コネクテッド自販機 - 第6版Connected Vending Machines - 6th Edition 概要 世界には約1,500万台の自動販売機があり、現在、自動販売業者の多くがコネクティビティの追加を検討している。Berg Insight社は、世界のコネクテッド自動販売機の台数は、2023年の650万台から年... もっと見る
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サマリー概要 世界には約1,500万台の自動販売機があり、現在、自動販売業者の多くがコネクティビティの追加を検討している。Berg Insight社は、世界のコネクテッド自動販売機の台数は、2023年の650万台から年平均成長率11.8%で増加し、2028年には1,140万台に達すると予測している。そして、普及率は予測期間終了時点で71.3%に達する。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。
コネクテッド自動販売機は、世界の自動販売機テレメトリーとキャッシュレス決済市場の最新動向を分析したベルグインサイトの6年連続レポートです。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説を含む120ページのユニークなビジネスインテリジェンスを提供し、貴社のビジネス意思決定の基礎となります。 本レポートのハイライト
2028年までに合計1,140万台の自動販売機がオンライン化される 自動販売機にコネクティビティを搭載する最初のソリューションは、20年以上前に市販された。しかし、この技術が自動販売機の主流事業者の関心を集めるまでには何年もかかった。バーグ・インサイトは、世界の約1480万台の自動販売機の約44%が接続されていると推定している。市場は近年勢いを増し続けており、特にCovid-19の大流行後、キャッシュレス決済への需要がこれまでの主な原動力となっている。しかし、ヴェンディング・テレメトリーは、これらのソリューションがオペレーターの業務効率の改善を可能にすることから、業界により大きな変革をもたらすと予想されている。 コネクテッド自動販売機の世界設置台数は、2023年には推定650万台近くに達する。その他の地域市場は、設置ベースが約250万台で、これらの機械の最大シェアを占めると推定される。その他の地域市場の成長は、主に中国と日本におけるコネクテッド・マシンの増加によってもたらされる。北米は2番目に大きな市場であり、230万台のコネクテッド自動販売機が設置されていると推定される。ヨーロッパでは、コネクテッド自販機の設置台数は約180万台に達していると見られている。ベルグインサイトは、世界のコネクテッド自販機台数は年平均成長率(CAGR)11.8%で成長し、2028年には1,140万台に達すると予測している。その結果、予測期間終了時の世界普及率は71.3%に達する。 コネクテッド・ベンディング・ソリューションの世界市場には、様々なプレーヤーが参入している。大手プロバイダーの多くは、テクノロジーに特化した企業である。Cantaloupeは設置ベースで最大のプロバイダーであり、92万台以上のコネクテッド自動販売機を保有している。その他の主要サプライヤーには、Nayax、Televend (INTIS)、Ingenicoなどがある。NayaxとIngenicoは国際的なプレーヤーで、Tlevendは主にヨーロッパで自動販売機をモニターしている。その他に、MatiPay、Vendon、InHand Networks、Vianet Groupなどがある。数多くの自動販売機メーカーもコネクテッド・ベンディングの分野で活躍している。Crane Payment Innovations (CPI)は世界的に見てもトップクラスの地位にあり、LE VendingとTCN Groupは中国でも重要なプレーヤーである。コネクテッド・ベンディングマシンの分野で活躍するヴェンディングオペレーターは、サードパーティプロバイダーと協業することがほとんどで、中には様々な自社ソリューションを持つところもある。そのようなヴェンディングオペレーターの例としては、中国のUBOXやイタリアのIVSグループが挙げられる。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 概要
1.1 自動販売機業界の概要 2 自動販売テレメトリーとキャッシュレス決済
2.1 自動販売テレメトリーとソフトウェア 3 企業プロフィールと戦略
3.1 自動販売テレメトリーとキャッシュレス決済ソリューションプロバイダー 4 予測と結論
4.1 主要コネクテッド・ベンディング技術サプライヤー 用語解説 プレスリリース
2024-10-14 プレスリリース IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査レポートによると、コネクテッド自動販売機の世界設置台数は2023年に推定650万台に達した。世界のその他の地域市場は、設置台数約250万台で最大のシェアを占めると推定されている。その他の地域市場の成長は、主に中国と日本におけるコネクテッド・マシンの増加に牽引されている。北米は第2位の市場で、設置台数は230万台と推定される。ヨーロッパは約180万台である。Berg Insightは、世界のコネクテッド自動販売機台数は年平均成長率(CAGR)11.8%で成長し、2028年には1,140万台に達すると予測している。その結果、予測期間終了時の世界普及率は71.3%に達する。 世界のコネクテッド・ベンディング・ソリューション市場には、様々なプレーヤーが参入している。大手プロバイダーの多くは、コネクテッド・ベンディング・テレメトリーとキャッシュレス決済ソリューションを提供する専門技術企業である。米国を拠点とするCantaloupeは、主に北米で92万台以上のコネクテッド・ベンディング・マシンを導入しており、導入ベースでは明らかなリーダーである。その他の主要サプライヤーには、Nayax、Televend(INTIS)、Ingenicoなどがある。MatiPay、Vendon、InHand Networks、Vianet Groupは、大規模な設置ベースを持つプロバイダーの追加例である。数多くの自動販売機メーカーもコネクテッド・ベンディングの分野で活躍している。このカテゴリーでは、Crane Payment Innovations (CPI)がグローバルな観点からトップクラスの地位を占めており、LE VendingとTCN Groupは成長する中国市場で重要なプレーヤーである。コネクテッド自動販売機の分野で活躍する自動販売事業者は、サードパーティプロバイダーと協業することがほとんどで、様々な自社ソリューションを持つところもある。そのようなヴェンディングオペレーターの例としては、中国のUBOXやイタリアのIVSグループが挙げられる。 コネクテッド自販機市場は現在、ソリューションベンダーの技術導入と技術革新に影響を与えると予測されるいくつかのトレンドの影響を受けている。全体として、キャッシュレス決済が自動販売機への接続性を高める主な原動力となっている。「非接触型決済、特にスマートフォンを活用した決済は、多くの地域で自動販売機での決済にユビキタスになっています」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Felix Linderumは述べている。決済機器やタッチスクリーンのような最新の自動販売機には、統合されたコネクティビティや遠隔測定機能が搭載されるようになってきており、専用の遠隔測定機器の需要は減少している。一方、マイクロマーケットやGrab-and-Goマシンのような比較的新しいコンセプトは、ヴェンディングランドスケープを再構築し続けている。特に、Grab-and-Go マシンの採用拡大は、市場に大きな影響を与えると予想されています。「従来の自動販売機とは異なり、Grab-and-Go マシンでは、ユーザーは棚から直接商品を手に取ったり、棚に戻したりできるため、より多様な保管オプションや購入前に選択内容を確認できるなど、いくつかの利点があります」とLinderum氏は続けました。これらのマシンは通常接続されており、重量センサー、コンピューター ビジョン、人工知能などのさまざまなタイプのテクノロジーが組み込まれています。Grab-and-Go マシンの増加は、主に製造コストが比較的低いため、特に中国で顕著です。このコンセプトは、ヨーロッパや北米でも注目を集めています。「マイクロ マーケットとともに、Grab-and-Go マシンは、オペレーターだけでなく、自動販売テレメトリやキャッシュレス決済ソリューションのプロバイダーにも新たな成長機会を生み出す可能性があります」とLinderum氏は結論付けました。
Summary
Description
Connected Vending Machines is the sixth consecutive report from Berg Insight analysing the latest developments on the vending telemetry and cashless payment market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 120 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
A total of 11.4 million vending machines will be online by 2028 The first solutions for including connectivity in vending machines became commercially available more than two decades ago. It has however taken years for the technology to gain the interest of mainstream vending operators. Berg Insight estimates that around 44 percent of the world’s nearly 14.8 million vending machines are connected. The market has continued to gain momentum in recent years, where the demand for cashless payments has so far been a main driver, particularly following the Covid-19 pandemic. Vending telemetry is however anticipated to have a more transformational effect on the industry as these solutions enable operators to improve their operational efficiency. The global installed base of connected vending machines reached close to an estimated 6.5 million units in 2023. The Rest of the World markets are estimated to represent the largest share of these machines with an installed base of around 2.5 million units. The growth in the Rest of the World markets is primarily driven by the increasing number of connected machines in China and Japan. North America is the second largest market with an estimated installed base of 2.3 million connected vending machines. In Europe, the installed base of connected vending machines is believed to have reached around 1.8 million units. Berg Insight forecasts that the number of connected vending machines worldwide will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.8 percent to reach 11.4 million units by 2028. As a result, the global penetration rate will reach 71.3 percent at the end of the forecast period. The global market for connected vending solutions is served by various players. Many of the leading providers are specialised technology companies. Cantaloupe is the largest provider in terms of installed base, having more than 920,000 connected vending machines. Other major suppliers include Nayax, Televend (INTIS) and Ingenico. Nayax and Ingenico are two international players, while Televend monitors vending machines mostly in Europe. Other suppliers with notable installed bases include MatiPay, Vendon, InHand Networks and Vianet Group. Numerous vending machine manufacturers are also active in the connected vending space. The manufacturer Crane Payment Innovations (CPI) holds one of the leading positions from a global perspective while LE Vending and TCN Group are important players in China. Vending operators active in the field of connected vending machines most often work with third-party providers and some even have various in-house solutions. Examples of such vending operators include Chinese UBOX and Italian IVS Group. This research report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary
1 Introduction1.1 Overview of the vending machine industry 2 Vending Telemetry and Cashless Payments
2.1 Vending telemetry and software 3 Company Profiles and Strategies
3.1 Vending telemetry and cashless payment solution providers 4 Forecasts and Conclusions
4.1 Major connected vending technology suppliers Glossary Press Release
2024-10-14 Press releases The global installed base of connected vending machines reached an estimated 6.5 million units in 2023 according to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight. The Rest of the World markets are estimated to represent the largest share of these machines with an installed base of around 2.5 million units. The growth in the Rest of the World markets is primarily driven by the increasing number of connected machines in China and Japan. North America is the second largest market with an estimated installed base of 2.3 million vending machines. The corresponding number for Europe is around 1.8 million. Berg Insight forecasts that the number of connected vending machines worldwide will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.8 percent to reach 11.4 million units by 2028. As a result, the global penetration rate will reach 71.3 percent at the end of the forecast period. The global connected vending solution market is served by a variety of players. Many of the leading providers are specialised technology companies offering connected vending telemetry and cashless payment solutions. US-based Cantaloupe is the clear leader in terms of installed base with more than 920,000 connected vending machines, mainly in North America. Other major suppliers include Nayax, Televend (INTIS) and Ingenico. MatiPay, Vendon, InHand Networks and Vianet Group are additional examples of providers with significant installed bases. Numerous vending machine manufacturers are also active in the connected vending space. In this category, Crane Payment Innovations (CPI) holds one of the leading positions from a global perspective, while LE Vending and TCN Group are important players on the growing market in China. Vending operators active in the field of connected vending machines most often work with third-party providers and some have various in-house solutions. Examples of such vending operators include Chinese UBOX and Italian IVS Group. The connected vending machine market is currently affected by several trends that are foreseen to impact technology uptake and innovation among the solution vendors. Overall, cashless payments continue to be the main driver for adding connectivity to vending machines. “Contactless payments, especially those leveraging smartphones, have become ubiquitous for making payments at vending machines in many regions”, said Felix Linderum, IoT Analyst at Berg Insight. As modern vending equipment such as payment devices and touchscreens increasingly come equipped with integrated connectivity and telemetry functionality, demand for dedicated telemetry devices has been reduced. Comparatively new concepts such as micro markets and Grab-and-Go machines meanwhile continue to re-shape the vending landscape. In particular, the growing adoption of Grab-and-Go machines is expected to have a significant impact on the market. “Unlike traditional vending machines, Grab-and-Go machines let users grab and return products directly from or to shelves, offering several benefits such as more diverse storage options and the ability to inspect selections before purchase”, continued Mr. Linderum. These machines are generally connected and incorporate different types of technology such as weight sensors, computer vision and artificial intelligence. The rise of Grab-and-Go machines is particularly evident in China, mainly due to relatively low manufacturing costs. The concept is also gaining traction in Europe and North America. “Together with micro markets, Grab-and-Go machines are likely to create new growth opportunities not only for operators but also for providers of vending telemetry and cashless payment solutions”, concluded Mr. Linderum.
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注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |