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米国ポテトチップス市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別(フライ、ベイクド)、フレーバー別(プレーン/有塩、フレーバー)、流通チャネル別、セグメント別予測、2024~2030年


U.S. Potato Chips Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Fried, Baked), By Flavor (Plain/Salted, Flavored), By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

米国ポテトチップス市場の成長と動向 Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のポテトチップス市場規模は2030年までに147.8億米ドルに達し、2024年から2030年までの年平均成長率は5.7%で推移... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2024年8月30日 US$3,450
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80 英語

 

サマリー

米国ポテトチップス市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のポテトチップス市場規模は2030年までに147.8億米ドルに達し、2024年から2030年までの年平均成長率は5.7%で推移すると予測されている。フレーバー数の増加とクイックスナック需要の急増が、予測期間中に市場に貢献する見通しである。また、可処分所得の増加や消費者の多忙なライフスタイルが、米国市場の成長見通しを後押しする可能性が高い。

米国のポテトチップス市場では、プレーン/塩味が最大の製品セグメントとして浮上している。フレーバー・セグメントには、バーベキュー、サワークリーム&オニオン、ソルト&ビネガー、ホット&スパイシー、ディル・ピクルスなど幅広い種類のポテトチップスが含まれる。

スーパーマーケット・セグメントは、消費者が通常買い物に出かけた際に多くの商品を購入するという事実から、市場を支配すると推定される。また、消費者は多くの選択肢のある店で購入することを好む。

米国ポテトチップス市場レポートハイライト

- ベイクドポテトチップス分野は予測期間中CAGR 6.1%で最速の成長が見込まれる。米国市場では、主に消費者の嗜好がより健康的なスナックへと変化しているため、焼きポテトチップスの需要が増加している。

- 予測期間中、CAGRが最も高いのはフレーバーセグメントである。スナック菓子に多様性と斬新な体験を求める消費者の味覚嗜好の進化が、フレーバー付きポテトチップスの需要を牽引している。

- スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門が2023年の市場を支配した。スーパーマーケットとハイパーマーケットは、広い棚スペースとポテトチップスを含む多種多様な商品を提供し、多くの消費者を惹きつけている。

- 2016年2月、ConAgra Foodsはプライベートブランド事業をTreeHouse Foodsに売却し、これにより同社はプライベートブランドのドライ食品と冷蔵食品を強化した。

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.セグメント別スナップショット
2.3.競合環境スナップショット
第3章 ケーキミックス市場ケーキミックス市場の変数、トレンド、スコープ
3.1.市場の系譜
3.1.1.親市場の展望
3.1.2.関連市場の見通し
3.2.産業バリューチェーン分析
3.2.1.販売/小売チャネル分析
3.2.2.利益率分析
3.3.市場ダイナミクス
3.3.1.市場促進要因分析
3.3.2.市場阻害要因分析
3.3.3.業界の課題
3.3.4.産業機会
3.4.業界分析ツール
3.4.1.ポーターのファイブフォース分析
3.5.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用動向
4.5.考察と提言
第5章.米国のポテトチップス市場製品の推定と動向分析
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.米国のポテトチップス市場製品動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
5.3.フライドポテト
5.3.1.フライド市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
5.4.ベイクド
5.4.1.ベイクド市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Million)
第6章.米国のポテトチップス市場フレーバーの推定と動向分析
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.米国のポテトチップス市場フレーバーの動向分析、2023年および2030年(百万米ドル)
6.3.プレーン/塩味
6.3.1.プレーン/塩味市場の2018年~2030年の売上予測と予測(USD Million)
6.4.フレーバー
6.4.1.フレーバー市場の収益予測および予測、2018~2030年(USD Million)
第7章.米国のポテトチップス市場流通チャネルの推定と動向分析
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.米国のポテトチップス市場流通チャネルの動き分析、2023年および2030年(百万米ドル)
7.3.スーパーマーケット/ハイパーマーケット
7.3.1.スーパーマーケット/ハイパーマーケット市場の収益予測および予測、2018年~2030年(百万米ドル)
7.4.コンビニエンスストア
7.4.1.コンビニエンスストア市場の売上高推計と予測、2018~2030年(USD Million)
7.5.オンライン
7.5.1.オンライン市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
7.6.その他
7.6.1.その他市場の収益予測および予測、2018年~2030年(USD Million)
第8章 競争環境競争環境
8.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
8.2.企業の分類
8.3.企業ヒートマップ分析
8.4.企業プロフィール
8.4.1.ペプシコ
8.4.1.1.参加企業の概要
8.4.1.2.財務パフォーマンス
8.4.1.3.製品ベンチマーク
8.4.1.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.2.ケラノバ
8.4.2.1.参加企業の概要
8.4.2.2.業績
8.4.2.3.製品ベンチマーク
8.4.2.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.3.ウッツ・ブランズ
8.4.3.1.参加企業の概要
8.4.3.2.業績
8.4.3.3.製品ベンチマーク
8.4.3.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ
8.4.4.キャンベル・スープ・カンパニー
8.4.4.1.参加企業の概要
8.4.4.2.業績
8.4.4.3.製品ベンチマーク
8.4.4.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.5.ハー社
8.4.5.1.参加企業の概要
8.4.5.2.財務パフォーマンス
8.4.5.3.製品ベンチマーク
8.4.5.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.6.ワイズスナック
8.4.6.1.参加企業の概要
8.4.6.2.業績
8.4.6.3.製品ベンチマーク
8.4.6.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.7.Intersnacks Foods GmbH & Co.KG
8.4.7.1.参加企業の概要
8.4.7.2.業績
8.4.7.3.製品ベンチマーク
8.4.7.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.8.クリントン・デュビリエ&ライス
8.4.8.1.参加企業の概要
8.4.8.2.財務実績
8.4.8.3.製品ベンチマーク
8.4.8.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.9.ベターメイドスナックフーズ
8.4.9.1.参加企業の概要
8.4.9.2.業績
8.4.9.3.製品ベンチマーク
8.4.9.4.最近の開発/戦略的イニシアティブ
8.4.10.バーセルUSA
8.4.10.1.参加企業の概要
8.4.10.2.業績
8.4.10.3.製品ベンチマーク
8.4.10.4.最近の動向/戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. Potato Chips Market Growth & Trends

The U.S. potato chips market size is expected to reach USD 14.78 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 5.7% from 2024 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising number of flavors and surging demand for quick snacks are poised to contribute to the market during the forecast period. Moreover, rising disposable income and the busy lifestyles of consumers are likely to fuel the growth prospects of the market in the U.S.

Plain/Salted emerged as the largest product segment in the U.S. potato chips market. The flavored segment includes a wide spectrum of chips including barbecue, sour cream & onion, salt & vinegar, hot and spicy, and dill pickle.

The supermarket segment is estimated to dominate the market due to the fact that consumers usually purchase a large number of products during their shopping trips. In addition, consumers prefer to purchase from shops with numerous options.

U.S. Potato Chips Market Report Highlights

• Baked potato chips segment is expected to witness the fastest growth with a CAGR of 6.1% over the forecast period. The demand for baked potato chips is increasing in the US market primarily due to shifting consumer preferences towards healthier snack options.

• The Flavored segment is expected witness the highest CAGR over the forecasted period. Consumers' evolving taste preferences, which seek variety and novel experiences in their snacks, drive the demand for flavored potato chips.

• Supermarket/hypermarket segment dominated the market in 2023. supermarkets and hypermarkets offer extensive shelf space and a wide variety of products, including potato chips, attracting many consumers.

• In February 2016, ConAgra Foods sold its private label business to TreeHouse Foods, which helped the company to enhance its private label dry and refrigerated grocery offerings.



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation& Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Segment Snapshot
2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Cake Mixes Market Variables, Trends, & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Parent Market Outlook
3.1.2. Related Market Outlook
3.2. Industry Value Chain Analysis
3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
3.2.2. Profit Margin Analysis
3.3. Market Dynamics
3.3.1. Market Driver Analysis
3.3.2. Market Restraint Analysis
3.3.3. Industry Challenges
3.3.4. Industry Opportunities
3.4. Industry Analysis Tools
3.4.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Influencing Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption Trends
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. U.S. Potato Chips Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Segment Dashboard
5.2. U.S. Potato Chips Market: Product Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
5.3. Fried
5.3.1. Fried Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
5.4. Baked
5.4.1. Baked Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Potato Chips Market: Flavor Estimates & Trend Analysis
6.1. Segment Dashboard
6.2. U.S. Potato Chips Market: Flavor Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
6.3. Plain/Salted
6.3.1. Plain/Salted Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
6.4. Flavored
6.4.1. Flavored Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 7. U.S. Potato Chips Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
7.1. Segment Dashboard
7.2. U.S. Potato Chips Market: Distribution Channel Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
7.3. Supermarket/Hypermarket
7.3.1. Supermarket/Hypermarket Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.4. Convenience Stores
7.4.1. Convenience Stores Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.5. Online
7.5.1. Online Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
7.6. Others
7.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 8. Competitive Landscape
8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
8.2. Company Categorization
8.3. Company Heat Map Analysis
8.4. Company Profiles
8.4.1. PepsiCo
8.4.1.1. Participant’s Overview
8.4.1.2. Financial Performance
8.4.1.3. Product Benchmarking
8.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.2. Kellanova
8.4.2.1. Participant’s Overview
8.4.2.2. Financial Performance
8.4.2.3. Product Benchmarking
8.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.3. Utz Brands, inc.
8.4.3.1. Participant’s Overview
8.4.3.2. Financial Performance
8.4.3.3. Product Benchmarking
8.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.4. Campbell Soup Company
8.4.4.1. Participant’s Overview
8.4.4.2. Financial Performance
8.4.4.3. Product Benchmarking
8.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.5. Herr’s
8.4.5.1. Participant’s Overview
8.4.5.2. Financial Performance
8.4.5.3. Product Benchmarking
8.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.6. Wise Snacks
8.4.6.1. Participant’s Overview
8.4.6.2. Financial Performance
8.4.6.3. Product Benchmarking
8.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.7. Intersnacks Foods GmbH & Co. KG
8.4.7.1. Participant’s Overview
8.4.7.2. Financial Performance
8.4.7.3. Product Benchmarking
8.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.8. Clyton Dubilier & Rice
8.4.8.1. Participant’s Overview
8.4.8.2. Financial Performance
8.4.8.3. Product Benchmarking
8.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.9. Better Made Snack Foods.
8.4.9.1. Participant’s Overview
8.4.9.2. Financial Performance
8.4.9.3. Product Benchmarking
8.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
8.4.10. Barcel USA
8.4.10.1. Participant’s Overview
8.4.10.2. Financial Performance
8.4.10.3. Product Benchmarking
8.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives

 

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