オンコロジー分子診断薬市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Oncology Molecular Diagnostics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の腫瘍分子診断市場は、2021年に32億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.7%を示し、2027年までに73億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念... もっと見る
サマリー世界の腫瘍分子診断市場は、2021年に32億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.7%を示し、2027年までに73億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。がん分子診断薬は、がん細胞の生体分子を分析することで、その存在を確認します。血液、唾液、腫瘍組織のサンプルを用いて、DNA、RNA、細胞タンパク質に含まれる特定の遺伝子配列を検出・測定するための検査がいくつか実施されます。腫瘍分子診断薬は、迅速な分析に役立ち、さらにがんの個別化治療に活用される詳細な情報を提供します。これらの診断ソリューションは、がんの早期発見を目的とした臨床検査やポイントオブケア(POC)検査に応用されています。また、血液バンクでは、提供された血液サンプルに含まれる病原体や感染症を特定するために使用されています。 ライフスタイルの変化、老年人口の増加、喫煙の増加傾向に伴う癌の有病率の上昇は、世界の癌分子診断市場の成長を促す主な要因の1つとなっています。これとは別に、迅速かつ正確な診断に対する需要の高まりと、次世代シーケンサー(NGS)技術の進歩が市場の成長に寄与しています。さらに、ウイルスや細菌感染に苦しむ人々の増加や献血運動への参加の増加が、世界的な腫瘍分子診断薬の需要にプラスの影響を与えています。しかし、コロナウイルス感染症(COVID-19)の突然の発生により、いくつかの医療機関は診療予約の回数を減らすことで、がん患者へのパンデミックリスクを軽減するための対策に取り組んでいます。さらに、COVID-19検査の提供に診断リソースを再利用し、その結果、腫瘍学的検査が減少したため、がん患者の定期的なスクリーニングが減少していることが確認されています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、世界のがん分子診断市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、がんタイプ、製品、技術、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 癌の種類別内訳。 乳がん 前立腺癌 大腸がん 子宮頸がん 肝臓癌 肺がん 血液癌 その他 製品別構成比 機器 試薬 その他 技術別構成比 ポリメラーゼ連鎖反応(PCR) インサイチュハイブリダイゼーション チップ&マイクロアレイ 等温核酸増幅技術(INAAT) 質量分析 DNAおよびNGSシーケンス 転写媒介増幅(TMA) その他 エンドユーザー別構成比 病院・診療所 リファレンスラボラトリー その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合環境 このレポートでは、Agilent Technologies, Inc.、Abbott Laboratories、Bayer AG、Becton, Dickinson and Company、Danaher Corporation、F. Hoffmann-La Roche AG、Hologic, Inc、Qiagen N.V. 、Siemens Healthcare、Sysmex Corporationなどの主要企業による市場競争環境についても分析を行っています。 本レポートで回答した主な質問 がん分子診断薬の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界のがん分子診断薬市場にどのような影響を及ぼしたか? 主要な地域別市場はどのようなものか? 癌の種類に基づく市場の内訳は? 製品別の市場構成は? 技術別の市場構成は? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? がん分子診断の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Oncology Molecular Diagnostics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Cancer Type 6.1 Breast Cancer 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Prostate Cancer 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Colorectal Cancer 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Cervical Cancer 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Liver Cancer 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Lung Cancer 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Blood Cancer 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 6.8 Others 6.8.1 Market Trends 6.8.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product 7.1 Instruments 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Reagents 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Polymerase Chain Reaction (PCR) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 In Situ Hybridization 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Chips and Microarrays 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT) 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Mass Spectrometry 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 DNA and NGS Sequencing 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Transcription Mediated Amplification (TMA) 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 8.8 Others 8.8.1 Market Trends 8.8.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End-User 9.1 Hospitals and Clinics 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Reference Laboratories 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Others 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Agilent Technologies, Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Abbott Laboratories 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Bayer AG 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Becton, Dickinson and Company 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Danaher Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 SWOT Analysis 15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 Hologic, Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Qiagen N.V. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Siemens Healthcare 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Sysmex Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis
SummaryThe global oncology molecular diagnostics market reached a value of US$ 3.2 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 7.3 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.7% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Oncology Molecular Diagnostics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Cancer Type 6.1 Breast Cancer 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Prostate Cancer 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Colorectal Cancer 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Cervical Cancer 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Liver Cancer 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 6.6 Lung Cancer 6.6.1 Market Trends 6.6.2 Market Forecast 6.7 Blood Cancer 6.7.1 Market Trends 6.7.2 Market Forecast 6.8 Others 6.8.1 Market Trends 6.8.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Product 7.1 Instruments 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Reagents 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Others 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Technology 8.1 Polymerase Chain Reaction (PCR) 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 In Situ Hybridization 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Chips and Microarrays 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Isothermal Nucleic Acid Amplification Technology (INAAT) 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Mass Spectrometry 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 DNA and NGS Sequencing 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 8.7 Transcription Mediated Amplification (TMA) 8.7.1 Market Trends 8.7.2 Market Forecast 8.8 Others 8.8.1 Market Trends 8.8.2 Market Forecast 9 Market Breakup by End-User 9.1 Hospitals and Clinics 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Reference Laboratories 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Others 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Region 10.1 North America 10.1.1 United States 10.1.1.1 Market Trends 10.1.1.2 Market Forecast 10.1.2 Canada 10.1.2.1 Market Trends 10.1.2.2 Market Forecast 10.2 Asia Pacific 10.2.1 China 10.2.1.1 Market Trends 10.2.1.2 Market Forecast 10.2.2 Japan 10.2.2.1 Market Trends 10.2.2.2 Market Forecast 10.2.3 India 10.2.3.1 Market Trends 10.2.3.2 Market Forecast 10.2.4 South Korea 10.2.4.1 Market Trends 10.2.4.2 Market Forecast 10.2.5 Australia 10.2.5.1 Market Trends 10.2.5.2 Market Forecast 10.2.6 Indonesia 10.2.6.1 Market Trends 10.2.6.2 Market Forecast 10.2.7 Others 10.2.7.1 Market Trends 10.2.7.2 Market Forecast 10.3 Europe 10.3.1 Germany 10.3.1.1 Market Trends 10.3.1.2 Market Forecast 10.3.2 France 10.3.2.1 Market Trends 10.3.2.2 Market Forecast 10.3.3 United Kingdom 10.3.3.1 Market Trends 10.3.3.2 Market Forecast 10.3.4 Italy 10.3.4.1 Market Trends 10.3.4.2 Market Forecast 10.3.5 Spain 10.3.5.1 Market Trends 10.3.5.2 Market Forecast 10.3.6 Russia 10.3.6.1 Market Trends 10.3.6.2 Market Forecast 10.3.7 Others 10.3.7.1 Market Trends 10.3.7.2 Market Forecast 10.4 Latin America 10.4.1 Brazil 10.4.1.1 Market Trends 10.4.1.2 Market Forecast 10.4.2 Mexico 10.4.2.1 Market Trends 10.4.2.2 Market Forecast 10.4.3 Others 10.4.3.1 Market Trends 10.4.3.2 Market Forecast 10.5 Middle East and Africa 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Breakup by Country 10.5.3 Market Forecast 11 SWOT Analysis 11.1 Overview 11.2 Strengths 11.3 Weaknesses 11.4 Opportunities 11.5 Threats 12 Value Chain Analysis 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Competition 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Price Analysis 15 Competitive Landscape 15.1 Market Structure 15.2 Key Players 15.3 Profiles of Key Players 15.3.1 Agilent Technologies, Inc. 15.3.1.1 Company Overview 15.3.1.2 Product Portfolio 15.3.1.3 Financials 15.3.1.4 SWOT Analysis 15.3.2 Abbott Laboratories 15.3.2.1 Company Overview 15.3.2.2 Product Portfolio 15.3.2.3 Financials 15.3.2.4 SWOT Analysis 15.3.3 Bayer AG 15.3.3.1 Company Overview 15.3.3.2 Product Portfolio 15.3.3.3 Financials 15.3.3.4 SWOT Analysis 15.3.4 Becton, Dickinson and Company 15.3.4.1 Company Overview 15.3.4.2 Product Portfolio 15.3.4.3 Financials 15.3.4.4 SWOT Analysis 15.3.5 Danaher Corporation 15.3.5.1 Company Overview 15.3.5.2 Product Portfolio 15.3.5.3 SWOT Analysis 15.3.6 F. Hoffmann-La Roche AG 15.3.6.1 Company Overview 15.3.6.2 Product Portfolio 15.3.6.3 SWOT Analysis 15.3.7 Hologic, Inc. 15.3.7.1 Company Overview 15.3.7.2 Product Portfolio 15.3.7.3 Financials 15.3.7.4 SWOT Analysis 15.3.8 Qiagen N.V. 15.3.8.1 Company Overview 15.3.8.2 Product Portfolio 15.3.8.3 Financials 15.3.8.4 SWOT Analysis 15.3.9 Siemens Healthcare 15.3.9.1 Company Overview 15.3.9.2 Product Portfolio 15.3.9.3 Financials 15.3.9.4 SWOT Analysis 15.3.10 Sysmex Corporation 15.3.10.1 Company Overview 15.3.10.2 Product Portfolio 15.3.10.3 Financials 15.3.10.4 SWOT Analysis
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