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オンコロジー分子診断薬市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Oncology Molecular Diagnostics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の腫瘍分子診断市場は、2021年に32億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.7%を示し、2027年までに73億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年6月13日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

世界の腫瘍分子診断市場は、2021年に32億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.7%を示し、2027年までに73億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

がん分子診断薬は、がん細胞の生体分子を分析することで、その存在を確認します。血液、唾液、腫瘍組織のサンプルを用いて、DNA、RNA、細胞タンパク質に含まれる特定の遺伝子配列を検出・測定するための検査がいくつか実施されます。腫瘍分子診断薬は、迅速な分析に役立ち、さらにがんの個別化治療に活用される詳細な情報を提供します。これらの診断ソリューションは、がんの早期発見を目的とした臨床検査やポイントオブケア(POC)検査に応用されています。また、血液バンクでは、提供された血液サンプルに含まれる病原体や感染症を特定するために使用されています。

ライフスタイルの変化、老年人口の増加、喫煙の増加傾向に伴う癌の有病率の上昇は、世界の癌分子診断市場の成長を促す主な要因の1つとなっています。これとは別に、迅速かつ正確な診断に対する需要の高まりと、次世代シーケンサー(NGS)技術の進歩が市場の成長に寄与しています。さらに、ウイルスや細菌感染に苦しむ人々の増加や献血運動への参加の増加が、世界的な腫瘍分子診断薬の需要にプラスの影響を与えています。しかし、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の発生により、いくつかの医療機関は診療予約の回数を減らすことで、がん患者へのパンデミックリスクを軽減するための対策に取り組んでいます。さらに、COVID-19検査の提供に診断リソースを再利用し、その結果、腫瘍学的検査が減少したため、がん患者の定期的なスクリーニングが減少していることが確認されています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のがん分子診断市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、がんタイプ、製品、技術、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

癌の種類別内訳。

乳がん
前立腺癌
大腸がん
子宮頸がん
肝臓癌
肺がん
血液癌
その他

製品別構成比

機器
試薬
その他

技術別構成比

ポリメラーゼ連鎖反応(PCR)
インサイチュハイブリダイゼーション
チップ&マイクロアレイ
等温核酸増幅技術(INAAT)
質量分析
DNAおよびNGSシーケンス
転写媒介増幅(TMA)
その他

エンドユーザー別構成比

病院・診療所
リファレンスラボラトリー
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境
このレポートでは、Agilent Technologies, Inc.、Abbott Laboratories、Bayer AG、Becton, Dickinson and Company、Danaher Corporation、F. Hoffmann-La Roche AG、Hologic, Inc、Qiagen N.V. 、Siemens Healthcare、Sysmex Corporationなどの主要企業による市場競争環境についても分析を行っています。

本レポートで回答した主な質問

がん分子診断薬の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のがん分子診断薬市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場はどのようなものか?
癌の種類に基づく市場の内訳は?
製品別の市場構成は?
技術別の市場構成は?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
がん分子診断の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Oncology Molecular Diagnostics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Cancer Type
6.1 Breast Cancer
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Prostate Cancer
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Colorectal Cancer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cervical Cancer
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Liver Cancer
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Lung Cancer
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Blood Cancer
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Others
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product
7.1 Instruments
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Reagents
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Polymerase Chain Reaction (PCR)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 In Situ Hybridization
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Chips and Microarrays
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Mass Spectrometry
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 DNA and NGS Sequencing
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Transcription Mediated Amplification (TMA)
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Others
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-User
9.1 Hospitals and Clinics
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Reference Laboratories
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Agilent Technologies, Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Abbott Laboratories
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Bayer AG
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Becton, Dickinson and Company
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Danaher Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 Hologic, Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Qiagen N.V.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Siemens Healthcare
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Sysmex Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

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Summary

The global oncology molecular diagnostics market reached a value of US$ 3.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Oncology molecular diagnostics identify the presence of cancer cells by analyzing their biological molecules. Several tests are performed on the blood, saliva, and tumor tissue samples for detecting and measuring specific genetic sequences in the DNA, RNA, and cell proteins. Oncology molecular diagnostics help perform rapid analysis and provide detailed information that is further utilized in the personalized treatment of cancer. These diagnostics solutions find application in clinical and point-of-care (POC) testing for early detection of cancer. They are also used in blood banks to identify pathogens and infectious diseases present in the donated blood samples.

The rising prevalence of cancer on account of changing lifestyles, growing geriatric population, and the increasing trend of smoking represents one of the major factors impelling the global oncology molecular diagnostics market growth. Apart from this, the escalating demand for rapid and accurate diagnosis, along with advancements in next generation sequencing (NGS) techniques, is contributing to the growth of the market. Furthermore, a rise in the number of individuals suffering from viral and bacterial infections and the increasing participation in blood donation campaigns is positively influencing the demand for oncology molecular diagnostics worldwide. However, due to the sudden outbreak of the coronavirus disease (COVID-19), several healthcare institutions are undertaking steps to mitigate the risk of the pandemic on cancer patients by reducing the number of medical appointments. Moreover, regular screening for cancer patients has witnessed a decline due to the repurposing of diagnostics resources for providing COVID-19 testing and consequent reduction in oncology testing.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global oncology molecular diagnostics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on cancer type, product, technology and end-user.

Breakup by Cancer Type:

Breast Cancer
Prostate Cancer
Colorectal Cancer
Cervical Cancer
Liver Cancer
Lung Cancer
Blood Cancer
Others

Breakup by Product:

Instruments
Reagents
Others

Breakup by Technology:

Polymerase Chain Reaction (PCR)
In Situ Hybridization
Chips and Microarrays
Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
Mass Spectrometry
DNA and NGS Sequencing
Transcription Mediated Amplification (TMA)
Others

Breakup by End-User:

Hospitals and Clinics
Reference Laboratories
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Agilent Technologies, Inc., Abbott Laboratories, Bayer AG, Becton, Dickinson and Company, Danaher Corporation, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic, Inc., Qiagen N.V., Siemens Healthcare and Sysmex Corporation.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global oncology molecular diagnostics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global oncology molecular diagnostics market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the cancer type?
What is the breakup of the market based on the product?
What is the breakup of the market based on the technology?
What is the breakup of the market based on the end-user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global oncology molecular diagnostics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Oncology Molecular Diagnostics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Cancer Type
6.1 Breast Cancer
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Prostate Cancer
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Colorectal Cancer
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Cervical Cancer
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Liver Cancer
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Lung Cancer
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Blood Cancer
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Market Forecast
6.8 Others
6.8.1 Market Trends
6.8.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Product
7.1 Instruments
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Reagents
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Technology
8.1 Polymerase Chain Reaction (PCR)
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 In Situ Hybridization
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Chips and Microarrays
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT)
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Mass Spectrometry
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 DNA and NGS Sequencing
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
8.7 Transcription Mediated Amplification (TMA)
8.7.1 Market Trends
8.7.2 Market Forecast
8.8 Others
8.8.1 Market Trends
8.8.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End-User
9.1 Hospitals and Clinics
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Reference Laboratories
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Others
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Agilent Technologies, Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Abbott Laboratories
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.2.4 SWOT Analysis
15.3.3 Bayer AG
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Becton, Dickinson and Company
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.4.3 Financials
15.3.4.4 SWOT Analysis
15.3.5 Danaher Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 SWOT Analysis
15.3.7 Hologic, Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.7.3 Financials
15.3.7.4 SWOT Analysis
15.3.8 Qiagen N.V.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Siemens Healthcare
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 Sysmex Corporation
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis

 

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但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
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