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サウジアラビアのEコマース・アイウェア市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2021年~2026年


Saudi Arabia E-Commerce Eyewear Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2021 - 2026)

サウジアラビアの電子商取引用アイウェア市場は、2020年に1億2,908万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には4.55%のCAGRを記録すると予測されています。 - 同国では、COVID-19のパンデミックにより、輸... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2021年8月1日 US$3,250
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サマリー

サウジアラビアの電子商取引用アイウェア市場は、2020年に1億2,908万米ドルとなり、予測期間(2021年~2026年)には4.55%のCAGRを記録すると予測されています。

- 同国では、COVID-19のパンデミックにより、輸送や物流が制限されているため、市場にとって大きな課題となっています。パンデミックの期間中、子供と大人のスクリーン使用時間が大幅に増加したため、アイウェア・ソリューションの需要が高まりました。アイウェア市場では、非常に普及している実店舗型の小売チャネルが運営されていないため、消費者の新たな需要が電子商取引プラットフォームに移行しており、市場にプラスの影響を与えています。
- この地域では、気候が厳しく湿度が高いことや、スマートフォンのユーザー数が増加していることなどから、アイウェア市場が拡大しています。とはいえ、需要のほとんどは観光客によるもので、アイウェア製品を日常的に使用したり、お土産文化の一環として取り入れたりしています。
- その一方で、ブランドの存在はアイウェアのプラットフォームを活用し、既存のプレーヤーにとっては競争の激しい分野となっています。ミレニアル世代の人々が、通常のファッションに合わせて新しく改良された製品を求めていることから、アイウェアのオンライン小売は急成長しています。

主な市場動向

活況を呈するオンライン小売業界

オンラインチャネルを通じた消費財の販売機会の拡大に伴い、オンラインベンダーはセキュリティや信頼性の観点から購入プロセスの改善を余儀なくされており、その結果、これらの製品の需要が高まっています。また、多くの外国人投資家が、オンライン・プラットフォームがもたらす機会を狙って、サウジアラビア商務省にビジネスアカウントを登録しています。サウジアラビア商務省によると、こうした登録数は2015年の14,154件から2020年には25,238件に増加しています。さらに、ベンダーはオンライン小売戦略を採用して消費者へのリーチを増やし、低価格で提供することでユーザーを惹きつけ、利益率を高めており、予測期間中の市場に利益をもたらすでしょう。一方、ソーシャルメディアのインフルエンサー、有名人の推薦、ビデオ/ビューティーブロガーなどは、サウジアラビアのような市場が求めるニッチな情報源の一部です。さらに、オンラインマーケットプレイスで希少な製品を入手できることは、消費者の信頼感を高め、リーズナブルな価格で高品質な製品を提供することで、消費者の選択の幅を広げることが期待されています。

眼鏡が最大のシェアを占める

矯正用メガネの成長は、屈折異常を抱える人口の増加、意識の向上、屈折矯正手術よりもアイケア機器の方が費用対効果が高いことなどが主な要因です。サウジアラビアのヘイル大学の調査によると、子供の屈折異常の割合は18.5%増加しています。近視は、遺伝的素因と環境要因が複雑に絡み合った結果であると言われています。また、スマートフォンやパソコンの普及に伴い、コンピュータービジョン症候群(CVS)が増加しています。また、スマートフォンやパソコンの普及に伴い、CVS(Computer Vision Syndrome)が増加しており、ここ数年、矯正用眼鏡の売上に影響を与えています。

競争状況

サウジアラビアの電子商取引用アイウェア市場では、企業が市場シェアを獲得するためにしのぎを削っており、M&A(合併・買収)や事業拡大が最も採用されている戦略で、次いでパートナーシップ、製品イノベーションが挙げられます。サウジアラビアの電子商取引用メガネ市場で事業を展開するプレイヤーは、国内のさまざまな場所に店舗や倉庫を設置して流通チャネルを拡大したことで、容易で迅速な配送を可能にし、重要な地位を獲得しました。市場調査を行った主な企業には、Amazon.com Inc.、Awok.com、Noon、Emaar Malls(Namshi)、EssilorLuxottica SA(Persol)、Al Barakat Group Co.Ltd.などがあります。

本レポートの購入理由

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目次

1 はじめに
1.1 調査の前提条件と市場の定義
1.2 調査の範囲

2 調査方法

3 エグゼクティブサマリー

4 マーケット・ダイナミクス
4.1 市場ドライバー
4.2 市場の抑制要因
4.3 ポーターズ・ファイブフォース分析
4.3.1 供給者のバーゲニング・パワー
4.3.2 バイヤーのバーゲニング・パワー
4.3.3 新規参入者の脅威
4.3.4 競合他社の脅威
4.3.5 競合他社との競争の激化

5 市場のセグメンテーション
5.1 製品カテゴリー別
5.1.1 眼鏡
5.1.2 サングラス
5.1.3 コンタクトレンズ
5.2 エンドユーザー別
5.2.1 男性
5.2.2 女性
5.2.3 ユニセックス

6 競争状況
6.1 主要プレイヤーが採用している戦略
6.2 プレーヤーのマーケットポジショニング
6.3 企業の概要
6.3.1 Al Barakat Group Co.Ltd.
6.3.2 Amazon.com Inc.
6.3.3 Eyewa
6.3.4 Emaar Malls (Namshi)
6.3.5 Awok.com
6.3.6 Jolly Information Technology Co.Ltd.
6.3.7 ヌーン
6.3.8 エシロール・ルックスオティカSA(ペルソール
6.3.9 LuLuグループ・インターナショナル

7 市場機会と将来のトレンド

8 COVID-19の市場への影響

 

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Summary

The Saudi Arabian e-commerce eyewear market was valued at USD 129.08 million in 2020, and it is projected to register a CAGR of 4.55% during the forecast period (2021-2026).

- The COVID-19 pandemic has been a major challenge to the market in the country on account of the restrictions imposed on transporation and logistics. During the pandemic, the screen time for childrens and adults increased significantly resulting in demand for eyewear solutions. Due to the lack of operations by the highly penetrated brick and mortar retail channel in the eyewear market, the consumers emerging demand shifting to e-commerce platforms, thus, positively impacting the market.
- The country’s harsh and humid climate, along with a growing share of smartphones users, has let the eye wear market to gain traction in the region. That said, most of the demand is met by tourists, often including eye wear products as their daily requirement or as a part of souvenir culture.
- On the other hand, the presence of brands has also leveraged the eye wear platform and made it a highly competitive sector for established players. Online retailing for the same has undertaken an upswing, driven by the millennial population vying for new and enhanced products that go along with regular fashion.

Key Market Trends

Booming Online Retail Industry

The growth opportunity for the sales of consumer goods through online channel has forced online vendors to improve purchase processes, in terms of security and reliability, which, in turn, has propelled the demand for these products. Also, numerous foreign investors are vying the opportunity posed by online platform, and they are registering their business account with the Ministry of Commerce, Saudi Arabia. Such registration numbers increased from 14,154 in 2015 to 25,238 in 2020, according to the Saudi Arabia Ministry of Commerce. Moreover, vendors are adopting online retail strategies to increase their conumer reach and offer them low cost to entice the users thus, increasing their margins, which will benefit the market during the forecast period. Social media influencers, celebrity endorsement, and video/beauty bloggers on the other hand, are some of the niche group of sources that markets like Saudi Arabia crave for. Furthermore, availability of rare products in the online marketplaces are likely to build more confidence around consumers and likewise, quality at reasonable prices is expected to make such consumer spoilt for their choices.

Spectacles holds the Largest Market Share

The growth of the corrective glasses segment is mainly driven by the increasing population suffering from refractive errors, raising awareness, and the cost-effectiveness of eye care devices over refractive surgeries. According to the research conducted by the University of Hail, in Saudi Arabia, the prevalence of refractive error among children was up by 18.5%. It has been stated that myopia is the result of a complicated interaction between genetic predisposition and environmental factors. Moreover, the increasing use of smartphones and computers is triggering the cases of computer vision syndrome (CVS). This factor has also been influencing the sales of corrective eyewear from the past few years.

Competitive Landscape

In the Saudi Arabia e-commerce eyewear market, companies are thriving for their market share with merger and acquisition (M&A) and expansion being the most adopted strategies followed by partnerships and product innovation. Players operating in the e-commerce eyewear market in Saudi Arabia gained prominent positions due to the enlargement of their distribution channels through the establishment of stores and warehouses at different locations across the country, which helps ineasy and faster delivery. Some of the major players in the market studied are Amazon.com Inc., Awok.com, Noon, Emaar Malls (Namshi), EssilorLuxottica SA (Persol), and Al Barakat Group Co. Ltd. among others.

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- The market estimate (ME) sheet in Excel format
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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Category
5.1.1 Spectacles
5.1.2 Sunglasses
5.1.3 Contact Lenses
5.2 By End User
5.2.1 Men
5.2.2 Women
5.2.3 Unisex

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Key Players
6.2 Market Positioning of Players
6.3 Company Profiles
6.3.1 Al Barakat Group Co. Ltd.
6.3.2 Amazon.com Inc.
6.3.3 Eyewa
6.3.4 Emaar Malls (Namshi)
6.3.5 Awok.com
6.3.6 Jolly Information Technology Co. Ltd.
6.3.7 Noon
6.3.8 EssilorLuxottica SA (Persol)
6.3.9 LuLu Group International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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