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メキシコのベビーフード製品市場予測 2025-2032

メキシコのベビーフード製品市場予測 2025-2032


MEXICO BABY FOOD PRODUCTS MARKET FORECAST 2025-2032

主要業績 メキシコのベビーフード製品市場は、2025年から2032年の予測期間中、年平均成長率1.75%で成長すると予測される。2024年の市場規模は2億5,358万ドルで、2032年には2億8,914万ドルに達すると予測される... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Inkwood Research
インクウッドリサーチ
2025年1月13日 US$1,100
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2-3営業日以内 143 英語

 

サマリー

主要業績
メキシコのベビーフード製品市場は、2025年から2032年の予測期間中、年平均成長率1.75%で成長すると予測される。2024年の市場規模は2億5,358万ドルで、2032年には2億8,914万ドルに達すると予測される。数量ベースでは、メキシコのベビーフード製品市場は2024年に122.31キロトンと評価され、2032年には137.04キロトンに達すると予測され、2025年から2032年の間に、CAGR 1.29%で成長する。
市場インサイト
メキシコのベビーフード製品市場、特に粉ミルク市場は、人口動態の進化により成長が鈍化している。キャリアと経済的安定を優先するために子育てを遅らせる夫婦が増えており、その結果、同国の出生率が低下している。2024年の出生率は人口1,000人当たり16.069人で、前年より1.59%減少した。こうした家族動態の変化は、ベビーフード製品、特に乳児栄養部門の需要に影響を及ぼしている。

同時に、特に都市部では、子どもに与える食品の栄養価に対 する親の関心が高まっている。メキシコ社会保障研究所(IMSS)の調査によると、保護者の70%が、 選ぶ食品の質に関心を持つようになっており、その中でも栄養面を最重要視している。より健康的な選択肢への注目は、小児肥満とそれに関連する健康問題に対する意識の高まりが背景にあると思われる。さらに、メキシコ・オンライン・リテール協会(AMRO)の2023年版レポートによると、インターネット普及率の上昇とオンラインショッピングの利便性への嗜好が追い風となり、ベビーフードのオンライン販売は過去1年間で25%増加した。

人口動態の変化にもかかわらず、粉ミルクは数量・金額ともにベビーフード製品市場で最大かつ最も安定したカテゴリーであり続けている。特に成長期用ミルクは、その栄養価の高さが評価され、大きな伸びを示している。他のベビーフード製品よりも高価ではあるが、多くの親が粉ミルクを選ぶのは、粉ミルクが子どもにとって完全でバランスの取れた食事と考えられているからである。このような家庭では、栄養バランスのとれた食事を確保するために、粉ミルクを手作りの食事やおやつで補うことが多い。この傾向は、メーカーが保護者のニーズの変化に対応するため、製品の革新と多様化に注力しなければならないことを示唆している。

肥満に対する懸念の高まりを受けて、メキシコ政府は食品・飲料業界を対象としたいくつかの規制を導入した。その中には、広告、包装、表示に関する規制強化や、2023年9月に施行された加工食品のトランス脂肪酸規制などが含まれる。しかし、ベビーフード製品は、NOM-131で概説されているように、その特別な栄養上の焦点のため、現在のところこれらの政策から免除されている。にもかかわらず、粉ミルクを含むベビーフード製品に含まれる糖分とトランス脂肪酸の含有量に対する懸念が高まっており、将来的に規制が変更される可能性がある。

セグメンテーション分析
メキシコのベビーフード製品市場に関する調査レポートには、カテゴリー別および流通チャネル別のセグメンテーション分析が含まれている。
カテゴリー別市場
- 乾燥ベビーフード
- 調理済みベビーフード
- その他のベビーフード
- 粉ミルク
o 標準粉ミルク
o フォローアップミルク
o 成長期用ミルク
o スペシャルミルク

流通チャネル別市場
- オフライン小売
- 小売Eコマース
メキシコのベビーフード製品市場に関するInkwood Researchの調査レポートは、市場の細分化分析とともに詳細な洞察を提供します。市場の詳細な評価には、PESTLE分析、市場成熟度分析、市場集中度分析、バリューチェーン分析、主要購買基準、競合情勢などが含まれます。
競争インサイト
メキシコのベビーフード製品市場で事業を展開する主要企業には、Nestlé México SA de CV、Mead Johnson Nutricionales de México S de RL de CV、Abbott Laboratorios de México SA de CV、Wyeth S de RL de CVなどがある。
ネスレ・メキシコSAデCVは、食品・飲料の世界的な製造・販売会社であるネスレSAの子会社として営業している。同社のポートフォリオには、ベビーフード、ボトル入り飲料水、シリアル、チョコレート、コーヒー、冷凍食品、乳製品、栄養補助食品、アイスクリーム、ペットフードなど多様な製品が含まれる。ネスレは食事の宅配サービスや料理製品も提供している。有名ブランドには、セレラック、ガーバー、ネスカフェ、キットカット、マギー、ミロ、ピュリナ、ネスティアがある。アジア、オセアニア、サハラ以南のアフリカ、南北アメリカ、ヨーロッパ、中東、北アフリカに事業を展開し、ネスレの本社はスイスのヴェヴェイにある。


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目次

目次
1. 調査範囲と方法論
1.1. 調査目的
1.2.調査方法
1.3. 前提条件と限界
2. 要旨
2.1. 市場規模と推定
2.2. 国別スナップショット
2.3. 国別分析
2.4. 調査範囲
2.5. 主な市場調査結果
2.5.1. オーガニック・ベビーフード製品への志向の高まり
2.5.2. 粉ミルクの人気の高まり
3. 市場ダイナミクス
3.主な推進要因
3.1.1. オーガニックで健康に焦点を当てた粉ミルクの開発は、進化する親の嗜好に対応している。
3.1.2. ライフスタイルの変化と出生率の増加がベビーフード製品の需要を促進している。
3.1.3. 組織化された小売店やデジタル・プラットフォームを通じてベビーフードが入手可能になり、アクセシビリティが向上している。
3.2. 主な阻害要因
3.2.1. 手作りに代わる食品への親の嗜好の変化により、パッケージ製品への依存が制限される。
3.2.2. オーガニック・ベビーフードの高価格は、価格に敏感な消費者にとって障壁となることが予想される。
3.2.3. 政府の取り組みによって推進される母乳育児率の上昇がベビーフードの需要を減少させる。
3.2.4. メキシコの出生率が徐々に低下していることが、市場の成長に対する長期的な課題となっている。
4. 主要分析
4.1. 主要市場動向
4.1.1. 利便性と廃棄物削減を目指したベビーフードの処方とパッケージングの革新
4.1.2. ベビーフード製品の主要流通チャネルとしてのeコマース・プラットフォームへの依存度の高まり
4.1.3. 環境にやさしく持ち運び可能なパッケージ・ソリューションの開発により、製品の魅力が高まっている。
4.2. 杵柄分析
4.2.1. 政治的
4.2.2. 経済的
4.2.3. 社会的
4.2.4. 技術的
4.2.5.法律
4.2.6.環境
4.3.ポーターの5つの力分析
4.3.1. 買い手の力
4.3.2.サプライヤーパワー
4.3.3.代替
4.3.4. 新規参入
4.3.5. 業界のライバル関係
4.4. メキシコの成長見通しマッピング
4.5. 市場成熟度分析
4.6. 市場集中度分析
4.7. バリューチェーン分析
4.7.1. 原材料調達
4.7.2. 製造・加工
4.7.3. 流通と物流
4.7.4. マーケティングと消費者関与
4.8. 主要な購買基準
4.8.1. 栄養価と安全性
4.8.2. 味と食感の適合性
4.8.3. 利便性と包装
4.8.4. 価格とブランドの評判
5. カテゴリー別市場(金額:百万ドル/数量:キロトン)
5.1. 乾燥ベビーフード
5.2. 調理済みベビーフード
5.3. その他のベビーフード
5.4. 粉ミルク
5.4.1. 標準粉ミルク
5.4.2. フォローアップミルク
5.4.3. 成長期用ミルク
5.4.4. 特殊ミルク
6. 流通チャネル別市場
6.1. オフライン小売
6.2. eコマース小売
7. 競争環境
7.1. 主な戦略的展開
7.1.1. M&A
7.1.2. 製品の発売と開発
7.1.3. パートナーシップと契約
7.1.4. 事業拡大と売却
7.2. 市場シェア分析
7.3. ブランドシェア分析
7.4. 会社概要
7.4.1. ネストレ・メヒコ・サ・デ・シーブイ
7.4.1.1. 会社概要
7.4.1.2. 製品ポートフォリオ
7.4.1.3. 強みと課題
7.4.2. ミード・ジョンソン・ニュートリシオナル・デ・メヒコSデRLデCV
7.4.2.1. 会社概要
7.4.2.2. 製品ポートフォリオ
7.4.2.3. 強みと課題
7.4.3. アボット・ラボラトリオス・デ・メヒコSAデCV
7.4.3.1. 会社概要
7.4.3.2. 製品ポートフォリオ
7.4.3.3. 強みと課題
7.4.4. ワイエスSデRLデCV
7.4.4.1. 会社概要
7.4.4.2. 製品ポートフォリオ
7.4.4.3. 強みと課題
7.4.5. ロイヤルフリースランドカンピーナNV
7.4.5.1. 会社概要
7.4.5.2. 製品ポートフォリオ
7.4.5.3. 強みと課題
7.4.6. ジェノマ・ラボ・インターナシオナル・サブ・デ・シーブイ
7.4.6.1. 会社概要
7.4.6.2. 製品ポートフォリオ
7.4.6.3. 強みと課題
7.4.7. ダノンベビーニュートリションメヒコSAデCV
7.4.7.1. 会社概要
7.4.7.2. 製品ポートフォリオ
7.4.7.3. 強みと課題
7.4.8. ハインツ・メヒコSAデCV
7.4.8.1. 会社概要
7.4.8.2. 製品ポートフォリオ
7.4.8.3. 強みと課題
7.4.9. バイエルメキシコ
7.4.9.1. 会社概要
7.4.9.2. 製品ポートフォリオ
7.4.9.3. 強みと課題

 

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Summary

KEY FINDINGS
The Mexico baby food products market is expected to progress at a CAGR of 1.75% during the forecast period, 2025 to 2032. The market was valued at $2503.58 million in 2024 and is expected to reach a revenue of $2895.14 million by 2032. In terms of volume, the Mexico baby food products market was valued at 122.31 kilotons in 2024 and is expected to reach a volume of 137.04 kilotons by 2032, growing at a CAGR of 1.29%, between 2025 to 2032.
MARKET INSIGHTS
The baby food products market in Mexico, particularly for milk formula, is experiencing slower growth due to evolving demographic trends. More couples are delaying parenthood to prioritize careers and financial stability, resulting in a decline in the country’s birth rate. In 2024, the birth rate accounted for 16.069 births per 1,000 people, a 1.59% decrease from the previous year. These changes in family dynamics are impacting the demand for baby food products, particularly in the infant nutrition sector.

At the same time, there is a growing focus among parents, especially in urban areas, on the nutritional content of the food they provide for their children. A study by the Mexican Social Security Institute (IMSS) found that 70% of parents are increasingly concerned about the quality of food they choose, with nutrition being a primary concern. This focus on healthier options is likely driven by greater awareness of childhood obesity and related health issues. Additionally, a 2023 report from the Mexican Online Retail Association (AMRO) revealed that online sales of baby food products grew by 25% in the past year, driven by higher internet penetration and a preference for the convenience of online shopping.

Despite the demographic shift, milk formula remains the largest and most consistent category within the baby food products market in terms of both volume and value. Growing-up milk formula, in particular, is seeing significant growth, largely due to its perceived nutritional benefits. Although more expensive than other baby food products, many parents choose milk formula because it is considered a complete and balanced meal for children. These families often supplement milk formula with homemade meals and snacks to ensure a well-rounded diet. This trend suggests that manufacturers must focus on product innovation and diversification to meet the changing needs of parents.

In response to growing concerns about obesity, the Mexican government has introduced several regulations targeting the food and beverage industry. These include stricter rules on advertising, packaging, and labeling, as well as new trans fat regulations for processed foods that were implemented in September 2023. However, baby food products are currently exempt from these policies due to their special nutritional focus, as outlined by NOM-131. Despite this, concerns about the sugar and trans fat content in baby food products, including milk formula, are rising, leading to potential regulatory changes in the future.

SEGMENTATION ANALYSIS
The report on the Mexico baby food products market includes segmentation analysis on the basis of category and distribution channel.
Market by Category:
• Dried Baby Food
• Prepared Baby Food
• Other Baby Food
• Milk Formula
o Standard Milk Formula
o Follow-on Milk Formula
o Growing-Up Milk Formula
o Special Baby Milk Formula

Market by Distribution Channel:
• Retail Offline
• Retail E-commerce
Inkwood Research’s report on the Mexico baby food products market provides in-depth insights as well as the market’s segmentation analysis. The detailed evaluation of the market includes PESTLE Analysis, Market Maturity Analysis, Market Concentration Analysis, Value Chain Analysis, Key Buying Criteria, and Competitive Landscape.
COMPETITIVE INSIGHTS
Some of the key players operating in the Mexico baby food products market include Nestlé México SA de CV, Mead Johnson Nutricionales de México S de RL de CV, Abbott Laboratorios de México SA de CV, Wyeth S de RL de CV, etc.
Nestlé México SA de CV operates as a subsidiary of Nestlé SA, a global producer and distributor of food and beverages. The company’s portfolio includes a diverse range of products, such as baby food, bottled water, cereals, chocolates, coffee, frozen foods, dairy products, nutritional supplements, ice cream, and pet food. Nestlé also provides meal delivery services and culinary products. Some of its well-known brands include Cerelac, Gerber, Nescafé, Kit Kat, Maggi, Milo, Purina, and Nestea. With operations spanning Asia, Oceania, sub-Saharan Africa, the Americas, Europe, the Middle East, and North Africa, Nestlé is headquartered in Vevey, Switzerland.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. RESEARCH SCOPE & METHODOLOGY
1.1. STUDY OBJECTIVES
1.2. METHODOLOGY
1.3. ASSUMPTIONS & LIMITATIONS
2. EXECUTIVE SUMMARY
2.1. MARKET SIZE & ESTIMATES
2.2. COUNTRY SNAPSHOT
2.3. COUNTRY ANALYSIS
2.4. SCOPE OF STUDY
2.5. MAJOR MARKET FINDINGS
2.5.1. RISING INCLINATION TOWARDS ORGANIC BABY FOOD PRODUCTS
2.5.2. GROWING POPULARITY OF INFANT FORMULA
3. MARKET DYNAMICS
3.1. KEY DRIVERS
3.1.1. DEVELOPMENT OF ORGANIC AND HEALTH-FOCUSED FORMULAS IS CATERING TO EVOLVING PARENTAL PREFERENCES
3.1.2. LIFESTYLE CHANGES AND INCREASING BIRTH RATES ARE DRIVING DEMAND FOR BABY FOOD PRODUCTS
3.1.3. AVAILABILITY OF BABY FOOD THROUGH ORGANIZED RETAIL AND DIGITAL PLATFORMS TO DRIVE ACCESSIBILITY
3.2. KEY RESTRAINTS
3.2.1. SHIFTING PARENTAL PREFERENCE TOWARD HOMEMADE FOOD ALTERNATIVES LIMITS RELIANCE ON PACKAGED PRODUCTS
3.2.2. HIGH COSTS OF ORGANIC BABY FOOD ARE EXPECTED TO CREATE BARRIERS FOR PRICE-SENSITIVE CONSUMERS
3.2.3. INCREASED BREASTFEEDING RATES PROMOTED BY GOVERNMENT INITIATIVES REDUCE THE DEMAND FOR BABY FOOD
3.2.4. GRADUAL DECREASE IN MEXICO’S BIRTH RATES POSES A LONG-TERM CHALLENGE TO THE MARKET’S GROWTH
4. KEY ANALYTICS
4.1. KEY MARKET TRENDS
4.1.1. INNOVATIONS IN BABY FOOD FORMULATIONS AND PACKAGING AIMED AT CONVENIENCE AND WASTE REDUCTION
4.1.2. INCREASING RELIANCE ON E-COMMERCE PLATFORMS AS A KEY DISTRIBUTION CHANNEL FOR BABY FOOD PRODUCTS
4.1.3. DEVELOPMENT OF ECO-FRIENDLY AND PORTABLE PACKAGING SOLUTIONS IS ENHANCING PRODUCT APPEAL
4.2. PESTLE ANALYSIS
4.2.1. POLITICAL
4.2.2. ECONOMICAL
4.2.3. SOCIAL
4.2.4. TECHNOLOGICAL
4.2.5. LEGAL
4.2.6. ENVIRONMENTAL
4.3. PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS
4.3.1. BUYERS POWER
4.3.2. SUPPLIERS POWER
4.3.3. SUBSTITUTION
4.3.4. NEW ENTRANTS
4.3.5. INDUSTRY RIVALRY
4.4. GROWTH PROSPECT MAPPING FOR MEXICO
4.5. MARKET MATURITY ANALYSIS
4.6. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS
4.7. VALUE CHAIN ANALYSIS
4.7.1. RAW MATERIAL PROCUREMENT
4.7.2. MANUFACTURING AND PROCESSING
4.7.3. DISTRIBUTION AND LOGISTICS
4.7.4. MARKETING AND CONSUMER ENGAGEMENT
4.8. KEY BUYING CRITERIA
4.8.1. NUTRITIONAL VALUE AND SAFETY
4.8.2. TASTE AND TEXTURE SUITABILITY
4.8.3. CONVENIENCE AND PACKAGING
4.8.4. PRICE AND BRAND REPUTATION
5. MARKET BY CATEGORY (IN TERMS OF REVENUE: $ MILLION & IN TERMS OF VOLUME: KILOTONS)
5.1. DRIED BABY FOOD
5.2. PREPARED BABY FOOD
5.3. OTHER BABY FOOD
5.4. MILK FORMULA
5.4.1. STANDARD MILK FORMULA
5.4.2. FOLLOW-ON MILK FORMULA
5.4.3. GROWING-UP MILK FORMULA
5.4.4. SPECIAL BABY MILK FORMULA
6. MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL
6.1. RETAIL OFFLINE
6.2. RETAIL E-COMMERCE
7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. KEY STRATEGIC DEVELOPMENTS
7.1.1. MERGERS & ACQUISITIONS
7.1.2. PRODUCT LAUNCHES & DEVELOPMENTS
7.1.3. PARTNERSHIPS & AGREEMENTS
7.1.4. BUSINESS EXPANSIONS & DIVESTITURES
7.2. MARKET SHARE ANALYSIS
7.3. BRAND SHARE ANALYSIS
7.4. COMPANY PROFILES
7.4.1. NESTLÉ MÉXICO SA DE CV
7.4.1.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.1.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.1.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.2. MEAD JOHNSON NUTRICIONALES DE MÉXICO S DE RL DE CV
7.4.2.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.2.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.2.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.3. ABBOTT LABORATORIOS DE MÉXICO SA DE CV
7.4.3.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.3.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.3.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.4. WYETH S DE RL DE CV
7.4.4.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.4.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.4.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.5. ROYAL FRIESLANDCAMPINA NV
7.4.5.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.5.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.5.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.6. GENOMMA LAB INTERNACIONAL SAB DE CV
7.4.6.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.6.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.6.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.7. DANONE BABY NUTRITION MEXICO SA DE CV
7.4.7.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.7.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.7.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.8. HEINZ MÉXICO SA DE CV
7.4.8.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.8.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.8.3. STRENGTHS & CHALLENGES
7.4.9. BAYER DE MÉXICO SA DE CV
7.4.9.1. COMPANY OVERVIEW
7.4.9.2. PRODUCT PORTFOLIO
7.4.9.3. STRENGTHS & CHALLENGES

 

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