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場推進要因と課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐に渡ります。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、その他インドの繊維・アパレル産業に何らかの利害関係を持つ、または何らかの形で進出を計画しているすべての人々にとって必読の書です。本レポートで回答した主な質問

インドの繊維・アパレル市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後どのように推移していくのか?
インドの繊維・アパレル市場の主要な状態は?
COVID-19はインドの繊維・アパレル市場にどのような影響を与えたか?
インドの繊維・アパレル市場で人気のある製品タイプは?
インドの繊維・アパレル市場における様々な用途区分は?
インドの繊維・アパレル市場における主要な原材料は何か?
インドの繊維・アパレル市場のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
インドの繊維・アパレル市場における主要な推進要因と課題は何か?
インドの繊維・アパレル市場の構造と主要プレイヤーは?
インドの繊維・アパレル市場における競争の度合いとは?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Textile and Apparel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Application
5.5 Market Breakup by Raw Material
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 India Textile and Apparel Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Trends
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Current and Historical Price Trends
6.5 Market Breakup by States
6.6 Market Breakup by Raw Material
6.7 Market Breakup by Product Type
6.8 Market Breakup by Application
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Raw Material Suppliers
6.11.2 Yarn Producers
6.11.3 Weavers
6.11.4 Textile Manufacturers
6.11.5 Wholesalers
6.11.6 Exporters
6.11.7 Retailers
6.11.8 End-Users
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Rivalry
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Government Initiatives
6.14 Key Success and Risk Factors
7 Market Breakup by States
7.1 Maharashtra
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Uttar Pradesh
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Tamil Nadu
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Gujarat
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Karnataka
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Raw Material
8.1 Natural Fibres
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Man-Made Fibres
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Clothing Textiles
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Technical Textiles
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Fashion Textiles
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Home-Decor Textiles
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Other Textiles
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Product Type
10.1 Yarn
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Fabric
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Fibre
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
12 Textile and Apparel Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Raw Material Requirements
13 Profile of Key Players
13.1 Welspun
13.2 Vardhman Group
13.3 Alok Industries Limited
13.4 Raymond Limited
13.5 Bombay Dyeing
13.6 Garden Silk Mills Limited

 

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Summary

The Indian textile and apparel market reached a value of US$ 151.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 344.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.8% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Textile is a term widely used for referring to woven fabrics, yarns and fibers made from jute, polyester, cotton, wool, etc. In India, the textile and apparel industry is one of the oldest industries that has witnessed numerous developments over the years. The modern textile industry, however, came into recognition in the early 19th Century with the establishment of the first textile mill in Calcutta. Today, the textile and apparel market has become a vital contributor to the Indian economy. This can be attributed to the abundant availability of raw materials used for manufacturing apparel such as cotton, silk, wool, etc. The Government is also making investments under the Scheme for Integrated Textile Parks and the Technology Upgradation Fund Scheme for training workforce and to encourage private investment in the Indian textile and apparel industry.

Indian Textile and Apparel Market Drivers:

India represents the largest producer of jute and cotton, and the second largest producer of silk. Due to the high abundance of raw materials coupled by cheap labour costs, the cost of manufacturing textile and apparel is significantly lower than many other competing countries.
India currently has one of the world’s largest young population. Currently around half of the total population is below 25 years of age. This age group represents one of the biggest consumer group of textiles and apparel and is expected to drive the spending over the next five years.
Catalyzed by increasing penetration of the internet, online retailing has witnessed strong growth in the country. Consumers are now looking for ease of shopping, multiple options, better offers and easy return policies. The growth in online sales have enabled the textile industry to reach consumers residing across every corner of the nation.
Due to a change in buying habits, consumers are now shifting from need-based clothing to aspiration-based clothing. Contrary to previous years, where Indian consumers purchased fashion items as and when required, buying clothes has become more than a basic need; it is now a reflection of aspiration, personality, and a status symbol. Though basic textiles continue to represent a part of the consumer’s basket, the demand for aspirational clothing has increased significantly in recent years.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian textile and apparel market, along with forecasts at the country and state level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on application, raw material and product type.

Breakup by Application:

Clothing Textiles
Technical Textiles
Fashion Textiles
Home-Decor Textiles
Other Textiles

The textile and apparel market has been segmented on the basis of applications which mainly include clothing, technical, home-decor and fashion. Amongst these, clothing is the largest segment.

Breakup by Raw Material:

Natural Fibres
Man-Made Fibres

Based on raw materials, the market has been segmented into natural and man-made fibers. Currently, natural fibers represent the largest segment.

Breakup by Product Type:

Yarn
Fabric
Fibre
Others

On the basis of product type, the market has been categorized into yarn, fabric and fiber. Amongst these, yarn is the most popular product type.

Breakup by State:

Maharashtra
Uttar Pradesh
Tamil Nadu
Gujarat
Karnataka
Others

On a regional basis, Maharashtra represents the largest market for textiles and apparels in India. Some of the other major markets include Uttar Pradesh, Tamil Nadu, Gujarat and Karnataka.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the Indian textile and apparel market has also been examined in this report along with the profiles of the leading players operating in the market.

This report provides a deep insight into the Indian textile and apparel market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the Indian textile and apparel industry in any manner. Key Questions Answered in This Report:

How has the Indian textile and apparel market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key states in the Indian textile and apparel market?
What has been the impact of COVID-19 on the Indian textile and apparel market?
Which are the popular product types in the Indian textile and apparel market?
What are the various application segments in the Indian textile and apparel market?
What are the major raw materials in the Indian textile and apparel market?
What are the various stages in the value chain of the Indian textile and apparel market?
What are the key driving factors and challenges in the Indian textile and apparel market?
What is the structure of the Indian textile and apparel market and who are the key players?
What is the degree of competition in the Indian textile and apparel market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
2.6 Study Assumptions
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Textile and Apparel Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.4 Market Breakup by Application
5.5 Market Breakup by Raw Material
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
6 India Textile and Apparel Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Trends
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Current and Historical Price Trends
6.5 Market Breakup by States
6.6 Market Breakup by Raw Material
6.7 Market Breakup by Product Type
6.8 Market Breakup by Application
6.9 Market Forecast
6.10 SWOT Analysis
6.10.1 Overview
6.10.2 Strengths
6.10.3 Weaknesses
6.10.4 Opportunities
6.10.5 Threats
6.11 Value Chain Analysis
6.11.1 Raw Material Suppliers
6.11.2 Yarn Producers
6.11.3 Weavers
6.11.4 Textile Manufacturers
6.11.5 Wholesalers
6.11.6 Exporters
6.11.7 Retailers
6.11.8 End-Users
6.12 Porter’s Five Forces Analysis
6.12.1 Overview
6.12.2 Bargaining Power of Buyers
6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
6.12.4 Degree of Rivalry
6.12.5 Threat of New Entrants
6.12.6 Threat of Substitutes
6.13 Government Initiatives
6.14 Key Success and Risk Factors
7 Market Breakup by States
7.1 Maharashtra
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Uttar Pradesh
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Tamil Nadu
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Gujarat
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Karnataka
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Raw Material
8.1 Natural Fibres
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Man-Made Fibres
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Application
9.1 Clothing Textiles
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Technical Textiles
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Fashion Textiles
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Home-Decor Textiles
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Other Textiles
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Product Type
10.1 Yarn
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Fabric
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Fibre
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Others
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
11 Competitive Landscape
11.1 Market Structure
11.2 Key Players
12 Textile and Apparel Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Raw Material Requirements
13 Profile of Key Players
13.1 Welspun
13.2 Vardhman Group
13.3 Alok Industries Limited
13.4 Raymond Limited
13.5 Bombay Dyeing
13.6 Garden Silk Mills Limited

 

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