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マグロ市場調査レポート:魚種別(カンパチ、キハダ、ビンナガ、メバチ、クロマグロ)、タイプ別(缶詰、生鮮、冷凍)、エンドユーザー別(家庭用/小売、商業用/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型、無店舗型)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ):2032年までの予測

マグロ市場調査レポート:魚種別(カンパチ、キハダ、ビンナガ、メバチ、クロマグロ)、タイプ別(缶詰、生鮮、冷凍)、エンドユーザー別(家庭用/小売、商業用/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型、無店舗型)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ):2032年までの予測


Tuna Market Research Report Information by Species (Skipjack, Yellowfin, Albacore, Bigeye and Bluefin), By Type (Canned, Fresh and Frozen), By End User (Residential/Retail and Commercial/HoReCa), By Distribution Channel (Store Based and Non-Store Based), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East and Africa) Forecast Till 2032

マグロ市場調査レポート:魚種別(カンパチ、キハダ、ビンナガ、メバチ、クロマグロ)、タイプ別(缶詰、生鮮、冷凍)、エンドユーザー別(家庭用/小売、商業用/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型、無店舗型)、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2024年12月30日 US$4,950
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通常2-3営業日以内 168 英語

 

サマリー

マグロ市場調査レポート:魚種別(カンパチ、キハダ、ビンナガ、メバチ、クロマグロ)、タイプ別(缶詰、生鮮、冷凍)、エンドユーザー別(家庭用/小売、商業用/HoReCa)、流通チャネル別(店舗型、無店舗型)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ):2032年までの予測

市場概要
2023年のマグロ市場規模は395.4億米ドルと推定される。マグロ市場産業は2024年から2032年にかけて年平均成長率(CAGR)3.20%で拡大し、526.8億米ドルに達すると予測される。
マグロ市場を牽引する主な要因のひとつは、世界的な水産物消費の増加である。

マグロ市場の主要推進要因のひとつは、世界的な水産物消費の増加である。魚を食べることの健康上の利点、特に高タンパク質含有量と必須脂肪酸であるオメガ3脂肪酸について知る人が増えるにつれ、マグロの需要は劇的に増加している。マグロは入手しやすく、適応しやすい魚であるため、特に人気が高い。消費者が健康的な食生活を望むようになり、栄養価の高い食事を好むようになったことから、市場の発展が期待されている。

市場セグメントの展望
マグロ市場は魚種によって、スキップジャック、キハダ、ビンナガ、メバチ、クロマグロに分けられる。
種類別では、缶詰、生鮮、冷凍の3つに分けられる。
市場はエンドユーザーによって、家庭用/小売用と商業用/HoReCa用に分けられる。
流通チャネルは店舗型と無店舗型がある。

地域別の展望
欧州のまぐろ市場は年平均成長率(CAGR)3.2%で成長し、2023年には36.1%の最大市場シェアを占めると予測される。
ツナ缶は北米のレストランや家庭で依然として一般的な食品である。その利便性、保存期間の長さ、サラダ、キャセロール、サンドイッチなど幅広いレシピへの適応性が、その魅力が持続している主な理由である。ツナ缶市場はStarkist社、Bumble Bee社、Chicken of the Sea社が独占しており、消費者の幅広い嗜好を満たすためにプレーンから味付きまで幅広い製品を提供している。
アジア太平洋市場は、2023年の評価額9,807.19米ドルから2032年の評価額16,257.46米ドルまで、年平均成長率(CAGR)6.52%で発展すると予想される。この市場分析では、韓国、オーストラリア・ニュージーランド、日本、インド、中国、その他のアジア太平洋地域がカバーされている。さまざまな消費者層がマグロを広く消費しているため、インドは依然として世界のマグロ市場のかなりの部分を占めている。
欧州の業界環境は、貿易力学、消費者パターン、規制の枠組みの組み合わせによって形成されており、これらすべてが世界のまぐろ市場に大きな影響を与えている。まぐろは缶詰・生食用ともにヨーロッパ全土で広く消費されており、料理において重要な役割を果たしている。ツナ缶は使い方が簡単で賞味期限が長いため、欧州全域で非常に人気がある。パスタ、サラダ、サンドイッチなどによく使われている。

主要企業
Salica Industria Alimentaria、American Tuna、Frinsa、Golden Prize Canning Co.Ltd.、Bumble Bee Foods, LLC、Dongwon Group、Crown Prince, Inc.、Monsoon Fisheries、Bolton Groupがツナ缶市場の重要なプレーヤーである。




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目次

目次
1. 要旨
1.1. 市場概要
1.2. 主要な調査結果
1.3. 市場セグメンテーション
1.4. 競争環境
1.5. 課題と機会
1.6. 将来展望
2. 市場紹介
2.1.定義
2.2. 調査範囲
2.2.1. 調査目的
2.2.2. 前提条件
2.2.3. 制限事項
3. 研究方法
3.1.概要
3.2.データマイニング
3.3.二次調査
3.4. 一次調査
3.4.1. 一次インタビューと情報収集プロセス
3.4.2. 一次回答者の内訳
3.5. 予測モデル
3.6. 市場規模の推定
3.6.1. ボトムアップアプローチ
3.6.2. トップダウン・アプローチ
3.7. データの三角測量
3.8.検証
4. 市場ダイナミクス
4.概要
4.推進要因
4.3.阻害要因
4.4. 機会
5. 市場要因分析
5.1. バリューチェーン分析
5.2. ポーターの5つの力分析
5.2.1. サプライヤーの交渉力
5.2.2. 買い手の交渉力
5.2.3. 新規参入の脅威
5.2.4. 代替品の脅威
5.2.5.ライバルの激しさ
5.3. コビッド19の影響分析
5.3.1. 市場インパクト分析
5.3.2. 地域別インパクト
5.3.3. 機会と脅威の分析
6. マグロと藻類のオメガ3成分市場、製品タイプ別(10億米ドル)
6.1. マグロオメガ3成分
6.2. 藻類オメガ3成分
7. マグロと藻類のオメガ3成分市場:用途別(10億米ドル)
7.1. 栄養補助食品
7.2. 機能性食品・飲料
7.ペットフード
7.4. 医薬品
8. マグロと藻類のオメガ3成分市場:供給源別(10億米ドル)
8.1. 天然マグロ
8.2. 養殖マグロ
8.3. 藻類養殖
9. マグロと藻類のオメガ3成分市場:包装タイプ別(10億米ドル)
9.1. カプセル
9.ソフトジェル
9.液体
9.4.粉末
10. マグロと藻類のオメガ3成分市場:流通チャネル別(10億米ドル)
10.小売
10.2. オンライン
10.薬局
10.4. 健康食品店
11. マグロと藻類のオメガ3成分市場:地域別(10億米ドル)
11.1. 北米
11.1.1.
11.カナダ
11.ヨーロッパ
11.ドイツ
11.2.2. イギリス
11.2.3. フランス
11.2.4.ロシア
11.2.5. イタリア
11.2.6. スペイン
11.2.7. その他のヨーロッパ
11.アジア太平洋
11.3.1. 中国
11.3.2. インド
11.3.3.
11.3.4. 韓国
11.3.5.マレーシア
11.3.6.タイ
11.3.7. インドネシア
11.3.8. その他のアジア
11.4. 南米
11.ブラジル
11.4.2. メキシコ
11.4.3. アルゼンチン
11.4.4. その他の南米諸国
11.5.中東・アフリカ
11.5.1. GCC諸国
11.5.2. 南アフリカ
11.5.3. その他の地域
12. 競争環境
12.1.概要
12.2. 競合分析
12.3. 市場シェア分析
12.4. マグロ・藻類オメガ3素材市場における主要成長戦略
12.5. 競争ベンチマーク
12.6.マグロ・藻類オメガ3素材市場における開発数上位企業
12.7. 主要開発と成長戦略
12.7.1. 新製品発売/サービス展開
12.7.2. 合併・買収
12.7.3. 共同事業
12.8. 主要企業の財務状況
12.8.1. 売上高と営業利益
12.8.2. 主要企業の研究開発費。
13. 企業プロフィール
13.1. レドモンド社
13.1.1. 財務概要
13.1.2. 提供製品
13.1.3. 主要開発品
13.1.4. swot分析
13.1.5. 主要戦略
13.2. コルビオン
13.2.1. 財務概要
13.2.2. 提供製品
13.2.3. 主要な開発
13.2.4. swot分析
13.2.5. 主要戦略
13.3.カーギル
13.3.1. 財務概要
13.3.2. 提供製品
13.3.3.
13.3.4. swot分析
13.3.5. 主要戦略
13.4. BASF
13.4.1. 財務概要
13.4.2. 提供製品
13.4.3. 主要な開発
13.4.4. swot分析
13.4.5. 主要戦略
13.5. ソフォラ・ニューパラテラビア・ホールディングス
13.5.1. 財務概要
13.5.2. 提供製品
13.5.3. 主要な開発
13.5.4. swot分析
13.5.5. 主要戦略
13.6. バイテックス
13.6.1. 財務概要
13.6.2. 提供製品
13.6.3. 主要な開発
13.6.4. swot分析
13.6.5. 主要戦略
13.7. ナウヘルスグループ
13.7.1. 財務概要
13.7.2. 提供製品
13.7.3.
13.7.4. swot分析
13.7.5. 主要戦略
13.8.ロンザ
13.8.1. 財務概要
13.8.2. 提供製品
13.8.3. 主要な開発
13.8.4. swot分析
13.8.5. 主要戦略
13.9. オメガプロテイン
13.9.1. 財務概要
13.9.2. 提供製品
13.9.3. 主要な開発
13.9.4. swot分析
13.9.5. 主要戦略
13.10.DSM社
13.10.1. 財務概要
13.10.2. 提供製品
13.10.3. 主要な開発
13.10.4. swot分析
13.10.5. 主要戦略
13.11. ネプチューン・ウェルネス・ソリューションズ
13.11.1. 財務概要
13.11.2. 提供製品
13.11.3. 主要な開発
13.11.4. swot分析
13.11.5. 主要戦略
13.12. ウィルマー・インターナショナル
13.12.1. 財務概要
13.12.2. 提供製品
13.12.3. 主要な開発
13.12.4. swot分析
13.12.5. 主要戦略
13.13. 栄養補助食品グループ・インターナショナル
13.13.1. 財務概要
13.13.2. 提供製品
13.13.3. 主要開発品
13.13.4. swot分析
13.13.5. 主要戦略
14. 付録
14.1. 参考文献
14.2. 関連レポート

 

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Summary

Tuna Market Research Report Information by Species (Skipjack, Yellowfin, Albacore, Bigeye and Bluefin), By Type (Canned, Fresh and Frozen), By End User (Residential/Retail and Commercial/HoReCa), By Distribution Channel (Store Based and Non-Store Based), and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East and Africa) Forecast Till 2032

Overview of the Market
In 2023, the tuna market was estimated to be worth USD 39.54 billion. It is anticipated that the tuna market industry would expand at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.20% from 2024 to 2032, reaching USD 52.68 billion.
One of the primary drivers of the tuna market is the rise in seafood consumption around the globe.

One of the primary drivers of the tuna market is the rise in seafood consumption around the globe. As more people learn about the health benefits of eating fish, especially its high protein content and essential omega-3 fatty acids, the demand for tuna has increased dramatically. Tuna is particularly popular since it is an easily accessible and adaptable fish. The market is expected to develop because of consumers' increasing desire for healthy eating habits and their preference for nutrient-dense meals.

Perspectives on Market Segments
According to species, the tuna market is divided into Skipjack, Yellowfin, Albacore, Bigeye, and Bluefin.
The market is divided into three categories based on type: canned, fresh, and frozen.
The market is divided into two segments based on the end user: residential/retail and commercial/HoReCa.
Store-based and non-store-based distribution channels are included in the tuna market segmentation.

Regional Perspectives
The European tuna market is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.2% and holds the greatest market share of 36.1% in 2023.
Tuna in a can is still a common food in restaurants and homes across North America. Its convenience, extended shelf life, and adaptability to a wide range of recipes, including salads, casseroles, and sandwiches, are the main reasons for its continued appeal. The canned tuna market is dominated by Starkist, Bumble Bee, and Chicken of the Sea, who provide a range of products from plain to flavored to satisfy a broad spectrum of consumer preferences.
The Asia-Pacific market is expected to develop at a compound annual growth rate (CAGR) of 6.52% from its 2023 valuation of USD 9,807.19 to its 2032 valuation of USD 16,257.46. South Korea, Australia & New Zealand, Japan, India, China, and the rest of Asia-Pacific are all covered in the market analysis. Due to the widespread consumption of tuna by different consumer groups, India still holds a sizable portion of the global tuna market.
Europe's industry environment is shaped by a combination of trade dynamics, consumer patterns, and regulatory frameworks, all of which have a significant impact on the global tuna market. Both canned and fresh tuna are widely consumed throughout Europe, where they play a significant role in cuisine. Because of its simplicity of use and extended shelf life, canned tuna is very popular throughout Europe. It is frequently used in pasta dishes, salads, and sandwiches.

Key Players
Salica Industria Alimentaria, American Tuna, Frinsa, Golden Prize Canning Co., Ltd., Bumble Bee Foods, LLC, Dongwon Group, Crown Prince, Inc., Monsoon Fisheries, and Bolton Group are important players in the tuna market.




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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. MARKET OVERVIEW
1.2. KEY FINDINGS
1.3. MARKET SEGMENTATION
1.4. COMPETITIVE LANDSCAPE
1.5. CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
1.6. FUTURE OUTLOOK
2. MARKET INTRODUCTION
2.1. DEFINITION
2.2. SCOPE OF THE STUDY
2.2.1. RESEARCH OBJECTIVE
2.2.2. ASSUMPTION
2.2.3. LIMITATIONS
3. RESEARCH METHODOLOGY
3.1. OVERVIEW
3.2. DATA MINING
3.3. SECONDARY RESEARCH
3.4. PRIMARY RESEARCH
3.4.1. PRIMARY INTERVIEWS AND INFORMATION GATHERING PROCESS
3.4.2. BREAKDOWN OF PRIMARY RESPONDENTS
3.5. FORECASTING MODEL
3.6. MARKET SIZE ESTIMATION
3.6.1. BOTTOM-UP APPROACH
3.6.2. TOP-DOWN APPROACH
3.7. DATA TRIANGULATION
3.8. VALIDATION
4. MARKET DYNAMICS
4.1. OVERVIEW
4.2. DRIVERS
4.3. RESTRAINTS
4.4. OPPORTUNITIES
5. MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1. VALUE CHAIN ANALYSIS
5.2. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1. BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.2. BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.3. THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.4. THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.5. INTENSITY OF RIVALRY
5.3. COVID-19 IMPACT ANALYSIS
5.3.1. MARKET IMPACT ANALYSIS
5.3.2. REGIONAL IMPACT
5.3.3. OPPORTUNITY AND THREAT ANALYSIS
6. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY PRODUCT TYPE (USD BILLION)
6.1. TUNA OMEGA-3 INGREDIENTS
6.2. ALGAE OMEGA-3 INGREDIENTS
7. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY APPLICATION (USD BILLION)
7.1. DIETARY SUPPLEMENTS
7.2. FUNCTIONAL FOODS & BEVERAGES
7.3. PET FOOD
7.4. PHARMACEUTICALS
8. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY SOURCE (USD BILLION)
8.1. WILD-CAUGHT TUNA
8.2. FARMED TUNA
8.3. ALGAE CULTIVATION
9. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY PACKAGING TYPE (USD BILLION)
9.1. CAPSULES
9.2. SOFTGELS
9.3. LIQUIDS
9.4. POWDERS
10. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL (USD BILLION)
10.1. RETAIL
10.2. ONLINE
10.3. PHARMACIES
10.4. HEALTH FOOD STORES
11. TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET, BY REGIONAL (USD BILLION)
11.1. NORTH AMERICA
11.1.1. US
11.1.2. CANADA
11.2. EUROPE
11.2.1. GERMANY
11.2.2. UK
11.2.3. FRANCE
11.2.4. RUSSIA
11.2.5. ITALY
11.2.6. SPAIN
11.2.7. REST OF EUROPE
11.3. APAC
11.3.1. CHINA
11.3.2. INDIA
11.3.3. JAPAN
11.3.4. SOUTH KOREA
11.3.5. MALAYSIA
11.3.6. THAILAND
11.3.7. INDONESIA
11.3.8. REST OF APAC
11.4. SOUTH AMERICA
11.4.1. BRAZIL
11.4.2. MEXICO
11.4.3. ARGENTINA
11.4.4. REST OF SOUTH AMERICA
11.5. MEA
11.5.1. GCC COUNTRIES
11.5.2. SOUTH AFRICA
11.5.3. REST OF MEA
12. COMPETITIVE LANDSCAPE
12.1. OVERVIEW
12.2. COMPETITIVE ANALYSIS
12.3. MARKET SHARE ANALYSIS
12.4. MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET
12.5. COMPETITIVE BENCHMARKING
12.6. LEADING PLAYERS IN TERMS OF NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE TUNA AND ALGAE OMEGA 3 INGREDIENT MARKET
12.7. KEY DEVELOPMENTS AND GROWTH STRATEGIES
12.7.1. NEW PRODUCT LAUNCH/SERVICE DEPLOYMENT
12.7.2. MERGER & ACQUISITIONS
12.7.3. JOINT VENTURES
12.8. MAJOR PLAYERS FINANCIAL MATRIX
12.8.1. SALES AND OPERATING INCOME
12.8.2. MAJOR PLAYERS R&D EXPENDITURE. 2023
13. COMPANY PROFILES
13.1. REDMOND INGREDIENTS
13.1.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.1.2. PRODUCTS OFFERED
13.1.3. KEY DEVELOPMENTS
13.1.4. SWOT ANALYSIS
13.1.5. KEY STRATEGIES
13.2. CORBION
13.2.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.2.2. PRODUCTS OFFERED
13.2.3. KEY DEVELOPMENTS
13.2.4. SWOT ANALYSIS
13.2.5. KEY STRATEGIES
13.3. CARGILL
13.3.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.3.2. PRODUCTS OFFERED
13.3.3. KEY DEVELOPMENTS
13.3.4. SWOT ANALYSIS
13.3.5. KEY STRATEGIES
13.4. BASF
13.4.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.4.2. PRODUCTS OFFERED
13.4.3. KEY DEVELOPMENTS
13.4.4. SWOT ANALYSIS
13.4.5. KEY STRATEGIES
13.5. SOPHORA NEWPARATERRAVIA HOLDINGS
13.5.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.5.2. PRODUCTS OFFERED
13.5.3. KEY DEVELOPMENTS
13.5.4. SWOT ANALYSIS
13.5.5. KEY STRATEGIES
13.6. VYTEX
13.6.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.6.2. PRODUCTS OFFERED
13.6.3. KEY DEVELOPMENTS
13.6.4. SWOT ANALYSIS
13.6.5. KEY STRATEGIES
13.7. NOW HEALTH GROUP
13.7.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.7.2. PRODUCTS OFFERED
13.7.3. KEY DEVELOPMENTS
13.7.4. SWOT ANALYSIS
13.7.5. KEY STRATEGIES
13.8. LONZA
13.8.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.8.2. PRODUCTS OFFERED
13.8.3. KEY DEVELOPMENTS
13.8.4. SWOT ANALYSIS
13.8.5. KEY STRATEGIES
13.9. OMEGA PROTEIN
13.9.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.9.2. PRODUCTS OFFERED
13.9.3. KEY DEVELOPMENTS
13.9.4. SWOT ANALYSIS
13.9.5. KEY STRATEGIES
13.10. DSM
13.10.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.10.2. PRODUCTS OFFERED
13.10.3. KEY DEVELOPMENTS
13.10.4. SWOT ANALYSIS
13.10.5. KEY STRATEGIES
13.11. NEPTUNE WELLNESS SOLUTIONS
13.11.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.11.2. PRODUCTS OFFERED
13.11.3. KEY DEVELOPMENTS
13.11.4. SWOT ANALYSIS
13.11.5. KEY STRATEGIES
13.12. WILMAR INTERNATIONAL
13.12.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.12.2. PRODUCTS OFFERED
13.12.3. KEY DEVELOPMENTS
13.12.4. SWOT ANALYSIS
13.12.5. KEY STRATEGIES
13.13. NUTRACEUTICALS GROUP INTERNATIONAL
13.13.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.13.2. PRODUCTS OFFERED
13.13.3. KEY DEVELOPMENTS
13.13.4. SWOT ANALYSIS
13.13.5. KEY STRATEGIES
14. APPENDIX
14.1. REFERENCES
14.2. RELATED REPORTS

 

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