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小売業のIoTアプリケーション - 第7版


Retail IoT Applications 7th Edition

概要 小売業におけるワイヤレスIoT通信の状況は?POS端末と路上駐車ソリューションは、新技術がすでに広く採用されている2つの分野である。また、自動販売機、ATM、デジタルサイネージ、発券機もカバ... もっと見る

 

 

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Berg Insight
ベルグインサイト社
2024年10月18日 Eur1,500
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275 英語

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サマリー

概要

小売業におけるワイヤレスIoT通信の状況は?POS端末と路上駐車ソリューションは、新技術がすでに広く採用されている2つの分野である。また、自動販売機、ATM、デジタルサイネージ、発券機もカバーしている。Berg Insightは、小売業界におけるセルラーIoT接続数は、2023年の1億4,790万接続からCAGR 10.0%で成長し、2028年には世界で2億1,770万接続になると予測している。小売業界の変革に伴うビジネスチャンスについては、Berg Insightの275ページの最新レポートをご覧ください。

 


 

小売業のIoTアプリケーションは、自動販売機、駐車場、発券機、ATM、デジタルサイネージ、POS端末市場におけるワイヤレス接続の採用に関する直接的な洞察を提供するベルグインサイトの7年連続レポートです。ベルグインサイトのこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測と専門家による解説を含む275ページのユニークなビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎とします。

本レポートのハイライト

  • 市場をリードする企業50社への新たなエグゼクティブ・インタビューからの洞察
  • 決済、自動販売機、デジタルサイネージ、駐車場、交通チケット、ATM業界の概要
  • 各バーティカルマーケットセグメントにおける業界動向と発展の概要
  • 小売業界の主要企業176社の詳細プロフィールを更新
  • ベンダーの市場シェアと競争力に関するレビュー
  • 新たなモバイル決済サービスの影響に関する展望
  • 2028年までの世界市場および地域市場の広範な予測

小売業界のセルラーIoT接続は2023年に1億4,790万件に到達

小売業界はセルラーIoT接続にとって重要な業種であり、現在のセルラー接続数は1億4,790万件、対応可能な市場規模は全世界で3億7,200万台以上のPOS端末、ATM、自動販売機、パーキングメーター、デジタル看板、料金収受機器となっている。ベルグインサイトは、小売業界におけるセルラーIoT接続数は年平均成長率(CAGR)10.0%で成長し、2028年には世界で2億1770万接続に達すると予測している。セルラーIoTデバイスの出荷台数も同時に、2023年の5,790万台から2028年には7,820万台へとCAGR 6.2%で増加する。セルラーIoT技術は、POS端末やATMなどのデバイスを、固定回線接続が利用できない、あるいは実用的でない新たな場所で使用することを可能にする。この技術は、自動販売機や駐車場のような市場により大きな変革効果をもたらし、自動販売機のオペレーターは、リアルタイム情報の利用可能性から利益を得るために業務を再編成する必要がある。

北米におけるコネクテッド自動販売機の設置台数は、2023年末時点で230万台に達するが、EU27+3では180万台である。北米市場の普及率は71.2%を超え、成熟の域に達している。一方、欧州の普及率は約42.5%で、まだ初期段階にある。しかし、ヴェンディングは、キャッシュレス決済とヴェンディング・テレメトリー・ソリューションの需要に牽引され、小売業界における接続ソリューションの急成長分野のひとつでもある。北米市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率4.4%で成長し、期間終了時には接続された自動販売機は280万台に達すると予測されている。同様に、欧州市場もCAGR 10.9%で成長し、2028年には接続台数が300万台に達すると予測されている。

駐車場業界は、IoT通信技術をいち早く導入した業界のひとつである。現在、世界に65万2,000台あるマルチスペース・メーターの約67%が、主にセルラー・ネットワークに接続されている。この普及率は、ほぼすべての新しいマルチスペース・メーターの展開が接続性を要件としていることから、予測可能な将来を通じて着実に増加し続けるだろう。対照的に、シングルスペース・メーターの接続がオプション機能になったのはごく最近のことであり、現在、世界のシングルスペース・メーターの16パーセントしか接続されていない。しかし、接続されたシングルスペース・メーターは最近北米市場でブレイクし、シングルスペース・メーターとマルチスペース・メーターの両方が混在する展開がますます一般的になってきている。コネクティビティを組み込んだシングルスペース・メーターのシェアは現在急速に伸びており、2028年までに32%に達すると予想されている。

セルラー接続はPOS端末のオプションとして非常に普及しており、2023年に出荷された機器の52%に組み込まれている。ワイヤレス技術は、固定通信インフラが発達していない地域だけでなく、多くの新しい市場セグメントへのPOS端末の展開を可能にするため、電子決済の世界的な普及を促進する上で重要な役割を担っている。Berg Insightは、セルラーPOS端末の設置台数は2023年から2028年にかけて年平均成長率7.8%で成長し、特に新興市場の成長に牽引されて、期間末には2億3,000万台に達すると予測している。

デジタル・サイネージ・ソリューションは、ほぼすべての垂直市場と幅広い応用分野に進出している。それにもかかわらず、未開拓の市場の可能性はまだ広大であり、成長が減速する兆しはない。Berg Insight社は、デジタル・サイネージ用ディスプレイ・スクリーンの世界出荷台数が、2023年の2,120万台から年平均成長率11.6%で増加し、2028年には3,660万台に達すると予測している。セルラー接続は、仮設看板のようなアプリケーションや、固定回線通信へのアクセスが不可能な場所、あるいはアクセスにコストがかかる場所において非常に有用である。しかし、セルラー接続は、特に帯域幅を必要とするアプリケーションでは、この技術に関連するコストが高いため、ニッチな接続技術にとどまると予想される。

セルラー接続は、車内券売機、据置型自動券売機、携帯型切符販売端末など、現在世界中で約0.3百万台の運賃徴収機器に組み込まれている。ベルグインサイトは、アカウントベースの運賃徴収システムが普及し、リアルタイム通信の必要性が高まるにつれて、公共交通機関におけるセルラー接続の市場可能性は拡大すると予測している。しかし、多くの運賃徴収機器は他の機器と通信回線を共有できるため、セルラー接続を組み込んだ運賃徴収機器の数は比較的控えめにとどまる可能性が高い。

本レポートでは、以下の質問に答える:

  • 小売業界におけるワイヤレスIoT通信の潜在市場規模は?
  • 大きなビジネスチャンスをもたらす主なアプリケーションは?
  • 自動販売機遠隔測定ソリューションの主要プロバイダーは?
  • ワイヤレスATM接続ソリューションの市場はどのように発展していますか?
  • コネクテッド・パーキングメーターの主要プロバイダーは?
  • デジタル・サイネージ・ディスプレイ、CMS、メディア・プレーヤーの主要ベンダーは?
  • POS端末のセルラー接続の地域別装着率は?
  • 公共交通機関の運賃徴収システム市場はどのように発展しているか?

 



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目次

目次

目次
図表一覧

要旨

1 POS端末とATM

1.1 カード決済業界
1.2 決済インフラ
1.2.1 POS端末市場の概要
1.2.2 POS端末のフォームファクター
1.2.3 ATM市場の概要
1.2.4 ATMのフォームファクター
1.3 電子決済の進化
1.3.1 EMVへの移行
1.3.2 ワイヤレスIoT通信の採用
1.3.3 NFC対応端末の展開
1.4 POS端末ベンダー
1.4.1  Anfu
1.4.2  BBPOS
1.4.3  Bitel
1.4.4  Castles Technology
1.4.5  Centerm
1.4.6  Dspread Technology
1.4.7  Equinox Payments
1.4.8  Fiserv
1.4.9  ID Tech
1.4.10  Ingenico
1.4.11  Itron Electronics
1.4.12  JTact
1.4.13  Landi
1.4.14  MoreFun
1.4.15  Newland Payment Technology
1.4.16  New POS
1.4.17  Nexgo (Xinguodu)
1.4.18  PAX Technology
1.4.19  Sunmi
1.4.20  SZZT Electronics
1.4.21  TopWise
1.4.22  UIC Payworld
1.4.23  Vanstone Electronic
1.4.24  Verifone
1.5 ATMメーカーと接続ソリューション・プロバイダー
1.5.1  Contour Networks (JCI US)
1.5.2  Diebold Nixdorf
1.5.3  Digi International
1.5.4  DPL Group
1.5.5  Hyosung Innovue
1.5.6  NCR Atleos
1.5.7  OptConnect
1.5.8  Triton Systems

2   自動販売機

2 自動販売機
2.1 自動販売機業界の概要
2.2 自動販売機業界のプレーヤー
2.2.1 自動販売テクノロジープロバイダー
2.2.2 自動販売機メーカー
2.2.3 製品サプライヤー
2.2.4 自動販売オペレーター
2.3 決済システム
2.3.1 コインメカニズムおよび紙幣識別機
2.3.2 キャッシュレス決済
2.3.3 携帯電話決済とNFC
2.3.4 バイオメトリクス決済
2.4 自動販売機の遠隔測定とソフトウェア
2.4.1 自動販売機の遠隔監視
2.4.2 自動販売管理システム
2.5 コネクテッド自動販売機
2.5.1 欧州
2.5.2 北米
2.5.3 その他の地域
2.6 自動販売テレメトリーとキャッシュレス決済ソリューションプロバイダー
2.6.1  aiKATE (VendLOG)
2.6.2  Boost inc
2.6.3  Cantaloupe
2.6.4  CCV
2.6.5  Enginko
2.6.6  Ingenico
2.6.7  InHand Networks
2.6.8  MatiPay
2.6.9  Mecsel
2.6.10  N-and Group (IVS Group)
2.6.11  Nayax
2.6.12  Parlevel Systems (365 Retail Markets)
2.6.13  PayRange
2.6.14  Payter
2.6.15  ProstoPay
2.6.16  Silkron
2.6.17  SmartNow
2.6.18  SmVend
2.6.19   Telemetron
2.6.20  Televend (INTIS)
2.6.21  UPPay
2.6.22  Vendon
2.6.23  Vendotek
2.6.24  Vendwatch Telematics
2.6.25  Vianet Group
2.7 自動販売機メーカー
2.7.1  Automated Merchandising Systems
2.7.2  Azkoyen Group
2.7.3  Bianchi Vending
2.7.4  Crane Payment Innovations (Crane NXT)
2.7.5  EVOCA Group
2.7.6  FAS International
2.7.7  Fastcorp Vending
2.7.8  Fuji Electric
2.7.9  Jofemar
2.7.10  Kimma
2.7.11  LE Vending
2.7.12  Magex
2.7.13  Micron Smart Vending
2.7.14  Rheavendors Group
2.7.15  Royal Vendors
2.7.16  SandenVendo
2.7.17  Seaga
2.7.18  Sielaff
2.7.19  TCN Group
2.7.20  Unicum
2.7.21  Westomatic
2.7.22  Wittern Group
2.7.23  XY Vending
2.8 ベンディングオペレーター
2.8.1  Aramark
2.8.2  Asahi Group
2.8.3  Canteen
2.8.4  Chi Forest
2.8.5  Coca-Cola Bottlers Japan
2.8.6  Coca-Cola Europacific Partners
2.8.7  DyDo Group
2.8.8  Fenge Shishi (SF Express)
2.8.9  Ito En
2.8.10  IVS Group
2.8.11  Kirin
2.8.12  Nongfu Spring
2.8.13  Selecta
2.8.14  Sodexo
2.8.15  Suntory Group
2.8.16  UBOX
2.8.17 Want Want Group

3   パーキングメーター

3.1 駐車場業界
3.1.1 駐車場業界のプレーヤー
3.1.2 ヨーロッパと北米のシングルスペースとマルチスペースメーター
3.1.3 有料電話パーキング
3.2 コネクテッドパーキングメーター
3.2.1 パーキングメーター用モバイルデータ通信ソリューション
3.2.2 ベンダー別の接続型マルチスペースパーキングメーター
3.2.3 コネクテッド・シングルスペースパーキングメーター
3.3 パーキング・ソリューションベンダーのプロファイル
3.3.1 Blinkay
3.3.2  CAME Parkare Group
3.3.3  CivicSmart
3.3.4  Digitalparking
3.3.5  Ditech
3.3.6  Duncan Solutions
3.3.7  Flowbird Group
3.3.8  Hectronic
3.3.9  IEM
3.3.10  IPS Group
3.3.11  LocoMobi
3.3.12  MacKay Meters
3.3.13  METRIC
3.3.14  Meypar
3.3.15  POM
3.3.16  T2 Systems
3.3.17  VenTek International
3.4   民間駐車場事業者

4   公共交通機関のチケット発券

4.1 旅客輸送のモーダル・スプリット
4.2 バス車両と鉄道車両
4.3 運賃徴収システム
4.3.1 運賃支払い
4.3.2 運賃収受装置
4.3.3 設置ベース
4.3.4 モバイルデータ通信ソリューション
4.4 運賃収集システムベンダー
4.4.1  Bytemark (Siemens Mobility)
4.4.2  Conduent
4.4.3  Cubic Transportation Systems
4.4.4  FARA (Modaxo)
4.4.5  Flowbird Group
4.4.6  Hitachi Rail (Thales GTS)
4.4.7  Indra
4.4.8  INIT
4.4.9  IVU Traffic Technologies
4.4.10  Masabi165
4.4.11  Ridango
4.4.12  Scheidt & Bachmann
4.4.13  Ticketer
4.4.14  Trapeze Group (Modaxo)
4.4.15  Tri Star Group
4.4.16  Vix Technology

5   デジタルサイネージ

5.1 デジタルサイネージ産業の概要
5.2 デジタルサイネージのバリューチェーン
5.2.1 ディスプレイスクリーンベンダー
5.2.2 メディアプレーヤーベンダー
5.2.3 コンテンツ管理システムベンダー
5.2.4 インストーラー、システムインテグレーター、ネットワークオペレーター
5.3 アプリケーション分野
5.3.1 小売
5.3.2 オフィスおよび企業
5.3.3 医療
5.3.4 交通機関
5.3.5 教育
5.3.6 フードサービス
5.3.7 製造・物流
5.3.8 屋外用サイネージ
5.4 デジタルサイネージ産業の進化
5.4.1 非接続型デジタルサイネージから接続型デジタルサイネージへ
5.4.2 メディアプレーヤーのフォームファクター
5.4.3 ディスプレイ技術
5.5 メディアプレーヤーベンダー
5.5.1  Advantech
5.5.2  AOPEN
5.5.3  Arrow Electronics
5.5.4  BrightSign
5.5.5  Giada
5.5.6  IAdea
5.5.7  IBASE
5.5.8  Rikomagic
5.5.9  Shuttle
5.6 ディスプレイスクリーンベンダー
5.6.1  DynaScan Technology
5.6.2  Elo Touch Solutions
5.6.3  Goodview (CVTE Group)
5.6.4  Hisense Group
5.6.5  iiyama
5.6.6  Leyard and Planar
5.6.7  LG Electronics
5.6.8  Panasonic
5.6.9  PPDS (Philips)
5.6.10  ProDVX
5.6.11  Samsung Electronics
5.6.12  Sharp NEC Display Solutions
5.6.13  Sony
5.6.14  Vestel Group
5.7 コンテンツ管理システムプロバイダー
5.7.1  Appspace
5.7.2  Broadsign International
5.7.3  Creative Realities
5.7.4  Deneva (ICON Multimedia)
5.7.5  Dise (Vertiseit)
5.7.6  easescreen
5.7.7  Grassfish (Vertiseit)
5.7.8  Intuiface
5.7.9  Korbyt
5.7.10  Mood Media
5.7.11  Mvix
5.7.12  Navori Labs
5.7.13  PADS4 (NDS)
5.7.14  Poppulo
5.7.15  Rise Vision (AUO Display Plus)
5.7.16  Scala (STRATACACHE)
5.7.17  Signagelive
5.7.18  Spectrio
5.7.19  STRATACACHE
5.7.20  Telelogos
5.7.21  Uniguest
5.7.22  Visual Art
5.7.23  ZetaDisplay

6 予測と結論

6.1 小売業界におけるワイヤレスIoT
6.1.1 セルラーIoTデバイス出荷台数
6.1.2 セルラーIoTネットワーク接続数
6.2 市場動向と促進要因
6.2.1 POS端末におけるワイヤレスIoTの普及は堅調、一方でNFCはユビキタス化
6.2.2 敷地外のATMはセルラー接続の恩恵を受ける
6.2.3 自動販売機のテレメトリとビジネスインテリジェンスの事例が増加
6.2.4 パーキングメーター業界はワイヤレスIoTの導入をリードし続ける
6.2.5 ABTシステムが公共交通機関のセルラー接続需要を喚起
6.2.6 デジタルサイネージ市場が拡大
6.3 市場予測
6.3.1 POS端末
6.3.2 ATM
6.3.3 自動販売機
6.3.4 パーキングメーター
6.3.5 公共交通機関の発券
6.3.6 デジタルサイネージ

用語解説

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プレスリリース

2024-10-18 プレスリリース
小売業界におけるセルラーIoTデバイスの設置台数は2028年までに2億1770万台に達する

Berg Insightの新しい調査レポートによると、小売業界のセルラーIoT接続数は2023年に世界で1億4790万に達する。セルラーIoT技術は、POS端末、ATM、デジタル看板、発券機などの機器を、固定回線接続が利用できない、あるいは実用的でない新たな場所で使用することを可能にする。この技術は、自動販売機や駐車場などの市場により大きな変革をもたらし、機械オペレーターはリアルタイム情報の利用可能性から利益を得るために業務を再編成する必要がある。Berg Insight社は、世界の小売業界におけるセルラーIoT接続数は、今後5年間に年平均成長率(CAGR)10.0%で成長し、2028年には2億1,770万接続に達すると予測している。小売アプリケーション向けセルラーIoT機器の出荷台数も同時に、2023年の5,790万台から2028年には7,820万台へとCAGR 6.2%で増加する。

POS端末は最大のデバイスセグメントを構成し、2023年末時点で小売業界における全セルラーIoT接続の93%を占めている。しかし、ワイヤレス接続されたPOS端末の市場は比較的成熟しており、市場成長の大半は新興市場における電子決済の利用拡大が牽引している。「マルチスペースのパーキングメーター分野は、セルラーIoT接続をいち早く採用し、現在では接続普及率が70%と最も高くなっています」と、Berg InsightのIoTアナリスト、Felix Linderumは述べている。セルラー接続はシングルスペースのパーキングメーター市場にも導入され、最も急速に成長しているセグメントの1つとなっている。Berg Insight社は、自動販売機分野が長期的には無線接続の大きなチャンスになると予想している。現在、世界中に1,480万台ある自動販売機のうち、オンライン化されているのは650万台に過ぎないが、いずれすべての自動販売機が接続されるようになるのは避けられない。「機器や接続サービスのコストは大幅に下がり、ソリューションはより洗練され、導入しやすくなりました。しかし、ヴェンディング・テレメトリーから最大限の利益を得るために必要な組織改革が、普及に残された最大の障壁でしょう」とLinderum氏は続ける。デジタルサイネージでは、セルラー通信は、主にこの技術に関連するコストが高いため、ニッチな接続オプションであり続けると予想される。「しかし、現在ではSIMスロットを搭載したメディアプレーヤーの数が増えており、3D、AI、分析などのアプリケーションで必要とされるブロードバンドデータの需要を満たすために、5Gなどのセルラー技術がより重要になる可能性があります」とLinderum氏は締めくくった。

 

 

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Summary

Description

What is the status for wireless IoT communications in the retail sector? POS terminals and on street parking solutions are two areas where the new technology is already widely adopted. The report also covers vending machines, ATMs, digital signage and ticketing machines. Berg Insight forecasts that the number of cellular IoT connections in the retail industry will grow at a CAGR of 10.0 percent from 147.9 million in 2023 to 217.7 million connections worldwide in 2028. Learn more about the business opportunities associated with the transformation of the retail industry in this new 275-page report from Berg Insight.

 


 

Retail IoT Applications is the seventh consecutive report from Berg Insight that gives first-hand insights into the adoption of wireless connectivity in the vending, parking, ticketing, ATM, digital signage and POS terminal markets. This strategic research report from Berg Insight provides you with 275 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions.

Highlights from this report:

  • Insights from 50 new executive interviews with market leading companies.
  • Overview of the payment, vending, digital signage, parking, transport ticketing and ATM industries.
  • Summary of industry trends and developments in each vertical market segment.
  • Updated in-depth profiles of 176 key players in the retail industry.
  • Reviews of vendor market shares and competitive dynamics.
  • Perspectives on the impact of emerging mobile payment services.
  • Extensive global and regional market forecasts lasting until 2028.

Cellular IoT connections in the retail industry reached 147.9 million in 2023

The retail industry is an important vertical for cellular IoT connectivity with 147.9 million cellular connections today and a total addressable market size of over 372 million POS terminals, ATMs, vending machines, parking meters, digital signs and fare collection devices worldwide. Berg Insight forecasts that the number of cellular IoT connections in the retail industry will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.0 percent to reach 217.7 million connections worldwide in 2028. Shipments of cellular IoT devices will at the same time increase at a CAGR of 6.2 percent from 57.9 million units in 2023 to 78.2 million units in 2028. Cellular IoT technology enables devices such as POS terminals and ATMs to be used at new locations where fixed line connectivity is unavailable or impractical. The technology has a more transformational effect on markets such as vending and parking, where machine operators need to reorganise their operations in order to benefit from the availability of real-time information.

The installed base of connected vending machines in North America reached 2.3 million units at the end of 2023, whereas the corresponding figure for EU27+3 was 1.8 million units. The North American market has reached a state of maturity with a penetration rate of over 71.2 percent. Europe is meanwhile still in an early stage with a penetration rate of around 42.5 percent. However, vending is also one of the fastest-growing segments for connectivity solutions in the retail industry, driven by demand for cashless payment and vending telemetry solutions. The North American market is projected to grow at a CAGR of 4.4 percent between 2023 and 2028, reaching 2.8 million connected vending machines at the end of the period. Similarly, the European market is forecasted to grow at a CAGR of 10.9 percent to reach 3.0 million connections by 2028.

The parking industry has been one of the earliest adopters of IoT communications technology. Today, approximately 67 percent of the world’s 652,000 multi-space meters are connected primarily to cellular networks. This penetration rate will continue to increase steadily throughout the foreseeable future, as nearly all new multi-space meter deployments have connectivity as a requirement. In contrast, connectivity has only recently become an optional feature in single-space meters and today only 16 percent of the single-space meters in the world are connected. However, connected single-space meters have recently had a breakthrough in the North American market, where mixed deployments that comprise both single-space and multi-space meters are becoming increasingly common. The share of single-space meters that incorporate connectivity is now growing rapidly and expected to reach 32 percent by 2028.

Cellular connectivity has become a very popular option for POS terminals and was incorporated in 52 percent of the devices shipped in 2023. Wireless technology has an important role in facilitating the global adoption of electronic payments, as it enables the rollout of POS terminals to many new market segments as well as regions where the fixed line telecommunications infrastructure is less developed. Berg Insight forecasts that the installed base of cellular POS terminals will grow at a CAGR of 7.8 percent between 2023 and 2028 to reach 200.3 million units at the end of the period, driven especially by growth in emerging markets.

Digital signage solutions have found their way into nearly every possible vertical market and a wide variety of application areas. The untapped market potential is nevertheless still vast and growth is showing no signs of slowing down. Berg Insight forecasts that global shipments of display screens for digital signage will grow from 21.2 million units in 2023 at a CAGR of 11.6 percent to reach 36.6 million units by 2028. Cellular connectivity is very useful for applications such as temporary signs and in locations where access to fixed line communications is not available or costly to obtain. However, cellular is expected to remain a niche connectivity technology due to the higher costs associated with the technology, especially in bandwidth-intensive applications.

Cellular connectivity is incorporated in close to 0.3 million fare collection devices worldwide today, such as on-board ticket vending machines, stationary vending machines and handheld ticket sales terminals. Berg Insight anticipates that the market potential for cellular connectivity in public transport will expand as account-based fare collection systems gain ground and increase the need for real-time communications. However, the number of fare-collection devices incorporating cellular connectivity is likely to remain relatively modest, as many fare collection devices can share a communications line with other equipment.

This report answers the following questions:

  • What is the potential market size for wireless IoT communication in the retail industry?
  • Which are the key applications that offer sizable business opportunities?
  • Which are the leading providers of vending telemetry solutions?
  • How is the market for wireless ATM connectivity solutions developing?
  • Which are the leading providers of connected parking meters?
  • Which are the leading digital signage display, CMS and media player vendors?
  • What is the attach rate for cellular connectivity in POS terminals by region?
  • How is the market for public transport fare collection systems evolving?

 



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Table of Contents

Table of Contents

Table of Contents
List of Figures

Executive summary

1    POS Terminals and ATMs

1.1    The card payments industry
1.2    Payment infrastructure
1.2.1    Overview of the POS terminal market
1.2.2    POS terminal form factors
1.2.3    Overview of the ATM market
1.2.4    ATM form factors
1.3    Evolution of electronic payments
1.3.1    EMV migration
1.3.2    Adoption of wireless IoT communications
1.3.3    Rollout of NFC-ready terminals
1.4    POS terminal vendors
1.4.1    Anfu
1.4.2    BBPOS
1.4.3    Bitel
1.4.4    Castles Technology
1.4.5    Centerm
1.4.6    Dspread Technology
1.4.7    Equinox Payments
1.4.8    Fiserv
1.4.9    ID Tech
1.4.10    Ingenico
1.4.11    Itron Electronics
1.4.12    JTact
1.4.13    Landi
1.4.14    MoreFun
1.4.15    Newland Payment Technology
1.4.16    New POS
1.4.17    Nexgo (Xinguodu)
1.4.18    PAX Technology
1.4.19    Sunmi
1.4.20    SZZT Electronics
1.4.21    TopWise
1.4.22    UIC Payworld
1.4.23    Vanstone Electronic
1.4.24    Verifone
1.5    ATM manufacturers and connectivity solution providers
1.5.1    Contour Networks (JCI US)
1.5.2    Diebold Nixdorf
1.5.3    Digi International
1.5.4    DPL Group
1.5.5    Hyosung Innovue
1.5.6    NCR Atleos
1.5.7    OptConnect
1.5.8    Triton Systems

2    Vending Machines

2.1    Overview of the vending machine industry
2.2    Vending industry players
2.2.1    Vending technology providers
2.2.2    Vending machine manufacturers
2.2.3    Product suppliers
2.2.4    Vending operators
2.3    Payment systems
2.3.1    Coin mechanisms and bill validators
2.3.2    Cashless payments
2.3.3    Mobile phone payments and NFC
2.3.4    Biometric payments
2.4    Vending telemetry and software
2.4.1    Remote monitoring of vending machines
2.4.2    Vending management systems
2.5    Connected vending machines
2.5.1    Europe
2.5.2    North America
2.5.3    Rest of World
2.6    Vending telemetry and cashless payment solution providers
2.6.1    aiKATE (VendLOG)
2.6.2    Boost inc
2.6.3    Cantaloupe
2.6.4    CCV
2.6.5    Enginko
2.6.6    Ingenico
2.6.7    InHand Networks
2.6.8    MatiPay
2.6.9    Mecsel
2.6.10    N-and Group (IVS Group)
2.6.11    Nayax
2.6.12    Parlevel Systems (365 Retail Markets)
2.6.13    PayRange
2.6.14    Payter
2.6.15    ProstoPay
2.6.16    Silkron
2.6.17    SmartNow
2.6.18    SmVend
2.6.19    Telemetron
2.6.20    Televend (INTIS)
2.6.21    UPPay
2.6.22    Vendon
2.6.23    Vendotek
2.6.24    Vendwatch Telematics
2.6.25    Vianet Group
2.7    Vending machine manufacturers
2.7.1    Automated Merchandising Systems
2.7.2    Azkoyen Group
2.7.3    Bianchi Vending
2.7.4    Crane Payment Innovations (Crane NXT)
2.7.5    EVOCA Group
2.7.6    FAS International
2.7.7    Fastcorp Vending
2.7.8    Fuji Electric
2.7.9    Jofemar
2.7.10    Kimma
2.7.11    LE Vending
2.7.12    Magex
2.7.13    Micron Smart Vending
2.7.14    Rheavendors Group
2.7.15    Royal Vendors
2.7.16    SandenVendo
2.7.17    Seaga
2.7.18    Sielaff
2.7.19    TCN Group
2.7.20    Unicum
2.7.21    Westomatic
2.7.22    Wittern Group
2.7.23    XY Vending
2.8    Vending operators
2.8.1    Aramark
2.8.2    Asahi Group
2.8.3    Canteen
2.8.4    Chi Forest
2.8.5    Coca-Cola Bottlers Japan
2.8.6    Coca-Cola Europacific Partners
2.8.7    DyDo Group
2.8.8    Fenge Shishi (SF Express)
2.8.9    Ito En
2.8.10    IVS Group
2.8.11    Kirin
2.8.12    Nongfu Spring
2.8.13    Selecta
2.8.14    Sodexo
2.8.15    Suntory Group
2.8.16    UBOX
2.8.17    Want Want Group

3    Parking Meters

3.1    The parking industry
3.1.1    Parking industry players
3.1.2    Single-space and multi-space meters in Europe and North America
3.1.3    Pay-by-phone parking
3.2    Connected parking meters
3.2.1    Mobile data communications solutions for parking meters
3.2.2    Connected multi-space parking meters by vendor
3.2.3    Connected single-space parking meters
3.3    Parking solution vendor profiles
3.3.1    Blinkay
3.3.2    CAME Parkare Group
3.3.3    CivicSmart
3.3.4    Digitalparking
3.3.5    Ditech
3.3.6    Duncan Solutions
3.3.7    Flowbird Group
3.3.8    Hectronic
3.3.9    IEM
3.3.10    IPS Group
3.3.11    LocoMobi
3.3.12    MacKay Meters
3.3.13    METRIC
3.3.14    Meypar
3.3.15    POM
3.3.16    T2 Systems
3.3.17    VenTek International
3.4    Private parking operators

4    Public Transport Ticketing

4.1    Modal split of passenger transport
4.2    Bus and rail fleets
4.3    Fare collection systems
4.3.1    Fare payment
4.3.2    Fare collection devices
4.3.3    Installed base
4.3.4    Mobile data communications solutions
4.4    Fare collection system vendors
4.4.1    Bytemark (Siemens Mobility)
4.4.2    Conduent
4.4.3    Cubic Transportation Systems
4.4.4    FARA (Modaxo)
4.4.5    Flowbird Group
4.4.6    Hitachi Rail (Thales GTS)
4.4.7    Indra
4.4.8    INIT
4.4.9    IVU Traffic Technologies
4.4.10    Masabi 165
4.4.11    Ridango
4.4.12    Scheidt & Bachmann
4.4.13    Ticketer
4.4.14    Trapeze Group (Modaxo)
4.4.15    Tri Star Group
4.4.16    Vix Technology

5    Digital Signage

5.1    Overview of the digital signage industry
5.2    The digital signage value chain
5.2.1    Display screen vendors
5.2.2    Media player vendors
5.2.3    Content management system providers
5.2.4    Installers, system integrator and network operators
5.3    Application areas
5.3.1    Retail
5.3.2    Office and enterprise
5.3.3    Healthcare
5.3.4    Transportation
5.3.5    Education
5.3.6    Foodservice
5.3.7    Manufacturing and logistics
5.3.8    Outdoor signage
5.4    Evolution of the digital signage industry
5.4.1    From non-connected to connected digital signs
5.4.2    Media player form factors
5.4.3    Display technologies
5.5    Media player vendors
5.5.1    Advantech
5.5.2    AOPEN
5.5.3    Arrow Electronics
5.5.4    BrightSign
5.5.5    Giada
5.5.6    IAdea
5.5.7    IBASE
5.5.8    Rikomagic
5.5.9    Shuttle
5.6    Display screen vendors
5.6.1    DynaScan Technology
5.6.2    Elo Touch Solutions
5.6.3    Goodview (CVTE Group)
5.6.4    Hisense Group
5.6.5    iiyama
5.6.6    Leyard and Planar
5.6.7    LG Electronics
5.6.8    Panasonic
5.6.9    PPDS (Philips)
5.6.10    ProDVX
5.6.11    Samsung Electronics
5.6.12    Sharp NEC Display Solutions
5.6.13    Sony
5.6.14    Vestel Group
5.7    Content management system providers
5.7.1    Appspace
5.7.2    Broadsign International
5.7.3    Creative Realities
5.7.4    Deneva (ICON Multimedia)
5.7.5    Dise (Vertiseit)
5.7.6    easescreen
5.7.7    Grassfish (Vertiseit)
5.7.8    Intuiface
5.7.9    Korbyt
5.7.10    Mood Media
5.7.11    Mvix
5.7.12    Navori Labs
5.7.13    PADS4 (NDS)
5.7.14    Poppulo
5.7.15    Rise Vision (AUO Display Plus)
5.7.16    Scala (STRATACACHE)
5.7.17    Signagelive
5.7.18    Spectrio
5.7.19    STRATACACHE
5.7.20    Telelogos
5.7.21    Uniguest
5.7.22    Visual Art
5.7.23    ZetaDisplay

6    Forecasts and Conclusions

6.1    Wireless IoT in the retail industry
6.1.1    Cellular IoT device shipments
6.1.2    Cellular IoT network connections
6.2    Market trends and drivers
6.2.1    Uptake of wireless IoT in POS terminals is steady while NFC is ubiquitous
6.2.2    ATMs in offsite locations benefit from cellular connectivity
6.2.3    The case for vending telemetry and business intelligence improves
6.2.4    The parking meter industry continues to lead the adoption of wireless IoT
6.2.5    ABT-systems catalyse demand for cellular connectivity in public transport
6.2.6    The digital signage market expands
6.3    Market forecasts
6.3.1    POS terminals
6.3.2    ATMs
6.3.3    Vending machines
6.3.4    Parking meters
6.3.5    Public transport ticketing
6.3.6    Digital Signage

Glossary

 

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Press Release

2024-10-18 Press releases
The installed base of cellular IoT devices in the retail industry to reach 217.7 million by 2028

The number of cellular IoT connections in the retail industry reached 147.9 million worldwide in 2023, according to a new research report from Berg Insight. Cellular IoT technology enables devices such as POS terminals, ATMs, digital signs and ticketing machines to be used at new locations where fixed line connectivity is unavailable or impractical. The technology has a more transformational effect on markets such as vending and parking, where machine operators need to reorganize their operations in order to benefit from the availability of real-time information. Berg Insight forecasts that the number of cellular IoT connections in the global retail industry will grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 10.0 percent during the next five years to reach 217.7 million connections in 2028. Shipments of cellular IoT devices for retail applications will at the same time increase at a CAGR of 6.2 percent from 57.9 million units in 2023 to 78.2 million units in 2028.

POS terminals constitute the largest device segment and accounted for 93 percent of all cellular IoT connections in the retail industry at the end of 2023. The market for wirelessly connected POS terminals is however relatively mature, and most of the market growth is driven by the increasing use of electronic payments in emerging markets. “The multi-space parking meter segment was an early adopter of cellular IoT connectivity and has today reached the highest connectivity penetration of 70 percent”, said Felix Linderum, IoT Analyst at Berg Insight. Cellular connectivity has also found its way into the single-space parking meters market, which has become one of the fastest growing segments. Berg Insight expects that the vending machine segment will present a major opportunity for wireless connectivity in the long term. Today only 6.5 million of the world’s 14.8 million vending machines are online, but it is inevitable that every vending machine will eventually be connected. “Costs for equipment as well as connectivity services have come down significantly and the solutions have become more sophisticated and easier to deploy. However, the organisational change needed to get the maximum benefits from vending telemetry is probably the largest remaining barrier to widespread adoption”, continued Mr. Linderum. In digital signage, cellular communications is expected to remain a niche connectivity option mainly due to the higher costs associated with the technology. “However, a growing number of media players now come with SIM slots and cellular technologies such as 5G are likely to become more relevant to meet the demands for broadband data required from applications such as 3D, AI and analytics”, concluded Mr. Linderum.

 

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