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デジタルサイネージにおけるIoTの活用 - 第4版


Digital Signage IoT Applications 4th Edition

概要 デジタルサイネージは現在、小売、医療、運輸、オフィス・企業、教育、外食、屋外サイネージなど、数多くの市場で利用されている。2023年末時点では、世界で約9,150万台の接続デジタル・スクリ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年9月3日 Eur900
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サマリー

概要

デジタルサイネージは現在、小売、医療、運輸、オフィス・企業、教育、外食、屋外サイネージなど、数多くの市場で利用されている。2023年末時点では、世界で約9,150万台の接続デジタル・スクリーンが使用されている。ベルグインサイトは、この数がCAGR 10.3%で成長し、2028年には1億4940万台に達すると予測している。ベンダー、製品、市場に関する最新情報をご覧ください。

 


 

デジタルサイネージIoTアプリケーションは、世界のデジタルサイネージ市場の最新動向を分析したベルグインサイトの4年連続レポートです。Berg Insightのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測と専門家による解説を含む90ページにわたる独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • デジタルサイネージ業界の詳細分析
  • 業界の最新動向と展開のまとめ
  • デジタルサイネージ市場の主要企業の詳細プロフィールを更新
  • ベンダーの戦略と競争力に関するレビュー
  • 新たな技術進歩の影響に関する展望
  • 2028年までの広範な世界および地域市場予測

デジタルサイネージの接続台数は2028年に1億4900万台に達する

デジタルサイネージは、デジタルディスプレイにメディアや情報を表示するための幅広いソリューションを指す曖昧な言葉である。この用語が何を包含するのかについて普遍的に受け入れられている定義はないが、一般的には交通標識、メニューボード、機内エンターテイメントディスプレイなど多様なソリューションが含まれる。バーグインサイトの定義は、接続されたディスプレイスクリーン、メディアプレーヤー、コンテンツ管理システムで構成され、ローカルネットワークまたはリモートで管理されるシステムである。新しいコンテンツをロードするためにメディアプレーヤーのSDカードを交換するような、手作業が必要なシステムは、このレポートの範囲外としている。

最初のコネクテッドデジタルサイネージソリューションは、約30年前に商業的に発売された。それ以来、デジタル・サイネージ・ソリューションは、ほぼすべての垂直市場と多種多様な応用分野に進出している。未開拓の可能性はまだまだ大きく、この業界は今後も力強い成長を遂げると予想されている。Berg Insight社は、デジタル・サイネージ用ディスプレイ・スクリーンの世界出荷台数は、2023年の2,120万台から年平均成長率(CAGR)11.6%で増加し、2028年には3,660万台に達すると予測している。同時に、デジタルサイネージ用ディスプレイの稼動台数も、2023年の9,150万台から2028年には1億4,940万台へと、今後5年間にCAGR 10.3%で成長すると予測している。

デジタルサイネージソリューションの主要プロバイダーには、Scala(STRATACACHE所有)、Uniguest、Navori、PoppuloなどのCMSソフトウェア・プロバイダ、BrightSign、AOPEN(Acerグループ所有)、Giada、IBASE、Shuttle、IAdeaなどのメディアプレーヤーベンダー、Samsung、LG、PPDS(Philips)、シャープNECディスプレイソリューションズなどのディスプレイメーカーが含まれる。多くの有名ベンダーがこの市場で活躍しているにもかかわらず、バリューチェーンはまだ断片的で、何百もの企業が世界中で競争している。業界再編はCovid-19の大流行時に一旦停止したが、現在は再び勢いを取り戻している。バーグインサイトは、デジタルサイネージがデジタルマーケティングの中心的なプラットフォームとしての地位を確立するだけでなく、多くの業種において事業運営に不可欠なものとなりつつあることから、今後数年間でM&Aの動きが加速すると予測している。

本レポートでは、以下の質問に答えている:

  • デジタルサイネージの主な用途は何か?
  • デジタルサイネージソリューションの潜在的な市場規模は?
  • 市場を形成しているトレンドと開発は何か?
  • デジタルサイネージ市場統合の原動力は何か?
  • デジタルサイネージ用ディスプレイ、CMS、メディアプレーヤーの主要ベンダーは?
  • 競争環境はどのように進化しているのか?
  • 技術の進歩は業界にどのような影響を与えているのか?

 



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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1 概要

1.1 デジタルサイネージ産業の概要
1.2 デジタルサイネージのバリューチェーン
1.2.1 ディスプレイスクリーンベンダー
1.2.2 メディア・プレーヤーベンダー
1.2.3 コンテンツ管理システム・プロバイダ
1.2.4 インストーラー、システムインテグレーター、ネットワークオペレーター
1.3 アプリケーション分野
1.3.1 小売
1.3.2 オフィスおよび企業
1.3.3 医療
1.3.4 交通機関
1.3.5 教育
1.3.6 フードサービス
1.3.7 製造・物流
1.3.8 屋外用看板

2 デジタルサイネージ産業の進化

2.1 技術の進歩
2.1.1 非接続型デジタルサイネージから接続型デジタルサイネージへ
2.1.2 メディアプレーヤーのフォームファクター
2.1.3 ディスプレイ技術

3   ベンダープロフィール

3.1 メディアプレーヤーベンダー
3.1.1 Advantech
3.1.2 AOPEN (Acer Group)
3.1.3 Arrow Electronics
3.1.4 BrightSign
3.1.5 Giada
3.1.6 IAdea
3.1.7 IBASE
3.1.8 Rikomagic
3.1.9 Shuttle
3.2 ディスプレイスクリーンベンダー
3.2.1 DynaScan Technology
3.2.2 Elo Touch Solutions
3.2.3 Goodview (CVTE Group)
3.2.4 Hisense Group
3.2.5 iiyama
3.2.6 Leyard and Planar
3.2.7 LG Electronics
3.2.8 Panasonic
3.2.9 PPDS (Philips)
3.2.10 ProDVX
3.2.11 Samsung Electronics
3.2.12 Sharp NEC Display Solutions
3.2.13 Sony
3.2.14 Vestel Group
3.3 コンテンツ管理システムプロバイダー
3.3.1 Appspace
3.3.2 Broadsign International
3.3.3 Cineplex Digital Media
3.3.4 Creative Realities
3.3.5 Deneva (ICON Multimedia)
3.3.6 Dise (Vertiseit)
3.3.7 easescreen
3.3.8 Grassfish (Vertiseit)
3.3.9 Intuiface
3.3.10 Korbyt
3.3.11 Mood Media
3.3.12 Mvix
3.3.13 Navori Labs
3.3.14 Nsign.tv
3.3.15 OptiSigns
3.3.16 PADS4 (NDS)
3.3.17 Poppulo
3.3.18 Rise Vision (AUO Display Plus)
3.3.19 Scala (STRATACACHE)
3.3.20 Signagelive
3.3.21 Spectrio
3.3.22 STRATACACHE
3.3.23 Telelogos
3.3.24 Uniguest
3.3.25 Visual Art
3.3.26 Waapiti
3.3.27 Wondersign (GigaCloud Technology)
3.3.28 ZetaDisplay

4 予測と結論

4.1 市場動向と促進要因
4.1.1 デジタルサイネージ市場の拡大
4.1.2 業界統合により市場の断片化が減少
4.1.3 CMS市場の発展はバリューチェーンを破壊する可能性を秘めている
4.1.4 技術の進歩が市場発展を促進し続ける
4.1.5 デジタルサイネージはデジタルマーケティングの中心的プラットフォームとしての地位を確立している
4.1.6 リテール・メディアが新たな話題の中心となっている
4.1.7 デジタルサイネージにおける持続可能性の重要性の高まり
4.2 市場予測
4.2.1 デジタルサイネージ用ディスプレイ
4.2.2 メディアプレーヤー
4.2.3 デジタルサイネージにおけるコネクティビティ

用語解説

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プレスリリース

2024-09-03 プレスリリース
デジタルサインの世界設置台数は2023年に9,150万台に達する

Berg Insightの最新調査レポートによると、コネクテッドデジタルサイネージディスプレイの設置台数は2023年に9,150万台に達した。年平均成長率(CAGR)10.3%で成長するコネクテッドディスプレイの設置台数は、2028年には1億4940万台に達する見込みである。市場成長の原動力となるのは、あらゆる市場分野でのデジタル・サイネージ・ソリューションに対する需要の拡大、技術の進歩、継続的な価格下落である。2023年の出荷台数は、EU27+3諸国向けが推定460万台であるのに対し、北米向けは580万台に達した。残りの1,090万台はその他の地域市場である。Berg Insight社は、デジタルサイネージ用ディスプレイスクリーンの世界出荷台数は2023年の2,120万台から成長し、2028年には3,660万台に達すると予測している。

デジタルサイネージ業界は非常に断片化されており、多くの企業が市場で活動している。他の細分化された市場と同様、市場が成熟するにつれ、業界ベンダー間の統合がますます進んでいる。「M&Aの動きはCovid-19の大流行で冷え込んだが、現在は勢いを取り戻している」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Felix Linderum氏は言う。取引の多くは、ソフトウェア・ベンダー、エンド・ツー・エンドのソリューション・プロバイダー、システム・インテグレーターの間で行われると予想されている。「これらの分野の大手企業の多くは、無機的な成長戦略を公言しており、地理的なフットプリント、インストールベース、技術的なノウハウを拡大しようとしています」とLinderum氏は続けた。統合のトレンドをリードしてきた企業には、STRATACACHE、ZetaDisplay、Vertiseit、Spectrio、Poppulo、Uniguestなどがある。最近最も注目を集めた取引のひとつは、NECとシャープが2020年に合弁会社シャープNECディスプレイソリューションズを設立することで合意したことである。統合の動きが見られる一方で、デジタル・サイネージ業界を狙う新興企業を含む新規参入企業も着実に増えている。「デジタル・サイネージ・プロジェクトがより高度になり、その性質上ますますビジネス・クリティカルになるにつれて、小規模なプレーヤーは競争に勝つことが難しくなり、最終的に業界は少数の大手ベンダーに支配されることになると予想されます」とLinderum氏は結論づけた。

 

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Summary

Description

Digital signage is today used in numerous market verticals such as retail, healthcare, transportation, office and enterprise, education, foodservice and outdoor signage. At the end of 2023, there were approximately 91.5 million connected digital screens in use worldwide. Berg Insight forecasts that this number will grow at a CAGR of 10.3 percent to reach 149.4 million units by 2028. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets.

 


 

Digital Signage IoT Applications is the fourth consecutive report from Berg Insight analysing the latest development on the global digital signage market. This strategic research report from Berg Insight provides you with 90 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Detailed analysis of the digital signage industry.
  • Summary of the latest industry trends and developments.
  • Updated in-depth profiles of key players in the digital signage markets.
  • Reviews of vendor strategies and competitive dynamics.
  • Perspectives on the impact of new technological advancements.
  • Extensive global and regional market forecasts lasting until 2028.

The number of connected digital signage displays will reach 149 million units in 2028

Digital signage is an ambiguous term used in reference to a wide range of solutions for presenting media and information on digital displays. There is no universally accepted definition of what the term encompasses, but it generally includes a broad range of solutions as diverse as traffic signs, menu boards and in-flight entertainment displays. Berg Insight’s definition is a system that comprises a connected display screen, a media player and a content management system that are managed over a local network or remotely. Systems that require manual intervention, such as swapping an SD card in the media player to load new content, are left outside of the scope of this report.

The first connected digital signage solutions were commercially launched about three decades ago. Since then, digital signage solutions have found their way into nearly every possible vertical market and a wide variety of application areas. The untapped potential is still vast and the industry is expected to continue to experience strong growth in the coming years. Berg Insight forecasts that global shipments of display screens for digital signage will grow from 21.2 million units in 2023 at a compound annual growth rate (CAGR) of 11.6 percent to reach 36.6 million units by 2028. The number of digital signage displays in active use is at the same time estimated to grow at a CAGR of 10.3 percent during the next five years from 91.5 million units in 2023 to 149.4 million units in 2028.

Leading providers of digital signage solutions include CMS software providers such as Scala (owned by STRATACACHE) as well as Uniguest, Navori and Poppulo; media player vendors such as BrightSign, AOPEN (owned by Acer Group), Giada, IBASE, Shuttle and IAdea; and display manufacturers such as Samsung, LG, PPDS (Philips) and Sharp NEC Display Solutions. Despite many well-known vendors active in the market, the value chain is still fragmented and hundreds of companies compete worldwide. Industry consolidation took a pause during the Covid-19 pandemic and has now regained momentum. Berg Insight anticipates that the M&A activity will accelerate in the coming years as digital signage not only affirms its place as a central platform for digital marketing but increasingly becomes critical for business operations in many verticals.

This report answers the following questions:

  • What are the key applications for digital signage?
  • What is the potential market size for digital signage solutions?
  • Which trends and developments are shaping the market?
  • What are the driving forces behind consolidation in the digital signage market?
  • Which are the leading digital signage display, CMS and media player vendors?
  • How is the competitive landscape evolving?
  • How are technological advancements affecting the industry?

 



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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    Introduction

1.1    Overview of the digital signage industry
1.2    The digital signage value chain
1.2.1    Display screen vendors
1.2.2    Media player vendors
1.2.3    Content management system providers
1.2.4    Installers, system integrators and network operators
1.3    Application areas
1.3.1    Retail
1.3.2    Office and enterprise
1.3.3    Healthcare
1.3.4    Transportation
1.3.5    Education
1.3.6    Foodservice
1.3.7    Manufacturing and logistics
1.3.8    Outdoor signage

2    Evolution of the Digital Signage Industry

2.1    Advancements in technology
2.1.1    From non-connected to connected digital signs
2.1.2    Media player form factors
2.1.3    Display technologies

3    Vendor Profiles

3.1    Media player vendors
3.1.1    Advantech
3.1.2    AOPEN (Acer Group)
3.1.3    Arrow Electronics
3.1.4    BrightSign
3.1.5    Giada
3.1.6    IAdea
3.1.7    IBASE
3.1.8    Rikomagic
3.1.9    Shuttle
3.2    Display screen vendors
3.2.1    DynaScan Technology
3.2.2    Elo Touch Solutions
3.2.3    Goodview (CVTE Group)
3.2.4    Hisense Group
3.2.5    iiyama
3.2.6    Leyard and Planar
3.2.7    LG Electronics
3.2.8    Panasonic
3.2.9    PPDS (Philips)
3.2.10    ProDVX
3.2.11    Samsung Electronics
3.2.12    Sharp NEC Display Solutions
3.2.13    Sony
3.2.14    Vestel Group
3.3    Content management system providers
3.3.1    Appspace
3.3.2    Broadsign International
3.3.3    Cineplex Digital Media
3.3.4    Creative Realities
3.3.5    Deneva (ICON Multimedia)
3.3.6    Dise (Vertiseit)
3.3.7    easescreen
3.3.8    Grassfish (Vertiseit)
3.3.9    Intuiface
3.3.10    Korbyt
3.3.11    Mood Media
3.3.12    Mvix
3.3.13    Navori Labs
3.3.14    Nsign.tv
3.3.15    OptiSigns
3.3.16    PADS4 (NDS)
3.3.17    Poppulo
3.3.18    Rise Vision (AUO Display Plus)
3.3.19    Scala (STRATACACHE)
3.3.20    Signagelive
3.3.21    Spectrio
3.3.22    STRATACACHE
3.3.23    Telelogos
3.3.24    Uniguest
3.3.25    Visual Art
3.3.26    Waapiti
3.3.27    Wondersign (GigaCloud Technology)
3.3.28    ZetaDisplay

4    Forecasts and Conclusions

4.1    Market trends and drivers
4.1.1    The digital signage market expands
4.1.2    Industry consolidation reduces market fragmentation
4.1.3    Developments in the CMS market hold the potential to disrupt the value chain
4.1.4    Technological advancements continue to drive market development
4.1.5    Digital signage has affirmed its place as a central platform for digital marketing
4.1.6    Retail media is the new talk of the town
4.1.7    The growing importance of sustainability in digital signage
4.2    Market forecasts
4.2.1    Digital signage displays
4.2.2    Media players
4.2.3    Connectivity in digital signage

Glossary

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Press Release

2024-09-03 Press releases
The global installed base of digital signs reached 91.5 million units in 2023

According to a new research report from Berg Insight, the installed base of connected digital signage displays reached 91.5 million in 2023. Growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.3 percent, the installed base of connected displays is expected to reach 149.4 million units in 2028. Market growth is driven by greater demand for digital signage solutions in all market verticals, technological advancements and a continued decline in prices. Shipments to the EU27+3 countries totalled an estimated 4.6 million units in 2023, whereas shipments to North America reached 5.8 million units. The Rest of World market accounted for the remaining 10.9 million units. Berg Insight forecasts that global shipments of display screens for digital signage will grow from 21.2 million units in 2023 to reach 36.6 million units by 2028.

The digital signage industry is highly fragmented with a large number of companies active in the market. Similar to other fragmented markets, consolidation is increasingly taking place among the industry vendors as the market matures. “M&A activity cooled off during the Covid-19 pandemic but has now regained momentum”, said Felix Linderum, IoT Analyst at Berg Insight. Many of the transactions are expected to take place among software vendors, end-to-end solution providers and system integrators. “Many of the leading players in these domains have outspoken strategies of inorganic growth and seek to expand their geographical footprint, installed base and technological know-how”, continued Mr. Linderum. Companies that have been leading the consolidation trend include STRATACACHE, ZetaDisplay, Vertiseit, Spectrio, Poppulo and Uniguest. One of the most eye-catching deals recently was the agreement between NEC and Sharp to create the joint venture Sharp NEC Display Solutions in 2020. While the consolidation trend is evident, there is also a steady inflow of new players including start-ups eyeing the digital signage industry. “As digital signage projects are becoming more advanced and increasingly business-critical in their nature, smaller players are expected to find it challenging to compete, ultimately resulting in the industry being dominated by a few major vendors”, concluded Mr. Linderum.

 

 

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